Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 De små rider.
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 10:25

 

Min datter fik lokket partrytteren til at undervise hende i weekenden. Jeg troede hun mente på sin EGEN pony, men Pernille havde helt andre planer...

 

Mor her er jo ikke så meget for at slippe hest h e l t når poderne rider, men jeg kunne ikke holde på kamera og hest og forøvrigt så havde underviseren jo GODT fat i Magic.

 

Billede

 

Det varede da lige en omgang eller to og så red frøkenen rundt alene på min "store" 5 års.

 

Billede

 

Billede

Pernille har redet ham i ca. 2 år, hun er 6 år nu.

Billede

 

Billede

 

Traktoren var snart på den ene side og snart på den anden side af banen, men det er han jo vant til og de fleste kører pænt så ingen grund til panik af den grund.

 

Billede

 

Billede

Det er HENDE der stopper, drejer, vender osv. og jeg syntes hun rider ham godt hendes alder taget i betragtning.

 

I går aftes smuttede hun lige i stalden og rensede hove på ham mens jeg fodrede... Selvom Magic er eksemplarisk så ER jeg altså mere tryg ved en som har mindre 'fødder' end pigen selv!

 

 

Tanken har da strejfet om hun skal have den hest når nu ingen andre vil.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

13
1
Svar på denne tråd
 
 Åhh hvor hyggeligt!
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 13:46

Dejligt når de små har mod på ridningen - også på de store heste.

Jeg har selv været forbi hans annonce tidligere og kigge og kan da undre mig over den manglende interesse. Han er lige sådan noget jeg selv leder efter :-)


Hilsen Linda og hypperne på Ryvejlund

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 15:40

det må jo være verdens flinkeste hest...og ja, det kan undre at folk ikke står i kø efter sådan en, som mor ville jeg godt nok værre villig til at lægge en del penge for en rolig nattesøvn.

 

måske er det vanskeligere at sælge heste af særlige racer? ofte kan de have et særligt udseende, som man enten elsker eller hader ( jeg har det feks. sådan at jeg aldrig vil have en pinto/kobroget hest- jeg ved ikke hvorfor)men det er da en welsh cob, ikke? det ligner det da, med hovskæg og sådan.

og hvis den så er mellem pony og hestemål kan det også være lidt svært, kunne jeg forstille mig.

 

Men jeg må da også indrømme, at var min gamle dame ikke mere, så er en god "familiehest" svær at finde, da en hest som er frisk og sjov nok til moar, og rolig og rar ved ungerne, ikke en som hænger på træerne. Så pas du på, du ikke sælger "guldet", det kan være svært at finde igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestesalg
Forfatter: 
Dato:  21-04-2015 16:12

Fint og modigt (der er langt ned, synes jeg ) redet af din datter

 

Det er da ikke nogen dårlig idé at beholde ham til hende. Min søster begyndte at ride som 6-årig, og det foregik på stor hest fra dag 1, så det kan altså lade sig gøre at springe 'ponystadiet' over - selvom man dårligt kan nå ned over sadelklapperne

 

Jeg forstår nu heller ikke, at du ikke kan få ham solgt, men jeg fornemmer, at det der sælger bedst for tiden er enten seriøse B-hest-emner eller helt stabile koneheste (begge helst til max 15.000 selvfølgelig). Det er først inden for de sidste par uger, at der er begyndt at komme flere henvendelser på min, så måske er det bare et spørgsmål om tid, men han er så fin, og jeg synes ikke, du skal miste troen på, at du kan få ham solgt til en rimelig pris

 


Military-emne, hoppe, 160cm, 7 år sælges - klik HER

 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridetur
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 11:26

 

Linda-m / Jeg ved ikke om det direkte er "dejligt", for mor her syntes slet ikke det var nær så farligt dengang jeg selv var i dén alder, og det var mig der red....

 

leonidas / Jo, Magic er ren Welsh C.

Men hvad er mellem pony og hestemål?

Jow jeg véd godt hvad du mener. Det lød bare lidt sjovt.

Jeg ved 100% hvad der tit er mellem en hest og rytter...

...det er en sadel.

 

Han er i den GODE størrelse, hvor man kan overskue ham og der ikke er alt for lang ned og tilpas højt op og knapperne sidder nemt og ligefor og man kan komme under de fleste grene i skoven og dyrlægen kommer een gang om året og vaccinere og den ser ikke spøgelser og, og, og. Guld eller ej, når jeg ser de to sammen så får jeg da også en følelse af at han ikke VIL sælges..

 

Kirstine *Jenson* / Ja, der er langt ned.. men hun hopper ned uden hjælp.

Billede

Men det er da meget værrere at komme op uden hjælp og "konesten".

Pernille plejer at ride på den mindste 'loppe', men den er mildt sagt utilregnelig! Det ene øjeblik sød som en engel og det næste øjeblik en djævel som kun gør hvad der passer dén.. Incl. stejel eller smide sig på jorden... en rigtig Shetlænder hidsigprop!

Billede

Hendes egen pony er en smule størrere og jeg er lidt usikker på, hvor meget jeg kan lade pigen ride den selv.

Måske det bare er en mor-ting det der med at slippe..

Billede

Omvendt så er hun da ved at blive lidt langbenet til ponyen.. (billedet er endda fra August.) så kan jeg godt se at der er mere perspektiv i at lade hende overtage Magic. At gå ud og finde en hest med sådan et temperament om 2 - 3 år og turde stole på hesten kan nok godt blive en udfordring, men du har da selvfølgelig ret i at alt kan sælges til 15.000.- ... ... Det er bare ikke dér jeg er.

 

Sjovt at din søster også begyndte i dén alder på stor hest. Hvad med dig selv? Sprang du også pony stadiet over?

 

Måske det kunne være sjovt at spørge, hvad man skal regne med at skulle betale for en super stabil stor pony eller lille hest som et barn kan ride...

Billede

Ja, okay, bøjlerne var da i brug en gang imellem.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 12:18

da jeg startede med at gå til ridning, havde vi kun store heste, så der sad vi troeligt med bøjlerne 5 cm over saddelklapperne- og da vi fik ponyer lærte vi hurtigt, at en shetlænder var satan der havde fået en kogevask!

 

med hvad vil folk give for en stabil hest? det er jo et rigtigt spændende spørgsmål, især herinde, hvor 99% af os er amatøryttere som rider for sjov og fornøjelse.

Når man læser indlæg fra den ene og den anden som har fået en hest, der er langt mere end de kan gabe over, skulle man tro, at den søde, veltrænede, sikre hest var i høj kurs. men åbenbart ikke så høj... Vi har fået en ny hest i stalden, lige præcis sådan en 15.000 kr hest og hvad kan den? jo, den er knap tilredet ( ikke ordentligt) 6 år gammel, kan ikke rides ud, løber når den skal på fold og har i mine øjne to indfodere forben ( men jeg er også den vildeste turrytter, hvor perfekte ben er et minimum).

 

Der burde ofres en god tilridning af sådan en hest, men se, der er lige 7000 kr oven i hatten.

 

Jeg har været rundt med venner og bekendte og kigge heste og der må jeg indrømme, at man kan måske godt finde guld til få penge, men så skal du selv være en god træner. Gider man ofre 25.000 istedet for 15.000 kan man få flinke, artige og raske heste. Nej de er ikke " gangmaskiner" men de kan rides!

 

Det gælder vel om at have et realistisk syn på sin ridning- jo jeg ville da gerne ride stævner igen, men har to handicappede børn, en mand, et hus og fuldtidsjob, så det er ikke en gangmaskine, men en flink, fremadgående terrænvant turhest, som er børnevenlig, gider at give en trækketur, kan tåle at stå et par dage og lærnem med 3 regulære gangarter, jeg kan bruge. Men det er altså langt fra alle som sætter sig ned og analyserer deres behov- de fleste "forelsker" sig i en hest- med både gode og dårlige resultater til følge.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyhest
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 13:06

Jeg rider skam stadig pony Eller igen, rettere; jeg har erkendt at jeg ikke finder mig godt tilpas på heste over 155cm. Jeg kan heller ikke se fidusen, når jeg ikke er konkurrencerytter: de små heste/store ponyer render ligeså stærkt, de kan sagtens springe 80cm (som er min 'comfort-højde'), er nemme at komme op på og kræver ikke så stor en trailer.

 

Kloge ord fra Leonidas. Jeg er helt enig og har selv her i sidste omgang haft for høje ambitioner/håb til mine ridemæssige evner og kapacitet - det er surt både for rytter og for hest

 

Jeg vil også mene, at 25.000 er godt givet ud for en yngre, sund, rask, fornuftig, velhåndteret og godt styrbar hest med en ok samling gode oplevelser på bagen - afstamning er jeg aldeles ligeglad med. De er bare pokkers svære at finde i 'min' højde, hvis ikke man vil have tinker eller fjordhest, og som du selv siger, er det især svært at finde én, man føler, man kan stole på; særligt når det drejer sig om ens barns sikkerhed... heldigvis falder de ikke så hårdt, når de er små

 


Military-emne, hoppe, 160cm, 7 år sælges - klik HER

 

Lækkert oksekød, spegepølser og frankfurtere fra www.jyskfrilands.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider