Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Nyt nyt nyt..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 23:52

Der sker da lidt nyt her på fronten.

 

Vi har været ude til et par stævner mere. Jeg er stadig på jagten efter de to sidste kvalifikationer på Lara så hun bliver B hest og jeg B rytter. Så må vi starte landsstævner.

 

I dag fik jeg endnu en kvalifikation i hus (y) Nu mangler jeg derfor kun én mere.

 

Vi var først til stævne i vores egen klub (D stævne). Vi red en MB2 og en MB3. Lara var lidt påvirket af varmen, men gjorde det faktisk rigtig fint.

Vi fik da også en fin 1. plads i vores MB2.

 

Billede

Galop travers - en af de øvelser Lara har rigtig svært ved. Men vi fik 7 i den øvelse og hun var så fin.

 

Hernæst dragede vi weekenden efter til endnu et stævne. To dags stævne. Vi skulle både afsted torsdag og fredag. Torsdagen ar hun mega bange i første klasse. Der gik nemlig en fasan nede bag busken ind mod banen og sagde GLUG GLUG ;) Lara er simpelthen SÅ bange for fasaner. Udover det kom der nogle cykelryttere bagfra da vi vendte rundt og skulle lave vores kontra og changement, så hun blev bange, løb frem og faldt i trav.

 

Men det okay. Det var i vores MB0 og vi red til 61.84%.

 

Billede

 

I vores anden program - MB2'en var hun faktisk rigtig fin og lyttede, lavede sine øvelser meget pænt og slappede godt. Vi red kun til 62.87% (indrømmer gerne at jeg synes dommeren var lidt fedtet haha)

 

Men hun fik en masse ros.

 

Billede

 

Vi var også afsted dagen efter - og dét snakker vi ikke om ;) Hesten var flad med flad på og lavede bestemt ikke et godt program og det viste jeg også godt da jeg red ud af banen.

 

Meget træt Lara på anden dagen.

 

Billede

 

Så var vi afsted i dag til stævne også. Endnu et C stævne. Hun var rigtig fin, vi havde nogle små-fejl, men ingen store fejl. Hun var taktfast og let og lavede nogle rigtig gode øvelser i dag.

 

Vi blev da også belønnet med 66.25% og en fin 4. plads ud af 18 starter. Jeg er SÅ stolt af den lille lavbenet Welsh Cob!!!1

 

 

Billede

Galop inden vi startede

 

Billede

Fri trav

 

Billede

Fri galop - wrooom

 

Billede

Man skal da ikke sige at Lara IKKE springer opad i sine changementer :P

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

19
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg kunne vist
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 09:14

 

godt nævne et par dressurryttere du kunne afholde kurser for

Hvis stævneaktiviteterne bringer dig forbi Århus må gerne råbe op på forhånd, det kunne være interessant at se den "lille lavbenede" i aktion i virkeligheden.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Welsh Cob
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 11:02

Tillykke med 4 pladsen.

 

Dejligt at se en Welsh Cob blige brugt fornuftigt.

De kan SÅ meget, bare de får lov.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dressur
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 11:50

Tillykke med resultatet

 

Det er jo rart men lige meget hvad, er det altid en fornøjelse at se dine ridebilleder

 

Jeg krydser fingre for at næste placering snart er i hus!

 


 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 19:44
Med dun kvalifikation og sløjfen :)

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddd
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 20:44

Xy: Tak for din søde besked, det varmer da bestemt. Jeg skal nok sige til hvis jeg en dag drager helt til jydelandet ;)

 

Shagya: Tak. Ja, Welsher kan sagtens. Det er bare med at bruge dem :D

 

Kirstine: Tak for det. Godt i kan lide at se ridebilleder :) Håber også på at den næste kvalifikation snart er i hus, nu skal jeg se lige hvad der er tid til af stævner da jeg selv dømmer en del i den næste måneds tid :) Men så kan vi nå at træne og hygge imellem tiden :)

 

Janne: Tak :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 21:32

Så krydser vi da fingre for I snart henter den sidste kvalifikation hjem :D

 

Altid dejligt at se billeder fra dig og Lara.

 

Billede

Har jo en svaghed for welsh cobs - havde som 12-årig selv en blanding af cob og exmoor. Mere fantastisk pony skulle man lede længe efter

 

Held og lykke med de næste stævner, og husk endelig at fortsætte med billedopdateringerne :-)

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-05-2015 23:40

Ja, Welsher er super dejlige, også blandingerne.

 

Vi har selv planer om at lægge et føl i Lara om nogle år og lave en pony på hende :) Det bliver så spændende.

 

Men nu skal vi lige have dressurkarrieren gjort færdig først.

 

At Lara stadig under de forudsætninger som hun har (hun har kissing spine, tre ryghvivler der er vokset sammen i lænd og forrest i ryggen) alligevel går ind og laver sine ting hver eneste gang.

 

Jeg troede aldrig vi skulle nå hertil.

 

Jeg er sikker på - når vi får den sidste kvalifikation i hus - så fælder jeg nok en tåre og ejeren springer helt til månen og tilbage af stolthed over os :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ismedfløde
Forfatter: 
Dato:  26-05-2015 10:07

Har altid været vild med Lara! Kan godt lide når det ikke altid er stor brun DV, trahkener osv, der altid går de høje klasser, men at andre racer faktisk også kan være med på toppen

 

Og så syntes jeg, at den udvikling du har haft i løbet af de sidste par år, er helt vildt imponerende! Godt arbejde, Sandra

Held og lykke med at få den sidste kvalifikation i hus.


Sara Larsen

Du ved ikke hvad du har, før du mister det...

 

Nu med knabstrubberen Knud af Dutterup.
Følg os på facebook

www.facebook.com/pages/Sara-Larsen- eventyret-med-Knud-af-Dutterup/ 337155329827008

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 23:35

Tak for den søde kommentar Sara :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lara og dig
Forfatter: 
Dato:  28-05-2015 16:45

Hej Sandra

Tillykke med jeres flotte resultater.

Jeg har ny hest igen igen. Købte en hannoveraner hoppe på 9 år, som står på ARK for jeg har fået min dejlige part Betina tilbage.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-05-2015 08:23

Tak skal du have :)

 

Hvor dejligt du har fået dig en ny hyphest, selvom jeg er ked af at Bonito ikke er her mere (eller hvad)?

 

Dejligt at Betina vil fortsætte som part, hun er bare en super skøn person.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 13:52

Stort tillykke med resultaterne Hun er en fin bette hest hende Lara

 

Jeg hæfter mig dog ved at hun ser noget presset ud på de fleste af galopbillederne(trekantede øjne, stram mule, ørerne bagud). Er galoppen hendes svageste punkt, eller hvordan?


// Trine

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 14:07

Tror nu ikke hun føler sig specielt presset. Det er jo hårdt at gå i konkurrence. Nye omgivelser, larm, flag, ny banebund osv.

 

Hendes galop er bestemt ikke hendes bedste gangart, men hun laver nu sine øvelser rigtig fint alligevel. Hun er blevet rigtig fin i sine changementer til begge sider. Hun har dog svært ved galop travers og det vil hun altid have. Men hun laver dem okay, men det er ikke øvelser vi får 8 taller i. :)

 

Men hvis hun spænder i galop programmet får jeg også en noget firkantet galop fx. Men det er nu sjælndre og sjældnere hun spænder når vi er ude, hun er jo efterhånden rimelig vant til det.

 

Men hvis jeg presser for meget på med samling når hun i forvejen er lidt spændt fx, så bliver hun lidt bekymret for galoppen er ikke så stærk hos hende, selvom den er blevet meget, meget beddre med træning og atter træning.

 

Men igen, når man tager hestene ud fra deres vante opgivelser, op i traileren, ud og køre, nyt sted hen, sadle op, ud på banebund på opvarmning, mennesker, flag, andre heste. Så ud på konkurrencebanen, igen en ny bund, bane, biler, dommertårne osv - så tror jeg ikke man kan undgå nogle spændinger :)

 

Og det er også okay.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
1
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 14:54

Nej det kan være noget nær umuligt, at undgå en eller anden form for spænding, når man har hesten med i byen. Det ved jeg skam godt

 

Jeg var såmænd også bare nysgerrig efter om der mon var en sammenhæng ift. galoppen og det jeg ser på billederne. Og det lyder det jo til, at der kan være, ud fra det du skriver Bare mig der lige gik lidt i nørde-tænke-mode

 

God fornøjelse med det fortsatte arbejde hen i mod B-status


// Trine

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider