Logo used for printing
Ryttersnak
Western

Hvem ville du vælge?
Forfatter:  Anne ♥PG♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-08-2010 22:30

Nu går jeg jo her i min egen lille drømmeverden og ser frem til 2011/2012.

Min lillemand er jo 2 år, men en dag rammer han jo de 3 - 4 år hvor jeg håber han er helt "færdig" med at gro som ukrudt og er klar til tilridning.

Nu kommer så det tråden handler om:

Hvem ville du vælge til at tilride?

Dette handler ikke om, hvem I IKKE vil vælge, men hvem I har følt var den rette for jer?!

Anbefal jeres farvorit og beskriv gerne hvorfor!

(og hvordan hang pris og kvalitet sammen?)

Jeg vil gerne ride reining, trail og masser af ture.

Har ikke planer om at blive verdens mester, men lidt shows skader aldrig.

PG (hesten det hele handler om) viser flotte stops, rollbacks og masser af speed når han leger, hvilket har sporet mig ind på reining.

Min plan er 3 måneders tilridning hvor jeg inden da selv var haft sadel på, været oppe og sidde og måske endda prøve skridt og trav lidt. - Bare så han ikke er helt rå.

Vil gerne have mulighed for at besøge og ride under tilridningen, så et sted i jylland (gerne midt) ville klart være nemmest, men det er ikke det vigtigeste for mig, bare tilridningen foregår på PG's vilkår i god ro og med respekt ham.

Jeg forventer ikke at få en showklar hest hjem på så kort tid, men bare en hest med grundridningen og signaler på plads i alle gangarter. - Og helst os med erfaring i turridningens svære kunst :p

Så kom frisk og hjælp mig, det er jo en jungle derude :D

Anne

PG Allways My Choice

RIP Røde. Vil altid huske dig!
Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 Træner...
Forfatter:  Benedicte ♥Bella♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 07:15

Ærgeligt du ikke bor på Sjælland, for så ville jeg klart anbefale dig Heidi Magnusson. Super fantastisk og meget grundig.

I Jylland er der jo enten Helle Kristensen som også er en dygtig rytter eller Pernille Bendix som også er rigtig dygtig.

Men disse to kender jeg kun fra at have set dem, og blive dømt af dem ved shows. Jeg har aldrig selv fået undervisning af dem.

Hilsen Benedicte

R.I.P min Bella, den smukkeste stjerne på himlen.

Paint og quartere sælges: http://wisemice.dk/

Valg af træner
Forfatter:  Stephanie »Dunnit« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 08:21

Jeg ville klart vælge Andrea Angeli, hvor jeg også har tænkt mig at sende min egen hest hen når han er klar.

Han er virkelig top proffesionel, og man får en toptunet hest hjem ;-)

Han bor dog i Tyskland.

Stephanie Schøn

&

Dunnit in Starlight
my faritale

Brian Kronborg
Forfatter:  NinaT *DonC* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 11:06

Jeg ville helt klart anbefale Brian Kronborg, han er super dygtig.

mvh

Nina

overskrift
Forfatter:  Jeanette ♥Mufasa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 11:13

Sannee Klint

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og Bøffen til August ligeså :)

Malin Billberg...
Forfatter:  PrettyFancy (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 11:19

Nu har jeg jo selv tilredet min, men har deltaget på et par clinics med Malin Billberg, som jeg synes er utrolig dygtig. Så hvis jeg skulle sende en hest afsted, så var det til hende i Sverige.

Venlig hilsen
-miki-

Nu uden Bob og Fjodor -Et makkerpar der bar mig gennem mange år af mit liv. RIP begge to. Savnet er stort.

ja jeg ville
Forfatter:  Tina ♣Colonels fancy zipperb (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 12:09

helt klart hvis jeg havde alt alt for mange penge sende mine til manuela witt, men hun bor desværre i schweiz, men her ville jeg helt sikkert vide at al træning var fair for hesten.

så jeg gør lige som miki og så tager jeg på clinic med manuela.

http://www.witt-training.ch/

Tina

På skabelsens dag, sagde Gud: "Der skal være lys!"

og der blev lys, for da havde vi allerede lagt alle kabler ud.

tilridning
Forfatter:  KristinaNN ♥Sunny♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 12:21

Hejsa

jeg har gode erfaringer med Rene og Lene fra Klitmøller

(Little-Mule) de hjalp med min gamle fuldblod og den paint jeg har nu har de også hjulpet med, de er rigtig søde og rare mennesker og gør tingene på en pæn måde (syns jeg) syns de er dygtige og gør et rigtig godt stykke arbejde på hestens primisser og i dens tempo :)

MVH Kristina

også her Little mule
Forfatter:  anhanus (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 12:39

Hej vil også vælge Rene Jensen fra Klitmøller (LIttle Mule), pga. deres gode horsemanship - de er utrolig dygtige til at læse hesten - og komme med den rigtige opskrift på, hvordan man bedst håndterer/tilride hesten. De gør det på hestens præmisser - som Kristina siger - i den tempo, som hesten nu kan klare og de lover ikke mere end det som er realistisk. Hesten skal først kunne sin basis fra jorden af, være 100% håndterbar... før tilridning beginnes. Og de instalerer nogle nemme og logiske knapper - logiske både for hesten og rytteren.

Min oplevelse er at hesten får en rigtig god oplevelse og god start hos dem... det gælder både de "nemme" og "problematiske" heste... de "blide" og "banditter"...

Jeg har både haft min paint deroppe på sommerferie og har selv hjulpet deroppe med forskellige ungheste.

Hilsen

Anna

Trimning af heste, tilpasning og salg af Swiss Horse Boot TILBYDES

Kvadratisch praktisch - Paint vallak Flashy Chex Junior "Chappo"

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker

god start
Forfatter:  anhanus (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 12:57

Glemte at skrive at jeg synes at ligegyldig hvilken disciplin du vil ride senere, er det mega vigtigt at hesten får en god start og god allround basis.

God basis er vigtig uanset disciplin...Jeg har på mine skovture meget glade af at min hest har god allround uddannelse, er vant til lidt af hvert...

Uden god basis uddannelse ingen reining, kvægridning, trail, pleasure træning...

Trimning af heste, tilpasning og salg af Swiss Horse Boot TILBYDES

Kvadratisch praktisch - Paint vallak Flashy Chex Junior "Chappo"

Majesty 12. 3. 1998 - 16. 9. 2008

Du vil altid være i mine tanker

Jeg har brugt
Forfatter:  TinaStormy (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 13:25

to forskellige tyskere i Nord/Vesttyskland. Den ene er oplært af den anden og jeg har været yderst tilfreds. Hestene bliver trænet individuelt efter hvad den pågældende hest er klar til. De bliver bedt om at lave noget men der blvier også givet god tid til de ting der evt skal udvikles langsommere.

Hestene har været trygge, glade for træneren, harmoniske og rolige på stald og fold, trygge på banen/i hallen osv osv og grundtræningen har været utroligt god og den hænger bevisligt ved længe. Har lige redet min vallak efter over 1 års pause og han gik som om han var redet ugen før.

Min 3 års i træning (kom derned helt rå for 2 mdr siden) har lige været med til et åbent hus arrangement som "demonstrationshest" og fik mange roser for dels sin træning men også hvordan han håndterede publikum, klapsalver osv.

Skal det være i Midtjylland synes jeg Helle Kristensen er god til de unge hestes basisuddannelse. Jeg har gennem årene set hende starte flere og det foregår dejligt roligt.

De øvrige kender jeg ikke så meget til på tilridningssiden. Jeg har på fornemmelsen at nogen trænere ikke selv personligt har startet så mange heste helt fra rå og til færdig ridehest, men der er også nogen der har. Så tag ud og se dem an og bed om at se nogen af deres ungheste og at de forklarer hvad de gør med dem og hvorfor. Vælg der hvor du har den bedste mavefornemmelse.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Tre gode Quarter Horses til salg.

Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl.

http://www.alby-horses.com/

123456
Dato:  18-08-2010 17:50

Tusinde tak for alle jeres mange brugbare råd!!

Det er skønt at se I gider bruge tid på at komme med jeres erfaringer.

Det skal lige tilføjes, min mors quarter er lige pt. hos Lene og Rene, på min anbefaling.

Han er der fordi han engang blev kørt ned, har ryg problemer og kastede min kære mor af.

Indtil videre går det super og her en lille måned efter han er kommet derop er det lykkeds Rene at komme i sadlen og blive der. :)

Jeg hælder også en del til Lene og Rene selv, men alligevel skader det jo aldrig at have åbne øjne. Der er jo tid nok til at finde den heeelt rigtige!

Anhanus: Vi er helt enige! Er også uden tvivl tilhænger af at hestens basis ridning skal være på plads først. Det er jo grundstammen til alt!

Når det så er sagt, så er det jo rart hvis en prof træner fra start af kan se at hesten har andre talenter end det jeg kan se og gennem det kan rådgive mig :)

Bare fordi jeg ser rollbacks, er det jo ikk ensbetydende med at han ville blive en glad reiner :)

Min hests velfærd ligger mig meget på sinde, hvilken os er grunden til jeg gerne ville kunne besøge ham og lære ham at kende fra ryggen.

Så selv om Andrea er kanon (har set ham dømme! Wauw!) så er det langt væk og måske os lidt dyrere end det jeg har råd til. :(

Anne

PG Allways My Choice

anbefaling
Forfatter:  Helle A (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 19:47

Jeg kan meget varmt anbefale Pernille Bendix i Randers. Jeg sendte min Paint vallak derind for at blive tilredet. Før han kom derind kunne han kun skridte med rytter på, og han var meget nervøs, og da jeg fik ham hjem to måneder efter kunne han skridt, trav og gallopere selvfølgelig med rytter. Også var han næsten ikke nervøs mere. Synes hun fik rigtig meget ud af meget ud af han, på trods af at kun var derinde i to måneder.

Jeg var derude flere gange om ugen og få undervisning og nogle gange bare for at se hvordan det gik med ham. Og Pernille var rigtig sød til at lægge træningen til når jeg havde tid.

Så varme anbefaldinger til Pernille herfra. :)

HelleA

bummelum
Forfatter:  Stute (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 19:57

nu havde jeg jo den røde hos en ikke western gut i sin tid- dertil ville jeg tilenhver tid sende min hest hen når blot det er for tilridningens skyld- og så derefter starte den daglige træning selv (ved godt nogle er imod dette).

MEN SKULLE jeg vælge en western gut el gutinde ville det sandsynligvis være Lene og Rene der blev valgt.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Du vil altid være i mit hjerte skønne basse - æret være dit minde.

tja...
Forfatter:  jettenimand (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 21:02

Jeg ville vælge mig...

...Fordi jeg syntes jeg efterhånden har forstået at man skal skynde sig langsomt...

May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
 Tuse Creek Ranch
Forfatter:  Mie ♥Tøffe Lille Fis Kaptajnen& (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 22:05
Ditte Poulsen og James Hansen

Hilsen Mie

Det er mig med Tøffe og Kaptajnen

Kære Lille Fis, min dejlige skat, min smukkeste stjerne på himlen.

R.I.P 3/6-2004 - 9/10-2008

Min westernrytterblog

123456
Dato:  18-08-2010 22:09

Jette, jeg ville til hver en tid sende mine dyr hen til dig, uden et sekund tvivl og at de ville få det som blommen i et æg!

- Men giv lige et kald når du flytter tættere på "danmark" ikk? :p

Pernille ville også være det oplagte valg, så bliver det jo ikke tættere på Århus N. - Men som sagt: Jeg har gooooooood tid.

Overvejer også at tage ud og se nogle clinics, stævner (endnu flere) og evt lure opvarmningsbanen.

Anne

PG Allways My Choice

Hej Anne
Forfatter:  musto (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 22:10

Lige mine ord, og som du ved er jeg selv i samme situation. Det kunne være sjovt hvis vores bøller kunne mødes på samme tidspunkt hos samme træner. De har jo været sammen om så meget indtil nu bla havde de deres første besøg i ridehus sammen. Glemmer aldrig PG´s stjernekiggeri - han var helt betaget af lysindfaldet i taget og stod i mange minutter og bare kiggede og kiggede med øjnene fast hæftet på taget.

H.Susanne

( p.s fik Salsa retur fra Højgård i dag. Det gik ikke - skal nu fodre føl færdig og så er det desværre slut - hvad sker der lige - 2 heste aflivet indenfor et halvt år - jeg er helt mørbanket )

Tilridning i midtjylland
Forfatter:  jessen (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 22:30

http://www.horsemanship.dk/ prøv at kig på denne side. Her har jeg fået gode resultater.

mvh

Louise

Jeg valgte....
Forfatter:  Bøgedal (Skriv besked)
Dato:  18-08-2010 23:53

Ditte og James på Tuse til min Q, da han skulle ride ordentlig til. Og de gjorde et super super godt stykke arbejde

Ja, jeg bor i Jylland, men det var sgu svært at vælge mellem trænerne her i Jylland. Ingen træner taler pænt om hinanden her i Jylland, så det var svært at vælge.

Og de eneste træner, som jeg kun hørte godt om var Ditte og James. Jeg kørte ham derover og det var bestemt det værd

Og fik jeg endnu en unghest - jeg ville bestemt ikke have nogen skrubler om, at sende den over til Tuse.

Det eneste negative jeg ka sige om Tuse er, at det ik ligge i Jylland

Mange hilsner fra
Gurli

Lykken er ik kun, at elske sin hest..... lykken er, når den elsker dig;-)

Uden tvivl..
Forfatter:  Sari (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-08-2010 09:43

Så ville jeg vælge Malin Billberg fra Top Performance Horses i Sverige.

Måske en lidt lang køre tur, men pengene er godt givet ud. Det er jo svenske kr vi snakker om.

Jeg havde min vallak i træning der over første gang da han var 5 i 3 måneders basic træning, det var helt tilbage da det var Anna Löf der stod for træningen og Malin var med på sidelinjen som "elev". Magen til vel redet hest jeg fik hjem tror jeg man skal lede længe efter.

Derfor var valget ikke så svært da han skulle afsted som 9 års og færdig uddannes. Denne gang var det så Malin der fuldt ud havde overtaget alt hvad der har med træning af heste og gøre(med Steve vejledning).

Hun lever et yderst godt stykke arbejde og finder frem til hvad der lige virker for den enkelte hest for at få dem til at yde optimalt. Og prøver ikke og putte for mange ting i hovederne på dem hvis de ikke er klar til det.

Jeg er kommet der over de sidste 2 års tid, har jeg set hende ride en del ungheste til. Og der har også være springrytter der har sendt der ungheste til dem for at tilridning og starte grundridning inden de skulle til championater og kårringer osv.

De er gode til der over og finde lige det den enkelte hest er god til. eks min egen blev sidste år showet i Halter, showmanship, trail, horsemanship, hunter og hunter hack. De 3 første er han bedst til og de sidste var lidt for sjov. I år er vi så gået i en helt anden retning hvor han er begyndt og løbe quarter races. Da dette også var noget nyt for dem har de gjort et stor benarbejde for at sætte sig ind i hvordan hans træning nu skal udformes for at han kan løbe de her 300m best muligt.

Jeg kommer altid over til en velplejet hest og nogel meget smilende mennesker. Der giver sig tid til og snakke og fortælle om hvordan det er gået siden sidst jeg var der.

Sari

Charlies White Iron APHA
Vinder af Americanday quarter race på Jägersro 2010
Og bedste tid, 17 sek på 300m.

www.youtube.com/watch?v=ykJp1S2dCKQ

Nu også med

Zippo Glory Bar AQHA

Klædelig beskedenhed ...
Forfatter:  Sadelbumsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-08-2010 13:45

..... har vel aldrig præget dig Jette (Hæh !)

Vil dog rigtig gerne bakke dig op grundet de resultater du allerede har opnået med Mary's lille pony.

Alt er indtil nu foregået som aftalt, og med afstemte og balancerede ambtioner.

Trådstarters behov indikerer for mig et tempo du vil være med til.

Mary er oprigtig glad for den medfølgende træning, og den respekt du behandler hendes "lille frække teenager" med. Så eneste problem kan vel være at du ikke residerer i det midtjyske

Vh

"Bumsen"

Rigtige mænd rider i 17" sadel !
* * * * ¤ * * * *
Hjemmeside: www.sadelbumsen.dk
The Older I Get The Better I Was !
A good ride is when there's nowhere to go

- and a hole day to get there !

Støt www.naturrytter.dk !

Musto:(
Dato:  19-08-2010 14:00

Susanne, hvor gør det mig ondt at høre!!

Har selv prøvet at miste to heste indenfor få dage, så ved hvor svært det er

:(

Det er sjovt du siger det med lysindfald, for når vi træner "stå nu stille din utålmodige lille dreng", så kigger han altid op og nyder solen.

Han er en skør lille hest!

Jamen lad os da endeligt tale sammen om træning, det ville være perfekt hvis de to knægte kunne lege tagfat igen :D

Sadelbumsen, du har helt ret i det med tid. Jeg har alverdens tid og masser af plads til rolig udvikling, men desværre vandt jeg ikk i lotto sidst, så selvom jeg spare alt hvad jeg kan, så er økonomien ikke til at sende ham så langt væk, som sagt vil jeg jo også gerne selv lære at ride ham :)

Alle I andre, igen tak! Jeg tager 100% jeres ord til mig og der bliver tænkt så det knager her i jydeland!

Anne

PG Allways My Choice

Tak bums
Dato:  19-08-2010 16:52

Det er en forrygende lille hest Mary har avlet sig. Det er sådan en hest og sådan en ejer, der gør at man igen får lidt blod på tanden, omkring at træne heste.

-at kunne få lov til at udvikle et "rødhåret apparat", til en sød arbejdsvillig "sukkermås", uden at der står en utålmodig trippende hesteejer på sidelinien , der efter 14 dage spørger "Hvornåååår kan den slide" (...hvad sukkermåsen jo i øvrigt godt kan, men det har jeg ikke lært hende, hun kan selv...), men som forstår at hesten skal igennem nogen faser, for at knapperne bliver skruet på, på den fede måde, uden at slukke hesten og uden at springe noget over nogen steder, samtidig med at man kan få lov til at tage hensyn til den unge hests fysiske udvikling, så slidskader (forhåbenligt)ikke udvikles på længere sigt OG samtidig kan få lov at pille den voksne hests bedste mentale egenskaber frem af teenage-hesten. Så er det sjovt at træne. Tak Mary.

Klaus: Hvad betyder "klædelig beskedenhed"? Er det noget du kan lære mig?

Øhhh...
Forfatter:  Sadelbumsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-08-2010 20:13

.... nej det tror jeg ikke

Jeg ved hvad det er, men mener ikke at beside den store indlevelse og erfaring med udførsel, der kræves for at kunne lære fra sig.

Kan dog godt genkende det, når jeg møder det

Vh

Claus

Rigtige mænd rider i 17" sadel !
* * * * ¤ * * * *
Hjemmeside: www.sadelbumsen.dk
The Older I Get The Better I Was !
A good ride is when there's nowhere to go

- and a hole day to get there !

Støt www.naturrytter.dk !

Jetteniemand
Forfatter:  musto (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  19-08-2010 20:58

er lidt nysgerrig - hvor i verden befinder du dig - kan ikk se det fremgår af din præsentation. Har læst fornøjeligt dine indlæg, og ser at mange af dine holdninger netop ikke er et ambisiøst præstations succes kriterie drevet af et drevent konkurrencemiljø - mere en ambisiøs holdning om at ting netop tager tid.

Det kan jeg godt lide, og har måske også nemmere ved det da jeg ikke er udpræget konkurrencemenneske, og skal derfor ikke nå noget.

Men jeg er nok for ny i westernverden til at have mødt dig andet end her på HN webverden.

Hvad er dit honorar og som sagt hvor befinder du dig?

H.Susanne

Musto...
Dato:  19-08-2010 23:43

tak for ordrene. Du må nok skrive mig en PB, da dette jo ikke skal være en reklamespot for mit mini-træner-virke.

1: Er jeg ikke int. i for mange heste, da man så ikke har tiden til at gøre det på en fair måde.

2: Er det forbudt at reklamere på HN.Og lige pludselig bliver tråden slettet og det ville da være synd for Anne.

Mit indlæg til Anne, gik egentlig blot ud på, at informere om, at der findes andre typer trænere, end de der normslt remses op. Ikke at de ikke laver noget udemærket arbejde,det kommer jo an på hvad man vil opnå.

Klaus: Jeg tror vi har en fælles bekendt der i DEN grad besidder det. . Måske ku' hun overtales til at lave en clinic i disciplinen...

overskrift
Forfatter:  Jeanette ♥Mufasa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-08-2010 06:35

Jeg glemte da helt at nævne Lene og Rene ved Little Mule, dem ville jeg aldrig være ked af at sende min hest i tilridning ved

Rollkur-LDR, kald det hvad du vil, det er ikke dyrevelfærd!

Lykkelig ejet af Bøffen, Muffedisen, Big og 3 herlige hunde :)

Nu med Muffen i løsdrift og Bøffen til August ligeså :)

Jeg ´kan anbefale
Forfatter:  Tes01 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  20-08-2010 09:10

Tuse Creek Ranch - Hvor Ditte Poulsen og James G. Hansen er trænere. De er super dygtige, et rigtigt godt sted for hestene med super facilliteter. Hilsen Tina

Jonna Mccabe
Forfatter:  baxx172 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-08-2010 17:55

Jeg vil til en hver tid anbefale Jonna Mccabe. Har selv haft en unghest oppe ved hende og får undervisning af hende. Super dygtig og rigtig sød.

Mvh Britta

Uwe Weissenborn
Forfatter:  Trixie *Irma* (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-08-2010 10:08

Hej

jeg kan anbefale Uwe Weissenborn. Jeg trainer selv hvad med mit føl og mit DV hoppe.

Er super tilfreds !!!!

mvh

Yvonne

jeg vil klart
Forfatter:  Britt ☻Eagle Eye☻ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-08-2010 21:10

anbefale Andrea Angeli. Vi har selv haft en hoppe i træning hos ham - og det var ikke kun hesten der lærte - det gjorde jeg også. Hvilket også er meget vigtigt i en sådan process.

Han er meget dygtig og professionel. Når du har hest i træning hos ham er du altid velkommen til at komme forbi, uanset.

Han har trænings stald ca 2 timer fra den dansk/tyske grænse.

Lige nu underviser han på Louiselund i Haderslev hver mandag, syntes da at du skal kigge forbi.

Mht prisen vil jeg mene, at det ikke er meget dyrere end mange andre trænere, følte bare at jeg fik mere for pengene! Selvfølgelig er der køreturen ned/hjem - men så kan man jo lige "bordershoppe" samtidigt.

Blot min mening - og erfaring. Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig hvis du har spørgsmål.

Held og lykke med udvælgelsen.

Mvh Britt Højland

Pernille Bendix..
Forfatter:  yellowbailey ♥twist♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-09-2010 11:07

Jeg har arbejdet for Pernille, og selv hjulpet med de ungheste hun havde i træning på det tidspunkt. Det var naturligvis ikke selve ridningen vi hjalp med, men alt det udenom, og hun gør rigtig meget for at de lærer så meget som muligt. Jeg er selv, efter at være stoppet deroppe, igang med at tilride en unghest, og her bruger jeg meget af det jeg nåede at lære deroppe. Pernille har en meget fair omgang med hestene, og forlanger ikke over evne, men presser til hver hests individuelle grænse, så de virkelig rykker sig uden at blive stressede eller forvirrede. Hun er rigtig god til at forklare hesten hvad hun forventer af dem på en rolig måde.

Derudover har hun rigtig gode faciliteter, både hvad angår folde og super god ridehal, og hestene kommer rigtig meget på fold.

Desuden har pernille den "regel" at man kan bytte en træningsgang ud med undervisning af og til, så man kan få et rigtig godt afsæt sammen med sin hest i stedet for at det kun er hesten der udvikler sig.

Hvis jeg havde en hest der skulle i træning ville jeg helt klart vælge Pernille. Også fordi hun sidder rigtig godt på hesten hvilket i mine øjne er vigtigt for især en unghest.

Merete

Been there, done that, wasn´t impressed.

Over and out.

--- Rider Ubama, en rigtig stjerne --

Tell Edgmon
Forfatter:  Cowgirll (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-09-2010 15:22

Hej

Ja, jeg ville helt klart vælge Tell Edgmon, han er meget dygtig, hvis min hest skulle afsted ville det blive til Tell.. Han holder til i bræstrup hos jonna Mccabe.

Gitte

træner
Forfatter:  tc-place (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-09-2010 07:45

Jeg kan som sari skriver anbefale marlin, jeg har haft en salgshest der oppe :)

Men så ville jeg da også sige at jeg har en painthoppe hos KlM reininghorses,da hun er en lille reining type.

og det har også været en god oplevelse, grundridningen var i orden efter de første måneder, og hestene bliver behandlet rigtigt godt.

Paint hoppe på 4 år sælges, hun er efter BG Golden Eagel, hun er trænet 2x½ år hos KLM reini ...

Tell Egdmon
Forfatter:  Maj Britt ♥Djursland♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-09-2010 09:51

kan jeg også anbefale . Min datter får undervisning af ham, og det er bare suverænt. Han ser og mærker den mindste ting ved hest/rytter.

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo