Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Den sorte hingst + tilridningsvideo
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 19:06

Ja, nu er det efterhånden ved at være længe siden sidst og ville lige komme med en lille opdatering om den sorte hingst, til dem det kunne interessere, samt en lille video af den vildt skønne Locksley, som jeg har været så heldig at have i tilridning !

 

Først lige lidt info om min egen, han er en 3 årig hingst efter BH Zack/Gribaldi. Jeg begyndte at træne ham i marts, hvorefter han har haft fri hele sommeren, da han begyndt at skyde i vejret ... bogstavlig talt - nu må han også godt stoppe, for længere ben har jeg altså ikke begyndte så at ride ham ca 1 gang om ugen i slutningen af august og er begyndt at træne ham oftere i denne her uge, da hovedet og kroppen er klar igen til mere.

 

Lidt video: www.youtube.com/ watch?v=x0pOyhvnrs0&app=desktop

 

og lige lidt billeder af min, synes jeg selv, dejlige hest

Billede

 

Billede

 

Billede

Billede

 

Baldi og Locksly i solnedgangen

 

Og som rosinen i pølseenden lidt video af den 3 årige vallak Locksley efter Lancelot, som jeg havde i tilridning i næsten 2 måneder - Meget dejlig hest!

 

www.youtube.com/watch?v=3SwIiuYX0UU

 

Det var det, håber I kunne lide det og kom meget gerne med en kommentar

 


Young Horse Performance

www.younghorseperformance.dk

www.facebook.com/ younghorseperformance

Tilridning og træning af ungheste samt problem heste.

Sissel Ulbæk

+45 31 6 20 63

sissel.ulbaek@gmail.com

10
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg syntes
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 22:06

Jeg syntes det nogle lææææækre drenge! Men, efter min smag går de alt alt for snævert og alt for små volter/vendinger i forhold til deres unge ben og sener.. Syntes jeg ikke er passende :-)

 

 

 

men er vild med hingstens sind!


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...Nu med bestået Groundwork/longe test!

 

Følg os på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

 

5
5
Svar på denne tråd
 
 Dejlige....
Forfatter: 
Dato:  03-10-2015 09:41

Dejlige unge heste begge to :-)

 

Og jeg synes at det er skønt at se dem blive redet sammen med "sværd og kegler" :-) Dejligt at det ikke bliver "tys tys der rides dressur og intet må siges eller ligge på jorden" - super træning.

 

Jeg kan dog også se en unghest som udfordres lige lovlig meget i små vendinger igennem keglernerne, hvor jeg nok ville have haft holdt mig til større volter for at holde roen og balancen i hesten.

 

I traven hvor tøjlen "smides" ville jeg nok have forsøgt at vise hesten vejen frem og ned, og træne den i at følge biddet/tøjlen. Men det viser så om ikke andet en sød unghest, som ikke bare bæser afsted, hvis rytteren taber kontakten til hesten.

 

Og så er det dejligt at se de unge heste gå i et godt tempo - ikke slagtertrav men heller ikke lalatrav :-)

 

mvh Charlotte

5
1
Svar på denne tråd
 
 Flot arbejde
Forfatter: 
Dato:  04-10-2015 13:01

Jeg synes bare det ser ud til at være super godt og fornuftigt arbejde du har lavet med den unghest

-Lige som jeg kan lide det!


 

Mvh. Karen TT

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 tilridning
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 09:19

Jeg kan kun give Sissel mine varmeste anbefalinger. Det er mig der ejer Locksley på video 2, og jeg er SÅ tilfreds med det arbejde der er lagt i ham. Jeg har fået en totalt cool og afbalanceret hest hjem som er tryg og glad for at arbejde. Selvom jeg er blevet en kylling i fohold til unghesteridning, så har jeg 100 % tillid til min hest - netop fordi han tager alting med ophøjet ro. Jeg havde ikke forestillet mig at jeg fik en unghest hjem som jeg kunne håndtere helt uden hjælp fra andre (normalt ville jeg jo nok lige have en til at holde den når jeg skulle op, evt. have mig i longe et par runder og derefter blive og holde opsyn mens jeg red), men det er slet ikke nødvendigt. Locksley og jeg har fået den bedste start sammen som man kan tænke sig og Sissel ahr været rigtig god til at sætte mig ind i det arbejde hun har lavet med ham så jeg kunne fortsætte med det hjemme. Jeg er en MEGET GLAD HESTEEJER

 

Billede

 


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



7
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 13:46

Maya: Først og fremmest tak, synes også det er et par skønne drenge Kan godt se, hvad du mener med, at små og snævre volter kan være hårdt, men ca. 80 proent, af det arbejde jeg laver med de unge heste foregår fra jorden af, for netop at belaste dem mindst muligt, men det gør så også, at når jeg så kommer derop, vil jeg hellere, at de lærer at give efter i siderne fra starten af og bruge kroppen rigtig i stedte for bare at være en passager. Det gør også, synes jeg i hvert fald, at det udvikler mere og slider mindre.

 

Lidt ligesom hvis man selv motionerer, så har kroppen bedre af, at man strækker den og bruger den (i en mængde, der selvfølgelig afhænger af, hvad man kan holde til ) i stedet for, at man laver de samme monotome bevægelser hele tiden, hvor det egentligt slider mere i stedet for.

 

Og derudover, så er det egenligt også så intelligente dyr, at hvis de bare går uden at blive udfordret lidt, så skal de nok selv finde på noget (det ved jeg i hvertfald med min hingst, han nyder, at blive udfordret lidt hele tiden), hvorimod, hvis jeg beder dem om, at løse en opgave, så arbejder de for mig i stedet for men igen det er bare, hvad jeg efethånden selv er kommet frem til, så hvad der virker for mig behøver ikke nødvendigvis, at være noget, der virker for andre

 

Charlotte: Tak skal du ha´og ja, har det ligesom dig, at det er rart, når de er vant til lidt mere... det er også sjovere for en selv og det lader også til, at de kan lide at få nogle andre opgaver at fokusere på i stedet for kun rytteren

 

Ang det med den løse tøjle, så er det for at vise, at de er tilpasse nok med rytter på og er tilpasse nok i sig selv til ikke bare at sætte tempoet op, men bare fortsætte i det samme tempo. Vil også gerne lægge Locksley længere ned (Synes egentlig, at Baldi søger fint nok ned - det er først noget han er ved at få styrken til nu), men da han jo ikke har været redet i længere tid, så er styrken der ikke endnu, samt at det er halvt en træningsvideo/halvt en fremvisningsvideo, så var det ikke det, jeg ville vægte at vise, men så er det heldigt, at han har Mette til at fortsætte med ham, for er helt sikker på, at hun nok skal få ham i den retning

 

Men tak for dit gode svar

 

Karen: Tak skal du ha´! det er fedt at høre og varmer altid

 

Og lige et stort tak til Mette til sidst, det er så fedt, at høre, at I bare har styr på det og nyder hinanden! Glæder mig til at følge jer på stævnebanerne til næste år, for I skal nok blive vildt gode


Young Horse Performance

www.younghorseperformance.dk

www.facebook.com/ younghorseperformance

Tilridning og træning af ungheste samt problem heste.

Sissel Ulbæk

+45 31 6 20 63

sissel.ulbaek@gmail.com

3
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider