Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Jul på Kærgården
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 11:06

Hej ænder

 

Vi har fast tradition hvert år med at alle fra stald og løsdrift samles og rider/går juletur rundt i området. :)

Og traditionen tro iklæder alle sig en eller anden form for jule-dress - nogen mere end andre.

 

Vi holder til meget tæt på et plejehjem for blinde og svagtseende - Solgavens Plejehjem. Vi har ofte nogle af de ældre, der går tur forbi vores folde og hygger sig med at give hestene lidt æbler og gulerødder. Vi tænkte derfor at vi ville besøge dem i år og medbringe lidt julestemning. Gårdejeren, Bo, ringede derfor over til dem for at høre om de ville have noget imod hvis vi kom forbi med hestene og sang julesange for dem - og det var der selvfølgelig ikke nogle sure miner over. :)

 

Derfor samledes vi alle sammen søndag d. 14/12-14 kl. 13.30 - nogle til hest, andre på gåben med eller uden hest, for at glæde de ældre på plejehjemmet.

 

Her er et "lille" udpluk af billeder fra dagen:

 

1. Jan & Rubin

Billede

2. Anne & D'artagnan

Billede

 

3. Tropperne er næsten samlet

Billede

 

4. Afgang fra Kærgården

Billede

 

5. På vej mod plejehjemmet

Billede

 

6. Alle samlet

Billede

 

7. Traske traske

Billede

 

8. Næsten ved plehjehjemmet

Billede

 

9. Alle beboerne på plejehjemmet sad/stod troligt og ventede på os :)

Billede

 

10. Hestene er ved at blive parkeret til julesang

Billede

 

11. Nogle af beboerne kunne ikke vente med at hilse på hestene :)

Billede

 

12. Nogle af hestene var liiidt utålmodige

Billede

 

13. Bo & Surprice

Billede

 

14. Mit utålmodige rød lyn ;)

Billede

 

15. Ea & Carlos

Billede

 

16. Mine to dejlige drenge og jeg

Billede

 

17. Møffe deler jule-kys ud :)

Billede

 

18. Efter julesang overlod jeg Møffe til en af de andre, så de ældre kunne hilse på Nuller :)

Billede

 

19. Nuller og Rubin var et kæmpe hit

Billede

 

20. Hestene nød opmærksomheden

Billede

 

21. Nuller og mig

Billede

 

22. Nuller var meget populær :)

Billede

 

23...

Billede

 

24...

Billede

 

25. Hestene blev mere og mere utålmodige

Billede

 

26. Især Møffe gad ikke vente

Billede

 

27...

Billede

 

28. Nuller fik lov at hilse på de sidste inden vi skulle videre

Billede

 

29. Emma & Stino

Billede

 

30. Så gik turen videre rundt i villakvarteret

Billede

 

31...

Billede

 

32. Nuller, Møffe og jeg dannede bagtrop

Billede

 

33...

Billede

 

34. Julie & Plet og Jan & Rubin på vej hjem

Billede

 

 

Vi havde en rigtig dejlig dag og det var en fornøjelse at glæde de ældre med julesang og hestenusseri. De ville meget gerne have at vi kommer igen næste år.

 

Møffe, Nuller og jeg samt min veninde og hendes hest, Catwalk, tog den korte rute i år. Dels fordi Nuller er let forfangen og ikke må gå så langt, men også fordi Møffe og Catwalk kører sig selv fuldstændig op i gear og ikke kan falde til ro igen, når der er så mange heste med på tur. Catwalk steppede rundt og små-galopperede på stedet og Møffe hingstede op hele vejen, men de faldt begge nogenlunde hurtigt til ro, da vi skiltes fra de andre. :)

 

Nå, men hvis I nåede med så langt må I da meget gerne smide en lille kommentar


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

38
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige billeder!
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 11:58

Hvor er det nogen hyggelige billeder, mindes selv en fastelavnstur med rideskolen for mange mange år siden.

Og dejligt i tager jer tid til at give de ældre en oplevelse! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 skønne skønne billeder
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 13:28

Hvor der det da bare fantastisk at I sådan spreder juleglæde med aller hypperne!!! - vækker minder tilbage til tiderne på i Lille Damsted Rideklub hvor vi hvert år red juleoptog op i byen og fik varm kakao hos Slagteren :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejlige
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 14:19

dejlige billeder. Jeg bliver sådan både glad ( og faktisk også lidt rørt, men schy) når jeg ser dine billeder. Fedt i har sådan et overskud..?

Mvh

charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godaften
Forfatter: 
Dato:  16-12-2014 20:12

Skønne, skønne billeder.

 

Hvor er det dejligt, at I har tid, lyst og overskud til at gennemføre sådan et arrangement, det har garanteret været til stor glæde for beboerne på plejehjemmet.


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv,

er det på tide at foretage bedre valg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 20:57

Ej hvor er det altså bare pænt gjort af jer :)

 

Dyr kan bare noget helt særligt.. Er sikker på personerne på plejehjemmet nød jeres sang og at få lov at hilse på hestene :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ts..........
Forfatter: 
Dato:  17-12-2014 21:58

Uden tvivl til glæde for alle.

Tak for den gode idé, I har sikkert reddet dagen for mange mennesker, de fik en rigtig dejlig dag.

Flot gjort af jer.

Tak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juletur
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 09:22

Julie (Jacobsen)

Mange tak :) Vi glæder os alle som små børn til den årlige juletur, og vi har nydt turen i år mindst lige så meget som de ældre

 

Svensen

Tak, det var uden tvivl en super hyggelig dag, og man kunne tydeligt mærke den gode julestemning sprede sig :) Det lyder også hyggeligt med juleoptog og varm kakao hos Slagteren - det kunne være vi skulle prøve at udvide vores tur ned til Bytorvet næste år.

Har en enkelt gang på et tidligere opstaldningssted redet juletur med forskellige stop undervejs med varm kakao osv., men det var ikke lige noget for min mule - jeg endte i hvert fald med at have kakao ud over det hele

 

Allycat

Pudsigt du siger det, for jeg blev faktisk også selv rigtig rørt, da vi stod foran dem alle med hestene. Det var svært at holde glædestårene tilbage, når man kunne se hvor meget glæde vi gav de ældre ved bare at klæde os og hestene ud og synge julesange for dem. :)

 

Jytte S

Mange tak for de søde ord :)

Vi var faktisk alle, uden tøven, enige om at vi selvfølgelig skulle forbi plejehjemmet. Jeg var med til at starte traditionen med juletur, da jeg for 3½ år siden kom til Kærgården, og de første år har vi bare redet juletur rundt i villakvarteret og sunget sange, men i år syntes vi at vi skulle gøre mere ud af at besøge plejehjemmet - vi rider jo trods alt forbi både på vejen ud og på vejen hjem. :)

 

Paradise »Lost«

Tak skal du have :) Hestene nød opmærksomheden i fulde drag. Vi har en stor sort vallak på 27 år, som normalt ikke er glad for berøring i hovedet, men han stak selv hovedet ned til de ældre og lod dem nusse og klø ham i hele hovedet. Dyr har bare evnen til at glæde alle omkring sig

Om de nød vores sang, er jeg ikke helt sikker på Vi sang pivfalsk og halvdelen kunne ikke teksterne, men stemningen var god og de ældre skrålede selv med, så de har nok ikke lagt mærke til det

 

 

000

Tusind tak for de søde ord :) Jeg håber i hvert fald på at vi har været med til at gøre deres jul lidt bedre, og i så fald har de i hvert fald noget at fortælle familien om. :)

 

 

 

Og til alle, tusind tusind tusind tak for de meget søde ord :)

Dem vil jeg give videre til de andre fra stalden.


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrft
Forfatter: 
Dato:  18-12-2014 12:14

Ih, gode gamle Kærgården minder

 

Dejligt at se gensyn, kan se der er blevet skiftet lidt ud siden da. Catwalk, er det Malene der har hende endnu? :-)


- Sascha & Fame <3

Pegasus Rideudstyr - når kun det bedste er godt nok!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jul jul jul
Forfatter: 
Dato:  23-12-2014 10:54

Tak Sascha :)

Og ja, der har været lidt udskiftning, især efter 3 aflivninger indenfor det sidste års tid.

 

Og ja, det er stadig Malene, der har Catwalk. De er begge faldet rigtig godt til herude. :)

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glade jul
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 18:06

Hvor er det bare nogle dejlige billeder, og et rigtig godt initativ! Det gør mig helt varm om hjertet

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor ser det...
Forfatter: 
Dato:  07-01-2015 21:33

... skønt og hyggeligt ud.

Vi har også en tradition for en juletur - der dog ikke går forbi et plejehjem, men til gengæld besøger diverse naboer - og ender hjemme hos en af mine venner hvor der er gløgg og æbleskiver.

Tophyggeligt!! Desværre kom jeg ikke med denne jul, jeg brugte i stedet tiden sammen med vores søde dyrlæge, der måtte på julebesøg hos Baloo. Det var en ærgerlig dag at få det så skidt - men han har det heldigvis godt igen (hurtig behandling gør en stor forskel) - og der er jo en jul igen om mindre end et år :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jul og glade dage
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 11:15

R A E *Flødeskum*

Tusind tak for din søde kommentar

 

£isbeth (Baloo)

Det var også rigtig hyggeligt :)

Jeres juletur lyder skam også til at være rigtig hyggelig - især når man kan besøge en masse man kender undervejs. :) Jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke trak på smilebåndet når de har mødt juleoptog med heste. ;)

På et tidl. opstaldningssted red vi også forbi nogle af rideskole-forældrene for at få slik, æbleskiver, varm kakao osv., men når man har en hest med en hjerne, der konstant er på overarbejde og ikke kan forstå at alle 4 ben godt kan stå plantet i jorden samtidig, så er det ret "spændende" at sidde med varm kakao og balancere rundt det bedste man kan

Øv med dyrlægebesøg midt i julen, men godt at han kom hurtigt ovenpå igen. :) Det er jo trods alt det vigtigste. Hvad fejlede han? (Hvis man må spørge :) )

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Juletur...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2015 12:47

... det med heste der har lidt travlt kan også gøre det til en udfordring at håndtere varm gløg OG æbleskiver (der jo skal dyppes i sukker og symtetøj for at være gode). Der har været et par æbleskiver der er tabt indimellem (hestene kan godt lide dem) og vist også en enkelt sadel der var lidt kandiseret da den kom hjem...

 

Balo havde fået hudbetændelse på begge bagben. Han er i løsdrift - og høstativet har stået et sted hvor der var for meget mudder - og har så langhårede ben at de aldrig nåede at tørre helt.. Det er jo svært at se at det var blevet til et mudderhul - men nu har vi flyttet stativet og holder øje med at der ikke bliver for dybt omkring det igen. Vi har aldrig oplevet lignende på den fold - men det skyldes nok en kombination af at der er flere heste i løsdriften end tidligere - og den vådeste vinter i den tid der har været løsdrift. Så skulle der ikke være flere heste der får det.

Og Baloo kommer ind et par timer om dagen, og får vasket mudderet af - så er det til at tørre helt igennem :) (og jeg har klippet benene, så der kan komme luft til).


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider