Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

Kvæg til DKQHA DM
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 19:43

Kære alle kvægryttere og quarterejere

Jeg synes som Annette, at dette års DM er meget dyrt. MEN

Vi har i år fået mere tid til kvægdelen, så det ikke skal være en midnatsforestilling for os selv. Det er dog en fejl at kvægdiciplinerne ikke ligger midt i showet, eks, fredag eller lørdag for at sikre alle ryttere bliver og ser hele DM. Det vil vi arbejde på at få ændret til næste år.

Min personlig mening omkring priser er, at man skal passe på DKQHA DM ikke bliver for præstigefyldt, så der kun kan være plads til folk med en særlig god økonomi.

DKQHA er et avlsforbund for de der ejer quarter horses. Det er ikke et specialforbund for enkelte dicipliner, disse findes der et utal af ved siden af, NRHA,NCHA mv.

Når det er et forbund, der har til opgave at fremme en enkelt race, bør der efter min mening tilstræbes at alle dicipliner udbydes til DM på lige vilkår.

Dermed mener jeg at de samlede udgifter til leje at hal, bokse, kvæg, hegn, administration mv. bør ligges sammen og derefter deles således startgebyr er ens, hvad enten du rider trail, cutting, reining eller noget andet. Det ville give en mindre prisstigning på startgebyr generelt og en voldsom reduktion i prisen for kvægryttere.

Det er endog meget svært at holde gejsten til at ride kvæg, idet der i løbet af året kun er få træningsmuligheder og det er dyre clinic's.

Derfor ville det være solidarisk og prisværdigt, hvis vi kunne få DM til at balancere i et leje hvor alle kan være med og racens alsidighed repræsenteres.

Uanset det ikke er optimalt i år håber jeg der kommer rigtig mange kvægryttere.

Jeg vil rigtig gerne høre jeres indput og mening hertil, som gives videre til DKQHA.

Venlig hilsen Dorte Harbo

Dorte Harbo
Luneborg Quarters
Kauffmann-outdoor.com
0
0
Svar på denne tråd

Ang.dyrt Dm
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 20:43

Hej Dorte

Jeg kan da godt se problematiken i det, men Kvægklasserne koster i mellem 250 (hvis man deler startgebyret i mellen 2 rytter ) og 350 kr pr. start og lige bortset fra cattel chargen på 500 kr er kvægklasserne kun 50 kr dyrer end performance klasserne som koster 300 kr. men vi er enige i det er dyrt at tage til DM. og ja nu da det jo er at avlsforbund burdte der gøres noget ved priserne generelt....

Måske skulle man bruge nogen flere af medlemspengene på et billiger Dm i stedet for at støtte en masse andet , så følte medlemmerne måske de fik lidt mere for deres penge .

Mvh.

Jeanette Mikkelsen .

0
0
Svar på denne tråd

go ide
Forfatter: 
Dato:  17-08-2010 22:23

Det var måske en endnu bedre ide Jeanette. I stedet for at støtte så meget til enkelte grupper, herunder kvæg, som trods alt har fået til at lave to week-end clinics der endte med en pris på ca. 1000 kr pr stk på grund af støtten.

Men jeg kan sagtens tilslutte mig, at der istedet blev brugt flere penge på at gøre DM billigere.

Det er jo ikke startgebyr alene, bokse, campning, benzin det løber jo op i omkring 5000 pr person, så det ville absolut være velkomment hvis der blev kigget på det samlede prisniveau.

Dorte Harbo
Luneborg Quarters
Kauffmann-outdoor.com
0
0
Svar på denne tråd

Helt og aldeles enig..
Forfatter: 
Dato:  18-08-2010 22:59

Det er en lidt voldsom udgift at give sig selv "lov" til at starte DM.

DKQHA har jo som du selv siger Dorte givet tilskud til kvægclinics og med meget stor sandsynlighed til så mange andre spændende ting. Måske skulle vi ønske, at få mindre i tilskud til vores træning igennem året, når det skærpede fokus på kvæg i netop 2010 så ender med at blive stævneafslutningen om søndagen???

Helt sikkert er det, at det er dyrt at starte i alvsforbundet regi - og sådan burde det jo ikke være.

DKQHA's DM plejer jo at være et fantastisk show, der må antages at skulle sprede rygtet om vores skønne hestes alsidighed - så lad os forsøge at holde det på et plan hvor mening "mand" også kan være med.

Når nu denne bøvs er slået, vil jeg håbe at rigtig mange af jer kvægryttere derude, har valgt lige det lige nøjagtig er til denne søndag i vil tage livet af sparegrisen, så vi kan mødes og ride noget ko.

Venlig hilsen

Lotte Hoff

Stolt ejer af

Fritz Top Kelly (QH)

&

Miss CD Enterprise (QH)

(DKQHA Futurity vinder Cutting & Working Cowhorse 2009)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider