Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvad fanden bilder folk sig ind!!!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:40

jeg har lige haft en lættere oprørt kælling i røret, hun ville bare lige vide hvornår vores heste skulle ind, for det var hvertfald synd at have dem ude.


jeg lukkede hestene ud da de havde fået middagsmad kl 12.45

(jeg har været i dagplejen med hope for første gang i dag, så spisetiden var rykket lidt)

for de skal ikke stå inde når vi muger og strør(støv)


hun nærmest dikterede at heste (unge som gamle ) ikke kunne tåle at stå ude så længe jeg ordnede stald!!


er der ikke andre der lukker heste ud i det her vejr???


min mand blev rasende, da jeg ringede til ham.


hvad bilder hun sig også egentlig ind.


det er ikke godt for hestene at gå ude, men det er ok at sætte sit barn i en klapvvogn,gå tre km i snestorm ud tiol dagplejen og tre hjem igen??


gud fri mig vel!!!


undskyld min galde men er ret sikker på at jeg ikke er den eneste der lukker heste ud idag!





Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine er ude
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:46

Mine er også ude. Det har de været siden klokken elleve, og de er det stadigvæk.

det har en lade de kan gå ind i, men de står UDE MIDT PÅ FOLDEN... Så jeg tror heller ikke, at de ønsker at komme ind.

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej du er ikke!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:46

Mine heste står ude nu!

Der er aldrig nogen der er taget skade af lidt frisk luft! Jeg har 4 vaske ægte isbamser og når man tænker på hvad hestens natur er kan de da tåle meget mere end det her!

Heste får stress af at stå inde=mavesår=dårlige præstationer

Lukker dem ind ved 18 tiden! Og jeg føler mig slet ikke ond!

Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 ude/inde
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:47

Tja


Godt nok går mine i løsdrift, men jeg må indrømme at det eneste tidspunkt jeg ser dem inden i løsdriften er når de får mad.


Men jeg får tit at vide at det er "syndt" at de ikke bliver lukket i boks.


- min pensionær er bla lige flyttet - da hun synes at det var forkert at hendes hest "valgte" ikke at gå ind om natten!!!




Mennesker er tossede!


Dejlig dreng udlånes

Hellere bruges hos andre end stå og glo hos mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke noget pjat...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:48

-selvfølgelig kan de tåle at stå ude! Jeg ville da gladeligt lukke mit inde-dyr ud i den rigtige indpakning, også i det her vejr hvis den bare ville lade være med at løbe sådan rundt!

Jeg går ud fra at dine har pels nok?


Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sagtens
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:49

Sørgeligt når uvidende folk mener de ved bedre.

Vores heste går i løsdrift, men de er ude det meste af tiden af egen vilje, det er kun hvis det virkelig stormer meget, eller det regner, at de alle søger ind på samme tid.

Det allermeste af tiden er de ude :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan de ikke tåle
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:50

Jeg ville sgu nødig være hesteejer til sådan noget skravl som en hest der ikke kan tåle at stå ude i det her vejr...


Endnu nødigere vil jeg være hest af en ejer der havde sådan en indstilling...


Mine går i løsdrift... de har selvfølgelig også pels efter det, men de står gladeligt ude med rumpen mod vinden og mulen i en bunke wrap i stedet for i deres løsdrift.


Hvis hun vil have hendes hest ind, så kan hun da bare tage den ind... Hvis det er dig der skal sørge for ind og udlukning, så bestemmer du vel også hvornår og hvordan.


Hilsen

Katrine


-Nothing is original
everyone imitates someone-
;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine er
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:51
også ude. Og de ser da ikke ud til at være kede af det. Det er bare træls når folk hidser sig op uden at høre baggrunden først. Og så er heste altså ikke så sarte som mange gør dem til.

*Har din computer fået virus eller spyware?*

*Så kan jeg fjerne det uden tab af data*

*Skriv og hør nærmere.*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhh alle..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:53
vores fem heste står også ude, de kommer ikke ind før ved firetiden.

De to af dem har en kæmpe pels og de tre andre har dækkener på, så jeg vælger også at tro,at de overlever.

I kraft af det snevejr, vi nu har, så er det yderst begrænset med ridningen, da vi ikke har ridehus.
Så derfor skal de da på fold, og det nytter ikke at tage dem ind, fordi det sner på dem.

Herregud, hvor er folk dog pinligt uvidende ind imellem.

Men det er nok fordi der er en tendens til at holde heste, som om de var skødehunde.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Holda op!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:54

Håber at hun ikke kommer forbi hvor min står - han kommer ud kl 5.30 om morgenen og ind ved 16.30 tiden...


Underligt at han har overlevet indtil nu - og de andre derude også!


£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:54
Syns det ville være værrer hvis hestene ikke kom ud ;) Hvis de ikk har vinter pels, så har de jo et dækken ;)

:-* Born to be wild :-*

Årets hest 2005 :D

Green day (y)
Trøller!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undres
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:57

Hvordan er vejret da hos jer ?


Her er kommer det lidt sne dalende og helt vindstille


Selvfølgelig er mine heste ude og det endda helt til kl. 17.15


Det lyder da til at den sure madam overreagere helt vildt med mindre i har orkan, hvad jeg næppe tror

0
0
Svar på denne tråd
 
 ude som altid
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 14:58

Jeg lukkede min (og et par andre ud) kl 8 - ganske som jeg plejer.. Og de har ikke engang mulighed for at gå ind .


Der er dog læ på folden (som de sjældent benytter sig af), og de ser bestemt ikke ud til at lide nogen nød - det er dog muligt, de kommer lidt tidligere ind (plejer at komme ind ved 17-tiden), det ved jeg ikke helt endnu.


Det værste er dog turen hen til folden. Den er ikke særlig lang, men vi skal over en lille grusvej, hvor der er tæske-glat. Mit klodsede hestedyr går med 4 sko - og skøjter således rundt på vej til og fra folden. Så snart hun kommer ud på folden er der ingen problemer - og det afholder mig ikke fra at lukke hende ud.




Mvh Christina og Riga


Medlem af SAK og D.Å.H.M

(Jeg rider med gamacher, klokker, sadel, bid, sporer og pisk - hesten går med dækken og 4 sko - hvem sagde dyrplager??)

0
0
Svar på denne tråd
 
 behov...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:00
Du skal ikke lade dig diktere af sådan en hysterisk, kvinde, der overfører sine egne menneskebehov, til de "stakkels, små" heste. Hun lyder som en, der trænger til at få noget at gå op i, eller en boksepude at afreagere på.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hehe...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:00

Det må da være en joke!


Mine står ude fra kl. 8-9 om morgenen til 16-17 tiden om eftermiddagen. Det er to araberføl på ikke engang et år! -og så min lille bjørn.


Jeg ved at min hoppe (står hod min tante i nordjylland) kommer ud kl. 7 om morgenen og ind igen ved 16-18 tiden.


Sååå de kan SAGTENS tåle at stå ude. Som en længere oppe skrev, så ville jeg nødig eje sådan et skravl der ikke engang kunne stå ude nu!



Lige til info, så er der ikke noget læskur på folden, kun træer hvor der godt kan blæse igennem. De har det heeelt fint som de står.

Mvh Anette


Lauge´s E´jaaz - Wisnu Estopa Of Tas
0
0
Svar på denne tråd
 
 altid ude..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:03

der hvor mine hest er opstaldet, kommer de ud ved 7 tiden om morgenen, og kommer ind ved halv 4-4 tiden.

Sådan er det hver dag.!

Hun må da være hjern blæst man, hun skal ikke bestemme hvor lang tid andres heste er ude.!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan godt forstå
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:05

Jeg kan godt forstå at du er vred. Det var jeg sandelig også blevet. Tænk at ringe et andet menneske op og belære på den måde, når hun tilsyneladende ikke aner en sk.. om hvad hun snakker om.


Her hos os står hestene i løsdrift = ude hele tiden. I dag har jeg kun set dem inde i løsdriften ved fodringstid, hvilket vil sige, at de med glæde har stået ude hele dagen indtil videre. Så, så forfærdeligt kan vejret da heller ikke være for dem.





Mange hilsner fra
Anja
- med Zariba, Cæsar, Renault og Papaya Ley

Velkommen til lidt landlig hygge

0
0
Svar på denne tråd
 
 De skal da ud
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:06

og gerne hele dagen.


Her sner det en del og har gjort det hele dagen, men det forhindrer da ikke min "staldmor" i at lukke hestene ud inden hun kører på arbejde kl. 6.30 og de kommer først ind igen her omkring kl. 16, når stalden er ordnet - heldigvis...


Mvh

LIne - hvis heste SKAL ud hver dag, også i al slags vejr


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels mine hypser...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:08
Hmm... Jeg må da være dyremishandler så. Mine heste kom ud i morges kl. 7.00 da jeg skulle på arbejde og de er lige kommet ind nu for 5 min siden... Jeg må da skamme mig så...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bad du hende
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:08

for øvrigt ikke bare om at lukke og blande sig udenom?


Havde jeg gjort, hvis ikke hun havde hest hos dig..., som jeg læser dit indlæg, var det en "fremmed" og ikke en ejer af en af hestene.


Mvh

LIne - som ikke finder sig i hvad som helst


Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ude...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:11

Ja, mine drenge er altså også ude - og det har de været siden kl. 8.30. Hvis der kommer isslag, som de jo varsler senere i dag, kommer de nok lidt før ind end de plejer.

Mette



Sankt-Hans
Elmevangs Maine


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:14

...læst alle indlæg, men sådan her foregår det hos mig:


Jeg lukker hestene ud til morgen, medmindre der er snestorm eller det regner i lårtykke stråler.


Jeg lukker dem ind før det bliver mørkt, eller, når de selv mener de vil ind.

Som fx idag, da stod de ved leddet kl. 14:30, med sne på ryggen, og mente at det var tid til at komme ind.


Når vejret er godt, så nyder de at være ude, selv når det bliver mørkt må jeg kalde på dem.


Sidste vinter gik de i løsdrift, og de var sjældent indenfor.

Når bare de har det varmt, enten under en fed vinterpels eller et varmt dækken, så har de det bedst ude.

Heste fryser sjældent, og de nyder frisk luft.

Det er hvad mine fortæller mig, ihvertfald.


En smule sne, eller koldt vejr i det hele taget, det er kun os forfrosne mennesker der generes af det.


Heste er ikke lavet af porcelæn, ej heller er de forfrosne som vi mennesker.


Det er et spørgmål om at se på om de nyder at være ude, eller om de vil ind.


Der er ingen grund til at tage dem ind, bare fordi VI synes at det er koldt!


Så det skal du ikke bekymre dig om.



StinaE




0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er slem!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:43

Jeg er slem ved mine krikdyr, hvis det stod til den omtalte pige!


Mine kommer ud til hverdag kl. 6.20 og kommer først ind igen, når jeg er hjemme og har ordnet stald, omkring kl. 18.30-19.00.


Mine heste er IKKE døde og stivfrosne, når de kommer ind - tit må jeg kalde, kalde og så vente på, at de trasker op til mig.


Altså - det ville da være syndt for dem, hvis de ikke har pels/dækken, ikke har noget at tygge på osv.


Men mine har fin, stor bamsepels - masser at gnaske på og de hygger sig fint.


De kommer selvfølgelig ind, hvis vejret går totalt amok, men jeg oplever oftere at jeg må tage dem ind om sommeren grundet insekter, end jeg tager dem ind om vinteren pga. dårligt vejr!


Anne - det kunne være du skulle 'læse hende lektien' og fortælle hende lidt om heste og hvordan de fungerer



Skøn labrador sælges - se mere her




Livet er et væld af muligheder -
så længe man har styrken til at vælge...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er dyreplagere
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:53

hos os, hestene har været ude siden kl. 8.00, og kommer ind her om en ½ times tid.

Og flere af dem er fuldblod (med dækken), og en fuldblod der ovenikøbet er i fol.


Håber stadig de står oprejst, når jeg kører forbi foldene.


Hilsen

Mumse


0
0
Svar på denne tråd
 
 uha uha
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 15:56

cathrine: det er ikke en der har hest opsaldet her, men en madam der bor på samme vej som os, og kører forbi vores folde ud og ind af den blinde vej.


som jeg kunne forstå på hende var hun også selv heste ejer af en ifolet hoppe, og hun kunne ikke drømme om at lukke kræet id i dette vejr.


hun mente at det var skide koldt for hestene at stå ude(her snakker vi maks 1,5 time som hun har opserveret) og hestene gik ude i 2,5 timer før jeg følte at jeg var nød til at tage dem ind pga "kæl..." holdt mede ad vejen og holdt øje med de kom ind.


hun spurte vrandent om hvornår jeg havde tænkt mig at lukke dem ind. jeg sagde når stalden var prdnet(min datter skulle lige have middagsmad inden jeg gik derud)


så spurte hun igen om det først var kl 18 som det plejede at være(det er squ uhyggeligt hvor lidt folk har at gå op i her i byen, at de kender mine ca lukkeind tider! gad vide om de også har styr på hvornår der foregår lagengymnastik her i huset??)



jeg sagde til hende at jeg godt vidste at det var koldt, men der ikke var ret meget forskel på sne i januar eller konstant regn i juli(for to år siden var dyreværnet hos os fordi en af ponyejerne syntes det var dyrplageri at lade dem stå ude i regn)

(det er også derfor jeg ikke har billig opstaldning mere)



de heste der ikke selv kan holde varmen har dækken på ud (2 stk)de stod trods alt inde i dag, fordi de skal have smed(hvis han kan komme frem)

selv min araber kan holde varmen ude i dag, så ponybamserne holder nok til det også...


heldigvis sagde dammen sit navn da hun ringede så jeg ved hvem jeg skal gi fingeren når jeg kører forbi.


jeg har nu taget heste ind , muget strøet vandet og givet hø, mens hestene stod inde(forsigtigt; for at undgå støv)


men havde min mand været hjemme(han finder sig nemlig ikke i sådan noget)så havde hun fået en så stor verbal lusing at hun var fløjet baglæns ud af folkeregisteret.


godt jeg ikke er hendes lille gravide hest, der må stå med en helvedes masse vand i kroppen pga den rør sig for lidt.


det skal også lige påpeges at alle ponyerne, gamle som unge, har fået deres stald dækkener på til de er tørre igen.



men gal det er jeg stadig...





Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd
 
 uforskammet
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 16:00

ja nogen burde bare vide hvornår de burde holde deres mund... skøre kvindemenneske. Selvfølgelig kar dyrene godt tåle at stå ude! Vores heste står i løsdrift, og de vil næsten uanset vind og vejr helst være ude.. medmindre der er mad inde i stalden *SS*




Glade hilsener fra Josefine, Speedy, Chili. og alle de andre :-D

People who fight fire with fire usually end up with ashes. (Abigail Van Buren

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja mine kan selv
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 16:15

vælge og de er stadig ikke gået ind, de har været ude siden kl. 10


Så den dumme kælling skal bare klappe kaje, sig du det til hende næste gang. Kan godt forstå du blev sur.


Stop Animalabuse - Be a friend - Make a difrence

www.thepetitionsite.com/takeaction/



OBS: Mine staldpiger forlader mig efter sommerferien, derfor søges nye staldpiger.(Lysabild)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det værste er næsten...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 16:20

at denne quinde allerede ser sig selv på sejrsskamlen til "årest dyreven" klar til at modtage sin medalje fra Dyrenes Beskyttelse.


Jeg håber da, at du havde overskud til at overfuse hende igen..






Misund ingen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)



0
0
Svar på denne tråd
 
 Siger selv til
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 16:54

Jeg lukkede mine "tidligt" ug idag. 7.45.


Det gjorde jeg i forhåbning om at de så ville ind ved middagstid. Jeg skulle nemlig køre senest kl. 14.


Kl 13.15 kom de daffende af sig selv, med sne på ryggen, i ørene, i halen, og i kode hårene.


Nu vil vi gerne ind, vi keder os.


Så det kom de.


De havde altså selv valgt at være ude i 5½ time.


Tvivler oprigtigt på at der er nogen heste der tager det mindste skade af at være ude i et par timer, selv i dette vejr.



Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 sådan lyder det hos os..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 16:58

...bang, BANG, BAAANG, BAAANG !!...

på bokslågen, hvis nogen skulle driste sig at holde min hest inde i hans boks efter han har spist op.


Han vil ud! Han hader at være inde, det er spild af tid, i hans univers. De har en stor lade at gå ind i som de også bruger som løsdrift. De bliver kun hentet ind på stald to gange om dagen for at spise.


De går meget udenfor i dette vejr og hygger sig. Heste er ikke mennesker og kan derfor sku heller ikke sammenlignes.


Men trøst dig med at vi for et par måneder også fik os en overfusnig af et kvindemenneske som kunne fortælle at vi ingen halm havde i vores løsdrift ( de står i dybstrøelse) da min jo havde mudder på hovene. Bemærk ikke benene, men hovene! Hvad for en forbrydelse om vinteren.

Føj!!!







Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 17:04
vores heste går ude 11-13 timer hver dag, alle dage, hele vinteren. sjovt nok har vi aldrig en syg hest selvom alle går uden dækkener ;)

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.


Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her

Viktoria (skimmel pony ca. 13 år) savnes
0
0
Svar på denne tråd
 
 ude i alt slags vejr
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 17:14

Jeg har 4 islændere og et æsel , de har idag været ude fra kl 6.30 til kl 16.30 , de har ingen læskur og var trods dårligt vejr stadig varme og tørre , bortset fra de yderste pels spidser , så jeg kan ikke se noget problem i at lukke heste /æsler ud i sådan noget vejr .



Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 løsdrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 17:41

Da mine jo går i løsdrift er de ude hele tiden.. I dag da jeg kom derned havde de små isklumper over det meste af pelsen. Selv ørene lignede snebolde..


De er da heldigvis fulstændig ligeglade Selv Titani har vist sig at være en ægte viking!


Carina


- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd
 
 ude hver dag..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 17:48

Hejsa


Vores er ude hverdag, uanset hvordan vejret er.


Det værste er næsten silendende kold regn - men når det er er frost og sne, kommer de ude hver dag, så det ved det kan være glat.

Vi syntes hestene passer bedre på sig selv, men det kan også være, fordi de ER ude hver dag, de ikke styrter rundt.


Vores fold er fin, da der er læ/skygge på 3 sider.



Så de får overtøj på, og så må de på folden. det kan være de kommer en time senere ud og måske ind lidt før ind, men flere timer erd e ude, nok 4-6 timer, når det er en lille fold tur.




MVH Lise og Oskar!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej da en
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:00

rappenskralde.


Her kommer de altså også ud før 7 hver morgen, og de kommer ind et sted mellem 17 og 20. Alt efter hvad jeg lige har tid til.


Og jeg skal somregel vade efter dem.


Står de nede på engen har de det lækreste hus, men bruger de det? Nej det gør de ikke. Min søsters gjorde da hun stod her.


Og skal man have hest her, ja så må man finde sig i at de er ude stort set hver dag.


Så hop op og ned på hende. Hun er ikke værd at bruge energi på.


Gik det ellers godt med dagplejen?




MVH Vibeke

Egeskovgård Wintec 16" Kombi sort læder sælges.



0
0
Svar på denne tråd
 
 heste ja, men
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:02

ikke æsler.


Æslers pels er ikke vandskyende på samme måde som hestenes er det... pelsen fungerer nærmest som en svamp, selvom den på denne årstid er tyk!

Ørene, der er lange og med tynd hud, kan tage skade, hvis det er for koldt, - chill-faktoren skal tages i ed, når det blæser. Har set æselører, hvor kanten rundt var skadet af kulde.


Så heste ja, de tåler det (alt efter race, foderstand mv) men IKKE æslerne, medmindre de har et godt læskur (som de så vil stå og mukke i, til de bliver lukket ind!)


Mine tøser har været ude to timer i formiddag mens stalden blev ordnet. Det var rigeligt for dem sagde de... Herdis skrydede sine lunger ud, da hun fik et glimt af mig i stalden!


Mvh Christina




Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er på 12 timer ude i dag
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:04

Hestene kom ud kl. 06.30 og nu er den 18.03 og jeg skal lige have ornet stalden inden de skal ind igen.


En drægtig hoppe, en voksen hoppe og to stk 1½ års.


OK de har et stort hus de kan gå ind i (+ hø og vand), men der er altså ikke varme på :-)


Så jeg melder mig i de grusommes klub.


PS Fortæl hende hvor udredt luftvejslidelser er hos hest og hvor dårligt det er for dem at stå i en varm stald.


Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anne, jeg syntes det er
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:12

Frygteligt når folk blander sig og jeg kan godt forstå du er gal Det ville jeg også blive.


Men jeg bliver også ked af, at du skriver, at du følte at du var nød til at tage dine heste ind fordi hun stod og holdte øje med dig


Du mener vel ikke i fuld alvor at dine heste kun bliver behandlet som du mener det er rigtigt såfremt din mand er hjemme og kan bakke dig op, når folk udefra blander sig


Mvh

Charlotte, der havde bedt damen kontakte dyreværnet, såfremt hun var utilfreds med noget og havde behandlet mine heste som jeg mener er bedst.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:13

Mine heste står ude fra kl 7 til tidligst 16, allerhelst 18.00 det er alt efter hvornår folk lukker ind (vi har skiftevis vagter hele ugen). Står det til mig kommer de ikke ind før kl 18 ihvertfald og i februar kommer de først ind efter kl 18 de dage jeg har vagter, mine heste er ikke døde endnu..



*Animals ar Not Ours to Eat*
*Animals are Not Ours to Wear*
*Animals are Not Ours to Experiment on*
*Animals are Not Ours to Exploid*
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er vel...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:46

det er vel nærmest chikane det hun har gang i der...


Jeg syntes du skal kontakte og forklare hende, at hvis hun en anden gang har et problem med hvordan du holder hest på, så bedes hun venligst kontakte hestens værn, da du ikke gider at modtage "råd" fra en uvidende ignorant.


Så kan du og hestens værn jo tale om tingene, du har nemlig ingen problemer med at få besøg af dem da dit hestehold er iorden. Og så kan du jo fortælle hende, at du kan sende dem over til hende efter de har været hos dig, for at de kan se hvordan man også kan holde heste.


I øvrigt kan du jo fortælle hende at næste gang hun holder og lurer på dig, så kontakter du politiet da du ikke vil udspioneres...


Du kan jo også invitere hende over for at besigtige hestene og spørge hende om hun kan se de fejler noget...


Og så lukker du bare de heste ud en anden gang og hvis hun så ringer og brokker sig igen, så må du sgu lige forklare hende, at man ikke blander sig i andres sager med mindre der foregår noget der er helt galt... og et par heste i blæsevejret det er sgu ikke slemt... i øvrigt burde hun måske få sig et liv så hun ikke gjorde andres surt.


Hilsen

Katrine


-Nothing is original
everyone imitates someone-
;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke noget PJAT
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:53

Jaa.. mine er ude fra kl 7 halv 8 om morgenen til kl 3 halv 4 om eftermiddagen..


Når de så skal ind, vil de da hjertens gerne det.. men om morgenen vil de også hjertens gerne ud..


Hvis ikke de er ude der så kan de slet ikke komme ud.. og så ved jeg at de hellere vil være ude end at stå og kukkelure inde i boksen.. de vil blive urolige og sure..


og desuden elsker de sneen.. det gør åbenbart at det er sjovere at løbe og rulle sig..



Carpe Diem: grib dagen
>>ligeved og næsten slår ingen mand af hesten<<

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christina
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 18:57

Christina- Ja så må vores æsel bare være et særpræget æsel , hans pels er ganske vandskyende og han var tør under det yderste lag pels og havde ikke specielt kolde ører .

Vi har haft ham i 6 år hvor han hver dag har været ude sammen med hestene i alt slags vejr , så mon ikke han klarer det...


Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg håber...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 19:03

så sandelig min ridelærer har lukket plethesten ud. Han holdt hende inde i to dage, hvilket jeg hørte en fugl synge om - så jeg ringede og skældte ham ud...


De skulle meget gerne stå ude nu, begge mine heste. Eller...nu er det mørkt, så de står nok inde i deres stald (som de selv går ind og ud af) og gumler halm :)


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
T
ine & T
ulle
Det klinger :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 om æsler
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 19:11

Diana... du behøver såmænd ikke lyde nedladende.


Lægger lige et link til aktive æselvenner :-)



www.aesel.dk/artikler%201.htm



mvh Christina




Hus til leje m. plads til dyr søges, Hobro, Oue, Houtved, Kielstrup, Vebbestrup, eller deromkring!!!

Se MP, bolig søges til leje

0
0
Svar på denne tråd
 
 har også
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 19:35

jammen mine kommer også tidligt ud i alt slags vejr,men her for 1 år siden kom hestens værn,en dame havde ringet til dem ,for de 4 stakkels heste stod ude i snevejer,og som hestens værn sagde skulle de rykke ud,alt var i fineste orden her,men som de sagde mange er uviden,og tror næsten hestene skal stå inde i stuen,for ikke at fryse,men de nyder altså at rende ude i alt slags vejer.

(men nu bor vi også et sted hvor mange går forbi,og de elsker at blande sig ang hestene)


Holm´s Mac twist, en super hest.....
0
0
Svar på denne tråd
 
 jo selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 19:39

vores kommer ud i al slags vejr kl 7 og ind lidt efter det blir mørkt, de har brug for det lys der er udenfor og vær dog ligeglad med den uvidende person.

Du ved jo du har ret.


The one and only.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-01-2006 19:57
Hmmm, egentlig synes jeg det er okay hvis der nogen der tror at der er noget galt med ens heste og de så kontakter en - det viser bare at de interesserer sig for dyrene. Bare de så er klar over at de er uvidende om det, og kan tage imod hvad man siger til dem uden at blive bedrevidende. Min papmor har da ringet til nogen engang fordi hun synes en hest så dårlig ud, og det viste sig at den bare lå og sov. Men sæt nu at der havde været noget i vejen!
Men hende du nævner her lyder da godtnok som noget af en b*tch! Tror godtnok også jeg var blevet sur! - en ting er at være uvidende og klar over det, noget andet er at være så opblæst at hovedet er ved at ryge af. Jeg hader bare folk der overvåger en sådan!
Og uden at have specielt meget forstand på det, så tror jeg at det er sundere for heste at være ude i snevejr end det er i silende regn - sneen ligger jo på jorden og 'isolerer' - eller det tror jeg i hvert fald. Synes i hvert fald aldrig det føles særlig koldt når der ligger meget sne.

-Rie
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider