Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Opslag, billeder og video

 Hurghada
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 22:19

Min mor besluttede sidste vinter at vi skulle en tur til Egypten i vinterferien 2012, da hun ingen sommerferie fik. Turen gik til Hurghada, en rigtig fin og hyggelig by. Vi boede på Grand Resort som lå 10 min fra lufthavnen - og på den anden side af vejen var røde havet! Så det var en meget kort bustur, hvilket var meget rart i denne varme :P

Turen var mest tilegnet "this afslapning" som de siger i Spies-reklamerne - og vi lavede nærmest ikke andet!

Vi slappede af ved poolen, ved havet, var på guidetur både i New og Old Hurghada, så var vi et smut på guidetur i Luxor - WOW - det var virkelig flot, både Kharnak tempel og Kongernes dal - Thank god, at der var net på bussen, da vi skulle køre ca 4 timer hver vej! Vi havde en dansk guide med og en guide, som var egypter, men talte engelsk med, da den danske guide ikke måtte guide uden for bussen - så kunne han blive smidt i fængsel, og det kunne vi da ikke ha! :D Guiderne var rigtig dygtige til at fortælle og forklare.

Vi fik også massage. Det var en virkelig skøn tur, og der var sol og varme. Det kan varmt anbefales - der var "aldrig" stille. Der var underholdning fra morgen til aften, og du kunne komme på udflugter hver dag. Personalet på hotellet var meget imødekommende og venlige - de gjorde alt, hvad de kunne for at man følte sig tilpas på hotellet. Og prøvede på deres bedste engelske! Der var restaurenter for de, som ville have en stille aften, og så var der de lidt mere afslappede restaurenter, hvor man kunne grine og snakke uden at folk sendte blikke efter en. Vi fik så "vores" egen tjener, de sidste par aftner - eller det ville sige - takket være min søster, som grinte så meget, at hun begyndte at tude, gjorde at vi fik samme tjener 3 aftner i træk - fordi han synes vi var så venlige og søde :-)Og den sidste aften fik vi tjeneren til at grine så meget, da hans ven sagde et eller andet på arabisk, som fik ham til at bryde sammen af grin - så han skulle lige have lidt frisk luft. Tror måske at der blev sagt noget om at vi danskere var lidt skøre indimellem :P Billede følger ! :D

 

At rejse med Spies kan også anbefales - vores flyvetur varede omkring 5 timer, og på flyet kunne man købe et billigt/specielt headsæt så du kunne se med i filmne de viste eller høre radio. PÅ vejen hjem fik vi lov at komme ind i cockpitet :-)

 

Nu til lidt/mange billeder - håber I vil kigge dem alle igennem og måske ligge en kommentar :P

 

Første aften!

På cafe i Hurghada på guidetur :)

Egyptisk kaffe :-)

Største nybygget moske i Hurghada! Den er utrolig flot! Det har taget et par år for dem at lave, de manglede stadigvæk at få lavet stien på vejen ind til mosken :)

Drommedar

I Karnaktemplet

En af Ramses'erne! :D

Deres måde at lave bananasplit på! Banan rullet ind i en pandekage og med syltetøj og is ovenpå! :D

Badning i Rødehavet! :)

Deres kagebord! De elsker sødesager! :D Puha, hvor var der meget flødeskum ;P

I gang med at lave en smiley ud af frugtskrald til vores meget søde og smilende tjener :-)

Min smiley! Haha :P Vi fik et helt tjenerstab til at grine af os :-) Og vores tjener ville gerne have at vi kom tilbage igen :-) Vi gik da også hen og sad pænt farvel til ham :-)

Nu med mere farve - mig til højre :-)

Den ene af poolsne :)

Badning i pool :D

Udsigt :-)

Alle billeder er taget af jeg, min søster og mor :-)

Håber I kom igennem alle billederne, jeg havde lidt svært ved at vælge nogle fra, men er kommet godt fra det! :D

Vi regner stærkt med at skulle til Egypten næste vinterferie, men nu må vi se :-)


Stephanie

- & fjordbollen Cox Tidselbjerg

Hjemmeside: Bricksite.com/CoxTidselbjerg

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 09:44

Dejlige billeder.

 

Jeg har også været i hurghada - faaaaaaantastisk!!!

Billede


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør - undervisning udbydes i kbh-området

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 12:00

fede billeder. den pool ser da rigtig lækker ud!

 

var selv i Marsa Alam for et år siden,- og det kan også anbefales


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Grand resort
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 19:56

Var på nøjagtigt samme hotel for bum, bum,bum... næsten 8 år siden (Åååh gud, er det allerede så lang tid siden!!!)

 

Super hotel, og hyggelig atmosfære. Vi var så i Cairo på 1 dagstur og på ørkensafari. Ørkensafari kan dog ikke anbefales med utrolig dårlig mave, og man så skal sidde og sk*de i et hul i jorden .

 

Men kunne rigtig godt tænke mig at komme afsted igen, og så vil jeg gerne se Luxor.

 

Mette.

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Goddag :D
Forfatter: 
Dato:  23-02-2012 22:33

Cat *May Ray*: Ja, billederne er blevet ret gode ! :D Og stedet er fantastisk, hvis jeg en gang skal til Egypten igen, skal jeg helt klart til Hurghada (-:

 

 

missssophie: Lyder lækkert :D Ja, poolsene var vildt lækre, der var både til de helt små børn, så var der en opvarmet, og så de kolde pools :D Det var så lækkert :)

 

 

Pepsiok: Sjovt, at du var på samme hotel for 8 år siden, kan du ud fra billederne bedømme om der er sket nogle ændringer?

Vi kom desværre ikke til Cairo og pyramiderne pga. urolighederne, ville jeg ellers mægtigt gerne.

Luxor kan helt klar anbefales - det var så flot, normalt er jeg ikke til templer mm., men det var en oplevelse for sig :-) Vi slap heldigvis for dårlig mave. Vi skulle også have været på noget som hedder Family Fun: Koralrev i ubåd, så ud og køre jeep i ørkenen, beduin by, og så ud og ride på drommedare - men det var desværre aflyst til at starte med, og da de så lavede det om til at det ikke var aflyst alligevel, havde vi bestilt massage i stedet ! :-)

 


Stephanie

- & fjordbollen Cox Tidselbjerg

Hjemmeside: Bricksite.com/CoxTidselbjerg

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider