Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 klip og pels
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 22:31

Hejsa, tog lige lidt snapshot af Gilbert til løsspring i dag, og pludselig kunne jeg virkelig se hele hans jagt klipning helt tydeligt,hold da op hvor er der forskel på hans vinterpels og klip.

Billede

 

Billede

 

Billede

 


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 smiler.....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 16:36
Hej igen, min mand siger at jagt klipning ser dumb og mærkeligt ud, men han har nu heller ikke ret meget "hesteforstand" he.....he... Men jeg rider mest udendørs og Gilbert går på fold hele dagen, selvfølgelig med dækken. Jeg syns også det er irriterende hvis han skal pakkes alt for meget ind når vi rider tur, derfor er en fuld klipning ikke mit valg. Men hvad gør i andre der klipper jeres heste, er det helt eller delvis? Læg evt lidt billeder i tråden så jeg kan se hvordan jeres muler ser ud med "vinter frisører"
Jeg syns selv Gilbert er fin med sit "jagt tøj" Men som sagt siger manden det er lidt "kikset" og dårlig hår dag he.....he......

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 17:23

Så længe det er effektivt, er det da ligemeget om det ser lidt dumt ud

Jeg ville dog ikke kalde Gilberts klip et jagtklip, tror ikke jeg har set det før faktisk

 

Lotus startede med jagtklip, så tæppeklip og nu fuldklip :)

 

Jagtklip

Billede

 

Så tæppeklip..

Billede

 

Og nu fuldklippet.. Har kun pels i hovedet, ben og sadelleje :)

Billede

 

Ikke nemt at vise klip på en gråskimmel


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 smiler.....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 21:01
He....he.... Hvad ved jeg Jeanette, det var bare en der fortalte mig at det hed jagt klip, når man klippede på den måde.
Ja det ervd skisme ikke let at se " hårgrænsen" på din skimlede Lotus.
Brava var også klippet ligesom Gilbert de sidste år, efter jeg flyttede fra ridehuset.
Det tager faktisk lidt længere tid, at klippe delvist end fuld syns jeg, nok fordi man lige skal få kanten helt lige og ens i begge sider.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-01-2015 22:40

Nej, det er sjovt nok, men det tager næsten samme tid... Lige før et fuldklip er hurtigere faktisk


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesteklip.dk
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 14:05

Hesteklip.dk har en rigtig fin oversigt over klipninger. hesteklip.dk/index.php/706452

 

min hest har indtil i dag gået med en bell klip. Den har jeg været rigtig glad for. Men det lille dyr har fået svamp og har derfor i dag fået en fuldklip inkl. sadellejet. Dog er ben og hoved ikke klippede. Den skal også kunne holde varmen bare lidt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 klip..
Forfatter: 
Dato:  01-02-2015 14:09

Hos os afhænger det af hesten og hvad den laver. Når Axel er klippet er det fuldklip, fordi han ikke kan gå med dækken når han har fuld pels over ryggen, da han så får knopper og hudbetændelse.

Men belgierne har været klippet både i fuldklip og tæppeklip altefter om de har skullet have vinterferie eller var i arbejde over vinter.

Når de har holdt HELT fri, får de kun klippet bringe og undersiden af halsen fri, da de ellers står og sveder når de er på stald.

 

Martha i to forskellige klip

Billede

 

Billede

 

Axel er der jo ikke meget at se på -i reglen undlader jeg det nederste af benene og klipper kun undersiden af hovedet, men her er han klippet overalt

Billede

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 klip...
Forfatter: 
Dato:  02-02-2015 18:53

Jeg er vild med din klipning blå ?Brava?.

 

Efter at jeg et år havde en klipper den valgte at stå havevejs gennem en fuldklip (manglede stadig hele højre side) og jeg et andet år kom for tæt på manen (det tog et par år før det groede helt ud igen) er jeg gået over til jagtklip, med bar mave. Det fungere super godt og hun sætter stadig så meget pels på der hvor hun ikke bliver klippet at der ikke er brug for kæmpe tykke dækner om vinteren.

Jeg klipper kun en gang om efteråret når hun er færdig med at fælde og så holder det hele vinteren.

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 


Der er ikke den ting en haflinger ikke kan!

Når det altså lykkedes dig at få dens hoved op af foderspanden

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vinter frisure
Forfatter: 
Dato:  03-02-2015 09:40

Jeg har en lille shetlænderfis, som jeg var nødsaget til at klippe i efteråret. Han var fuldstændig gennemblødt af sved 24/7 - selv når han stod og spiste på folden i en let brise.

Jeg startede ud med at klippe undersiden af halsen i tro om at det kunne hjælpe ham af med lidt af varmen.

 

Billede

 

Billede

 

Det hjalp desværre slet ikke :( Jeg klippede derfor hele halsen og håbede på at det kunne hjælpe, men nææh nej, snydt igen.

Da han samtidig blev smittet med lus fra sin daværende foldkammerat fik jeg nok, og barberede ham fuldstændig

 

På nedenstående billeder er hele kroppen barberet. Jeg valgte ikke at klippe ben eller hovede, da han i forvejen ikke var synderligt begejstret for hverken klipperen eller mit påfund om at bruge den på ham

 

Billede

 

Billede

 

De hvide pletter på begge sider af ryggen skyldtes lusseangrebet, da han kløede sig non-stop indtil pelsen kom af og jeg dermed bedre kunne behandle ham. :)

 

Jeg er rigtig glad for at jeg klippede ham. Ikke mindst for hans skyld, men også fordi han var noget nemmere at holde ren og tør. Jeg har to muler, der helst skal finde den største mudderpøl på folden og rulle sig lige netop dér, så de er fuldstændig drivvåde, og så er det jeg sætter pris på at de nu begge går med dækken om vinteren Det mindsker ihvertfald en smule af "rengøringen" af dem samt tørringsprocessen inden man kan motionere dem.

 

Og by the way - det er første jeg har klippet en hest, så jeg synes selv at det er lykkedes meget godt Både halsklippen og fuldklippen.


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vores :)
Forfatter: 
Dato:  04-02-2015 22:01

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klip klip klip
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 00:19

tak for input i tråden Lykke din klip er dæleme også fin. Sikke en uldtot din pony er Josefine kender i, i øvrigt det når ens hest er en rigtig dækken terrorist? min tossede unghest bider i og leger med sit dækken, han kan åbne front lukningen på sit lækre Bucas dækken, nok fordi det er med hægter og velgro og ikke almindelige spænder. To gange for nylig er det lykkes ham at få dækner helt af, og den sidste gang flåede han så forert, hvordan han ellers bære sig ad sidste år' hans først dækken sæson, ødelagde han 3 dækner, heldigvis var de 2 af dem nogen vi havde arvet. I år "arbejder" han nu på nummer 3, så nu har jeg opgivet at købe nye, men leder efter gode brugte billige dækner, ellers bliver det en lang dyr vinter, håber han vokser fra sin vane, med at pille og bide i sine "vinterfrakker" jeg havde hans mor i 22 år og hun ødelagde ikke et eneste dækken i hele sit liv


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 yyyyyyyy
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 11:15

Lara er fuldklippet da hun sveder helt vildt når hun bliver redet. Så uden fuldklip ville hun aldrig tørre ordenligt efter ridning.

Halvdelen er hendes ben er også klippet, hovedet er ikke klippet.

 

Hun går i løsdrift og har lige nu 400 gram på :)

 

Billede

 

Billede

 

Vores Shetlandspony er ikke klippet overhovedet, hun har fuld bamsepels :D

 

Billede

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 13:23

total nyklippet preben

 

Billede

 

Billede

Her med en lidt hurtig mini jagt klip

 


Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 All in
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 01:48

Jeg går næsten all in i klip.

Alt blir klippet, undtaget ved gjorden og oversiden af hovedet (fordi hårene blir grimme når de vokser ud)

Hun har desværre islændergener, så der kommer meget pels og ofte.

Magter ik alt det pels.

 

 

Billede

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smiler...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 12:43

fine Preben, både med lille og stor klip ja søpølsen, islænder pels er skisme ikke til at spøge med. Din mule ligner nu slet ikke en med islænder gener


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider