Logo used for printing
Ryttersnak
Western

Hunterudstyr
Forfatter:  Benedicte ♥Bella♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 12:30

Hejsa.

Jeg vil kaste mig ud i diciplinen hunter, og derfor er jeg jo gået på rov efter udstyr.

Men... Hvad må man ride med og hvad må man ikke ride med?

1) Jeg ved det skal være lyse ensfarvede (ikke hvide) ridebukser, men må der være skind på og må det kunne ses? (på nogle ridebukser er skindet mørkere end stoffet.)

2) Må ridestøvlerne være af kunstlæder, altså det som egentlig er en gummistøvle?

Som disse:

3) Kan man købe en hunterhjelm her i DK? De er jo ikke godkendte.

4) Skal man ride med handsker og hvilken farve?

Hilsen Benedicte

R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen.

Paint og quartere sælges: http://wisemice.dk/

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Hej Benedicte
Forfatter:  jettenimand (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 13:55

-Jeg har måske noget outfit du kan låne. Lysegrå bukser og jakke og sorte læderstævler. Og en fin lille hjælm. Der er vist nogen billeder på min præsentation, hvor man ser mig iført klunset. Skriv en PB hvis du er int.

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
 jrikaæjfoW
Forfatter:  Ibrahim (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-08-2010 20:36

Bummelum..

Ridebukserne må faktisk kun være med knæskind, men der er ikk så mange, der er klar over det her i DK, så mange rider m fuldskind.

Mht hjelme uden hagerem, så er de temmelig svære at få fat i. De er ikke tilladt hverken i Europa eller USA, så de laves ikke rigtig mere. Jonna Mccabe eer i gang med at opstøve nogen, så du kan jo evt tage en snak med hende... Hun er i øvrigt ekspert i hunterudstyr ;-)

Hunter hunter
Forfatter:  Mie ♥Tøffe Lille Fis Kaptajnen& (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2010 14:34

Mine støvler er af gummi, så det må man godt. Mine bukser er sandfarvede og med fuldskind, og min hjelm er med hagerem. Og jeg er da ik blevet disset endnu.

Vil dog rigtig gerne have læder el. kunstlæder støvler. Men de er så dyre. Så hvis der er nogen der har nogle til salg, så bare kom. Str. 40-41.

Hilsen Mie

Det er mig med Tøffe og Kaptajnen

Kære Lille Fis, min dejlige skat, min smukkeste stjerne på himlen.

R.I.P 3/6-2004 - 9/10-2008

Min westernrytterblog

overskrift
Forfatter:  Ditte »AQHA You Turn DK« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-08-2010 20:32

rart lige og kunne følge med da jeg har tænkt på præcis det samme :D

Mvh Ditte

AQHA

You Turn DK

OX

D Titti

WWW.BARF-Råfoder.DK

Hunter udstyr
Forfatter:  Bossemor (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2010 06:58

Ja, der er stor mangel på hunterudstyr har i DK. De fleste starter nok mere eller mindre i engelsk udstyr og jeg har da heller ikke hørt om nogen der er blevet disset for det endnu.

Som en anden nævner, så er Jonna McCabe ved at fremskaffe flere af de 'rigtige' ting og det er vist heller ikke helt så let som man skulle tro. Især ikke hvis det skal være til priser vi fleste kan være med på. Der er desværre lang leveringstid på nogle af tingene og andre er underlagt rettigheder osv.

I mellemtiden må vi bruge hvad vi kan finde og ellers låne os frem.

Nogle af tingene har hun dog allerede. Feks. bukser, skjorter med det rigtige 'slips', jakke, vistnok støvler og sporer, hovedtøj og sadel, -lige hvad jeg ved af. Noget af det dog i begrænset udvalg (endnu..)

Hun arbejder på hjelme, underlag og lange tøjler og sikkert en hel masse mere...

Hvis I har nogle specielle ønsker, synes jeg I skal kontakte hende og så er jeg sikker på at hun vil forsøge at finde noget. Ligeledes er hun, som tidliger nævnt, ekspert på området og ved alt om hvad der er 'tilladt' og hvad der ikke er.

Jeg synes det er dejligt at der er ved at komme gang i hunter diciplinerne herhjemme. Det betyder jo også at der er et marked for de produkter, der hører til, så det skal nok blive nemmere med tiden. Vi har da lov at håbe

BOSSE RULES!
 hunterjagt
Forfatter:  gstoltenberg (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2010 09:20

Jeg har købt mit hunterhovedtøj og mit hunterunderlag i Tyskland. Hovedtøjet er med ekstra lange tøjler i forhold til et almindeligt.

www.reitsport-exclusiv.de/a.php/ shop/reitsportexclusiv/lang/x/a/ 18181/kw/100654_PFIFF_Hunter- Trense_hellbraun

Sadel er en springsadel, som jo sagtens kan købes både ny og brugt i DK. Resten af udstyret er også almindeligt engelsk. Ridehjelmen er en møg gammel hjelm fra dengang der ikke var krav om fast hagerem osv. Den er perfekt til Hunter. Der må ligge et hav af dem rundt omkring. I ved, dem med en elastik under hagen, som man red med i halvfjerdserne.

Desværre er min lidt ramponeret, men jeg har set at man kan købe løst betræk til dem.

Det er i øvrigt lidt sjovt, jeg har ikke selv haft hest før jeg red western og havde derfor ikke andet end ridestøvler og bukser liggende. Men jeg må da sige at det er da væsentligt meget billigere at købe hunterudstyr end almindeligt westernudstyr. :-)

Holdaop hvor kan man finde engelskudstyr billigt, både brugt og på udsalg :-)

Hilsen Gitte

American Paint horses og American Quarter Horses sælges.

http://www.wisemice.dk/salg.html

Hunterudstyr
Forfatter:  Mia Haugsted (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-09-2010 09:23

Så svært er det nu heller ikke at få fat i det rigtige udstyr.

De gammeldags ridehjelme kan købes i mange rideudstyrsbutikker. Jeg har fx. købt min i Lystfiskeren i Holbæk. Husk at købe den et nummer større end normalt da man skal kunne have sit lange hår inde under hjelmen. (Det fik jeg desværre ikke selv gjort :-()

Mit hunterhovedtøj er købt i Horse House på Jyllingevej. Bid i Horze.

Den rigtige skjorte kan også købes i Horse House på Jyllingevej, men den har jeg ikke lige et billede af.

Underlaget har jeg set hos blandt andet Toos.

Og ja støvler og handsker er jo også til at finde i alm. butikker.

www.mia-haugsted.dk

Dale Chavez Showsadel sælges. En sadel som alle drømmer om! Masser af sølv og flot tooling. galleri.mia-haugsted.dk/#13.0

Dækken 200 gr foer, str 125 el. 130. KØBES max 300 kr.

MMMMMMMMM
Forfatter:  guffe-olm (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  01-09-2010 10:57

Benedikte nu ved jeg jo at du skal ride hunter på en appeloosa. Du skal jo lige være opmærksom på at reglerne ikke er ens i de forskellige avlsforbund. De svar som findes ovenfor er alle ud fra AQHA's regelbog.

Jeg vil anbefale dig at terpe hunterafsnittet i appaloosa regelbogen igennem for jeg ved bl.a at reglerne for hvilken sadel man må ride i er forskellige. Hvis du så skal ride all breed klasser følger de som regel AQHA's regelsæt, så der er nok ingen vej uden om læseriet, så du ikke får lavet noget dumt. Det bliver jo lidt dyrt hvis du pludselig skal have 2 sadler fordi man kun lige har tjekket op på den ene regelbog.

:)

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo