Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hvad er min hest værd.
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 17:37

Jeg har denne skønne hest med rødt pas.. Mere vedr afstamning vil jeg ikke oplyse da han er vallak og man ikke kan ride på papir :P. han er 168 stg.

Han er 4 år og er startet i DSA i maj og gik videre til mellem runden, han fik følgende karakter. 8,3 skridt, 7,8 trav, 8,2 galop 8,4 ridelighed, 8,2 kapacitet, samlet 8,18.

 

Han er også startet i en enkel lc3 til og 81%

 

Billede

 

Billede

 


3
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 18:57

Har du evt. noget video?

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 vurdering
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 19:50

Røntgenstatus??

Hvis den er ok, så er mit bud mellem 100 og 150.000,-


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dumdudej.....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 09:31

Med de manglende ting, der ikke vides - rgt-status, handelsundersøgelse, video og afstamning, så ville mit bud være mellem 150-250.000 kr, rent udfra dens ridemæssige resultater.

 

Jeg er HELT enig i, at man på en vallak rider på et individ, som ikke skal bruges til at viderefører avlen.

MEN det er ret interessant hvilken afstamning hesten har, når man skal se på både salg og fremtidig udvikling ridemæssigt. Der er afstamninger som giver signal om, at de heste ofte kommer langt ridemæssigt, og andre afstamninger som giver signal om, at der produceres gode ungheste og det er det.

Skal hesten sælges er der også afstamninger, som er mere moderigtige og/eller mere amatørrytteregnet end andre afstamninger.

 

Mvh Charlotte

8
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler..
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 14:00

skønne dygtige basse

jeg vil ikke komme med et konkret bud på pris, da udbud og efterspørgsel altid afgør hvad man kan forlange for en hest, og en ting er jo hvad man mener hesten bør koste, en anden ting er hvad man så rent faktisk kan få ved et eventuelt salg. Men klart at ham her ligger i den høje ende af skalaen.

jeg kender lidt til hesten, og ved hvor god kvalitet den har, både temperament og ridelighed i top klasse, og afstamning taler også for kvalitet, at han jo også en Smuksak gør ham jo ikke mindre værd

vil bare sige hvis jeg skulle købe hest og havde råd, bød jeg gerne på ham.


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 18:26

Tak blå brava, Jeg syntes også han er en dejlig hest og jeg glæder mig til han engang kommer hjem igen :D..

 

Til i andre så kan jeg godt lufte lidt mere info :P.

 

Han er 75% oldenborg efter Eminenz og Lami Søndervang :D

video:

Kan jeg ikke oploude her men google Østerhjelms Esprit DSA 4års så kommer han frem :)

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 sssssssss
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 19:38

Nu ved jeg ikke hvor stort et udbud der er efter Oldenborg med så meeget Oldenborg blod når hun er hele 75%.

 

Hvis efterspørgelsen på disse Oldenborgere med meget Olle-blod er der ville jeg sætte hende til 115.000 kroner - måske også være klar til at slå lidt af prisen så. Dette er også hvis hun selvfølgelig er ren i røntgen, har et godt temperament, er ridelig og uden andre skavanker.

 

Hendes galop er super fin med en god opafbakke tendens. Hendes skridt er fin, taktfast og med stor rummelighed. Jeg synes hun skridter godt over ryggen. Traven mangler noget naturlig selvbæring og noget mere afskub kunne jeg godt tænke mig.

 

Men i forhold til hesten er så ung, så er det noget der bør komme med uddannelsen. Altså, noget man kan ride ind i traven :)

 

Ellers en god højde og smuk hest :)

 

Men hvis man kigger på markedet (og det gør jeg indimellem fordi jeg ikke kan lade være) Kan du få en hest med ligeså god skridt og galop som din + en hest mere mere selvbæring, afskub og rummelighed i traven også til 150.000 kroner på samme alder. :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 20:20

Sandra hun er vallak :D.. Tak for et brugbart svar :). Traven er forbedret en del :).

 

Det fordi jeg syntes det kunne være spænde og høre hva en reel pris ville være på sådan en hest.

 

Der er mange der har sagt jeg burde sælge incl manden :D, meeen han er mit "hjertebarn" og vil helst ikke af med ham :).

 

han er super ridelig og han temperament er alt jeg ønsker mig, så håber jeg bare at jeg og ham med tiden kan blive et godt par :).

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Kina, Rusland og usa
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 20:21

Kina, Rusland og USA køber for tiden rigtig mange oldenborgheste :-)

 

Har lige snakket med en avler som har solgt en alm 5 års til en rigtig god pris til USA. Samt en anden oldenborgavler som lige har solgt 6 ungheste til USA, samt yderligere 22 ungheste og plage til Kina. De er helt vild med de danske oldenborg, som har et godt ry ude i udlandet.

 

Så det er en hest du vil få mest for, ved at sælge udenlandsk.

 

Jeg synes hun er yderst smuk og lækker :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddd
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 09:11

Haha - hun er en flot vallak ;)

 

Dooh Sandra..


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry......
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 11:04

Arghhh han han han....

 

Flot fyr det er han :-)

 

Han måtte gerne bo på min fold :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider