Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 himmelponyen Sorte
Forfatter: 
Dato:  25-05-2015 22:29

Så blev det vores tur til at sende en fantastisk pony til de evige grønne græsmarker - Skønne Skønne Sorteper - Superponyen rejste i tirsdags afsted til de evige græsmarker. SNØFT

 

Sorte havde fået konstateret facetledsartrose i alle facetled i lænden. Medicin blev prøvet men det kunne desvære ikke gøre ham fri for smerter - så enden blev at vi måtte sende ham afsted over regnbuen.

 

Sorte har hjuplet mange små børn igang med deres ridekariere og mine tøser har jo haft ham "altid".....

Staldens maskot -Nishas "sutteklud og løvemad" Sorte kunne mange ting....

 

Synes han fortjener en mindetråd med en håndfuld billeder - så de kommer her:

 

Først lidt fra Tøsernes farvel i mandags:

Billede

 

Billede

 

Billede

"stand in" på Susan K. BBH kursus :)

Billede

Børnetække :)

Billede

De blev bidt af det der Susan undervisning :)

Billede

Mere Susan K. undervisning

Billede

så som "rensdyr" med slæde efter

Billede

Super børnepony

Billede

Og for vogn :)

Billede

Så kom lillesøster i "kanen"

Billede

Lillesøster og Sorte i søen

Billede

Og som præmiepony - meget stolt rytter :)

Billede

Og TREC pony :)

Billede

Fra i efteråret - TREC :)

Billede

 

... og jeg har tusindvis af flere billeder...

 

Tak til dig Skønne Sorte for at være den fantastiske pony du var :)

 

Et sidste billede - skal lige med. Her er jeg sikker på at Sorte overleverer ansvaret for hans piger til deres nye pony, Strejfer. De fik sig en snak over en tot wrap af Sofie, som de delte på den fineste vis:

 

Billede

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

31
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 05:55

En smuk lille pony, som jeg kan fornemme har givet dine børn mange gode timer. Håber de får ligeså mange med arv tageren. Altid svært at skulle tage afsked.....

 

Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 ismedfløde
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 10:19

Hvor ser Sorte ud til at have været en fantastisk pony for rigtig mange. Skønt udtryk

Det er aldrig nemt at tage afsked, men syntes I har taget den rigtige beslutning ang. at give ham fred pga smerter. Det tager jeg hatten af for!

Rest in peace, Sorte.


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

 

Nu med knabstrubberen Knud af Dutterup.
Følg os på facebook

www.facebook.com/pages/Sara-Larsen- eventyret-med-Knud-af-Dutterup/ 337155329827008

1
0
Svar på denne tråd
 
 Farvel
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 12:28

Det er altid svært at sige farvel og især efter så mange, gode år, men det er tydeligt, at han har haft det bedste liv hos jer, og mere kan man ikke ønske.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne Sorte
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 21:12

Øv, hvor jeg er jeg ked af at høre, at Sorte ikke er hermere.

 

Han var den skønneste pony med SÅ meget personlighed.

 

R.I.P. skønne Sorteper

 


 

Er den lykkelige ejer af skønne Crescendo...

R.I.P. min vidunderlige lille grå

0
0
Svar på denne tråd
 
 R.I.P. Sorte
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 08:41

Skønneste Sorte Per som var alletiders legekammerat til min Sólfari i flere år.

Sorte kunne ikke have haft det bedre end hos jer og det ses tydeligt på billederne her og i tidligere tråde.

Håber han kom godt afsted og tapre piger du har dig. Sidste billede af Sorte og ny pony gav en klump i halsen, magen til bedre farvel og velkommen kunne I ikke have ønsket.

 

Stort kram til jer alle 3



"Brutality begins where skill ends."

citat Neindorff

1
0
Svar på denne tråd
 
 takker takker
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 16:05

Tak Anja - ja han har gjort det godt den lille mand :)

 

Og Sara - tak - ja selv om det er umådelig hårdt at sige "nu er det slut" så skal de ikke gå og have ondt fordi vi som ejere ikke kan få os selv til at tage den tunge beslutning - det er ikke sjovt - men det er heller ikke sjovt at se ponyen i øjnene og vide at den ikke er 100%

 

Tak Kristine- det har han - rigtig mange

 

Og tak Mia - ja snøft vi savner ham også - for trods hans lille størrelse var der en STOR hest indeni :) :)

 

Camilla - ihh ja sikke de kunne lege dengang de to :) - det var også en af de ting der var tydeligt desværre - Sorte legede ikke rigtigt mere.... og det er jo ikke Sorte ikke at lege med de store drenge :)

Han kom så fint afsted - opdagede intet. Tøserne var heldigvis afklarede med at han skulle afsted - de kunne også mærke at Sorte var blevet "træt" snøft.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Og et tillykke
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 19:07

Og et tillykke med jeres nye pony

 

Du må lave en tråd med den nye


 

Er den lykkelige ejer af skønne Crescendo...

R.I.P. min vidunderlige lille grå

0
0
Svar på denne tråd
 
 det må jeg gøre
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 22:36

Ja det vil jeg snarrest få gjort :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 RIP Sorteper
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 08:39

Jeg er ked af at høre at søde Sorteper har måttet sige farvel til denne verden. Han var en skøn pony med det mest charmerende udtryk <3

Men som du skriver, har hesten smerter er det jo der man som ejer må tage den tunge beslutning. Godt at pigerne også forstod at det var sådan det var - og at de har en ny opnyven at glæde sig over.

Jeg glæder mig til at møde Strejfer og håber at han vil give hele familien mange gode timer.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 snøft lille Sorte
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 15:01

Sikke mange dejlige billeder I har af ham:0) Man har helt glemt hvor lille Louise var dengang:0) Ja han har været en fast del af gården her og bedste kammerat for Findus siden han blev født. Især nytårsaften stod de klistrede sammen. Tak for en dejlig tid med Sorteper. Jeg var glad for at det var jer der overtog ham fra mine unger og lod ham blive her alle de år og tog den rigtige beslutning da den tid kom.

Billede

 

Her fra hans langtur til Tisvilde hvor den lille seje Melanie og Sorte red 90 km på tre dage indtil Melanie blev træt

Billede

 

Og her fra en anden langtur dog lidt kortere til Lynge med lille Camilla. Han kunne trave og springe som en stor hest, så han var med de store på lige fod. Tror aldrig han fandt ud af hvor lille han egentlig var udenpå:0)


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

5
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne lille sorte
Forfatter: 
Dato:  30-05-2015 08:55

Hvor er det trist men samtidig skøn læsning. Kæmpe kram til her tre Svensen, og nok faktisk til alle "i mosen". Han sniger sig jo ind på en den lille sorte.

 

god tur til ham, han har i den grad fortjent en værdig afsked


Sagde Sarah Gerding

 

For mere info om undervisning eller hest i ridning, tjek min hjemmeside eller facebook.

 

"Der er én ro, og den beror på, at du er tro, mod det du tror på"

1
0
Svar på denne tråd
 
 himmelpony
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 22:46

Tak Lisbeth - ja det var ikke let - men gå rundt med smerter skulle den lille skønne pony ikke! Vi glæder os til at vise dig Strejfer - han er en skøn og værdig afløser for Sorte :)

 

Tak Keppie - ja han var fantastisk den lille prut - og sikke han kunne tumle de store drenge :) - lille udenpå men stor indeni det var han - den lille Sorte

 

Tak Sarah for dit kæmpe kram - du har ret det er vidst hele Mosedal som har taget afsked med staldens chametrold, og ikke kun mig og tøserne :)

 

Jeg må snart få lavet et velkommen til Strejfer tråd :) :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 17:29

...nu må det stoppe!!! Jeg sidder og tuder over en pony jeg ikke kender!!!

Tak for dejlige ord og skønne fotos. Dejligt at vide, hesten har haft et dejligt liv - bl.a. fordi ejerne vidste, hvornår det var tiden, at sige farvel. Flot.

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd
 
 himmelpony
Forfatter: 
Dato:  06-06-2015 21:48

Tak Sus - og helt ok at du fælder en tåre - han var en helt ualmindelig skøn pony - og jeg er glad for at vi har haft ham (ok ikke vores de første par år på matriklen) gennem så mange år.

Selv om det er usandsynlig hårdt at værre herre over liv og død er det, for mig, en nødvendighed at kunne sige når nok er nok -og det mens der stadig er værdighed.

Billede

 

RIP skønne Sorte


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider