Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Den hårde træning med plet giver pote!
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 01:04

Ja.. og nu føles det som om vi flyver!

 

Der er en masse ting, der falder på plads i hovedet på Knud lige pt. Han begynder at forstå.
Til tider føler jeg, at vi kan flyve.

 

 

Vi er i skarp træning op til stævnet i den kommende weekend. 2 x LA2 skal vi ride fordelt på lørdag og søndag.
Jeg glæder mig til at komme afsted og få lidt bedømmelse på om det nu er rigtigt det vi render og laver

 

Idag spændte vi trailer for og kørte 10 mins kørsel til lokal rideklub for at øve program på deres udendørs bane.
Vi har kun 20x40 hos os, så rart at kunne træne øvelser på stor bane - samtidigt med træning af at få hestene væk hjemmefra.
På trods af feber, forkølelse... ja you name it, så tog vi altså afsted.

 

Heldigvis havde jeg allieret mig med min dejlige søster, som kunne tage lidt billeder - samtidig med at være en lille hjælper, hvis vi nu slet ikke kunne styre hestene..

 

Here goes.

Vi er ikke perfekte, men vi øver os og gør vores bedste.

Det Knud virkelig forstår lige pt, er øgning i trav. Puha et rygsving. Det skal jeg lige lære at sidde på. Det bliver heldigvis bedre og bedre for hver gang vi øver.
Når han bliver træt, så hænger han hovedet i hænderne på mig i øgningen. Og så går han hen og bliver dyb for mig. Prøver at ride ham "op", men ikke altid lige så nemt. Syntes nu alligevel billedet skal med, da jeg syntes han bruger sig fint.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Til sidst en lille video af min søsters hest Gritte. Både jeg og Nina rider på videoen.
Historien med Gritte er lang og kompliceret, så jeg vil bare vise en hest, der rent faktisk nyder at gå til ridning og at blive brugt. Det havde vi ikke for 3 uger siden.

Nina er ikke så rutineret. Jeg hjælper hende så godt jeg kan. Syntes virkelig at de to har fundet melodien sammen. Og ikke mindst glæden ved at ride igen.
Så kommer alt det andet bagefter.

 

Video

 


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

 

Nu med knabstrubberen Knud af Dutterup.
Følg os på facebook

www.facebook.com/pages/Sara-Larsen- eventyret-med-Knud-af-Dutterup/ 337155329827008

9
4
Svar på denne tråd
 
 laaaaaaaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 13:44

Han er så skøn altså. Flot ridning (y)


 

Trine Pilgaard & Rapsand
med Himmelhest Chester <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 15:22

Han er altså bare smækker lækker!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uh - en lækker
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 15:40

plethest

Jeg kan nu godt li en hest med lidt kød og knogler




Sometimes I pretend to be normal
- but it gets boring so,
I go back to being ME...
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 20:06

Hej.

Hvorfor har du mon fået 3 tommelfingre ned uden nogle kommentarer?

 

Jeg synes, din hest er noget så smuk! Der er bare noget ved de knabstruppere! Rider selv på en, som dog blev født uden pletter.

Du ser ud til at have lidt meget vel fat i tøjlerne på ham, men han ser samtidig også ud til at have godt med fart på! Godt, at I tager ud og får trænet det. :)

Heidi

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 ismedfløde
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 21:49

Tak for de dejlige kommentarer! De varmer.

 

Plovbæstet - Det er egentligt ikke fordi at jeg har meget fat i stikkerne af ham. Men vi øver rigtig mange temposkift og at jeg rider ham frem frem frem, så han er begyndt at suge rigtig rigtig fint på tøjlen. Derudover kommer han til at hænge, især i øgningen, hvis jeg skulle give mere efter fortil. Igen, jeg prøver at ride ham frem og "op" i øgningen, så han ikke falder sådan ned med hovedet. Ved ikke om det giver mening.
Det er vanvittigt hårdt for både hest og rytter, men kan se og mærke, at det giver pote.
Og så er Knud jo en hest med motor i og kræfter bagfra. Han er til tider også en smule stærk fortil, hvis ikke man lige får redet ham ordentligt.

Hvad bruger du din plethest(uden pletter) til?

 

Og nej.. Forstår heller ikke tommel-systemet, men lad nu de, der giver thumbs down om det.


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

 

Nu med knabstrubberen Knud af Dutterup.
Følg os på facebook

www.facebook.com/pages/Sara-Larsen- eventyret-med-Knud-af-Dutterup/ 337155329827008

3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 14:27

Hej.

 

Ja, min er også ekstremt fremadgående. De elsker bare at arbejde, de pletter! Sjældent har jeg mødt en hesterace, der er så glad for at blive brugt; uansat hvad man bruger dem til! :)

Min er er i genoptræning, så vi nyder bare nogle skovture, men jeg håber med tiden, at vi kan komme ud og ride både lidt spring, dressur og i sidste ende nogle jagter. :)


Hun står sammen med både sin bror og sin far, der begge to har fine pletter. :)

Billede

Sammen med sin flotte far! :)

Held og lykke med træningen af din fine Knud! :)

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er en af dem der
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 22:40

 

har givet uden at sige noget, jeg troede egentlig det var indlysende hvorfor, men jeg kan da godt skrive det. Billederne er nogenlunde ok og hestene flotte, bortset fra jeg ikke kan lide at næsen er bag lod, men det ser ikke ud som om rytteren har ret meget fat, så det kunne jeg leve med: Men jeg kan ikke lide videoen, der synes jeg der bliver for meget pareren med hænder og sammenpakning. Forhåbentligt tager jeg fejl.

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 ismedflød
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 22:21

xy - tak for at du er ærlig
Jeg forstår ikke helt 100% hvad du mener med at parere med hænderne?
Tror jeg ved lidt hvad du hentyder til.
For at gøre en lang historie kort. Gritte er en meget (!!!) speciel hest. Vanvittig dygtig hest før i tiden. Han har det seneste år SLET ikke kunnet lide at gå til ridning. Stejl, buk, krymper sig sammen. Min søster og jeg fik ham for 1 måned siden og er stadig ved at lære ham at kende. Han er ikke en hest man kan have stramme tøjler på, da han så går fuldstændig i baglås, spænder helt op, går i stå osv. Vi har øvet meget ridning for løs tøjle, turridning og sådan noget for at give ham glæden tilbage ved ridning.
Derudover blev han i starten meget sur, hvis man rørte ham med schenklern og jeg vælger derfor ikke at bruge dem så meget for at bevare hans glade gåpåmod og lyst til at springe.
Jeg er den første rytter. Jeg er oppe for lige at spore ham an og da han havde den fremaddrift som han havde(og han går ellers ikke ret tit selv så meget frem, at man slet ikke behøver at drive), så valgte jeg at prøve at korrigere ham lidt. Dette var inden at min søster skulle op, så han ikke løb om hjørner med hende. Hun er ikke så rutineret og derfor syntes jeg at de begge skulle have en god oplevelse med at lære springning..

De, der kender mig ved, at jeg ikke er en hård rytter, men at jeg rider med blød hånd og megen eftergivenhed og dette gør jeg også på Gritte. Jeg håber da også, at den stort set altid løse tøjle viser dette.

Jeg håber det gav mening.


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

 

Nu med knabstrubberen Knud af Dutterup.
Følg os på facebook

www.facebook.com/pages/Sara-Larsen- eventyret-med-Knud-af-Dutterup/ 337155329827008

1
3
Svar på denne tråd
 
 Hvor er knud
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 10:00

Hvor er Knud da blevet en flot fyr - han har altid været flot plettet, men har fulgt hans salgsannonce fra han var til salg som helt ung, og han er dælme blevet bygget op til flot dressurhest :-)

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider