Logo used for printing
Ryttersnak
Western

Islænderrytter for 1 dag
Forfatter:  Bøgedal (Skriv besked)
Dato:  21-08-2010 05:39

Den anden dag var jeg for første gang ude, at ride islænder. Det er dog en fed lille hest

Ham, jeg lånte var kun 140 cm istg, lille, smal og flot sort.

Jeg fik udleveret hovedtøj og bareback sadel - og dammm allerede her, måtte jeg komme til kors. Hovedtøjet og tøjerne var MEGET smalt og LET, og ja må da indrømme, at det tog lidt tid at ligge på. Sadlen blev også smidt op på ryggen - selv om den vejede knap 5 kg, gl vane også fik jeg hjælp til at spænde gjorden.

Nå, men efter at jeg også skulle have hjælp til at komme op, kom jeg langt om længe op på ryggen af hesten. (Manglede min westernsadel) Og afsted gik det.

Og det var faktisk KANON sjovt. Det lille dyr har en kæmpe motor bagi, så det vil noget Og den havde en super galop, men det bedste af det hele var, at den skulle rides for løse tøjler - så det kunne jeg da forholde mig til Jeg har set billeder af de små som løber med hovedet i sky og bliver holdt i xtremt stramme tøjler. Men hesten jeg lånte, er heldig og ejes af en fornuftig pige

Det var sjovt, at prøve en anden ridestil og være i en anden hesteverden for en dag og det er et dejligt lille dyr og jeg siger, da heller ikke nej tak til en tur mere.... meeeeeen jeg er og bliver nu engang en cowgirl og holder mig til min quarter

Mange hilsner fra
Gurli

Lykken er ik kun, at elske sin hest..... lykken er, når den elsker dig;-)

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 har også en veninde der har
Forfatter:  pebber ♥Anika♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-08-2010 10:38

islændere - og vi rider sommetider tur sammen - så låner jeg en af hendes heste, og jeg indrømmer at havde jeg mange penge stod der nok også en islænder i min stald. De er bare fede og ride ture på - når en islænder tølter er det så fedt.

Jeg syntes det var fedt da jeg fik en quarter at opleve en god jog, men tølt slår altså en jog.

Nu bruger jeg min westernsadel når jeg rider på islænder, så den savner jeg ikke - ville også nødig have min r.. i en lille sadel igen .

Men ville alligevel ikke bytte min quarter med en islænder - da det er western jeg vil ride - men elsker da en tur på de små heste engang imellem.

Og som du siger Gurli - altid rart at prøve en anden rideform.

men som du siger engang cowgirl - altid cowgirl - så går vi ikke tilbage til en anden rideform.

Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

bla bla
Forfatter:  Lou (2720) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-08-2010 09:01

Jeg prøvede det modsatte igår Jeg er normalt islænderpige men prøvede western... Jeg har sat alle mine islændere til salg, og skal egentlig have ny hest, overvejer virkelig om jeg skal have mig en westernhest i stedet for dressur! Den fedeste oplevelse jeg har haft længe

Sagde Louise

http://www.pony-sjov.dk

Har flere islændere til salg, se deres profiler på min præs :)

helt klart western frem for dressur
Forfatter:  pebber ♥Anika♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-08-2010 11:43

Jeg kom fra dressur til western - og det var også det bedste jeg nogensinde har gjort.

Jeg startede op på min lille DV hoppe i western - og efter den første gang undervisning, var jeg godt nok flov - for kunne jo mærke at jeg havde holdt balancen i tøjlerne, såsnart jeg skulle løsne tøjlerne - var jeg lost.

tror virkelig der er mange dressurryttere der gør det - man har simpelthen et fast tag i tøjlen hele tiden.

pu ha - jeg sagde undskyld til min hest - og hun blev en helt anden hest efter vi konverterede til western - gik 10 gear ned og kunne efter et år - jogge med helt løse tøjler. Det var fedt - har dog fået en quarter nu - da den jo er bygget til western og man får meget foræret når man har en quarter som f.eks. min er født med en pragtfuld jog - og man mærker næsten ikke hun bevæger sig - det gør man jo på en varmblod, selv om den jogger :)

Men ville heller ikke bytte min quarter for en ismule - men syntes de er pragtfulde og ride tur på.

Anita Andersen

quarter ejer med smukke

Zip Skip Sunshine

Islænderen vandt.
Forfatter:  Linda »Mato« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  27-08-2010 18:13

Jeg prøvede også en islænder for første gang for et par år siden. Det var bare så fedt. Det er helt sikkert det jeg vil fremover. Så nu er min lækre rolige paint hoppe til salg eller bytte med islænder.

Mvh. Linda

American Painthorse hoppe, 6 år, sælges.

Tillid er ikke noget man kan kræve, det er noget man skal gøre sig fortjent til.

Ja, Anita....
Forfatter:  Bøgedal (Skriv besked)
Dato:  02-09-2010 16:12

sjovt at for lov til at træde ind i en anden hesteverden og syntes at det er rigtig dejligt, at vi kan mødes i dette forum og snakke om de skønne oplevelser vi har, på trods af vores forskelligheder og ridestil

Jeg startede også i tidernes morgen med, at ride dressur. En "cowgirl" veninde "slæbte" mig m op til Uwe (han boede dengang i Hune) og efter 1 time hos ham.....ja, så var jeg solgt

Tror fatisk, at det sommetider er tilfældigheder, at man lige er havnet i den "hesteverden" man er i nu.

Men super skønne, er de da, de dejlige heste

Mange hilsner fra
Gurli

Lykken er ik kun, at elske sin hest..... lykken er, når den elsker dig;-)

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo