Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Billeder af din hest (Taastrup)? :)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 11:29

Hejsa! :)

 

Jeg er begyndt at interessere mig en masse for fotografering, og har et godt spejlreflekskamera at gøre godt med inkl et godt objektiv. Jeg har tidligere selv haft hest - har jeg dog ikke længere, men syntes de er de smukkeste dyr! (og savner faktisk også at have med heste at gøre, men det er en anden sag)

 

Jeg er amatør - men kunne godt tænke mig at øve mig!

 

Så... Er der en/nogen her omkring Taastrup som har en skøn hest de gerne vil have taget nogle, forhåbentligt, gode billeder af?

 

Det er vigtigt for mig, at du selv ønsker at gøre noget ud af det, altså at hesten præsenterer sig flot - det er svært at få et godt billede, hvis hesten er fyldt med mudder og lignende ;-)

 

Jeg vil gerne understrege, at jeg er amatør - og jeg kan ikke garantere for standarden af de billeder der kommer ud af det, at det er ren øvelse for mig - som så gerne skulle give et afkast til dig, i form af nogle gode billeder. Jeg vil gøre mit bedste! :)

 

Ophavsretten af billederne er naturligvis min, og jeg må benytte de billeder jeg tager til at fremvise hvad jeg kan - eller på anden måde benytte dem til at fremvise min udvikling eller lignende. Bliver billederne fremvist på nettet, som de meget gerne må - helt frit valg, så skal det oplyses, at det er mig der har taget dem :)

 

Jeg har ikke bil til rådighed normalt - så hvis det kunne lade sig gøre at arrangere noget, hvis du/i lige skulle bo i nærheden, så ville jeg sætte enormt stor pris på dette :)

 

Det vil naturligvis være helt gratis at få taget disse billeder! :)

 

Håber en/nogen herinde kunne være med på en hyggelig dag i hestens tegn, med fokus på de gode momenter, udtryk og samhørighed - og ikke mindst få nogle hyggelige timer sammen :)

 

Skriv gerne en pb. herinde :)

 

Mvh.

 

Jane

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 11:46

Det lyder utrolig spændende :) Hvis ikke Farum er alt for langt væk, så har jeg to drenge (shetlænder og fuldblod), som gerne vil have taget nogle billeder, som deres mor måske kan få lov at hænge op i stuen

 

Jeg kan evt. hente dig på Farum eller Holte st.

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:29

Jeg kunne godt være interesseret.

 

Hestene står i Smørum, meget tæt på Taastrup :) Vi kan sagtens finde ud af noget.

 

Men har du nogle billeder som du har taget du kan fremvise så man har en ide om hvor du er teknisk?

 

Jeg har en dressurhoppe (Welsh Cob sec. D), konkurrencehest som går M. Samt en shetlandspony på 4 år med en dejlig og nuttet udstråling.

 

Begge heste kan ses på min profil.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: Josepine
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:31

Hej Josephine :)

 

Umiddelbart tænker jeg lige det er en tand for langt væk - men må jeg eventuelt have lov at vende tilbage til dig? :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Att. Sandra
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:37

Hej Sandra :)

 

Jeg har faktisk ingen billeder af fremvise desværre, udover nogle øvelsesbilleder jeg har taget af mig selv (portræt) - også har jeg ellers bare fået læst en fandens masse på teknikkerne osv.

 

Vejret har ikke været det bedste siden jeg fik kameraet, så har ikke haft mulighed for at komme ret meget udenfor og tage billeder af hverken heste eller andet. Jeg har dog nogle billeder af de høns vi har gået - ikke helt i samme målestok, men dem sender jeg gerne til dig, så du har en ide om kvaliteten af de billeder mit kamera kan tage osv.

 

Igen vil jeg dog bare være helt grundlæggende ærlig og sige, at jeg er virkelig nybegynder på området - og det er øvelse for mig det her, men øvelse hvor der er læst godt op på tingene inden, samt rådført mig med nogle der har mere forstand på det end jeg. Men man skal være indforstået med at jeg er nybegynder, og med alt det indebærer i måske at skulle tage en del billeder - indstille lidt ekstra på indstillinger osv - samt at jeg ikke har alt grej der giver det helt perfekte billeder i alt slags lys osv :)

 

Jeg lover dog at gøre mit allerbedst :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:43

Selvfølgelig :)


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:43

Det er helt okay. Det er ikke sådan med det triste vejr vi har pt. Jeg har heller ikke selv meget lyst til at hive mit kamera frem og tage en masse billeder. :)

 

Kan du tage billeder i et forholdsvist - lyst ridehus? Det er jo pt ikke til at ride udendørs på banen da den er mudderet. Skovstierne er også mudderet.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:44

Du kan sende de billeder du har - hvis du vil - til min mail på sandra775355@gmail.com.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt billeder - forringet kvalitet her?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:48

Lige et par billeder af de høns vi har gående i vores egen have :)

 

Ved godt høns ikke "siger så meget" i forhold til heste - men blot så i har bare ganske lidt at vurdere ud fra :)

 

Jeg bed mærke i med mit profilbillede herinde at kvaliteten forringes herinde, så det skal der lige tages højde for. Billederne står knivskarpt og i en rigtig god kvalitet :)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Øv altså :)
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:49

Ærgerligt billederne forringes så meget herinde :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att. Sandra
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:52

Det vil jeg tro, at jeg godt kan - uden jeg dog er skråsikker :)

 

Dog er det ret vigtigt når vi tager billederne, at der ikke er en masse forstyrrende elementer, f.eks. 3 andre der rider i ridehuset samtidig - jeg ved ikke hvordan det er der hvor du har dine heste opstaldet hvad det angår? :)

 

Mit kamera har en rigtig god kvalitet, og mit objektiv også - så det handler mere om at jeg ikke har øvelsen og erfaringen - samt at jeg ikke har en ekstern flash. Men en flash er langt fra altid det bedste valg heller :)

 

Mit kamera kan tage gode billeder ved meget høj ISO (som handler om belysningen) - så umiddelbart tænker jeg, at vi godt ville kunne tage nogle rimelig fornuftige billeder i et ret lyst ridehus :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 12:57

Sikke nogle smukke høns i har :) Kan sagtens se kvaliteten af billederne ser rigtig fine ud.

 

Har du nogen ide til hvilke slags billeder du kunne tænke dig at tage? Nogle ønsker til noget bestemt? :) Så kan jeg se om det er noget jeg kan opfylde.

 

Mit eget spejlrefleks kamera kan tage nogenlunde billeder i vores ridehus så tror også godt dit ser ud til at kunne.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: Sandra
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 13:00

Tak for de søde ord om vores høns :D

 

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at øve mig nogle still-billeder, hvor vi har fokus på kontakten mellem hest og ejer.. få noget "historie", noget kontakt, ind i billedet..

 

Der udover kunne jeg rigtig godt tænke mig at øve mig i panorering.. hest i bevægelse, hvor man på billedet kan se at den er i bevægelse - og ikke bare "står stift i luften" på billedet.. en teknik jeg ingen erfaring har i, men meget meget gerne vil lære at beherske :)

 

Der udover er jeg meget åben for dine tanker også - jeg er meget åben for dine input og ideer :)

 

Sendte lige et par af billederne til din mail, så du kan se dem i en bedre kvalitet lige :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffff
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 13:09

Har sendt dig en PB. :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fotograf
Forfatter: 
Dato:  24-02-2015 13:22

Du må da gerne komme ud og øve dig på min araber på 5 :-D

vi bor i Hedehusene på grænsen til Taastrup :-) jeg kan nok skaffe en mere som gerne vil have taget billeder :-) vi har ridebane og kan godt arrangere lidt træer i baggrund og lidt forskelligt :-)


Mie Trolle

 

Med ny hest - HO-Cosmos Future OX

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 02:21

Du skal være velkommen hos mig :)


MILITARYRYTTER

KATJA BERG

 

"Man kan hvad man vil, ellers vil man det ikke nok"

 

 

SIGER TAK FOR STØTTEN TIL

 

HØRSHOLM HESTEPRAKSIS - TRAILERKØRESKOLEN - HERI RIDEUDSTY - NOBEL FOOD

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att. Mie
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 08:08

Hej Mie :)

 

Det lyder rigtig super - sender dig lige en pb senere eller i morgen, er lige på vej ud af døren, og har en travl dag i dag - så hellere lige love for lidt, end for meget :D

 

Men du hører fra mig snarest :D

 

Mvh.

 

Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 ATtt: Katja
Forfatter: 
Dato:  27-02-2015 08:09

Hej Katja :)

 

Det lyder rigtig dejligt! Hvor står din hest henne - kan se du har stået på Vallensbæk, gør du (eller i hvert fald din hest) det stadig? :)

 

Mange hilsner,

 

Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 17:54

Jane: sikke nogle flotte høns! Vidste slet ikke at høns kunne se SÅ fine og søde ud

 

Håber du finder en masse heste at øve dig på, jeg bor desværre for langt væk...


Hollandsk Varmblod & Oldenborg hoppe søger nyt hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar retur :)
Forfatter: 
Dato:  28-02-2015 20:43

Hehe, ja det er ikke de klassiske høns dem her. De har et skønt temperament og er smukke at se på :D

 

Der er heldigvis flere der har skrevet - så jeg håber, når vejret er godt med, at der skal øves en masse - og forhåbentligt tages nogle rigtig gode billeder :D

 

Fik taget et par billeder i dag af nogle smukke blomster i det skøne vejr:

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et billede :)
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 10:31

Der er heldigvis flere der har skrevet - og det er SÅ skønt! Jeg mangler stadg - også fordi det nogen gange skal være spontant, lige når vejret er med os :D

 

Tog lidt billeder forleden dag, dog ikke af heste - i kan se et af de billeder jeg har taget her, og efterfølgende fritlagt (fjernet al baggrund) i Photoshop :)

 

Skriv meget gerne en privatbesked hvis du har lyst til at få taget billeder af din hest omkring Taastrup (jeg bor tæt på City 2)

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar retur :)
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 10:32

Der er et par stykker jeg skal have skrevet til - det gør jeg senere i dag :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min pintodreng
Forfatter: 
Dato:  06-03-2015 21:20

bor i tåstrup :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: Livniv ♥Madonna og Kiko♥
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 18:00

Hejsa *Livniv ?Madonna og Kiko?*

 

Flot pinto du har dig :)

 

Kunne være dejligt hvis vi kan finde ud af at finde en dag til lidt leg med kameraet :)

 

Kan ikke se så meget om dig og din hest. Hvilken stil rider du helst? Ride du konkurrence, eller "for hyggens skyld"? (Alt er fint - bare så jeg kan spore mig lidt ind på hvem du/i er)

 

Har du nogle tanker om det at få taget nogle billeder selv - hvad kunne du godt tænke dig at ende ud med? :)

 

Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: MieTrolle
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 18:05

Pb sendt til dig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: Corvetten
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 18:07

Hej *Corvetten*

 

Pb. er sendt til dig :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: *Livniv ?Madonna og Kiko?*
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 18:11

Har lige sendt dig en privatbesked i stedet :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alder/forældretilladelse
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 18:12

Vil lige informere om, at i forbindelse med at få taget billeder, der skal man enten være over 18 år ELLER jeg skal kunne få en personlig forældretilladelse til projektet :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shiva...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2015 22:06

Du skal være meget velkommen til at komme og tage billeder af min Shiva... Jeg har en ide til nogle billeder jeg vil have taget, men er lidt svært når man normalt selv står bag kameraet og gerne skulle stå foran det


Der er ikke den ting en haflinger ikke kan!

Når det altså lykkedes dig at få dens hoved op af foderspanden

 

http://ldafoto.smugmug.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: Lykke :)
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 14:18

Hej Lykke.

 

Det lyder rigtig dejligt - hvor står din hest henne? :)

 

Skriv gerne en privat besked med lidt om hvor du cirka har din hest, hvilke ideer du har osv - så kan vi skrive lidt ud fra det :)

 

Mvh Jane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smukke svaner i aftensolen :)
Forfatter: 
Dato:  08-03-2015 21:47

Et par billeder fra i dag, så i kan se lidt af hvad jeg får kreeret bag kameraet, her: 2 smukke svaner i forårets aftensol! :D

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att. Lykke
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 10:33

Sender dig lige en privat besked i stedet for, nemmere :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min araber
Forfatter: 
Dato:  10-03-2015 20:46

Hej!

 

min araber i Ledøje er også altid frisk på nogle billeder


 


Jeg savner dig uendeligt min skat!

Tak for de 15,5 år vi havde sammen Prince!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ændret brugernavn :)
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 07:58

Jeg har lige ændret mit brugernavn herinde fra Jane P til Jane Theil, så jeg har mit mellemnavn med i stedet for forbogstavet på mit lidt mere ordinære "Petersen" - blot så det ikke forvirrer nogen, det er stadig mig der skriver i tråden her :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Att: Princemand
Forfatter: 
Dato:  11-03-2015 08:01

Sender dig lige en privatbesked "Princemand" :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søger snart til portrætbilleder også :)
Forfatter: 
Dato:  12-03-2015 07:05

Jeg mangler stadig - så skriv endelig!

 

Har kontakt med flere, men det skal lige passe sammen med både kalender, vejr osv, - så det er godt at have nogle stykker på hånden, som har lyst til at stå foran kameraet :)

 

Skal derudover på et portrætkursus snart - og kommer nok i den forbindelse til at søge lidt efter nogle modeller, som ønsker nogle gode billeder af sig selv, af sig selv om gravid, babybilleder og lignende. Men det slår jeg op herinde når den tid kommer.

 

Håber det er okay med retningslinierne herinde at jeg gør det, når nu det ikke er salg, men netop gratis mod at jeg har ophavs- og brugsret af billederne, så jeg kan lære en masse og udvikle mig inden for fotograferingen :)

 

Hvis der er nogen af jer der er i tråden nu - eller nogen der falder over tråden her, og godt kunne tænke sig nogle af disse billeder uden heste - så skriv en pb til mig, så kan jeg skrive jer på min liste, - også kan vi aftale nærmere når jeg har været på kursus i det :)

 

Mvh. Jane Theil

0
0
Svar på denne tråd
 
 654321
Forfatter: 
Dato:  13-03-2015 00:50

Hvis du har mod på en tur i Dyrehaven (jeg ved ikke, om det bliver for langt væk fra Taastrup?), så har jeg en smuk og fotogen DSP hoppe :)


Christine og Prinsesserne

og Lilleprinsen i hjertet.

 

God forbid that I should go to any Heaven

in which there are no horses.

~R.B. Cunninghame Graham

 

Hestemassage v/dipl. hestemassør

Christine Bernberg

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider