Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Lidt stævnenyt :D
Forfatter: 
Dato:  05-07-2015 18:50

Og ikke kun fra Lara ;)

 

Tjaa.. I får Laras stævne nyt først.

 

Vi var en tur på Karlslunde (c stævne) for en måneds tid siden. Lara var lidt plaget af varmen den dag og desværre noget uenergisk i travprogrammet. Ret fin i galop, selvom vi desværre fik et kiks i det ene changement.

 

Men hun var fin alligevel. Vi red til 62.87% og endte midt i feltet, så bestemt alligevel ikke dårligt :)

 

Billede

 

Billede

 

Sagen er så den at vi efterfølgende var til stævne igen. Hun var SÅ blæst. ALT på banen var farligt, dommeren var farlig, bilen var farlig, hjørnerne var farlige. Tjaaa. Hun gloede HELT vildt, faldt i skridt, faldt i trav, sprang rundt. Tjaa. Lavede to urene changementer.

 

 

Billede

 

Ikke lige vores stævnedag.

 

Siden hen har Lara desværre stået lidt stille og jeg har måtte melde fra to stævner, da hun har lavet et heftigt sår i koden. Så jeg kom ud en torsdag aften, der stod hun med et stolpeben og 38.8 i feber.

 

Billede

 

Nå, vagt dyrlæge og ud kom han. Masser af medicin. Hun blev heldigvis rengående og fin igen 5 dage efter. Hendes sår er helet så flot sammen, der mangler lige det sidste.

 

Så vi er gået i gang stille og roligt med at ride lidt løsgørende indtil kiropraktoren kommer d. 16. juli. Hun har desværre gået og aflastet sig selv og fået en del spændninger og små skævheder (kan jeg se når hun går, hun sporer ikke helt lige) Så jeg har valgt at tilkalde kiropraktoren :)

 

Vi har dog fået meldt til et C stævne mere - d. 28. juli så vi lige kan komme i gang stille og roligt igen med det seriøse efter kiropraktoren har været der :)

 

Nå...

 

I dag var jeg til stævne (i total hedebølge, 32 grader) med mine to heste jeg træner for ejerne. Et stk araberhoppe - Chacia, første gang i byen til dressurstævne. Hun var meget oppe og ringe i starten, men tog det så pænt på banen. Hun gik lidt ustabilt, men kiggede ikke sådan helt vildt. Anden program gik super fint :)

 

Vi red LD1 til 62% og LD2 til 64% :)

 

Billede

 

Så red jeg Mara, frieserhoppe. Vi red LD1 til 70% og LD2 til 71%. Vi fik både 1. og 2. pladsen. Så fint af lille frieserdamen :)

Glæder mig til også hun har haft kiropraktor da hun pt (efter en tidlig skade) er begyndt at gå krydsgalop på venstre volte. Så det skal vi lige have styr på og så skal vi kaste os ud i noget LC.

 

Billede

 

Så ja, der sker da lidt her på hestefløjen.

 

Udover det er Emmy jo blevet tilredet og det tager hun så pænt. De passer så godt sammen.

 

Billede

 

Vi mangler derfor - mig og Lara - én kvalifikation mere til C stævne, før Lara er B hest i dressur. Så vi knokler videre og jeg skal have hende klar og fin til slutningen af juli :)

 

Tak fordi i læste med.

 

Billede

 

Slår lige et slag mere for Laras egen Facebook side:

www.facebook.com/larasverden

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

8
0
Svar på denne tråd
 
 lille verden...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 11:35

Ej hvor sjovt - Chacia kendte jeg for nogle år siden. Hun stod på herlev rideskole og jeg tog lidt billeder af hende for hendes daværende ejer. :) Hun var en sød araber-pige, synes jeg. Dejligt at se hun har det godt. :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhhhhh......
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 11:42

Ihhhh hvor ser det godt ud med alle dine heste - nydelig ridning som sædvanlig, både på spoky Lara og de søde unge.

 

og så er ponsy altså bare nusser :-)

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 12:37

Det ligner altid at dig og Lara har mega meget fart på, på jeres stævnebilleder fordi de altid er lidt slørede ift dine træningsbilleder. :-P

 

Det har jo været en god stævnesæson for dig (Y) Og hvor er lille shetty bare sød :-D


- Sascha & Heimdals Golden Champ <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

- 15% rabat på alt König!

Køb SleekEZ her - perfekt til heste, der fælder meget!

Pegasus Horse Jewelry - personlige smykker af hestehår

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 13:32

Marie: Det er rigtigt at hun har stået på Herlev så vidt jeg har hørt.

 

I dag ejes hun af en kvinde ved navn Mona, som mest bruger hende til dressur, spring og skovture. Det har været en lang og sej kamp med at få hende til at gå korrekt, søge korrekt ned og bruge sin ryg. Men hun er rigtig godt på vej til at blive en god ridehest. Hun springer fantastisk og hun elsker det :)

 

Morgen: Tak. Haha ja, alle mine heste :D Det første folk i stalden spørg mig om er "nå, hvor mange skal du så ride i dag"


At uddanne heste er bare det jeg elsker allermest og at se mine elevers fremskridt i undervisningen, det giver mig bare SÅ meget. De ville ikke selv starte stævne og jeg hestene har godt af at komme lidt ud. Så tænkte jeg; det er det vi skal :)

 

Pony er så skøn, hun er nu også begyndt at søge biddet og rytterens hånd så flot. Hun bliver en sej dressur- og springpony.

 

Hun skal lige basis vaccineres og så skal de to ud og starte nogle stævner også.

 

Sascha: Jamen det er jo fordi billederne af Lara (og Mara) er taget ud af en video ;) Derfor er de sløret.

 

Ja, bestemt en god stævne sæson, håber vi får den sidste kvalifikation i hus snarest så vi kan tage ud og starte landsstævne til efteråret/vinteren inden årets afslutning. Nu må vi se hvad der sker.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider