Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan man flytte et helt hus?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 11:09
Hej. Vi sidder herhjemme og diskutere om man kan flytte et hus som står på sokler fra en grund til en anden uden at skulle splitte huset til atomer, og uden at det tager seriøs skade af det. Huset er 80 kvm. i træ og aflangt Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre eller ej?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det kan du godt
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 11:37
Det koster fra ca. 25.000 og op for der skal bruges seriøst materiel til den opgave . Stor ( måske ) lang kran og en stor bolkvogn . Plus tid og den koster også . Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 13:40
Kan man virkelig flytte et helt hus ?:-)

Køb billigt her
Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det kan
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 13:44
man godt. Vores huse til at opdrætte fasaner står på stensokler. Og de blev flyttet hele. Som Illum skriver, der skal meget stor kran og blokvogn til. Og de er ikke billige.
MVH Vibeke

Egeskovgård



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 14:01
Og jeg som troede, at tegnefilm var helt og aldeles ved siden af virkeligheden... :-D

Køb billigt her
Medlem af "smårytternes" klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Yes som
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 18:08
De andre skriver, det kan man godt. Min mand har hjulpet 2 gange med at flytte træhuse. Første gang blev et hus kørt gennem en lille by og flyttet helt , det blev sat op på en blok vogn og kørt til en anden grund. Anden gang, var huset delt i 2 halv dele, selve flytningen, var han ikke med til, men var med til at løfte huset ned fra blok vognene og sætte de 2 halv dele sammen. Dette fore gik med mobil kraner. Furius.
Satis temporis mihi est
0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig kan man det:
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 18:28

Some people knows how to appreciate irony...


Silhuetter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk at tage højde for...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 18:51
... At huset er 80 kvm. Min mand er selv chauffør, men køre "lille" kranvogen, så han er ikke med til at flytte huse. Huset på billedet vil jeg skyde til 30kvm., så der er altså lang vej op til de 80kvm. Men mange tak for de rigtige gode svar.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan lade sig gøre...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 19:21
Jeg har set på discovery, at de har flyttet et helt kontroltårn, sådan et som er i en lufthavn ved startbanerne... Det var stort!
***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der findes
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 19:37
Blokvogne som sagtens kan løfte og køre med 80 kvm. Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan flytte et STORT hus.
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:33
I Kastrup Lufthavn har man flyttet en gammel bevaringsværdig terminalbygning. Terminalens størrelsesforhold 110 meter lang 26 meter bred vejer 2600 tons 4000 m2 stor 3 etager høj Terminalen blev kørt 3,8 kilometer tværs over lufthavnsområdet. www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Hvem+Hvad+ Hvor/Fakta+ark/VL+terminalens+ flytning.htm Leif
0
0
Svar på denne tråd
 
 Discovery...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:33
Discovery har kørt(ved ikke om de gør mere) en serie hvor de flytter store ting.. Her i blandt huse og tog.. Husene var på mere end 80 kvm. så ja det kan man "nemt".
Lars
----
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kunne ikke
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:46
finde andre billeder, men har ofte set kæmpe huse blive kørt afsted på highways'ene i USA. Mange af dem er noget større end 80 kvm.

Some people knows how to appreciate irony...


Silhuetter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fandt nogle..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:56
Lars
----
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeps Lars
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 22:58
Det var billeder som dem jeg ville have fundet. Det ser helt grotesk ud :-)

Some people knows how to appreciate irony...


Silhuetter
0
0
Svar på denne tråd
 
 kan man
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 08:42
Man kan da vel ikke flytte et murstenshus? Vil det ikke vride sig og knække sammen? Mursten giver sig jo ikke som træ måske gør. Eller hvad?
Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mursten.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 14:01
Nej man kan ikke flytte murstens huse på den måde. Men hvis de er meget bevaringsværdige, bliver de nogen gange pillet ned sten for sten og genop bygget igen et andet sted, bare tag til hjerl hede, de er alle pillet ned et sted i landet og genopbygget på hjerl hede..
Satis temporis mihi est
0
0
Svar på denne tråd
 
 ok troede
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 15:03
Okay, jeg troede lige... Men kunne søreme heller ikke forestille mig det... Det vil jo unægteligt blive vredet, når det løftes/transporteres...
Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
0
0
Svar på denne tråd
 
 vores sommerhus
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 18:03
vi havde et sommerhus der blev flyttet... godt nok stok-hus, der blev skildt af, numreret og samlet igen. Men ved at det kan lade sig gøre..! Så længe det er træhuse ihvert fald :) resten aner jeg intet om.. Fandt en del på nettet... (som vi flytter huse i nordsverige) og hov.. hæng mig alligevel op på det; stenhuse kan godt flyttes hele.. desværre ikke det største billede, men det er tydeligt et rødstenshus..
*** PLISZKA & PONTUS ***
..::[NY HP]::..
0
0
Svar på denne tråd
 
 bare lidt blær!
Forfatter: 
Dato:  24-10-2005 18:05
jah for lige at blære mig lidt (undskyld H-ænder) så blir jeg nødt til at sige at jeg har set det sidste hus IRL *blær blær*.. dog INDEN det blev flyttet :P er født ikke sååh frygeligt langt derfra.. så.. blæret færdigt... håber i overlevede det :D
*** PLISZKA & PONTUS ***
..::[NY HP]::..
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider