Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 update fra Dino(sauren) :D
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 23:02

Go'aften derude..

 

puha det er længe siden vi har opdateret, og derfor er der massere at opdatere med, beklager

 

Tror nok at det sidste vi skrev herinde var da Dino fyren havde slået sin næse og måtte syes med 3 sting i sommers, selvfølgelig var det hvor næsebåndet sad, så det satte os ud af spil på stævnebanerne et par mdr.

men det er jo hvad der sker når man gør sådan her lidt for ofter

Billede

 

Men vi trænede videre derhjemme uden næsebånd, og efterfølgende er det kommet lammeskind på

Billede

 

vi knokler og knokler herhjemme til træning, men det skulle vise sig at flængen ikke var det eneste han havde lavet, for han blev ved med at småbøvle lidt, så mirakkel manden blev tilkaldt, og rigtigt nok var der igen en nerveblokade i ryggen, skæv skulder, hals, nakke og kæbe

det blev rettet, og hurtigt var vi klar igen.

 

vi tog sammen med 3 andre ryttere aftsed til holdcup i min klub, Dino og jeg havde en fantastisk opvarmning, men han gik fuldstændig i baglås på banen, da den simpelthen var fyldt med vand, og ja, vi havde altså glemt vores badevinger

jeg kæmpede mig igennem programmet med en ulydig hest, og mistede roen og overblikket, men kæmpede videre for holdet!

aldrig har jeg haft SÅ dårlig en tur, og var så skuffet over mig selv og min ringe formåen i at hjælpe ham rundt..

men ikke desto mindre vandt vi, holdet vandt! vi red til det laveste så vores karakter blev ikke talt med men det er da ligemeget, det trøstede lidt trods alt

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Næste stævne var i LØSR, første indendørs stævne i år, hvilket må siges at være ret spændende

Dino lagde ud med i La1 at være bange for portene i begge hjørner på diagonalen, og da ridehuset kun var 18x55 m så gav det altså nogle udfordringer i forhold til at komme rundt

jeg prøvede på at holde min mund under programmet, indtil til slut hvor jeg altså bare ville have ham ordentligt rundt på banen, snakkede til ham, beroligede ham, og roste ham, og VUPTI, meget mere aflsappet hest.. og ja.. jeg ved godt man ikke må, men så må de trække mig ned

61% og sidst i klassen, overvejede på det kraftigste om jeg skulle melde fra i 2. klasse, men besluttede mig for at snakke ham igennem det hvis han blev bange igen..

Og sørme om ikke det gav udslaget, lidt over 69% og en 1. plads i la2

 

Billede

 

Næste stævne var ca. en md. senere, og her skulle vi til RSR4 i Ringsted og starte, vi havde 2 klasser lørdag og en enkelt i holdcuppen søndag, første gang vi skulle starte 2 dage i træk, hvilket var ret spændende

 

Lørdag skulle vi først starte om aftenen, så vi havde god tid til at gøre klar og hygge, hvilket jeg synes giver en fantastisk ro..

Dino blev pakket og afsted det gik..

vi skulle opvarme udendørs, på en bane uden lys

første klasse var det ikke så mørkt så det var egentligt fint, Dino var super fin, men kunne nu godt liige have brugt 10 min. mere..

vi red ind, og han var en del anspændt, men meget mindre end tidligere, det kostede dog dyrt i den første middeltrav, da han skød afsted i galop, øv altså, men næste blev rigtig fin, efter la1'en lå vi som nr 3 med 67%, det var en la % klasse og vi skulle også starte en la2, så ud på opvarmningen igen, og få skridtet godt igennem.

nu blev det mørkt og en spot/arbejdslampe blev stillet op, meget spændene udfordring at skulle varme op i mørke med en lampe hestene red forbi = skygger på banen..

 

det var nu intet problem, og vi fik varmet op til la2'en også, vi red op ad midten med en følelse i maven af at vi skulle give den gas!

ved det forrige stævne satte jeg som mål at få redet en klasse til 70+%..

 

vi red vores program, meget stabilt, flød godt, og uden nogen videre fejl, og sørme om ikke det rakte til næsten 73% og en 1. plads, og jeg som den eneste i la2 der rykkede ved placeringerne fra la1..

Dommeren kaldte mig op efter afslutningsparaden, med ros for en fantastisk hest, godt redet og med super gangarter, god harmoni, flow og rytme, og et spark i røven til at komme ud og få startet nogle C stævner

jeg var paf! helt rundt på gulvet og SÅ stolt af min store hest, wow altså!

 

Billede

 

Billede

 

Næste dag stod den på holdcup, vi skulle ride en la1, synes den flød meget bedre end om lørdagen, desværre havde vi to rigtig dumme fejl, som skyldtes en rytter der pludselig sad og blev nervøs

galop i slangebuen, og en dum taktfejl i middeltrav, ØV altså!

vi red igen til 67% og vi endte på en fin 8. plads...

en lille video til dem som er interessede..

www.facebook.com/linda.hansen.108/ videos/10206886152725699/

^ved ikke om i kan se denne..

ellers er det denne, dog uden indridningsparade.

 

www.facebook.com/NBdressage/videos/ vb.546435905469262/845289475583902/ ?type=2&theater

 

Han var dog begyndt op mod dette stævne og efter, at gå meget uroligt med munden, min underviser mente jeg havde mere fat end jeg selv troede og det så ud til, men min fornemmelse var en helt anden! hvilket gav mig en del frustrationer!

 

vi tog 14 dage senere til FKR for at starte igen, her skulle vi have vores La4 debut og ride en la1..

jeg var dog ret så nervøs, da vi skulle ride for en dommer, der tidligere på året havde dømt os helt vildt ned, og virkede til slet ikke at kunne lide os, men satsede..

 

til trods for en meget hektisk og stressende opvarmninh, hvor man desværre ikke kunne ride så mange øvelser pga. alt for lidt plads, til alt for mange store heste, red vi ind til la1'en med en okay mavefornemmelse, han spændte lidt, men absolut mindre end tidligere, paraderne drillede rigtig meget denne dag, hvilket jeg tillagde samme problem som munden, som desværre også var ret slem på dagen.

Men vi red et ganske fint program, og inkasserede da også hele 68,14%, vi holdte den flotte førsteplads indtil 3. sidste rytter der desværre formåede at slå os med 0,5 point

SÅ trælst altså

men ud af 17 ryttere hvor vi kun var 7 ryttere der kom over de 60% så var jeg altså rigtig stolt!

live.rideforbund.dk/ showResults.php?staevn...=klasse9_A

 

Billede

 

Billede

 

i La4 var vi 3 ryttere, og havde egentlig et rigtigt fint program, desværre havde vi 3 dyre kiks, den ene bagpartsvending stod han i, og i den første kontra, mente Dino vi skulle lave overgang ved C og ville ikke springe i kontra igen, nej nej, vi springer i kryds og stikker vildt og voldsomt af skråt igennem

fik lige netop samlet ham op, og skiftet galoppen indenvi skulle op af midten, men det kostede os altså en del point, og formegentlig en 1. plads, vi red til 61% og de to andre red til 62,5% og kom på en delt første..

men er skide stolt af ham, og resten af programmet

 

Var dog voldsomt frustreret over den mund, som også hev os en del ned i begge programmer, specielt fordi at det var ligemeget hvor rigtigt han lå på tøjlen, og hvor slap tøjlen var, så var der konstant uro i munden..

løsningen blev dog fundet for ca. 14 dage siden, det var simpelthen sadlen der generede ham!

han viste dog INGEN tegn på dette, udover uroen i munden

og er der noget jeg ikke kan klare, så er det de der små utydelige tegn hestene kan finde på at vise..

 

sadelmagerne kom og hentede min sadel, og hardcore som jeg er, så red jeg da bare uden sadel, skid da hul i at han er 184 i stang, og voldsomt markeret, det er da ligemeget

men med det samme stoppede uroen i munden!

sadlen fik vi tilbage i onsdags, og vupti! alt det der ikke har virket, virkede pludselig helt vildt

tør slet ikke tænke på hvad der sker når vi kommer ud på stævnebanerne næste gang

 

er dog meget i tvivl om vi lige snupper et stævne mere her d. 12. Dec. eller om vi holder for i år :)

målet for i år er at vinde ranglisten hos klubben, så det er meget spændende

 

imellem tiden bruger vi dog også massere tid på hygge og fis og ballade

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

fortsat god weekend derude, og tak fordi i så med

 


. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

13
1
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 08:23

Med de fin resultater og godt i fandt ud af det med sadlen.. Han har bare sådan et rart og venligt udtryk


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

og guldheste bassen Safran

 

0
0
Svar på denne tråd
 
  Næserem/lammeskind
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 18:23

Hej ?

Fin hyp du har ? Og god historie.

Jeg har ledt efter sådan noget lam du har på din trense, hvor har du købt det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 19:51
Iih tusind tak.. Han er også lige så rar som han er stor, en blid kæmpe, meeen, man skal ikke tage fejl af at han er micellino, det minder han os ofte om ;-)

Tak, det er købt hos lundemøllen :-)

. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epirus
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 10:35

Sikke et dejligt indlæg med billeder og fortællinger :-)

Det lyder og ser ud til, at I er på vej i den rigtige retning. Tillykke med de mål I nåede, og fortsæt endelig med at opdatere herinde


 

... Sofie Støjko

- stud.med.vet og rytter til den dejligste parthest <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 21:41
Tusind tak støjer :D
Det skal vi nok (y)

. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider