|
|
| Så er der meldt til kåring. |
|
|
Den første kåring jeg selv skal have en hest med til. -og så i et forbund jeg ellers ikke kender meget til. Jeg har brugt meget tid på at læse kåring regler, avls mål osv, så jeg håber det går  Jeg er hvertfald rigtig rigtig spændt. Det er denne dame jeg skal have med, nogen synte shun er møg grim, andre rigtig smuk, jeg syntes hun er dejlig  og en lille kort video af hende løs : www.hestegalleri.dk/video/ diverse_hest/292560- den_overe_laekre_plet
Dinero III - Don Diablo - Divertida LXVI og Diver Milagro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knabbere.... |
|
|
Jeg kan godt lide knabbere, dog er jeg ikke så vild med de gamle tunge typer og dem, der ikke har så meget hale  Men din hoppe er et smukt eksemplar, og efter videoen at dømme er der da vist også monteret nogle dejlige gangarter på hende! Held og lykke med kåringen - glæder mig til at høre, hvordan det går (og til at se flere billeder).
Hilsen Inge - og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Gætter på det er knabstrupperkåring hun skal til? Hvornår? Hun har fin ellers, har luret hende et par gange på HG
Mvh Nina Nielsen * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * og * Kirstine Vårby *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring... |
|
|
jo det er ganske rigtig en knapper kåring  Det er på søndag, så vi er lige lidt sent ude, men vi prøver  Hun er en skøn hest, og jeg syntes jo at hun både er rigtig fint exteriør messigt og udstyret med en fornuftig gang. Så det er spændene om dommeren syntes det samme, og om hun overhovedet kan finde ud af og være med i byen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
...jamen jeg kommer og kigger så må da lige hen og hilse på, skal også lige høre om noget vedr. bedækning ved Tomas næste år ;o)
Mvh Nina Nielsen * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 * og * Kirstine Vårby *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kåring |
|
|
Jeg kan sørme da godt forstå at du synes at hun er dejlig! Jeg er ikke knabberfan som sådan men er openminded og synes ikke at der er heste der er direkte grimme -alle racer har hver deres charme og fordele og at hestene er så utroligt forskellige i udseende, gang, sind, type, størrelse osv. gør at der jo er noget for enhver . Men hold op hun er da rigtig dejligt gående, har et kønt og feminint udtryk samt en lækker overlinie så hun kan da umuligt komme til at gå sidst i rækken!  Jeg fik kåret min welsh cob hoppe i lørdags og det var første gang for mig mht egen hest til kåring, så har været noget nervøs men hun gik i 2.KL A og det er en glæde og en lettelse! Held og lykke med det i weekenden og lad os endelig høre hvordan det gik! 
Hilsen JP Fantastisk welsh cob hoppe Højsgaard´s Medina søger nyt hjem! Se nærmere på min præsentation!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udseende |
|
|
Eksteriøret fejler ikke noget! I burde få nogle gode tal med hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knab kåring |
|
|
Hvor er det rart at høre jeres mening, det hjælper lidt på nerverne  Vi syntes jo hun er en dejlig dejlig dame, og syntes selv at både eksteriør og gang er ok, men det er jo altid spændene at se hvad dommeren syntes  PLETHESTEN, ja kom endelig og sig hej, du kan jo sikkert kende og på hesten  Hvis det går godt regner vi med at stilel hende til rideprøve den 22 på Vilhelmsborg den 22 sep. Men hun har aldrig været i byen før, eller for den sags skyld kørt i trailer så det er spændene hvordan hun tager det hele 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knap eller ej |
|
|
SMUK model og fin bevægelse.... Det kan kun gå rigtig godt  KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| llalalala |
|
|
jeg ved ikke en dyt om hvad knapper folk kigger efter, men for dælen hun måtte gerne være min ridehest, sikker en lækker dame! 
Trine Pilgaard med Chester
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hun er da superfin, så det skal nok gå godt  Hvad er afstamningen?
9 års KNN hoppe efter May Sherif DVE 250, Thunder Boy KNN 96 sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Knab kåring |
|
|
Jeg er godt nok glad for at i mener at vi ikke bliver helt til grin. Jeg syntes det er så spændene og en smule skrammende, når jeg ikke engang rigtig kender til denne race. Så jeg er meget spændt på om hun er "nok" i forhold til de andre/avls målene. Men ihh hvor jeg glæder mig  Vi har trænet og trænet og håber hun er tip top på dagen  Hun er efter Far: Astor ( 33% knab - 66% oldb.) Morfar: Maraton ( 100% svensk varmblod ) Så hun er 50% svensk varmblod 33% Oldenborg og 17% knab. ( ca )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vildt lækker - på alle måder  Held og lykke til kåringen...
Karina Livet er som en leg - det er sjovt så længe det varer..
Avl & salg af palomino-varmblodsheste Billedskøn, billig og godt kåret palominohoppe sælges! www.kvolsbaek.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Rigtig lækker knap og fin taktfast trav 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| opdatering |
|
|
Lige en kort opdatering. Hjemvendt efter en lang lang dag, omgivet af helt utrolig søde mennesker og lækre heste. Vi kunne køre hjem med en hovedestambogshoppe som gik fløj  Bla med 9 for hendes trav  Billeder og beskrivelse skal nok komme ind senere 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Rigtig flot! Tillykke! Men hun er også dejlig! Glæder mig til at se billeder og læse resultatet! 
Golden Fabia - Min stjerne Skovlys Alanta - Min smukke Golden Destiny 3.3.95-17.11.08 - Elsket og savnet <3 Undervisning tilbydes udfra Frederikshavn. Evt på Sindal Rideklub. Skriv for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flot flot |
|
|
Tillykke 
I am not young enough to know everything (Oscar Wilde) ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke!! |
|
|
Stort tillykke med det flotte resultat!  Glæder mig til at se masser af billeder af din smukke hoppe 
Hilsen Inge - og resten af Vandet Mose Mini Zoo ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tillykke igen...:-) |
|
|
Igen STORT STORT tillykke, og tak for massere af hyggelig snak om heste...  Dejligt at have så gode dyr, var rigtig vild med jeres, men selvfølgelig os vores egen lille pruhest..  Håber vi støder på hinanden i fremtiden.. Massere af knus fra Darling og Cecilie plus Fam. 
Den heldige ejer af PRUHESTEN OG SPØGELSET m.fl. FOLEALARM M. TELEFONMODUL UDLEJES.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knabbekåring |
|
|
Jamen det er jo katalog nr. 30!
Hende var jeg helt tosset med, flot trav i fremførte på fast bund  Tjekkede dog hingsten hun er efter ud på KNNs hjemmeside og senere hestedata, og der må jeg sige jeg blev noget skuffet Har I selv avlet hende? Hun er faldet godt ud!!! SÅ smuk!!! og flotte karaktere, vel fortjent  Du fremførte hende flot, så hvis ikke du har gjort i kåringer før, skal du da have ros med på vejen der Dog kunne jeg se der var nogen der havde glemt at fortælle dig tricket med karabinhagerne i tøjlerne Men det løste i da også fint  Har lidt billeder af jer fra dagen, her en lille smagsprøve:
Én gang Bas, altid Bas <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re : opdatering |
|
|
mange tak alle sammen  Vi er SÅ glde for den lille Plet  Cecilia : I lige måde, det var SÅ hyggeligt og vi var jo overlykkelige for at i var så søde til at hjælpe sådan to komplet nybegyndere som os  Og virkelig også et KÆMPE tilykke til jer, og den smukke hoppe som jo også redte med det hele  Skovbo: Ihh tusinde tak, jeg blev jo helt varm inden i da jeg læste der var andre end os der havde øje på hende  Hun er jo ikke ret megt knap, så vi var så spændte på om hun levede op til avls kravende  Jeg kan ikke selv prale er at være hende der løb med hende, det er min søde veninde Cille. Cille er TOTAL rå i at fremvise heste, vi havde øvet en eneste gang, og vi var heller ikke klar over at der var en konkurance om den bedte fremviser, så det kom noget bag på os da Cille fik titlen og hængt en rosette om halsen. Vi har ikke selv avlet plet, men købt hende da ingen andre ville have hende. Hun er en GENIAL ridehest, holder 100% gangarterne under rytter og er ekstrem ridlig. Vi stiller hende også til rideprøven den 22. hendes far (Astor) er også morfar til Cecilia´s hest der vandt 3 års klassen. Jeg er ikke selv inde i avlen, men kan umildbart heller ikke se så mange ligheder. Det har simpelthen været et overvælden fantastisk søndag og vi var oven ud lykkelige  Her er lidt billeder af den lille plet fra dagen : Plet og cille prøver lige at træne en sidte gang inden mønstring på fast bund, forøvrigt hvor Plet var bedst. i Hallen var hun en anelse fald ( på nær da hun gik total bananas da hun kom løs og kun fik vist bukkespring og gallop med samlet bagben ) Så skulle vi til fotograf efter fast bund : Så bliver der skridtet inden plet skal i hallen.
et billede fra hallen
og et billede med hendes perimier:
og til sidst et af hendes dejlige udtryk - det med karabinhagerne havde været ret godt , men detvar faktsik en meget hurtig indskydelse jeg fik i onsdags at melde hende til kåring, og jeg må indrømme at jeg ikke havde skænket det en tanke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelumse plet |
|
|
Ja hun er dælme en fotogen dame, jeg har også et par snapshots mere! Kendte en halvbror, efter samme hingst selvfølgelig, dejlig ridehest men blev desværre aflivet med kissing spines. Helsøster til denne har ejg set på HG. Men synes nemig ikke at Astors kåring er noget at prale af, og da jeg ville gennemgå hans afkom slavsik på hestedata for at se deres kåringskaraktere, fandt jeg hurtigt ud af at næsten ingen var blevet fremstilt. En ringe hingst kan jo godt give noget godt videre, hvis man har en god hoppe, det er set før. Og der er jeres jo et godt eksempel  Jeg synes hun er ganske racetypisk, vi stod faktisk og talte om, at man ikke kan se oldenborgeren i henne, som Astor jo ellers har en pæn stor andel af  Kan det ikke godt passe, jeg har set hende til salg på HG egentlig, og savlet lidt over hende der også? Synes pludselig lige der gik et lys op for mig  Tjah det med karabinhagerne stod faktisk endda i kataloget på nettet så jeg, men skidt, det skete der jo ikke noget ved Mindre detalje må man sige  Jeg synes der blev fremvist godt! Så ikke det sidste, vi gik lige inden miniaturene skulle i hallen igen, så tillykke med titlerne  Hehe kan godt lide du siger, hun vidste sig bedre på det hårde underlag, for sort på hvidt så blev jeg lidt skuffet over hende i hallen  Hun udviste en SÆRDELES god trav udenfor! Virkelig fænomenal! og da I så slap hende løs i hallen, så trissede hun bare rundt Pånær i den frie trav, som du også selv skrev. Dejligt I lige fik den med! Det er jo tydeligt, det er en godt gående hest  Hvad blev i tildelt af gangartskaraktere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Plet |
|
|
Ja jeg må jo tilstå at jeg er meget meget lidt inde i avlen, vi syntes vi havde en dejlig ridehest, så vi tænke at vi lige så godt kunne prøve  Jeg syntes det var et godt arrangement, men en smule forvirende med tidsplanen, men skidt... vi kom til at gå længe fra fast bund til hallen (nok vores egen fejl da vi simpelhen er for uvidene i det der kåring halløj) Så Plet var fld som en pandekage i traven, og gik jo helt bananas løs. Vi snakkede med dommenren efter kåringen, som sagde ( som han også sagde dahan læste op til "bedste " hoppe ) at hun havde jo skridte sig godt varm op ad dagen og lå der på en 9 i skridten. Han ønskede mere muskel sætning over ryggen og på halsen ( hun har kun været i ridnin i 1,5 månede ) og så vil overlinjen også ryge op på 9. og gallopen ja den fik hun jo ikke ritig vist da hun havde travlet med at hjerne afsted som en anden tumpe hehe. karakterene løb på 8 P 888 897 8 Dommeren opfordrede os til at komme igen næste år, da han mente at 9 tallet var meget meget tæt på  Det var os der havde haft hende til salg, men trak det tilbage igen inden kåringen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld... |
|
|
Undskyld jeg lige blander mig i tråden.... vil bare høre om nogen har resultater og evt. billeder af de små miniaturer? Jeg har haft en af dem, og vil da gerne høre hvordan det er gået....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dommerne |
|
|
Dejlige kommentarer at få med fra dommerne! De virkede i øvrigt til at være rigtig flinke Har heller ikke selv kåret, vi købte en ung hoppe ifolet som var kåret af avler, men stillede en hingst i et andet forbund for nogle år siden... Blev nr. 28 ikke den bedst oprangerede hoppe?  Flotte karakterer, men ærgeligt med det 7 tal hvis dommerne mente hun var mere værd! Vil i stille hende igen så, eller ryger hun til salg? Ja tidsplanen blev jo skubbet frem, det synes vi egentlig var rart nok, men tror måske der var lidt støj i kommunikationen, og alle fik det ikke helt at vide. Så forstår jeg heller ikke helt, hvorfor der var så mange, der ikke var klar, både mht. hallen og da der skulle vises på hård bund? Det er en lang dag, både for heste og mennesker. I kunne måske have haft hende smidt i boksen, hvis i havde vidst der var tid, og sparet lidt kræfter der? Hendes trav på den faste bund var jo underskøn, fik dette lidt sene billede (lidt tæt på) fra da de faktisk traver ud og er ved at sætte farten ned. Synes bare det kan give én en lille idé om, hvordan jeres hoppe så travede da hun havde mest "fart på" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re Plet |
|
|
Jo kat nr 28 blev "bedste hoppe "  Det var nu også en veldig dejlig sag, meget fortjent  dommeren sagde der var meget tæt løb og vi blev super glad for at høre at vores plet næsten kunne hamle op med den dejlige nr 28  Nej vi stiller hende ikke igen, men hun kommer med til rideprøven den 22 som jeg også glæder mig rigtig meget til. hun er FANTASTISK under rytter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dorthe |
|
|
hvilken en af Minierne var det ? der var en meget lys hoppe, som var kåret rigtig godt i miniature, som gik fløj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Okay, det var ikke for at genere jeg spurgte, vi var der bare da de blev oprangeret, og synes det var det jeg kunne huske  Ja der var mange af dem der lå tæt, man må som holder af racen vel bare konkludere at det er lækkert med så amnge gode dyr indefor racen  Hvor afholdes der rideprøver henne? Troede faktisk kun det var for hingste  Kunne godt forestille mig, hun var en lækker sag at være på ryggen af 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Opdatering |
|
|
Nårh, jeg tog det skam ikke nagativt  Kat Nr 28 blev fløj med 9 i helhed for 3 års holdet  Plet gik 5 års og ældre  Rideprøven er på Vilhelmsborg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| materialprøve ... |
|
|
Materialeprøve er både for hopper og hingste .. Jeg stiller deroppe med min 4 års hingst .. Jeg stillede en 8 års i foråret som gik igennem, men han blev ikke endelig kåret .. Det håber jeg ham her bliver ... Tillykke med den flotte kåring ... Så skal I jo i skarp træning til 22 september ... Hvordan springer hun? Astor var jo en god springer ..
Mette Stelmach med de skønne pletter Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow *** RIP *** Cappucino 01.06.03 - 17.06.10 RIP Quinar's Lovespot 22.04.00 - 30.05.11 *** Mine Engle ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum... |
|
|
Ja... spring, bum bum..... Det har vi ikke prøvet endnu  men jeg tro faktisk hun er ret god til det. Vi har jo lidt travlt, men håber på vi er helt klar til den 22 (nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan man tilmælder og hvad det er man precist skal ) Og mange tak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katalog nr 28 |
|
|
Hehe ingen årsag Heidi, det var dejligt I blev glade for vores hjælp, det er det der er så skønt ved at være afsted; nemlig at man kan hjælpe og lykønske hinanden...  Og igen 1000 tak for roserne ved Darling, hun blev her til aften afleveret ved hendes rigtige madmor, men mon ikk jeg får lov at låne hende igen... 
Den heldige ejer af PRUHESTEN OG SPØGELSET m.fl. FOLEALARM M. TELEFONMODUL UDLEJES.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Læsø.... |
|
|
Nogen der ved hvordan det gik Miss Diva Læsø? Hun er halvsøster til min pony (samme mor). :-)
I am not young enough to know everything (Oscar Wilde) ~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en smuk knaphoppe |
|
|
Tillykke med det fine resultat Heidi 
/Tina Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ... /Mark Twain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Materialeprøve |
|
|
Der er sidste tilmelding til materialeprøve d 20 august, mener der er et link fra knabstrupper hjemmesiden. Jeg regner også med at komme med vores mini hingst Majco´s Rimfaxe. Dejligt vi bliver nogle stykker med pletdyrene 
Joel8 Med Knabstrupper hingsten Majco´s Rimfaxe Dejlig tur islænder sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matriale prøve |
|
|
Tak for oplysningerne. nu har jeg været inde og læse. er det rigtig forstået at spring er obligatorisk? Syntes at jeg havde fået fortalt at det ikke var tilfældet for knabstruppere. For så skal vi dælme ha lært plet at springe i en fart 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Annette *Tukær* |
| Dato:  |
14-08-2012 17:06 |
|
Dérne: Jeg har også taget lidt billeder af din hest  Skovsgårde: Det gik rigtig godt med de små Firefly blev bedste plag i hans klasse. Og for hopperne blev Justi nr 1 og fløjlshoppe, Nikita blev nr 1 og fløjlshoppe, Juvel blev nr 2, og Kelly blev nr 2. Og så lige et af dem alle samlet Hilsen Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Taktak:-) |
|
|
Dejlige billeder, jeg er selvfølgelig stolt af min lille Prop. Og så kan hun altså godt være slank, selvom det kræver både blod, sved og tårer. Sådan her så hun ud da hun blev kåret i DMHF for tre år siden. Jørgen Finderup var også en af dommerne dengang. Er jeg heldig at er er nogen der ligger inden med karaktererne?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Sikke en dejlig tråd egentlig, gode dejlige indlæg  Tror da jeg vil en tur til Vilhelmsborg hvis jeg kan, efterhånden længe siden jeg har været der  Læste lige lidt mere på hjemmesiden, lyder spændende!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spring.. |
|
|
Jep .. hvis hun ikke er drægtig så skal hun det samme som min hingst .. Dvs. gangarts"klasse" med egen rytter og fremmedrytter Spring med rytter (hest = 100 cm) samt løsspring derudover skal de gå udholdenhedsprøve - 500 meter skridte, 2500 meter trav og 1000 m galop inden for visse givne intervaller ..:) Men jeg gælder mig ... Jeg har også kun sprunget få gange med rytter på min, men han er godt springende løs, som han har gjort tit .. og med rytter er vi pt på 60 cm .. Så han skal nok nå det .. nu skal jeg bare have øvet galop i terrænet, så han kan finde ud at han ikke skal galopere pænt rundt som i championatet på lørdag .. 
Mette Stelmach med de skønne pletter Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow *** RIP *** Cappucino 01.06.03 - 17.06.10 RIP Quinar's Lovespot 22.04.00 - 30.05.11 *** Mine Engle ***
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skovsgårde |
|
|
Hvor skægt, det var jo ikke kun Finderup der var samme dommer, men også vores helt egen Poul Gerhard, dog med lidt anden frisure end nu 
Joel8 Med Knabstrupper hingsten Majco´s Rimfaxe Sælges: 3 års knabstrupper hoppe, fuld afstamning, dejlig højtstillet og ok gang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|