Kære alle kvægryttere og quarterejere
Jeg synes som Annette, at dette års DM er meget dyrt. MEN
Vi har i år fået mere tid til kvægdelen, så det ikke skal være en midnatsforestilling for os selv. Det er dog en fejl at kvægdiciplinerne ikke ligger midt i showet, eks, fredag eller lørdag for at sikre alle ryttere bliver og ser hele DM. Det vil vi arbejde på at få ændret til næste år.
Min personlig mening omkring priser er, at man skal passe på DKQHA DM ikke bliver for præstigefyldt, så der kun kan være plads til folk med en særlig god økonomi.
DKQHA er et avlsforbund for de der ejer quarter horses. Det er ikke et specialforbund for enkelte dicipliner, disse findes der et utal af ved siden af, NRHA,NCHA mv.
Når det er et forbund, der har til opgave at fremme en enkelt race, bør der efter min mening tilstræbes at alle dicipliner udbydes til DM på lige vilkår.
Dermed mener jeg at de samlede udgifter til leje at hal, bokse, kvæg, hegn, administration mv. bør ligges sammen og derefter deles således startgebyr er ens, hvad enten du rider trail, cutting, reining eller noget andet. Det ville give en mindre prisstigning på startgebyr generelt og en voldsom reduktion i prisen for kvægryttere.
Det er endog meget svært at holde gejsten til at ride kvæg, idet der i løbet af året kun er få træningsmuligheder og det er dyre clinic's.
Derfor ville det være solidarisk og prisværdigt, hvis vi kunne få DM til at balancere i et leje hvor alle kan være med og racens alsidighed repræsenteres.
Uanset det ikke er optimalt i år håber jeg der kommer rigtig mange kvægryttere.
Jeg vil rigtig gerne høre jeres indput og mening hertil, som gives videre til DKQHA.
Venlig hilsen Dorte Harbo