Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Dårligt rechercheret westernkritik
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 18:34

Jeg har surfet lidt på nettet og fundet denne artikel på wittelsbuerger.com, samt brevet fra præsidenten for DQHA, Hans-Jürgen Förster, hvor han svarer på Cavallos henvendelse. Det fremgår af artiklen (og det kan man faktisk godt læse sig selv til på Cavallos hjemmeside)at mange af deres beskyldninger baserer på formodninger og antagelser, men ikke på fakta.


Overskriften henviser til Q8, men 2 af de værste eksempler, artiklen beskriver, har fundet sted under Americana i år og IKKE på Q8. Derudover kritiserer de et lifter-bit, som hverken Peter Kreinberg eller Simone Boden (som begge er westerntrainere) kender. Cavallo spørger Förster, hvad det er for et bit - og helt ærligt, det burde man da undersøge inden man kommer med kritik (synes jeg altså).


Dette er på ingen måde ment som en godkendelse af de metoder, diverse ryttere/trainere benytter sig af. Jeg mener bare, at det heller ikke gavner sagen at komme med så dårlige/manglende fakta, som Cavallo har gjort.


Her er linket til artiklen omkring Cavallos artikel


www.wittelsbuerger.de/showring/2008/ cavallo_bericht.htm


og her til Cavallos henvendelse og Hans-Jürgen Försters svar:


www.aqha.de/dqha/info/2008/ dqha_cavallo.htm



Hurra for min gamle tysklærer - nu er jeg glad for at jeg hørte efter i skolen alligevel


Vyv

0
0
Svar på denne tråd
 
 kritik igen???
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 21:32

Hm har ikke læst nogle af artiklermne, men jeg kan ikke rigtigt se hvor du vil hen andet en danne en voldsom debat på en helt anden side hvor den måske ikke hører hjemme?? :-)


-Randi



.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jajajaja
Forfatter: 
Dato:  15-12-2008 21:49

Ja...svaret af Hans-Jürgen Förster gør faktisk hele artiklen, som udkom i Cavallo til grin...

For det første: er Dr. Ulrike Thiel åbenbart en dressurrytter og ikke westernrytter, de kender ikke, hvordan westernbidene virker...


Jeg er heller ikke - som Vyv allerede skrev, tilhænger af hårde metoder.

Jeg synes bare at Hans-Jürgen Försters svar er præcis det ,som blev sagt mange gange i det andet tråd om emnet her på HN - at han vil ikke hænge nogen ud og dømme pga. "øjeblikkelige-billeder", uden at snakke med pågældende ryttere...Han siger bl. a. at det havde artiklensforfættere god mulighed til lige til turnering på stedet! Videre kommer han med nogle point som blev også navnt her i forum: at det er nemt for westernhest at åbne munden - fordi den ikke har næsbånd og alt muligt som dressurheste osv.


Han inviterer dem også til dialog og samtale med nogle af tysklands westerntræner og rytter...sådan at man kan komme i dialog omkring tingene, høre mere om westernbid, høre rytterne fra billeder hvorfor de gør som de gør...


Synes at hans svar er meget fin! Han ta´jo afstand af mishandling/hårde metoder. Men samtidigt peger på, hvor "dårlig journalistik" artilen er, hvor ufaglig og upræcis kommentaren er og at de kunne sagtens have talt med pågældende rytter, istedet af at hænge dem ud på den måde...fordi trods streg over ansigter - kan man altså tydeligt se, hvem rytterne er.


Vyv - tak for links, meget spændende! Dejligt med nogen tysk ;-)))... (siger en tysk-entusiast og tysk-lærer;-) hihihi).




Westernsadel Deuber sælges



"Kvadratisch Praktisch" - nu med en nye hest - paint vallak: Flashy Chex Junior

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider