Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Min nye hest
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 22:58

Købte for to måneder siden, en fin lille 1 års hoppe plag. Jeg har ikke haft hest, siden min tidligere ridehest blev aflivet for tre år siden... Så dagen min nye hest, Miss La'fleur kom, var stor!

Hun er fra d. 1 september 2013. Hun er Dansk Varmblod... Desværre kun med grønt pas, da der var noget bøvl, med den ejer der havde hoppen til min plag, inden tidligere ejer tog dem til sig, og tog sig godt af både hoppe og føl, og så var der noget med hoppens nummer, ikke kunne læses... Men det gør absolut ikke min plag mindre fin :-)

 

Hendes mor er 165 cm. Og hendes far siges at være ca. Samme størrelse.

 

Hun er simpelthen så cool og fornuftig i hovedet! Hun står pænt når smeden er på besøg, kan røres over alt, trækkes med, stå bundet og går lige i trailer, og står pænt på hele turen. Hendes gang ser ud til at udvikle sig rigtig fornuftigt - glæder mig til, at jorden bliver lidt mindre smattet, så hun rigtig kan komme ud og strække benene.

 

Planen er, at vi bare skal lærer hinanden at kende her vinteren over, og så starter vi med, at trække nogle små ture til foråret, så hun kan komme ud og se lidt af verden :-)

 

Når hun bliver gammel nok, skal hun være min dressur-mule... Og måske vi skal starte lidt stævner.

 

Nu til billederne af babyen... Desværre er der ikke særlig meget action over dem, da der er så mudderet på folden.

 

 

Det er svært at være ren i mere end to minutter når man er en baby hest :-)

Billede

 

Billede

 

 

Man kan ikke blive andet end glad når man får sådan en lille blød mule i hovedet :-)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

 

De sidste billeder er taget ved sælger, sidste gang vi var ovre at se hende, inden hun kom hjem :-)

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Tak fordi du gad at se med! :-)

 

10
1
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2014 23:50

Tillykke med hende, hvor er hun yndig :)

 

Bliver dog nødt til at spørge, hvorfor har hun dækken på? Har hun været syg? Og har du ikke et dækken der passer hende lidt bedre?

Jeg får det lidt, øv, når jeg ser en plag med dækken der ovenikøbet sidder så dårligt og er så meget for stort

Har de ikke grovfoder på den fold, eller er der bare det mudder de går rundt i?

Tænker det måske er derfor din plag har dårlig mave....


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

8
11
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 08:38

Tillykke hun ser sød ud, men Dansk Varmblod er hun ikke. Dansk Varmblod er en betegnelse for varmblodsheste med røde/blå pas udstedt i Danmark, det er ikke et raceprædikat der kan sættes på alle varmblodsheste.

 

Og så må jeg indrømme at jeg er træt af alle de undskyldninger avlere kommer med når deres heste har grønt pas. Så indrøm dog at der er sparet penge på bedækningen.

15
2
Svar på denne tråd
 
 Din nye kammerat...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 09:26
Stort tillykke med hende - hun ser rigtig fin ud! Jeg håber, at I bliver rigtigt gode venner i vinter, og at hun på sigt lever op til alt, du håber og ønsker. Nu er det jo heldigvis hverken farven på passet eller indpakningen, der afgør, om hun bliver en god ven og en fantastisk ridehest;) Så held og lykke samt de bedste ønsker til jer!

Tyngdekraft er noget, magthaverne har opfundet for at holde folket nede.

11
0
Svar på denne tråd
 
 Min nye hest...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 11:03
Jeanette... Tak for det :-) er klar over dækkenet ikke er det bedste... Hun skal selvfølgelig have et nyt. Hun har dækken på, da hun havde tabt sig en del, og oveni købet ikke kunne holde varmen ordentlig. Ja de går bare i det mudder, desværre. Også en af grundene til at hun bliver flyttet lige inden nytår :-)

Charlotte... Er godt klar over at Dansk Varmblod er en betegnelse for varmblods heste kåret i Dansk Varmblod... Hvis det gør dig glad kan jeg rette det til at hendes mor er en varmblods hest som er kåret i DV og hendes far siges at være det samme, men da der var noget bøvl med forrige ejer, som ikke havde helt tjek på det, og som har været med i en vanrøgtsag, så er der af gode grunde kun grønt pas på min hest. Jeg kommer ikke med undskyldninger for hvad min hest eller hendes forældre er. For mig er det ligegyldigt hvilken farve pas hun har... Og ja hun har ikke været lige så dyr som en plag efter en top hingst ;-)

Randlev... Tusind tak! Det håber jeg også hun gør! Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds :-)
7
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 11:09
Charlotte... Jeg kan lige tilføje at jeg såmænd bare skrev om hendes "afstamning" og hendes grønne pas, fordi det er en del af hvem hun er, og hvis ikke jeg havde skrevet det, var der helt sikkert en eller flere, som havde spurgt ind til hvem hun er efter, da det logisk nok er rigtig spændende, og er med til at give et billede af, hvad en hest udvikler sig til - hvis man kender til afstamningen ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 11:30

Hvor dejligt at høre, både med dækken og flytning, det er heller ikke nemt at holde varmen uden grovfoder eller ordentlig mulighed for at bevæge sig... Håber du vil opdatere med nye billeder, når hun er flyttet og pøj pøj med det nye sted... Håber i begge falder til hurtigt


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

4
0
Svar på denne tråd
 
 Lille hoppeplag
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 13:56

Hej.

 

Sikke et skønt og feminint udtryk, hun har! :) Hun bliver spændende at følge. Tillykke med hende! :)

Heidi

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hun er da kær....
Forfatter: 
Dato:  22-12-2014 18:08

Hun er da kær, ukendt afstamning eller ej :-)

 

Og når hun kommer et sted hen, hvor hun kan få nok grovfoder, så skal hun nok tage sig pænt. Kan du evt begynde at give hende ekstra nu, således at hun ikke går og taber sig ? Det er så svært at få dem til at tage på, når de samtidig vokser, hvis de først er blevet tynde.

 

Jeg har selv sådan en "grønt pas hest", som jo er noget af en lottoseddel at købe som 1 års :-) Man aner ikke hvad de bliver til i fremtiden, når man kun har en halvsunget sang om afstamning, som oftest bare er det rene sludder :-)

 

Her pinot Noir som 1 års nyindkøbt

Billede

Han er endt som en noget mere tung/bastant type end jeg troede han ville blive. Og højdemæssigt er han også lige det mindste til mig - på en god dag og med sko på 165 cm i stang :-)

Billede

 

Men han er en superdejlig ridehest, der som 7 årig går m-dressur til C-stævne. Og som vallak er det jo det eneste han "dur til". Det vigtigste er hans gode hoved og samarbejdsvillghed, så har din kønne pige også det, så skal hun nok blive en dejlig ridehest - for yndig er hun :-)

 

mvh Charlotte

4
0
Svar på denne tråd
 
 Min nye hest...
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 00:49
Plovbæstet... Tusind tak! Og kan vidst godt love at det ikke bliver sidste gang i kommer til at se hende :-D

Morgan... Super dejligt indlæg fra dig! :-) hun har taget meget på og ser allerede meget bedre ud og er sikker på det bliver helt super når vi flytter og hun kan få rørt sig osv. :-) Din dreng er altså bare super lækker! Har luret ham før herinde på HN :-) men ja det er lidt af et sats... Håber virkelig at hun kan leve op til mine forventninger... At hun bliver sød og fornuftig og på et tidspunkt bare kan gå nogle LA dressur klasser. Krydse krydse fingre! :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 stamtavle tæller ikke
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 14:25

på en ridehest-uanset hvor lange og fine stamtavlen er,så er hesten ikke bedre en det man ser...personligt nu når jeg skal have hest igen så går jeg efter det jeg ser(tavlen tæller slet ikke),-

 

har set elendige heste med fine papirer

 

 

 

Stort tillykke med den dejlige pige

1
0
Svar på denne tråd
 
 stort tillykke
Forfatter: 
Dato:  25-12-2014 21:02

Med den nye hest, hun ser bare rigtig skøn ud Min første pony var en hjemmelavet blanding uden papirer og intet pas, men hun var den skønneste pony med jordens bedste temperament og som 5 års var hun klar til LA både spring og dressur samt havde gået en enkelt jagt. Skønt væsen hele vejen igennem. Håber du får mange gode år sammen med din nye ven, og så er det jo bare spændende at følge dem i deres udvikling Min var så flot i sommers, nu er han... knap så flot Men det vender jo nok igen


Mvh Sandra

 

med pletmulen

Hedens King Of Hearts

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider