Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Nybegynder
Forfatter:  Lis Bjerg (Skriv besked)
Dato:  22-06-2012 21:37

Hello:-)

Ja som overskriften siger er jeg total nybegynder inden for Western verden, men jeg er sikker på at jeg har fundet den rette hylde for mig som rytter:-)

Jeg har haft hest i ca 20 år, har desværre ikke hest mere:-( Men er sikker på at jeg nok skal få hest igen, man er vel optimist:-)

Jeg har kun prøvet western ridning kort 2 gange, men ved bare at det er det jeg gerne vil:-) For 3 år siden havde jeg den samme lyst og drøm og købte en Obi baby fra Lene ved little Mule:-) Sand kærlighed og sikke en drøm:-) Men det er ikke altid at drømmene går som man gerne vil, og da jeg grundet skilsmisse og dårlig økonomi måtte sælge drømmen ( heldigvis inden den kom hjem at bo) gjorde det ondt.-(

Min drøm er at jeg på et tidspunkt og gerne inden for maks 5 år får råd til igen at købe en hest, gerne en Quarter og gerne et hoppeføl, drømmer om at få et føl som jeg trods mine uerfarne evner inden for western selv kan træne og sætte præg på. i mellemtiden og ig også når drømmen lykkedes vil jeg gerne have undervisning, og være med til clinic osv så jeg kan lære mere om denne skønne del af heste verdnen.

Men til jer der er inde i det... Er det komplet åndsvagt at starte med et føl????

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter:  Jens Sigurdson (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-06-2012 22:20

Ja.

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det er
Forfatter:  Kira S-N (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  22-06-2012 22:39

Ikke åndssvagt.. Hvis du har 20 års fornuftig erfaring med heste og du samtidig har en god portion fornuft og ben i næsen og er selvtænkene og samtidig ikke er bange for at søge råd, vejledning og træning fra f.eks. avler, træner(e) og rytterkolleger er det slet ikke en dum ide.. Western er ikke kun ridning, det er også omgang med hesten, arbejde fra jorden, tilvænningstræning og meget andet, og så længe DU selv er OBS på at du måske er uerfaren inden for western og søger træning og hjælp, så kan det godt lade sig gøre med et føl eller en plag. Du kan jo evt få ridetræningen via en part på en erfaren westernhest ved siden af og derigennem opøve ridefærdighederne mens du venter på at følle bliver klar..

JJ PleaseRepaintMe

American Painthorse Mare Born 2005

Sire: JJ Barred King

Dam: Repainted Breeze

0
0
Svar på denne tråd

velkommen
Forfatter:  Jette-Stald Møllegården (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 07:27

Jeg vil da starte med at ønske dig velkommen, det er dejligt med nyt blod i western verden.

Om det er optimalt eller ej, at starte med et føl er og bliver individuelt, og kommer vel helt an på årsagen til dette, samt muligheder

jeg ville jo nok synes vejen er lidt lang, det tager jo godt 3 år fra føl til ridehest, og det er lang tid at vente hvis man ikke har en fast ridehest.

inden for westerne er der jo stævner også for plage, så du kan som sagtens komme igang med træning osv. samt deltage i clinics - det er bestem en god ide.

god fornøjelse når den tid kommer og så skal man jo huske at drømme er gratis

jette

0
0
Svar på denne tråd

næh det
Forfatter:  Tina ♣Colonels fancy zipperb (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 11:28

er det ikke der er så meget man kan lave med dem fra jorden til at starte med og det ligger et super fundament for en ridehest.. jeg mener da selv at have gjort et hædderligt arbejde med lynehesten.. ja hun er jo ikke den der ligger først i rideklasserne til paint-dm, men sidste år fik hun da en 2 pl. ud af 4 i showmanship.. så hvis det er din drøm så skal du følge den og der er rigtig mange trænere der kan hjælpe dig på vejen.. og hvis ikke drømmen er at være først til EM når hesten er 3.. så synes jeg bestemt du skal følge den..

Tina

At det onde sejre skyldes kun at det gode intet gør

0
0
Svar på denne tråd

ny i western
Forfatter:  Jackpotten (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 12:40

Jeg startede med western for ca. 2½ år siden da jeg lige havde gjort min hest ryttervant og fandt ud af at en western sadel var den bedste løsning for min hest og jeg pga. hans kort ryg og min ikke alt for slanke numse

Jeg fandt en træner fra starten til at hjælpe os og vi lærte det sammen, min hest og jeg, så selvfølgelig går det ikke lige så hurtigt fremad som hos mange andre, men vi har det sjovt og nyder vores daglige træning. Jeg synes det er sjovt at vokse med opgaven sammen, og har på ingen måde travlt.

Jeg har haft min hest fra føl og har brugt de første 3 år på at lære ham at kende og lavet en masse jordarbejde, så basis var i orden.

Hvis du vælger at starte med et føl, ville jeg klart anbefale dig at finde en god træner det kan hjælpe dig...

Håber det lykkes for dig!

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

Hvad vil du?
Forfatter:  greatpineimage (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 13:59

Det skal du jo gøre op med dig selv! Men der er da ikke noget forkert ved at starte med et føl, bare du er sikker på at du har tålmodigheden til at vente. Og ellers får den rette hjælp og undervisning. En ting er at du har 20 års erfaring med heste, men at lægge grunden til en veltrænet westernhest kræver så at du ved lidt om hvordan man gør. Ellers spænder du bare ben for dig selv.

Alternativet er jo at købe en redet og trænet hoppe og så sætte den i fol. Så har du hele pakken

Lil Chief No White

født d. 21. maj, 2008. Quarter Horse Gelding
Far: Satchmo Design
Mor: Great Shawnee Pine

0
0
Svar på denne tråd

12345½
Forfatter:  Jens Sigurdson (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-06-2012 17:23

Det greatpineimage sagde

Hilsen

Jens

Mere grydelåg, MERE GRYDELÅG OG HOLD TEMPOET!

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd

Ja hvad vil jeg??
Forfatter:  Lis Bjerg (Skriv besked)
Dato:  24-06-2012 16:24

Tjaaa.. Hvad vil jeg min drøm er nok at prøve at starte op med et føl, har bestemt ikke lagt mig fast på noget..

Men men men der går nok lige et par år før jeg har råd til at lade drømmen gå i opfyldelse

Men det vigtigste for mig er at lære noget om western ridning osv både nu og fremover. Dernæst er min plan at selv når jeg får råd til en hest om som drømmen er nu et føl/plag som jeg selv kan træne og præge og lære sammen med. Mens dette står på vil jeg selvfølgelig stadig have noget undervisning/hjælp og med på clinics osv.

Jeg regner bestemt ikke med at skal til ol eller andet da mine evner slet ikke rækker så langt

Men så længe at jeg kan have gode timer og oplevelser med en dejlig hest som man "klinger" med og har gode oplevelser med. Så har jeg opnået min drøm

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo