Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Video af min nytilredne 3 års
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 10:11

Kære HN

Jeg lovede tidligere herinde at opdatere omkring min lille mule, Locksley.

Locksley har nu været i tilridning ved Sissel Ulbæk/younghorseperformance.dk og det har været et særdeles positivt forløb. Sissel har lavet en hel masse jordarbejde med ham for at vænne ham til forskellige ting og give ham en god og tryg start på livet som ridehest og jeg har virkelig fået en glad, arbejdsvillig og tilpas hest hjem. Det har været det helt rigtige for os og jeg kan kun give Sissel mine bedste anbefalinger.

Planen er nu, at Locksley ikke skal lære mere foreløbigt. Jeg regner med at ride ham 2 gange om ugen i ca. 15 minutter, bare for at tjekke at knapperne stadig virker og så skal han ellers bare have ro og trækkes nogle ture i naturen.

Her er et link til video på youtube. Han skal lære at strække sig bedre frem og ned og det arbejder jeg på. På videoen er det 3. gang jeg rider ham efter han kom hjem, så vi skal lige finde hinanden. Jeg synes nu han gør det fint. Han er en rigtig kammerat og gør sit ypperste for at behage:

 

www.youtube.com/watch?v=70OUAhOwsw8

 

Og lidt billeder af ham:

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det var alt for denne gang


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



11
0
Svar på denne tråd
 
 Han er godt nok
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 11:25

Han er godt nok en lækker bamse :-) Og måtte gerne stå i min stald :-)

 

Nydelig ridning, og flot arbejde fra Sissel - det er så fint på hendes video hvor vant han er til kegler m.m.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlig hest.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 19:24

Hejsa.

Det er altså bare en super dejlig og charmerende hest som du har fået dig.

Jeg var vild med ham allerede første gang du viste en video af ham. Han er et sandt eksempel på at helt brune heste kan være super smukke.

 

Han ser ud til at være skøn at ride og det lyser ud af ham at det er sund ridning han bliver præsenteret for.

 

Jeg håber du vil vise mere af ham, efterhånden som i udvikler jer.

 

Hilsen Ane

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 20:29

Hvor er han fin og ridningen ser da dejlig afslappet ud

Må jeg spørger dig om dine overvejelser omkring sporer eller ej på en så nytillredet hest?

kan se du har sporer på, på videoen, og jeg har faktisk tænkt en del over for og imod spore under indlæring af grundridning og de første spæde skridt mod at blive til en " rigtig" voksen rideheste" Ved de første starter på en 4 års, kan man jo vælge hvad man vil, i forhold til spore eller pisk.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Locksley
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 00:27

Tusind tak for jeres søde ord. Det varmer rigtig meget :-)

 

Med hensyn til sporerne så rider jeg med dem fordi han er blevet tilredet med dem, og har lært at et pres fra sporen betyder én ting, mens et pres fra hele schenklen betyder noget andet. Sissel, som har tilredet ham, har i en tidligere tråd herinde forklaret en anden bruger forklaringen bag hendes valg af sporer i tilridningen, og da jeg ikke kan genfortælle det lige så præcist, har jeg kopieret det svar hun gav i den anden tråd, som jeg synes giver fin mening:

 

"Nu har jeg brugt en del tid i Texas og Australien sammen med en del forskellige trænere inden for western (reining, roping og cutting), hvor målet er, at man rider for schenklerne, så man skal have så lidt fat i tøjlerne som muligt. Dette er nemmere, hvis man kan give så præcise signaler som muligt for ikke at forvirre hesten mere end nødvendigt. Der synnes jeg sporen er en hjælp, da den giver et mere præcist signal i stedet for et pres fra hele schenklen, der ofte kan betyde mere end en ting (og derfor kan skabe uønsket modstand - ikke fordi hesten er ulydig, men fordi den simpelthen ikke ved, hvad man vil som rytter). Derudover er sporen vel heller ikke hårder, end hvad man bruger den som så vil hellere, at hesten ser det som en normal ting og en hjælp, end som noget den skal være bange for, det er jo ikke fordi at hesten har det hårder af den grund. Det er bare et nyt værktøj den skal lære at kende og forstå signalet ved.

Det er i hvert fald sådan jeg ser det, og jeg får en følelse af, at hesten lærer at bruge kroppe mere rigtigt fra starten af, men der er jo heldigvis mange meninger og holdninger "

 

Jeg har derfor valgt at fortsætte med sporerne fordi det er et signal han er blevet vant til - og som du nævner, så skal jeg jo alligevel ride med enten det ene eller det andet i 4 års klasserne og fremover ;-)

 


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider