Den anden dag var jeg for første gang ude, at ride islænder. Det er dog en fed lille hest 
Ham, jeg lånte var kun 140 cm istg, lille, smal og flot sort.
Jeg fik udleveret hovedtøj og bareback sadel - og dammm allerede her, måtte jeg komme til kors. Hovedtøjet og tøjerne var MEGET smalt og LET, og ja må da indrømme, at det tog lidt tid at ligge på. Sadlen blev også smidt op på ryggen - selv om den vejede knap 5 kg, gl vane
også fik jeg hjælp til at spænde gjorden.
Nå, men efter at jeg også skulle have hjælp til at komme op, kom jeg langt om længe op på ryggen af hesten. (Manglede min westernsadel) Og afsted gik det.
Og det var faktisk KANON sjovt. Det lille dyr har en kæmpe motor bagi, så det vil noget
Og den havde en super galop, men det bedste af det hele var, at den skulle rides for løse tøjler - så det kunne jeg da forholde mig til
Jeg har set billeder af de små som løber med hovedet i sky og bliver holdt i xtremt stramme tøjler. Men hesten jeg lånte, er heldig og ejes af en fornuftig pige 
Det var sjovt, at prøve en anden ridestil og være i en anden hesteverden for en dag og det er et dejligt lille dyr og jeg siger, da heller ikke nej tak til en tur mere.... meeeeeen jeg er og bliver nu engang en cowgirl og holder mig til min quarter