Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Skriv under for fred.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 12:00

 

For 1½ år siden anede jeg intet om hvorfor jeg var syg, hvad jeg gjorde forkert ej heller min læge (læger) kunne finde en årsag eller stille en diagnose.

Jeg havde (har) alle symptomer på lavt stofskifte, som træthed, hukommelsestab, hovedepine, svimmelhed osv. osv...

 

Det har været en LANG rejse, hvor jeg har lært meget. Ofte har jeg tvivlet på hvad jeg har læset og hørt ligesom de erfaringer jeg har gjort mig under vejs, har efterladt flere spørgsmål end svar.

 

Svaret var vindmøller.

 

Altså STØJ fra vindmøller.

Det er ikke kun lavfrekvent støj vindmøller udsender men den endnu mere skadelige infrastøj der kan måles LANGT fra hvor møllen står. Faktisk 18 kilometer! Tør slet ikke tænke på den påvirkning vores dyr udsættes for.

 

Flere og flere får heldigvis øjnene op for vm betydning for folk og dyrs dagligdag, økonomi og helbred.

 

Jeg møder fortsat folk der lever i en illution om at vm er miljø venlige, grønne og endda kalder dem økologiske. De er alt det modsatte!

 

Politikerne burde reagere på dette, men nææ nej. De er blinde og døve og det undre mig!

Journalister burde skrive og tale om dette, men nææ nej, de har mundkurv på og fyringer følger ofte folk der er vm skeptiske.

 

Heldigvis er der STOR fokus på dette internationalt.

 

Nationalt er der en underskrift indsamling i gang som jeg inderligt håber i vil støtte op om.

 

www.skrivunder.net/1millionnej

 

Her et par aktuelle link.

I nyhederne august 2013 lød det at en undersøgelse ville være afsluttet i 2015 i dag er det 2017... meget bekvemt... Der indrømmes også at man ikke kan undgå at genere folk især sensitive mennesker må lide..

vind-alarm-danmark.eu/infralyd- sygdom-og-sundhedsundersoegelser-tv- udsendelse-fra-den-19-8-2013-stadig- aktuel/

 

Tager dyr skade af vm?

vind-alarm-danmark.eu/danmarks- verdenskendte-mink-skandale-ved- vildbjerg-fortsaetter-i-2015-2000- doedfoedte-minkhvalpe-362-unger- bidt-ihjel-af-deres-panikslagne- moedre/

 

Og hvad med grundvandet?

vind-alarm-danmark.eu/winds-of- justice-protecting-our-environment- scotlands-grundvand-er-truet-af- miljoeskadelige-vindmoeller/

 

Denne lyd holder mig vågen hver eneste nat...

vind-alarm-danmark.eu/finsk-familie- med-otte-boern-er-flygtet-fra- vestas-v112-stoejhelvede-nu-er- stoejmaalingerne-offentlige/

Vi venter aktuelt på at Ålborg Uni skal komme og måle støjniveauet i vores bolig, men ingen tør røre måleudstyret i Ålborg... der er ALT for mange der klager...

 

 

Nysgerrig så er der mere info på http://vind-alarm-danmark.eu/


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Imponerende Welsh Cob vallak 5 år/160cm

Islænder hoppe sælges/byttes

1
0
Svar på denne tråd
 
 Men hvordan?
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 11:11

Interessant læsning på trods af den meget ensidige kilde.

 

Og nu til 10.000 kr. spørgsmålet: Hvordan fandt du så svaret?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hanne 17
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 11:31

 

Det er klart at ingen i vm industrien vil ricikere deres lukrative indkomst, det er jo derfor de modarbejder helbredsundersøgelsen og udenlandske resultaer af tilsvarende undersøgelser.

Spørgsmålet er hvor politikerne er, hvor pressen er og hvor embedsmændene er i denne sammenhæng!

Hvorfor informeres læger og befolkning ikke om helbredseffekter? Hvorfor kommer stortset ALT ny viden fra udlandet?

Også mht. til de millioner af dyr der dræbes af vm verden over. :'(

stopthesethings.com/2015/08/06/wind- farms-blending-green-dreams-with- wholesale-avian-slaughter/

Modsvaret fra vm tilhængere var at katte fanger utallige fugle, men hallo! De fugle katten fanger er for tæt på jorden måske syge, skadede og gamle dem vm dræber er netop i luften som er deres rette ellement.

 

Tak for spørgsmålet.

Den korte version er at jeg her efter at have været syg uden diagnose i mere end 12 år, nu har mødt en læge der forsker i støj og som tager mig meget seriøs og kan og vil hjælpe både mig og min familie. Jeg kan hilse og sige at jeg selv har været undrende og haft svært ved at tro på sammenhængen.

 

Den lange kommer her i form af et svar han har sendt til mig.

Den engelske støjforsker Sarah Large har skrevet om støjproblemer også fra mindre møller ( < 1 MW), så det er et kendt problem (formentlig ikke så meget infra-støj, men det er ikke undersøgt). Terræn betyder rigtig meget for udbredelsen, da bakket terræn f eks kaster lydbølgerne (hørbare eller ej) op i luften hvor de så igen kan reflekteres ned mod jorden og tilbage op. Klima, meteorologi og et hav af andre forhold (interferens mellem møller f eks, samt særlige lydfænomener, som AM (amplitudemodulation), overtoner og så videre) medfører, at vm-støjen hele tiden varierer og derved belaster hjernen der prøver at finde ud af "meningen", der opfattes som advarsel om fare (f eks som tordenvejr eller jordskælv mv.). Hos i sær børn udløser det angst og panik/flugtreaktioner, og det sker også for dyrene. Det betyder også at der mellem møllerne og naboerne kan være mange huse der ikke, eller ikke hele tiden oplever problemer, selv om de er nærmere møllerne.

 

Det er vigtig at I alle er helt klare over alvoren i denne leg med menneskers helbred og sygdom - de store møller de nok kommer med nu er MEGET værre.

 

Men vm-støjen påvirker alle vores hormonsystemer, såvel kønshormoner (uregelmæssige menstruationer, svært at blive gravid, lave fødselsvægte) men også alle stresshormoner og stofskiftehormoner. Så jeg synes du skal tage dette brev med til din læge og nok en gang foreslå måling af dine stofskifte-tal så det er dokumenteret til senere brug i retssager mv. Alt andet vil være uforsvarligt med den viden vi har i dag fra mange andre lande, bare ikke DK, hvor der ingen forskning eller læsning af udenlandsk forskning sker..

 

Ørepropper har ingen mening, heller ikke isolering af bygningerne - infra"lyden" farer lige igennem alt (inklusive marv og ben), næsten usvækket. Og der skal måles UDEN filter på støjmåleren (A-filter fjerner al infra-energi og meget af den lavfrekvente, hørlige støj - se den lille Kelley-Siponenfigur), dvs. som fuldspektrum-målinger ( 0.1 - 8 000 Hz) og analyseres med smalbåndsteknik på ILFN - området. Jeg er ikke sikker på at det er mulig med Aalborg-apparatet selv om det er klart bedre end dem de s.k. "akkrediterede" målefirmaer anvender (for at skjule sandheden?).

 

Det med fremtiden og boligen er meget svært. Klart at yderligere møller vil skærpe problemerne. Der findes dog endnu steder i DK hvor der ikke står møller ( f.eks. Whiskybæltet i Kbh., men det er ikke til at komme til pga økonomien.. Priserne falder prompte når bare planer om vm i nærheden kommer og det bliver nok værre. Omvendt, at forsøge at sælge uden at oplyse om problemet er ikke nogen rar tanke. Ansvaret er efter loven helt entydigt placeret på politikerne, der giver opstillingstilladelse på ukorrekte information fra vm-fabrikanter og opstillere. Igen er den oprindelige fejl begået helt tilbage i 1980'erne hvor de fleste af de ovennævnte problemer allerede var kendte (Kelleys forskning over godt 10 år i USA), men bare tiet ihjel og uden at en eneste læge var blandet ind i fastlæggelsen af støj- og afstandsgrænseværdier. Nu har så alle politikere, embedsmænd og vm-fabrikanter malet sig op i et hjørne og tabet af ansigt er ikke just deres kop te, med alt det snik-snak de har serveret gennem årene.

 

Det er vindmøllerne der gør dig syg og den førte politik. Alle disse verdensomfattende problemer kan forebygges 100 % hvis man nøjes med ikke-nettilsluttede små husstandsmøller ( < 50 kW) og i stedet satser på ægte grønne energiløsninger som der er mange af, men de har aldrig fået del af de årlige milliardsubsidier vm-området, i strid med EU-lovgivningen nu har modtaget i ca. 30 år. VM er hverken grønne (de frigør samlet mere CO2 end de sparer, fordi de konstant skal have fossilt fremstillet backup og hundedyre tilslutnings-kabelnet i mater der nu igen rages i anvendelse og som igen kommer at påføre deres naboer elektromagnetiske belastninger med cancereffekter), der også under deres produktion og transport frigør kuldioksyd), vedvarende, sundhedsbefordrende eller billige el-kilder. Det er de kun i salgsmaterialerne. Heldigvis ser det ud til at de store møllers ( > 1 MW) levetid er hastigt faldende, nu på vej ti omkring 10 år, mod salgsmaterialernes løfter om 20 - 25 år.


 

 

~ Anette

 

Aktuel og skræmmende viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

Opdateret. Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 16:02

Virker altså umiddelbart ikke som så gennemarbejdet en underskriftindsamling.

Der står følgende: "Vores underskriftindsamling er for alle som er imod at kæmpevindmøller opstilles på land uden ordentlige og rimelige hensyn til omkringboende eller natur." Uden der på nogen måde bliver uddybet hvad der menes med "ordentlige og rimelige hensyn" - jeg går udfra at de personer der har været beslutningstagerne bag placering af de allerede opstillet møller, vil mene at dette krav allerede er opfyldt?

Så hvad er målet her? At der ikke må være noget levende indefor 1 km, 10 km, 100 km fra møllen eller at vindmøller helt skal forbydes? Og hvem skal have underskrifterne?

Helt sikkert en spændende emne, men lidt ærgeligt at der ikke er inkluderet noget bedre dokumentation i forbindelse med en sådan underskriftindsamling.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider