Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Connemara pony
Forfatter: 
Dato:  27-06-2015 11:11

Hejsa,

Er der nogen, der bruger connemara ponyen til western ridning? Jeg er blevet lidt lun på racen pga. dens robusthed, sundhed og temperament. Egentlig kiggede jeg på quarters, men de er jo noget dyrere end connemaraen. Derfor er jeg lidt nysgerrig om nogen westernryttere bruger connemaraen. Det er ikke til seriøs stævnebrug.

 

Vis gerne billeder. :-P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slet ingen?
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 14:43

Er der slet ingen westernryttere på Connamaraer? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 snakker med migselv :-D
Forfatter: 
Dato:  06-07-2015 18:08

Jeg har da fundet denne lille fyr, - der er altså nogen, der rider western med en connemara:

 

pferde.bazoom.com/de/galerie/56904- connemara-pony-kinzighausen-golden- finella

 

:-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jooo joo
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 11:15
Hejsa..

Der hvor jeg har mine heste stående har vi da en connemare pony der bliver brugt til western.

Han har tidligere været dressur pony, og kan ligge en lope for dagen der kan gøre de fleste amerikaner misundelig.

Jeg har også tidligere mødt en connemare/paint blanding der gjorde det helt fornuftigt som western hest.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011

 

The Winner Is AQHA/APHA

1
0
Svar på denne tråd
 
 Temperament
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 18:11

Det lyder da rigtig spændende, Sari! :-)

Noget af det, som jeg elsker ved quarters, er deres typisk rigtige gode temperament. Det er det allervigtigste for mig i en hest. Uden at kende vanvittig meget til Connamara ponyer i øvrigt, så har jeg fået det indtryk, at de også har et super godt og cool temperament. Og jeg tænker at de måske er lidt nemmere at komme i nærheden af, både prismæssigt og med et større udvalg her i DK end en god quarter. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bom bom.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 22:39
Tja...

Lige denne her connemare er så måske lidt mere nervøs anlagt, der kan se spøgelset alle steder. Men når han stoler på sin rytter er han en super hest.

Nu har jeg efterhånden haft paint og quarter i 12-15 år, og hvad temperament angår så er de meget meget forskellige. Jeg vil bestemt ikke kalde dem for begynder heste, da mange af dem er meget intelligente og kloge heste, og nogle er med stor tænding og meget sensitiv heste.

Men igen det kommer meget an på blod linjerne, og hvordan de er opdraget fra føl af.

Efterhånden kan man jo få qh/ph helt ned til en 20-30.000 så det er vel det samme som en fornuftig connemare.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010/2011

 

The Winner Is AQHA/APHA

0
0
Svar på denne tråd
 
 Individer
Forfatter: 
Dato:  15-07-2015 10:40

Ja, man kan selvfølgelig ikke sådan bare lige generalisere alle hestene i racerne, det har du ret i.

Jeg har selv en quarter med et super fantastisk temperament. Desværre har hun ikke det allerbedste helbred, så derfor er jeg så småt begyndt at tænke på en ekstra ridehest.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider