Logo used for printing
Ryttersnak
Western

cutting bid???
Forfatter:  Herman k (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-08-2010 22:35

jeg sad lige og rodede på nettet som jeg plejer. og på westernoutfitter faldt jeg over et bid til cutting. med et Cathedral port.

porten ser ekstrem høj ud. og synes måske godt den kunne ramme hestens gane når man rider med den. men hvad skal den gøre godt for? bruger man specielle bid når man cutter?

jeg rider selv med et ganske almindelig billy allen bid. og er ikke ude på at dømme andre på hvad de rider med. det er op til folk selv hvad man synes fungere bedst. det er udelukkende fordi jeg godt kunne tænke mig at vide lidt om de bid.

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 12345678
Forfatter:  KristinaNN ♥Sunny♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-08-2010 23:27

Hejsa,

jeg ved ikke selv en masse om bid og er slet ikke kommet så langt som til stangbid, men jeg er af den overbevisning at bidet er ikke hårdere end hånden der håndtere det.

min mor rider med stang og med høj port på vores gammel (19 år) fjordbolle, han har været brugt som køre hest osv. og kan være strid ind imellem og vil tage selv der er den en god hjælp det handler om 1-2 sek du lige markere og han holder så op igen, om det er fordi det er nemmere og du skal bruge mindre signaler kunne jeg forestille mig men aner det ikke så vil ikke gøre mig klog :)

men følger spændt med håber der er nogen kloge hoveder der skriver :)

MVH kristina

Cutting bid
Forfatter:  CMN (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-08-2010 09:32

Der er tale om dette bid

Nu hedder det jo er pro cutter og her refereres til mundstykket.

Derimod er shanksne (siderne) typiske for cutting bid og her kan bruges mange forskellige mundstukker.

Og ja selvfølgelig går det op i ganen når man tager fat, men det har den egenskab at hesten sætter hovedet i korrekt position og man skal jo huske at cuttere rider med de løseste tøjler overhovedet.

Dette bid er også et cutting bid. Cuttere foretrækker at showe med faste stænger.

Træningsmæssigt bruger mange en Tom Thumb snaffle som denne her

- der er delt og derfor giver bedre mulighed for at bruge to hænder, når der skal korrigeres.

MH Conny

mange tak
Forfatter:  Herman k (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  17-08-2010 11:39

mange tak for svar. jeg har ikke så meget forstand på det. og ville gerne lige vide lidt om det. jeg ved selvfølgelig godt at man som western rytter rider med løse tøjler. men vidste ikke der var forskel på cutting og andre dicipliner hvad angår løse tøjler.

så tak for svar. det gav hvertfald svar på mit spørgsmål. så ved jeg noget mere.

synes alt indenfor western ridning er spændene. selv om jeg selv bare hygger med min hest. så det er spændene at vide noget mere

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo