Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 En rytters glæde - ting der lykkedes!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 11:42

 

Jeg rider den her skønne store dreng. Jeg ved han kan changere, jeg har bare aldrig kunne få ham til det på mit signal - løs gør han det glædeligt til højre og venstre ned af hele langsiden. Og når jeg tidligere har bedt ham om at changere er han forsat i kontra galop, kryds galop eller har taget ned i trav.

Da jeg alligevel havde kamera mand på var tanken " hvorfor ikke prøve? " Så det gjorde jeg da. Og det lykkedes !

Videoen taler vidst for sig selv ;). Det var inkl. et ordentligt bukspring, som desværre ikke kommer med - heller ikke selve changementet, men han gjorde det ! :D

Video

 

At jeg så ved forsøg på den anden volte også fik bukspring, men et større et og blev kastet ud foran sadelen ( fik jeg også på video ), det er noget andet - work in progress :D Vi prøver og lære hele tiden!

Men begejstring for at noget lykkedes kender de fleste vidst.


Nu med eget ponydyr

 

1
3
Svar på denne tråd
 
 Skønt for dig:)
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 22:37

Det er fedt når noget lige pludselig bare er der, tillykke med det:)


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

 

Følg med på min fb-side Kathrine og Kastanielunds Znif :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 22:55

Hejsa :)..

 

Dejlig når det lykkedes :)..

 

Må jeg spørge om hvorfor du rider med sådan en løs tøjle :).

 

For mig ser det ud som om at hesten mangler stabilitet på tøjlen til at kunne forstå tøjlesignalet korrekt.

Måske det kunne være godt at samle tøjlen mere op og istedet give efter for indvendig tøjle når han søger frem og ned :).

 


3
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 00:08


Fordi jeg gerne vil have, at han selv tager kontakt til biddet, selv søger ned :) Istedet for det er mig, der gør det.

Jeg kan godt samle tøjlen mere op men det vil give en falsk holdning - da jeg muligvis har kontakt, men den har han ikke selv taget :). Da han gerne vil gå og spænde op i nakken, frem for selv at søge ned - den stabilitet du nævner, kommer ikke af at jeg bare samler tøjlen op da det som nævnt så ikke er ham selv der slapper af og søger ned, men bare mig der korter ind og tilpasser tøjlen efter den anspændte holdning han indtager :).

Lige i galop, har han også tidligere rendt en del hurtigt og ikke kunne bære meget samling samt 4 taktet fordi han fladede ud og løb. Men nu er galoppen mere rolig og jeg kan se på videoen, at han kan kapere mere samling :).

Men jeg er blevet opmærksom på, via. video - som altid er herligt at få taget. At der er nogle ting jeg gerne vil lave om og forsøge noget anderledes med, men det er jo svært og vide før man har set sig selv på video/ride ;).


Nu med eget ponydyr

 

2
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider