Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 The ladies in red - ridebilleder!
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 18:36

Nu er Fame og jeg efterhånden ved at være "ovenpå" efter en stille periode pga hendes bagben og kryds.
Til dem som ikke er opdaterede, begyndte Fame i november at slå kraftigt fra, ikke bruge ryggen eller bagparten, så noget måtte være galt. Efter mange dyrlægebesøg fandt vi ud af at det var hendes skæve kryds der drillede. Så hun har fået indlæg på det ene bagben så hun kommer "op i niveau" og derfor har vi haft 1 måned uden ridning overhovedet og så har vi langsomt redet hende op. Nu rider vi ca 20-25-30 min, alt efter hvordan Fame har det den pågældende dag - hun er heldigvis rigtig god til selv at sige fra, når det bliver for meget. :-)

Hun rykker sig meget i øjeblikket, men bliver også presset tilpas meget. I øjeblikket traver vi ca 15 min og galoperer ca 10. Selvfølgelig indlagt en masse skridtpauser. Vi rider meget lang og dyb og mange tempovekslinger og traversader, versader, schenkelvigninger etc. Alt sammen super gymnastik når nu hun skal til at bruge hele sin krop anderledes end hun har gjort i de (i hvert fald!) 2 år hun har gået skæv.

 

Billede

Og selvfølgelig er vi udstyret i Pegasus Rideudstyrs outfit (se billedet i stor version, så kan man bedre se det)

Billede

 

Billede

Dygtige fotogene hest :-D

Billede

 

Billede

 

Billede

Stiller

Billede

 

Billede

 

Billede

Ryger lige lidt for meget på snotten, vil gerne have hende mere frem med næsen. Men vi arbejder stærkt på det, vi har jo skulle starte fuldstændig forfra. :-)

Billede

 

Billede

Jep, gjorden er spændt ;-D

Billede

 

Billede

 

Billede

Lige igang med tempoveksling, her lidt tilbage i tempoet.

Billede

 

Billede

Stille igen. ;-) Hun er blevet rigtig ferm til det!

Billede

Skridtpause

Billede

 

Billede

 

Billede

Meget bedre her (Y)

Billede

 

Billede

Galop! (Jeg ved ikke lige hvorfor det vender så skævt - havde ellers rettet det til i et redigeringsprogram :-P)

Billede

 

Billede

Det eneste nogenlunde galopbilled på den anden side.

Billede

 

Billede

 

Billede

Puhh, det var hårdt siger Fame - godt man kan få ros af sin mor :-D

Billede

Starten på schenkelvigning.

Billede

Traver af. :-)

Billede

Min fine vest - er dog ikke helt tilfreds og næste gang jeg sender til broderi skal det være vidt og stå i to linjer istedet for et. :-)

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Jeg beklager den svingende kvalitet, men vore ridehus er ikke gode venner med kameraet.

 

Jeg håber I vil lægge en lille kommentar til os og ikke er skræmt helt af alt det røde ;-D


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

6
1
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 19:41

Et tip:

 

Før dine hænder bedre med frem og lidt mere op så opnår du at hun kommer ud med næsen.

 

Det ligner lige nu at du får trukket rigtig meget tilbage og en dag også ned mod dine lår og knæ. Derfor trækker du hende faktisk bag lod.

 

Tager du hænderne op og frem (hold let kontakt fortil stadig og hold rundingerne på volten) så vil du opnå hun strækker sig frem og ned og ud samtidig så du giver hende den frihed at få lov til at gå korrekt frem til hånden.

 

Hun er en dejlig hest, rødt klær hende bestemt godt. Dejligt du fandt ud af problemerne med hende :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

4
0
Svar på denne tråd
 
 Mig (Sandra):
Forfatter: 
Dato:  30-01-2015 20:02

Den version duer desværre ikke til Fame, da hun førhen er blevet redet forkert - så frem og op for hende gør at hun pakker sig total sammen og vender helt forkert. :-( Når jeg fører hånden ned til låret ved hun at hun skal runde sig og så snart hun har den rigtige runding ligger hun sig til udvendige tøjler og søger selv frem på lod (Y) Egentlig burde jeg have hånden som på første ridebilled hele tiden når jeg vil have hende frem og ned.


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider