Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Min savnede glas hest.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 07:31

Ville bare lige dele nogle billeder af min smukke himmelhest Valentino,han døde i sommers men har ikke kunne skrive om det før,da det har været utrolig hårdt ved mig og det lange svære forløb inden jeg tog den endelige beslutning, som jeg skulle have taget for år tilbage set i bakspejlet,men jeg var ikke klar til at give slip før.For at gøre en lang historie kort, købte jeg Valle som 1 års, og han lavede de første skader på sig selv som 2 års og derefter kom han til forskellige dyrlæger og som 4 års skulle han tilrides men det gik helt galt og jeg blev kyllet af mange gange og blev angst for at ride ham,men han var min drømme hest og havde så mange fremtidsplaner for os to.Han var ekstrem bagsky og fik sarcoider som han også blev oppereret, for men opdagede til sidst at de voksede ind af på organerene og den store han havde under maven stak til sidst ud igen Dertil kom alt det andet han tog imod af virus og vi prøvede med special foder og alt hvad der kunne gøre ham mere modstandsdygtig.Han lå tit i klemme i sin ellers meget store boks ,så havde total paranøja når han var ved at vælte hele stalden og mig og min kære mand måtte over og hjælpe ham op.Dertil kom en skulder som var ødelagt og han var bare ekstem svær at ride,han var lavet af glas og kostede mig mange mange penge og tåre,og glemte hvor skøn det er at have hest,for han var konstant syg og jeg var altid ked og bange,så i sommers da han igen igen gik i stykker gav jeg endelig op og gav ham fred,men hold nu op hvor var det sværet, for han havde fyldt alt i mit liv og blev kun 7 år Jeg savner ham hver dag men når jeg så går over i stalden til min lille nye hest så bliver jeg glad og taknemlig for han er sund og rask og altid i godt humør,men for aldrig så smuk en hest igen som Valentino, men han var lavet af glas og jeg røg ned i et sort hul gang på gang, men ved at han nu løber rundt på store græsfolde uden smerter og håber at se ham igen endag. Håber i kom med så langt og til sidst et par billeder af smukke store Valle.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Det sidste billede er fra dagen han blev himmelhest. og i skal da ikke snydes for et billede af Cody som kun er sølle 164 cm men er bare sådan en guttermand der har fået mig tilbage og huske hvor dejligt det er at have hest

Billede

 

Tusind tak fordi i gav jer tid til at læse min historie, mange hilsen og glædelig jul til alle jer heste mennesker


R.I.P Valentino.Min smukke glas hest.

14
0
Svar på denne tråd
 
 Skønne heste
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 08:34

Dejlige heste altså.. Må jeg spørge hvor du har købt trensen på det første billede?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 11:42

hest af glas, savssmuld og vådt avispapir! jeg tror sjældet jeg har hørt om sådan en mandagsmodel!

jeg tænker, at det var da godt den fik fred, og hvis du føler, at du holdt ud for længe, så trøst dig med, at den tid du gav trods alt var givet ud fra bedste overbevisning.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min savnede glas hest.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 13:29

Hej og tusind tak for svar,trensen er købt i hooks, og ja hans sygdomsforløb var en lang historie og så har jeg enda kortet det meget ned for der var flere ting men han fortjente at få fred og har aldrig fortrudt men han satte dybe dybe spor i min sjæl. Mange hilsen fra Lotte.


R.I.P Valentino.Min smukke glas hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 13:41

Sikke en omgang. Kan godt forstå det har taget lang tid at skrive dette indlæg. Sådan noget er aldrig sjovt. jeg synes helt bestemt at du har taget den helt rigtige beslutning med din glas hest.

 

det er rigtig dejligt at du har fået modet tilbage og er blevet hesteejer igen. Ham Cody ser bare super rar ud


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 ggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 16:32

Tusind tak for de søde ord Anja, ja ham lille Cody er der bare krummer i og han har bestemt givet mig modet tilbage men det har taget tid og nu har jeg haft CODY et halvt år og har fået troen på min ridning tilbage, mange hilsen fra Lotte.


R.I.P Valentino.Min smukke glas hest.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 21:58

Kære Lotte

 

Jeg har jo fulgt dine kampe for og med Valle på sidelinjen, og set hvor hårdt det tog på dig. Valle var en meget speciel hest, desværre havde han mange spøgelser og skavanker, som gjorde det til en ulige kamp.

 

Flot at du tog den hårde beslutning og gav ham fred, jeg er sikker på han har det bedre hvor han er nu. Og ligeledes har du nu fået glæden ved heste og ridning tilbage, og det fortjener du i allerhøjeste grad, jeg kender ingen der går så meget op i sine hestes ve og vel som dig.

 

Tillykke med den skønne dejlige Cody, jeg glæder mig til at følge jer fremover.

 

Kæmpeknus

Naja

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min savnede glas hest.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 07:06

Kære søde Naja, tusind tusind tak for de søde ord,blev meget glad indeni da jeg læste din besked ,du er jo altid velkommmen til at kigge forbi og få en kop kaffe og en hygge snak, er bestemt glad for lille Cody men det har været en stor omvæltning og skal stadig tit knibe mig selv i armen og takke for jeg har fundet CODY Tusinde kram til dig søde Naja som altid tænker på om andre mennesker har det godt,det er en fantastisk egenskab at have, mange jule hilsen fra Lotte.


R.I.P Valentino.Min smukke glas hest.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Over the rainbow
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 11:53

Hej TS

Hvor er det bare rørende og tak for du deler din historie. Hvor er det bare en flot beslutning du tog om at din soulmate skulle være himmelhest. Jeg synes det er flot, du har taget den beslutning.

 

I sommers............. det føles jo som i går.


Kender det selv, har selv sagt farvel til en skøn hest i sommers. Det bliver bare aldrig det samme. Og ingen vil forstå din situation helt, men mange føler med dig.

Du er sårbar men også stærk.

 

Din skønne hest har det godt nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!! <3 det ved jeg.

Og han takker dig for et dejligt liv og for den kærlighed du gav ham. Flot, du er kommet videre med ny hest.

Dit indlæg giver mig en klump i halsen.

 

Mange hilsener. Britt

 

Prøv at høre denne melodi med Eva Cassidy: Over the rainbow (find den på nettet) og denne instrumental med Per Nielsen (trompet) Titanic

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min savnede glas hest.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 12:13

Hej Britt, tusind tusind tak for dine rørende ord,har grædt så meget over den hest og troede at vi gang på gang kom over forhindringerne og det så endelig gik godt og han ikke blev syg igen men inderst inde i flere år har jeg kunne mærke at noget var galt med min dejlige hest, men ingen andre fandt noget,hverken dyrlæger, kirop. dygtige trænere med mere men til sidst viste det sig at skulderen var smadret og sarcoiderne ustoppelige og voksede agrasivt igen Har slet ikke kunne tale om hvor svært det var,og jeg savner ham sådan, men han skulle nok aldrig have været til i første omgang,han havde alt i mod sig,men vi prøvede og jeg har aldrig fortrudt,for er blevet så meget klogere på mange ting,han vil altid være min drømmehest, det skulle så bare ikke være i dette liv, mange hilsen fra Lotte.


R.I.P Valentino.Min smukke glas hest.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider