Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 eksteriør vurdering af heste
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 21:29
Jeg forsøger at blive bedre til at vurderr eksteriør på især unge heste. Så jeg vil rigtig gerne se jeres hopper og hingste af sportstype og læse deres beskrivelser.

Håber på at se en masse smukke heste

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 15:19

Du må skam gerne se på min. Hun blev kåret som 6 års. Jeg har ikke supermange billeder fra omkring kåringstidspunktet, da hun var skadet, men har et hvor hun er opstillet fra kåringen. Der kigger hun godt nok mod fotografen. Ellers har jeg lidt billeder fra tidligere og flere fra hun er blevet ældre.

 

Vil du have bedømmelsen skrevet herind med billeder eller?


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Meget gerne
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 12:52

Jeg tænkte det kunne blive en lærerig tråd


 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kåring
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 13:23

Astoria blev kåret i 2012, som 6 års. Hun er springbetonet efter Alicante/Aston/Faigther, men blev til kåring kun eksteriørbedømt, da hun havde nogle lænde- og rygproblemer. Hun blev hjemmekåret med karaktererne:

8897 78 877 8

og bemærkningen:

Højtstillet, ædel og storrammet hoppe med god bevægelse.

 

Desuden snakkede jeg lidt med dommerne bagefter, som sagde jeg kunne overveje en omkåring, når/hvis hun kom udover sine problemer, da de så vil mene hun havde stor chance for højere karakterer i gangarterne samt overlinje og bagpart. Jeg har dog ingen intentioner om en omkåring, selvom hun er ovre problemerne.

 

Jeg har en smule forskellige billeder fra hun var 4 år til 8 år. Hendes problemer startede i slutningen af hendes 4. år, og varede ret længe, da forskellige dyrlæger, kiropraktorer osv. ikke kunne lokalisere problemerne ordentligt. Efterfølgende har der været forskellige faktorer, som har gjort at hun ikke er kommet ordentlig i gang siden, så uddannelsesmæssigt er hun ikke længere end en 4 års. Jeg er nu ved at få hende i gang, og denne gang holder det forhåbentligt. Hun er nu 9 år. Nå, men nu til billeder :

Billede

Fra kåringen som 6 års, januar 2012.

Billede

4 års. Lige efter jeg havde købt hende.

 

Billede

4 års. Sommeren.

Billede

Som 5 års.

 

Billede

Som 8 års

 

Billede

Som 8 års

 


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 19:11

Du må mere end gerne bedømme min lille Amina.

 

Amina er en ox Araber på 5 år bliver ikke redet, grundet diverse problemer, men vi er så småt begyndt på genoptræningen samt, gentilridningen igen.

 

Pt arbejder vi "hårdt" for at få bukt med underhalsen og øksehygget.. Men det tager tid, især når man er lidt tidspresset :)

 

Billede

 

Billede

Underhalsen er noget ekstremt på dette bilede.. Men billedet snyder nu også lidt :)

 

Billede

 

Her med en lille orme vom.. Er der blevet taget hånd om

 

 

Billede

 


Mvh Sarah, og et vrisnk fra Amina pigen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Må en fjordhest være med?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 19:34

Bartoldi har følgende karaktere:

7777798

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


MVH

Hannebirkegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er nu
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 20:38

mest interesseret i sportsheste, altså af varmblodsafstamning. Men en gul i ny og næh er der altid plads til ;) Det er bare så svært at sammenligne med de store. Men smuk er den


 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 heeeeeeej
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 17:02

Billede

 

 

 

Eksteriørkåring 4-7/2004 Ålborg: Passende Stor harmonisk hoppe af god type. God dybde og bredde. kønt hoved. velansat hals. god skulder. umarkeret manke. god overlinie. velformet muskuløst kryds. god lårmuskulatur. lemmerne jævnt føre knap tørre nok bag. bevægelsen sædeles god med god sving i skridt, ret god i trav. ret god, men mangler rummelighed i galop. Karakter: 8978 76 877 8 8 i heldhed

 


Kærlig hilsen


Katrine


Min Hest er mit spejl.

Smuk og Elegant


En rigtigt hest er en Oldenborg

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider