Logo used for printing
Ryttersnak
Western

Alder for tilridning?
Forfatter:  Jane Thorup Kirk ☻Soccra☻ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-08-2010 12:00

Hej folkens.

Håber nogen vil svare på følgende:

Hvad er normalt for de amerikanske racer, når det gælder alder for tilridning?

Hvad gør man i USA?

Hvad gør man i DK?

Bliver de bare let tilredet og får en pause, eller er det den endelige tilridning, når først man går i gang?

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensk.dk

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Langt de fleste
Forfatter:  TinaStormy (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-08-2010 12:36

er mellem 23 og 40 mdr når træningen startes.

Hovedparten mellem 25 og 36 mdr altså fra midt sommer når de er to til forår/sommer når de er tre.

Enkelte tilrides tidligere, enkelte senere.

Nogen steder med mange heste tilrider man feks alle to års i nogen bestemte mdr om året. De fleste kigger mere på hver enkelt hest.

Alle os med en enkelt eller to tilridningsheste om året kigge rigtigt meget på den enkelte hest og tilrider den/får den tilridet efter en individuelt tilpasset plan.

Sendes de i byen forventer vi selvf. god vejledning af træneren der også kan sende en hest hjem på voksepause feks hvis det er nødvendigt (fysisk/psykisk).

Tror ikke der er nogen få-heste-ejere der tilrider efter en nøje plan. man føler sig frem. Nogen heste skal i gang tidligt, andre senere. Nogen skal have pause, andre ikke. Man skal bare kende sin hest godt.

Mine egne heste har fået rytter på første gang mellem 25 mdr og 37 mdr alt efter deres udvikling og vhorvidt det var fuld prof træning eller mig selv der skridtede lidt et par gange om ugen.

Jeg har selv en 3-års hest i træning/ridning nu og fordi jeg ikke selv havde fået gjort så meget som jeg gerne ville ved den inden den røg afsted er der blevet brugt god tid på round pen, trail at halter osv ud over ride-delen. Man kan jo ikke ride en tilridningshest hårdt hver dag så jeg sættr meget pris på den gode holistiske træning af hesten der også holder den glad og positiv undervejs.

Så træning/tilridning kan være mange ting. Man kan ikke sætte en fast alder eller et fast program. Det skal altid specialtilpasses og man skal vælge en træner der kan mærke hesten som et individ og ikke nummer 10 tilridning det år.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo