|
|
| Western - Parter.. |
|
|
Hvor har I fundet jeres parter til jeres westernheste, jer der har en sådanne.. Jeg har ledt og ledt og synes det er dybt umuligt, her i Nordjylland.  Og her står der 2 lækre heste og bare venter på at nogen vil ride dem. Det er da lidt synd ikke?? Smil.. Malene (og Woody & Melody)
|
|
|
|
| Leder også |
|
|
Jeg er i samme situation, da jeg leder efter en som vil komme til Sæby og have part på min dreng. Ikke nemt. Så vi må væbne os med tålmod  Held og lykke fra Gitte
Smuk sort IC vallak på 4 år sælges Uden fejl og unoder 155 i stang
|
|
|
|
| leder også |
|
|
Jeg leder også efter part, har slået annonce op her på HN og så skriver jeg til de personer jeg finder relevante der søger part herinde fra. Men ja vi må bare væbne os med tålmodighed, det her heller ikke nemt her i Værløse.
Part søges til Irish cob i kr. Værløse Se mere i min profil Hilsen Anja Dyrskov
|
|
|
|
| Jo Hmm.. |
|
|
Ja, det var ikke meget hjælp at hente  Jeg har både haft annonce her på hetenettet og hængt sedler op på rideskoler. Mit indtryk er så at dem på rideskolerne ikke har så meget lyst når man nævner at det er i westernudstyr ridningen foregår.. Kan man forstå det???????  Smil.. Malene
|
|
|
|
| Det er lidt underligt... |
|
|
Min 8 årige vallak kunne også godt bruge en som ville forkæle ham lidt. Han er endda nærmest færdig uddannet. Syndes det er helt utroligt når man tænker på hvor meget tid, penge og energi der er lagt i de redne heste, at der ikke er større søgning. Min vallak er ren Paint og ud af en god afstamning. Det skulle lige have været mig, som måske ikke lige havde råd til selv at anskaffe sådan en hest, jeg ville da være vild i varmen for sådan en mulighed! Har så godt nok hørt udtagelser om, at div. mennesker mener at de gør vores heste mere værd hvis de rider dem. Det kan jeg så desværre ikke bruge til noget. Der er jo ikke tale om, at de skal uddanne dem, kun vedligeholde og hygge sig med dem. I mit tilfælde vil jeg gå så langt, som at sige, at hesten vil kunne være læremesteren og ikke omvendt. Jeg vil ikke betale andre for at hygge sig med sådan en som ham - som også er en påstand man høre - men jeg vil forlange at man skal kunne noget basis western (af hensyn til hestens og rytterens daglige samarbejde) samt at man er villig til at bidrage til smedregningen! Jeg er en pyller-høne-mor med mine heste og måske forlanger man for meget??? Jeg ved det ikke...
|
|
|
|
| Kunne også godt |
|
|
bruge en part et par gange om ugen til min veluddannede quartervallak. Men har søgt en gang for et par år siden og fik en henvendelse som absolut ikke duede desværre. Jeg er rimeligt klar over at der er langt mellem westernrytterne herude i Vestjylland men det måtte såmænd gerne være en skovturs eller springrytter da hesten elsker begge dele. Min søster er springrytter og søger en part. Desværre er der 100 km imellem os så det kan ikke lade sig gøre. Men jeg vil også forlange at der betales noget for at ride hesten. Uden betaling så hed det altså passer der hvor jeg kommer fra og så var ridningen begrænset til lidt feriemotionering eller afskridtning etc. Jg ville da heller ikke regne med fast at kunne ride andres dyre veluddannede skoede dyrt opstaldede heste gratis...eller få penge for det som nogen mener de kan. Så skal det i hvert fald være fordi jeg kan uddanne hesten men der er det så at realismen slår til  Ikke at det skal være dyrt overhovedet men et bidrag til udgifterne synes jeg hører sig til. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
Tre gode Quarter Horses til salg. Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl. http://www.alby-horses.com/
|
|
|
|
| Part på en westernhest |
|
|
Jeg har lige fået part på en westernhest. Jeg har aldrig ahftn oget at gøre med westernheste - faktisk ret godt klaret at jeg har undgået det, egentligt!! så det var slet ikke noget jeg nævnte i min ønskeprofil - parten er fundet her igennem HN. Jeg vidste heller ikke at han var redet i western før første gang jeg var nede og hilse på ham og hans ejer slæbte 17kg kernelæder op på ryggen af ham, og jeg pludseligt havde 6 meter tøjler i hænderne  Måske skal i overveje at rytteren ikke nødvendigvis kender til western, men meget gerne vil lære det - jeg er ihvertfald glad for muligheden og for den fantastisk hest jeg får lov at kramme og kysse på mulen. Jeg betaler iøvrigt 500 kroner i månedern, og så må jeg bruge ham så meget som jeg vil og til hvad jeg vil - jeg må sågar træne ham i akademisk dressur hvis det er det jeg vil Det er sandeligt en god handel og det er kun retfærdigt at man betaler til det, synes jeg - man betaler jo også for "brugsretten" og "lejer" nærmest en del af hesten 
Anna April http://www.galapril.com to choose doubt as a philosophy of life is akin to choosing immobility as a means of transportation. nu med part på red el-dahab 
|
|
|
|
| Imponerende.. |
|
|
... At det er så svært at finde en part til jeres heste - jeg ville give min højre arm for part på en oven i købet lækker og velredet mule - men jeg bor så også heeelt nede i Sønderjylland.  Og her vrimler absolut ikke med parter - jeg søgte godt nok længe inden jeg valgte at finde en anden vej.. Så vi er altså også nogen der står og ærger os den anden vej. 
"There is something about the outside of a horse, that is good for the inside of a man,." www.mitlivmedIndy.blogspot.com - bloggen der følger mig og den plettede vildbasse's udvikling ! :0)
|
|
|
|
| Jeg har........ |
|
|
så modsatte problem. Jeg kan ikke finde en western redet hest her oppe i nordsjælland.
Pt. helt uden hest, men arbejder kræftigt på at lave min egen westernhest på min tidligere fuldblod; Spotlight eller en Paint/Quater jeg skal låne. Glæder mig. Part søges. Helst westernredet.
|
|
|
|
| da jeg |
|
|
trængte til at min hest fik noget mere motion end jeg havde tid til at gi den, fandt jeg en, der ville ride den gratis et par dage i ugen. Efter et par kiksede kontakter, fandt jeg en, der var lige sådan en jeg søgte hun var ikke vild for at træne en hel masse, men ville bare gerne ud og ride tur på en sikker hest ind imellem - og det var min Mille da i hvert fald  Grunden til at jeg valgte at lade hende ride gratis, var at så havde jeg stadig "100% af aktierne" i hesten - dvs det var suverænt mig, der bestemte, hvad hun måtte lave med den og hvordan det skulle foregå (nu lyder jeg nok som en skrap madamme, men det gik bare ud på at det hed nul springning, da det gik ud over min trail træning) Hvis folk betaler for at bruge hesten, synes jeg ikke man kan stille de samme krav til, hvad der må laves med hesten - medmindre det selvfølgelig er pga helbredsbegrænsninger. Jeg havde jo så heller ikke brug for pengene - synes det er et skidt grundlag at have hest på, hvis man er nødt til at have en part for at det kan løbe rundt (det ved jeg godt at der ikke er nogen af jer der har angivet som grund) Men jeg ville bare få en hest, der blev fed og uformelig, hvis ikke den blev redet, så det var vigtigere for mig  Det er vel meget stedbestemt om man lige kan finde en til at ride sin hest. For hvis den rigtige dukker op, kan man vel altid forhandle vilkår og pris... mvh Maria
Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.
|
|
|
|
| kunne også bruge en |
|
|
Jeg har en god pleasure hoppe stående der også kunne bruge en part, vi bor uden for køge.
Paint hoppe på 4 år sælges, hun er efter BG Golden Eagel, hun er trænet 2x½ år hos KLM reini ...
|
|
|
|
| Samme her på Fyn... |
|
|
Har også prøvet at finde en part m. interesse for western ridning til min hoppe, indtil videre uden held. Det var dog mest nødv., da jeg var højgravid her i sommers og slet ikke kunne ride i en periode. Fik kun én henv. her via HN, ikke western intr., men selvfølgelig en hjælp, selvom hun ikke kom så tit. Nu er hun så stoppet igen grundet mangl. tid. Jeg valgte at sige, det var en gratis ordning, uden arbejdsopgaver eller udgifter for parten, og hun kunne ride alle de dage, hun havde lyst. Primært, da jeg har en billig staldleje og gerne stadig ville være den, der "bestemte" over min hest. Jeg er åben for at flytte min hest til en stald med ridehus og bedre tur-muligheder (som vores tidl. part gerne ville have) - men da det så bliver til en helt anden pris end her hos familien, forventer jeg at parten betaler en del af opstaldningen - tager nogle faste dage om ugen (da jeg nok får længere at køre, og så ikke kan nå derud hver dag.) Har også tilbudt at betale for evt. deltagelse i clinics og stævner, som en part måske havde lyst til at deltage i, da det jo i sidste ende ville gavne hestens uddannelse. Nå, men nu har jeg næsten opgivet, og tror ikke det er nemt at finde en western-minded rytter.... men hvis nogen kender en her på Fyn, så sig til. 
Camilla Grenaa Clausen - superglad tvillingemor og heste"mor" - gl. dressurrytter, westernrytter "wanna-be" - og hygge-turrytter... No hour of life is wasted that is spent in the saddle ... Winston Churchill
|
|
|
|
| westernportalen |
|
|
Syntes jeg så én der gerne ville have hslvpart på en westernpølse...
May your belly never grumble, May your heart never ache. May your horse never stumble, May your cinch never break.
|
|
|
|
| Ja, jeg har |
|
|
jo kun redet andres heste, i den tid jeg har redet western. Startede på amager på en skøn pinto-pige hos nogle fantastiske mennesker, og nu rider jeg en spb-hoppe i nordjylland. Jeg tror måske egentlig, at der er massere der gerne vil have part, men hvis man ikke har bil kan det være lidt svært at komme til, og hvis man har skal det jo også være til at nå at komme frem og tilbage. Jeg kender i hvert fald min. én der kunne tænke sig en westernpart (og har sagt at hun skal skynde sig ind og kigge ) Mvh. Christina
|
|
|
|
| Part er godt. |
| Forfatter:  |
Bøgedal (Skriv besked) |
| Dato:  |
10-09-2010 08:19 |
|
Da min quartevallak fik konstateret spat sidste år og skulle have fri i 3 mdr, tilbød Gitte mig at låne hendes hoppe Koys Sugar Bear, så jeg kunne holde mig ridning vedlige. En ældre "model", velredet, solid, ærlig og super god til at lærer fra sig  Jeg måtte bruge hende, så meget jeg ville - også betale jeg lidt hver mdr for det. Men *Smiler* pas på..... mit venskab til Sugar udviklede til forelskelses.... også til kærlighed Jeg måtte bare eje hende og heldigvis måtte jeg købe hende.
Mange hilsner fra Gurli Lykken er ik kun, at elske sin hest..... lykken er, når den elsker dig;-)
|
|
|
|
| amen altså |
|
|
jeg står og mangler part/låne hest . til jeg selv finder en hypper. så i skriver bare ..heh 
|
|
|
|
| problemet er vel også.... |
|
|
Nu har jeg haft en del parter til mine heste gennem mine 18 år som hesteejer og når jeg står i stalden så tænker jeg at det ville være skønt om nogen ville komme og ride to dejlige heste. Men er kommet til den konklusion at nu må det være nok. Efter mange år synes jeg efterhånden ikke mine heste skal udsættes for det mere, selvom det måske i virkeligheden ville være det bedste for dem. Men min konklusion er desværre den, at de som virkelig brænder for hestene og som er stabile, de har deres egen :0) Har selvfølgelig haft nogle vidunderlige parter (som nu selv er endt som hesteejere), men min erfaring er nu alligevel at dem der søger part er noget ustabile. Min sidste part var rigtig god for hestene og super at have i stalden, men hvad hjælper det, når man pludselig ikke hører fra vedkommende i 2 måneder? Og havde en part som aldrig tog kontakt til mig overhovedet, så det var som at have en fremmed i stalden, havde ingen ide om hvad hun lavede med hestene, så det gik jo heller ikke. Synes ellers selv at det er fantastiske muligheder man har hos mig, men alligevel bliver der ikke lige sat pris på det. Måske det bare er mig, er jeg urimelig når jeg har to dejlige heste der gerne vil rides, man kan selv bestemme dagene i rimeligt omfang og det eneste man skal gøre er at passe dem og elske dem og betale 300 kr hvis man vil i ridehus og på ridebane? Så jeg er splittet. Ville gerne at hestene fik mere motion, men orker snart ikke flere ustabile mennesker. Vil have en der bliver hos os i flere år, ligesom Sofie....
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.
|
|
|
|
| Jeg har part... |
|
|
Jeg er, hvis jeg selv skal sige det, én af de sjældne parter.  Jeg kan ride western, og går rigtig meget op i det. Jeg har haft egen hest, men ting har gjort at jeg desværre ikke har råd til at have min egen hest.  Men så er jeg jo så heldig at jeg har veninder som lader mig ride deres heste. Jeg har redet ca 2 år på min venindes quarter, men da hun blev for tyk pga drægtighed stoppede jeg der. Nu rider jeg så en anden venindes appaloosa og han er fantastisk.  Jeg betaler ikke for mine parter. Til gengæld betaler jeg selv for den undervisning og de shows jeg deltager i. Jeg kører gerne langt (35-50 km) for at komme til at ride en god hest. Jeg har været heldig at finde gode heste, med gode ejere.  Mange hilsner Benedicte
R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. Paint og quartere sælges: http://wisemice.dk/
|
|
|
|
| Jeg har også i lang |
|
|
tid søgt en som har lyst til at motionere min 5års quarter hoppe. Hun er tilredet, men har stået stille meget længe. Vi bor lige ved Tølløse så hvis nogen har lyst.....  Håber der er en der bider på snart. vh. Heidi
hestetrailer udlejes med TV-overvågning
|
|
|
|
| Sissel 1.. |
|
|
Du glemmer at skrive hvor du bor  Smil.. Malene
|
|
|
|
| Rytter |
|
|
Jeg har også her ved Horsens tit tænkt på at finde en rytter til vores show vante paint heste. Men har dog ikke forsøgt.
Mvh. Linda American Painthorse hoppe, 6 år, sælges. Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.
|
|
|
|
| Er ny i denne |
|
|
verden, men tror faktisk godt jeg kunne blive bidt af westernridning. Det kunne godt tænkes, jeg kunne være interesseret i en part, hvor der var mulighed for noget undervisning og ejeren var indforstået med, at jeg er nybegynder i denne verden. Pt. bor jeg ved Jelling/Give, men huset er sat til salg og vi flytter til sjælland Ringsted-Roskilde-Køge-Hårlev, når det en gang er solgt... og lige nu sker der ikke en dyt!
|
|
|
|
| Hej Anja... |
|
|
Hej anja... I det område som du gerne vil flytte over i er der mange westernheste og ridemuligheder. Så det er bare at håbe at huset snart bliver solgt så i kan komme over broen.  Hilsen Benedicte
R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen. Paint og quartere sælges: http://wisemice.dk/
|
|
|
|
| Det lyder |
|
|
bare godt. Sad og surfede lidt mere rundt på nettet igår og jeg tror hel klart, at jeg kunne blive voldsom bidt af westernridning. Tænker endda manden snildt kunne lokkes med til stævner mm. Tak for svaret Benedicte
|
|
|
|
| Hvor søger I? |
|
|
Jeg kigger jævnligt på markedspladsen for at finde en hest at hygge mig lidt med (har ikke redet i en del år, men vil så gerne igang igen). Der er bare sjældent nogen i min del af midtjylland.  Godt nok har jeg aldrig selv redet western, men "smitten" ramte min søster for nogle år siden, så jeg kender nok til det til at vide, at det kunne være noget for mig (såvel som dressur er). Men det hjælper jo ikke, når der ingen relevante heste er - hverken i den ene eller anden kategori. SUK!
|
|
|
|
| næstved |
|
|
Hej Jeg syntes også det er svært at finde westernredet heste. Jeg overvejer også en part at hygge mig lidt med, ikke noget vildt bare for at komme lidt væk hjemmefra  Men den SKAL være rolig og pålidelig  Jeg bor i Fensmark og det skal helst være lige i nærheden, og så begynder det nok at blive lidt svært  Hilsen Mette
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Hvis der er nogen der har en hest i cykel afstand fra tønder så bare sig til, jeg kan næmlig ikke finde nogen... Disiplinen er lige meget!
Hingste føl efter Don Romantic til salg
|
|
|
|
| Gjern - thorsø |
|
|
Jeg har 2 westernhypper stående som også gerne ville motioneres mere , syntes selv jeg er nem at omgåes og hvis bare man selv betaler så må man for min skyld gerne tage dem med til undervisning, show osv. - det kunne endda være jeg gerne ville følges.... 
|
|
|
|
| Øst Lolland |
|
|
Jeg vil da også gerne have en part på min hest. Han keder sig også og jeg får ikke redet ham selv. MH Conny
|
|
|
|
| Thisted - Klitmøller |
|
|
Min signatur "reklamerer" for det samme 
Part på velredne westernheste tilbydes Mulighed for bestilling af quarter, paint og appaloosa føl
|
|
|
|
| jeg mangler en hest.... |
|
|
ville rigtig gerne kunne starte til Conny´s Fumleshow men mangler desværre lige en hest.... Nogen som her én stående jeg lige kunne låne ? ? ? Ps. Bor ved Præstø men kører gerne lidt omkring
Proud owner of the australien cattledog " Archi" Nu med 3 AKC hyrdetitler fra USA
westernundervisning tilbydes På min bane i Præstø eller hos dig
|
|
|
|
| du bor for langt væk.... |
|
|
.. men ellers måtte du gerne låne Donna eller Vissen. 
Venlig hilsen -miki- Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.
|
|
|
|
| Du kan da |
|
|
både starte walk+trot og beginner/husmor reining på Torkil Men der skal jo lige trænes lidt! MH COnny
|
|
|
|
| bummelum |
|
|
nu der ik er råd til hest længere i hytten her- så ville en part hest da være super. Men her er problemet tiden, muligheden for kørsel, pasning af barn osv osv osv. Så det udelukker jo næsten sig selv eftersom det kun vil være muligt i weekenden. Jeg har heller ik set western partheste her i omegnen?? (sydjylland/omkring Vejle og omegn)
Nikon dSLR kamera sælges: Kig her... RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010
|
|
|
|
| western part |
|
|
Vi søger en part til at ride en 4 års quarter vallak. Det skal være en rutineret rytter. Tari er sød og omgængelig men trænger til at blive brugt noget mere. Tari står til salg. Vi bor ved Skælskør
|
|
|
|
| part lånehest |
|
|
jeg søger også part eller låne hest til jeg får hest selv igen. men synes det svært at finde western heste. bor nær vejle .
når heste hvisker tilbage.
|
|
|
|
| parter |
|
|
Jeg har altså en gudesmuk og utrolig dejlig dame der gerne vil rides, hygges med og havde også fundet en sød pige, men men hun ville gerne have hvis jeg lige betalte hendes busbillet, så hun ikke havde nogle udgifter. Jeg havde lovet hende en gratis part, men helt så gratis havde jeg nu ikke tænkt mig. Jeg ville bare gerne have en der havde tid til at ride damen Men skulle nogen være intresseret står hun stadig og mangler part!!!!!!!! jette
|
|
|
|
| JEG VIL GERNE :-) |
|
|
Jeg vil gerne hjælpe med at ride jeres heste... Bor desværre bare i Horsens - Anyone??  Har redet siden jeg var 4, har haft mange heste igennem årerne, deriblandt ungheste. Har redet western i små 10 år... Men begrænset undevisning. Hvis nogen kan bruge min hjælp må I meget gerne kontakte mig. Da jeg er på elevløn, har jeg desværre ikke mulighed for at byde ind med økonomisk hjælp. Hilsen Maria
|
|
|
|
|
|