Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når paranoia har rod i virkeligheden...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:08
...er det så paranoia???
:-(

Jeg har altid haft en indædt angst for grimer.
:-@

Ja, altså ikke for genstanden "grime" i sig selv, men for at mine heste på en eller anden måde skulle skade sig selv, når de gik med den forbandede grime på.
8-)

For hver gang, nogen fortalte mig, at det var paranoia og at tusindevis af heste gik med grimer både dag og nat - og det såvel ude som inde - har jeg istedet hængt mig i de tilfælde hvor det GIK galt: som fx. HHansens smukke hingsteplag, som brækkede nakken på sig selv for mange år siden, en bekendts pinto, som trak sig selv omkuld vha en bagsko, som fik fat i grimen (med et forvredet bagben til følge.) eller en rideskolehest, som lavede det samme "stunt" og var et ÅR om at blive ridbar igen.
:-(

Nuvel. Da jeg her i foråret flyttede mine heste til en ny fold, lod jeg alligevel Hardy føllebasse beholde grimen på - dels fordi jeg ikke gad at lege kispus med ham på 5 tønder land, da han begejstret over den nye plads rev sig løs fra mig og fløj afsted med de andre - dels fordi det jo KUNNE hænde, at han af vanvare røg igennem hegnet på den nye fold, hvor han ikke har gået siden august sidste år - og så var det jo godt nok at have grimen, hvis han skulle hentes hjem igen efter en "springtur" på de omkringliggende marker og enge.
8-)

Men nu er Hardy død.
Han hængte sig selv i grimen ude på folden.
En dejlig ung hest på 1½ år med fremtiden for sig.
:{-(

Og een ting er sikker:Hvis ikke jeg var bange for grimer før, så er jeg det da nu.
Ingen af mine heste får nogensinde grime på igen, med mindre jeg personligt kan mandsopdække dem hvert sekund.
:-(

Når der gentagne gange er hold i ens mistanker - er det så stadig paranoia??
For så er jeg paranoid.
8-)



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Niks...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:12
...Jeg tror, det er Tom Dorrance der engang har sagt at angst/skræk redder liv.

Jeg er ked af at høre om din Hardy - jeg håber, det gik hurtigt for ham...
:{-(


:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 åh nej
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:14
det gør mig ondt.
jeg holder dog stadig på at de skal have grime på, men jeg har heller aldrig mistet, men jeg ville nok få en af disse der med velcro hvis hesten gik hvor der er træer og diverse og så afligevel nok ikke, hvis ikke du lige har fortalt hvad i har oplevet. :-(

sender jer mange tanker

0
0
Svar på denne tråd
 
 håber jeg også...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:17
...der var i hvertfald ingen mærker/skrammer at se på ham - så mon ikke det gjorde det??
Men kæmpet lidt, det havde han da - for jeg fandt ham halvvejs ude i åen...5 meter fra, hvor han dumpde i, da han blev født i sin tid.
:-(



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var dog..
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:29
Ganske uhørt forfærdeligt trist :{-(

Jeg får helt ondt i maven. Stakkels Hardy.

Jeg kan ikke rigtig finde på noget at skrive som kan trøste - det er vel nok uretfærdigt :-(

Ane
0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaring
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:39
Hvis jeg havde oplevet den slags gryopvækkende med en hest med grime, ville jeg aldrig lade en hest gå med en grime mere.
Hvis en hest ikke er til at fange på fold må den blive ude.

Jeg kender en rideskolepony der hængte sig til døde i sin boks. Så i boksen er en grime ikke meget bedre.

Mange tanker til dig fra mig.
Du har ikke paranoia!
Hilsen Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 atengstedt
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:48
Du lider ikke af paranoia, men du er KLOG!

Og desværre bliver man klog af skade siges der.

Jeg har også oplevet et lignende tilfælde i Schweiz, hvor en af vores ungheste hang sig selv i sin grime. Fra den dag af svor jeg at nu var det slut med grimer i stalden. Det har jeg bestemt holdt fast på.

Fra idag af er grimerne også banlyst på folden. Så må jeg bare håbe på at krikkerne ikke stikker af.



Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!


www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels Hardy
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 12:49
Det gør mig ondt at høre. Det er bare så skrækkeligt, at sådan noget kan ske.
Jeg kan godt forstå din paranoia - jeg er selv blevet helt hysterisk med græs efter vi mistede vores Epona pga forfangenhed, selvom det faktisk var en infektion, der væltede hende og hun næsten ikke fik græs.

Jeg føler med jer...

Hilsen Line


Love, while you´ve got
love to give
Live, while you´ve got
life to live



Medlem af:
Itchy Bitchy Witch Klubben
Vi danser godt
0
0
Svar på denne tråd
 
 ÅH NEJ!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:02
Det var dog forfærdeligt! Ihh, det kan godt være at det bare er mig, men jeg synes vi er meget uheldige allesammen... Der ryger snart en hest om dagen herinde. Øvøv!

atengstedt: Muligt det var din angst - jeg forstår dig med dit ovenstående spørgsmål - men jeg kan love dig, at det fra dags dato også er min angst.

(Angst overføres - - - - - - - - - - - - - - - - Overførsel fuldført!)
Vickie er nu angst for grimer.

Hvorom alting er, så har jeg engang læst - noget med oldtidens store skribenter, at det man frygter mest, det sker - fordi man frygter det.

Jeg tror egentlig ikke på det, men jeg synes ikke du er parnoid. Velcrogrimer er nok bare en meget god ide.

Jeg håber du har deet ok!

Mange hilsener Vickie! :-D


Jeg søger en lejlighed/ejer/leje/villa på amager - min. 2½ værelses (eller stor 2 værelses) med tilladelse til dyr. Skriv for info eller hvis du kan hjælpe mig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Grimer...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:04
Hvor er det trist.

Selv er jeg stor tilhænger af at hestene har grimerne PÅ, både i stalden af brandsikkerhed, og på folden hvis de skulle stikke af.

Men jeg har heller aldrig oplevet uheld med grimer.

Hvor er det dog forfærdelig trist med jeres unge hest.

Hvad hang han fast i?


Med venlig hilsen
Lise Rohden


- Nu med ny parthest, Chico :-)
***Jeg søger billeder, historie og andet der måtte vedrøre Amager Ponyklub/Rideskole***
Medhjælper på Enghøjs Ponyclubs rideferie i ugerne 27, 28, 30, 31 og 32 sommeren 2005 - vi ses!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej nej nej...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:08
Hvor er det frygteligt :-(
Mange trøste-tanker herfra til dig.

Jeg tror at jeg skal ned at pille grimerne af mine ungheste...

Mange hilsner fra Sine
Hestepige by nature
Haflinger-ejer by choise :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 nej hvor er det
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:12
forfærdeligt. jeg sad og fik det helt skidt.. stakkels hest :{-(
klaus og robin har aldrig grimer på i stalden, men for det meste på fold. men om sommeren trisser de tit rundt uden.
men føj nu er jeg også helt bange for grimer.
watch out for inden at i ved det. bliver i trampet ned af the yellow lightning og havmågen :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ÅH nej da
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:16
Stakkels lille smukke hest! :{-(

Det var da uheldigt!!!

Vores går altid med grimer og har gjort det i 15 år, både ude og inde. Vi er meget påpasselige med at der ikke findes noget de kan sidde fast i.
Vi har heldigvis aldrig haft nogen ulykker.
Måske fordi vi køber de helt billige grimer der går i stykker bare man kigger på dem.
Men det er jo farligt at leve, man kan dø af det.

Stakkels dig! Kæmpe trøstekram herfra!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, det er
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:19
forfærdeligt :-( :{-(

Som Atengstedt skriver har jeg også mistet en hest til en grime... Og jeg har det da også skidt med at Blackie af og til går med grime...
Men - der er jo også sket uheld med heste UDEN grimer :-(

Stakkels lille Hardy - håber inderligt at han ikke led..

Indsætter et billede af ham, taget i starten af maj i år - håber det er ok Annette??



Bemærk regnbuen i hjørnet af billedet - næsten helt symbolsk nu... Ligesom det er mystisk at han blev fundet død, samme sted som han blev født - i åen...
Måske var det ikke meningen den lille hest skulle have været reddet dengang....

Men synd og skam er det altså :-(

Trøsteknus herfra

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sko og grime sammen??
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:19
Hvis din hest har sko på er det en meget dårlig idet at give den grime på når heste står eller går løs. Så kan bagskoen jo nemt komme til at sidde fast i grimen når heste klør sig!

Det er bare såen en tommelfinger-regel. Sko og grimer hører ikke sammen!


Fjordheste
er bare
de bedste!

I would rather be hated for what I am than loved for what im not :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 ked af at høre det:(
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:27
Og håber ikke det gør noget. men hvordan skete det ?
Hilsen Kristina
Hest lejes !
Moden ansvarsbevist.
Du kan læse mere inde på min præs. kan sende film + billeder.
0
0
Svar på denne tråd
 
 åh nej, åh nej,nej......
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:50
Det er sådant som ikke må ske, og lige netop for dig som har grimeparanoia......hvor er jeg dog trist på dine vejne.

Er det virkeligt 1 1/2 år siden du med vanlig humor beskrev Hardys lidt aparte ankomst til verden.....reddet af din nabo Hardy.......

Min egen flok har for tiden grimer på, men det skal nok tages op til overvejelse, især nu hvor de er ude i døgndrift på en mark hvor vi ikke lige kan se dem fra huset.

Med varme tanker herfra Birgitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 NEJ!!!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:53
Ikke den bette Hardy!!
Han havde da så hård en start i livet men klarede den jo alligevel og så sker sådan noget...

Det er jeg ked af at høre anette!!

Tanker herfra!!

Og nej, du er ikke paranoid, du tænker bare på dine hestes ve og vel! - OG MED GOD GRUND!

Mvh Line

| 8-) Tilgivelse: At opgive håbet om at min fortid kunne være anderledes 8-) |
© Line Ditlevsen ™

HP

Siden om Carino

The Rainbow Bridge
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha sikken en historie!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 13:58
Det må være en meget grim oplevelse.

Den fede går altid med grime, ellers dækker min forsikring ikke hvis han stikker af..

Men hvad var det, der var en der nævnte noget om grimer med velcro-lukning?!
Sådan var da smart!! Jeg tror jeg skal ha sådan en! Er der nogen der ved hvor man kan købe dem henne?

Mine mest opmuntrende tanker!!
Gamleged
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hader disse historier
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:02
jeg bliver så trist, for tænk nu om den lille stakkel led tænk nu om den kunne have været reddet osv... :{-(

Føl og ungheste har herhjemme kun grime på når der er opsyn på, de "gamle" går med grime på fold hvor der ikke er noget de kan hænge fast i
0
0
Svar på denne tråd
 
 HHansen
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:13
Jeg sad lige og tænkte det samme, men ville ikke skrive det, for det var måske en anelse for langt ud og overtroisk...

Men når du nu siger det, så får man helt gåsehud.

Stakkels hest.

Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!


www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gammelged
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:15
jeg mener at almas har forhandlet disse grimer med velcroluk !
og jeg mener også at der er en herinde fra som enten syer velcro i eller laver dem fra bunden!?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Årrh nej... :(
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:17
Det er jeg godt nok ked af at høre. :(

Stakkels lille hest. Jeg kan godt forstå, du ikke vil give dem grimer på. Jeg har aldrig haft problemer med grimer, men når man har, ligesom du, er det vist næsten umuligt ikke at tage forholdsregler.

Om det er paranoia ved jeg ikke helt - jeg kender ikke ordets præcise betydning.

Håber aldrig du kommer ud for noget lignende igen. Min egen har aldrig grime på i stalden, der er jeg også helt allergisk overfor dem.

-+- Zip.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hej berith!
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:45
Tak for oplysningen.. måske kunne man selv sy det i, jeg har bare 10 tommelfingre, men det var måske forsøget værd!!
Venlig Hilsen gamleged
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor er det dog synd
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:46
Hvor er det dog bare synd :( Føler virkelig med jer :{-(



Jeg tror jeg vil tage det til mig, så i aften går jeg ned og tager grimen af Lea - hun har 4 sko på...

- Heidi&Lea
De gyldne heste: Flika, Lisa, Lea, Tea, Luna, Mette, Susi, Rikke, Helene, Heidi - nu også med Fenja, og endnu 2 føl ventes!
♥Hvil i fred du smukke dyr♥
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var dog
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 14:50
Rædsomt . Stakkels jer ..

Jeg er også tilhænger af at mine Smukke IKKE har grime på nogen sinde . Kun under strigling og ved ind/udtrækning .

Illum
0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen grimer
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 15:05

Stakkelse dig, hvor er det uheldigt.

Jer er også mega grime-paranoid.
Mine heste har heller aldrig grimer på, undtagen, når jeg håndterer dem. Men jeg har da af og til også laden en hest have grime på i kort tid ad gangen.

Jeg har oplevet, at en hest på en eller anden måde fik karabinhagen fra kæberemmen til at sidde fast i det nederste øjelåg, så selvom man er omhyggelig med, at der ikke er noget grimen kan sidde fast i, kan de komme til skade alligevel.

Hvis ikke jeg var grime-paranoid før, så er jeg det da i hvert fald nu.


Love your horses - they deserve it
Take care........Lilli
Proud owner of:
Boons Prediction
0
0
Svar på denne tråd
 
 HHansen
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 16:54
Det var også min tanke - døden indhenter :(

Anette: Føler mig fuldstændig tom. Stakkels lille Hardy.Og stakkels jer :(
Ved I hvordan det skete?


Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok

"I virkeligheden som i drømme er intet helt som det synes"



Parter søges - se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh nej da
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 19:08
Stakkels Hardy og stakkels jer :{-( Føler med jer og sender trøstende tanker.

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge!

Jeg har ikke altid ret - men jeg tager aldrig fejl ;-D

:-) Medlem af Pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere :-)
Medlem af FHK
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aj aj hvor trist...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 19:30
Hvad kan man sige nogen gange er paranoia beretiget... Tror faktisk ikke man kan være hesteejer uden at være en smule paranoid....

Men hvor trist at dine bange anelser skulle bekræftiges på den måde...

Hilsen
-Matilde og Shalu :-D-
- Nu i SAK -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej dog
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 20:34
Sidder her og ¨får det helt dårligt, kan ikke lade være at falde en tåre for den stakkels lille hyps og dig :{-(
Er nu ekstra glad for at min går uden grime på.
Men hvilken trist tråd på en trist regnvejrs dag.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkel
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 22:57

Stakkels hest! Jeg føler virkelig med dig!! Har prøvet noget lignende! Det er så tragisk!
:{-(
Min Saphir døde for en måned siden, på grund af kombinationen grime-sko. Hun havde lige fået sko på, og vi havde ikke lige tænkt på at tage grimen af (gør vi normalt) og så hang bagskoen fast i grimen! :-(

Jeg deler din paranoia, og føler virkelig med dig!

Mvh. Kathrine

Rider oldenborgere - er stolt af det!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Puh ha for en grim oplevelse.....
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 23:05
.... det må være så forfærdeligt, jeg føler meget med dig.
Paranoid kan man vel ikke kalde dig ?
Jeg synes da du på den værst tænkelige måde, har fået bekræftet din store skræk for grimer.

Kan godt forstå mange af jer føler valget grime - eller ikke grime, som et valg mellem pest og kolera
:-(
Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 VRÆL hvor er
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 23:06
det dog trist!

-Og nej, du lider ikke af paranoia!

Sender medfølende tanker

Céleste

Det er kun med hjertet, man kan se rigtigt. Det vigtigste er altid usynlig for øjet -Antoine de Saint-Exupery
0
0
Svar på denne tråd
 
 stakkels lille hest
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 23:32
Hvor er det dog synd for ham - og for jer!
Og, ja, mærkeligt at det sker efter at han er blevet reddet en gang....

Når paranoia gentagne gange har vist sig at have rod i virkeligheden, så er det ikke paranoia - men erfaring for at det væstre faktisk KAN ske - og så er det på tide at lytte til sin indre stemme.

Jeg er også kraftigt paraniod omkring grimer - men jeg har bare lyttet til min indre stemme- for mine heste går ikke med grimer, hverken i boks eller på fold.
Hvis de en dag skulle hoppe ud af folden - så er de vel til at fange og de blir ikke hverken mere eller mindre kørt ned med grime på, hvilket er det værste der umiddelbart kunne ske.

Håber I klarer det nogenlunde - forbandet trist når sådan noget sker.




Mange hilsener Lone


se flere billedredigerimger på Fotokritik.dk under fotograf Rugård
0
0
Svar på denne tråd
 
 puha...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 08:07
Puha hvor er det forfærdeligt, det gør mig ondt at han skulle ende sit liv på den måde...

Forstår fuldt ud din angst for grimer, jeg har den jo selv.... Håber aldrig at komme til at opleve en hængt hest, forfærdeligt......

Går det stadig godt med Ginou, trænger da til at se nogle billeder af ham.....

Puha altså stakkels hest og stakkels jer...

Mette

Billeder af mine børn.

Sortbrun shetlænderhoppe sælges. 3 år, efter kårede forældre. Skriv en mail for mere info.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved regnbuebroen..
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 08:54
..er græsset altid grønt.

Mange gode heste (jeg kender selv adskillige af dem) har utvivlsomt taget venligt imod en lille plag af ubestemmelig farve.

Og ved regnbuebroen går man ALDRIG med grimer på.
:-) :{-(

Piv, hvor var det trist at tage grimen af Hardy føllebasse, klappe ham til farvel og lægge presenningen over hans døde krop.

Det er aldrig sjovt at blive mindet om, at man kun har sine dyr til låns - og at skrive denne tråd får mig simpelthen til at vande høns igen.
:{-(

*sparker mig selv for titusinde gang over at være så DUM at lade ham gå på folden med grime på*



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



Link til debatten om FMS!
0
0
Svar på denne tråd
 
 annette
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 09:20
Åhh nej, jeg er så ked af det på dine vegne.

Men vær nu ikke for hård ved dig selv, du kan jo ikke gøre for det der er sket.

Ja, jeg tør heller ikke det med grimer, jeg har oplevet en hest der næsten blev kvalt i sin efter at have leget grimeleg, så ingen grimer her.

Mine tanker går til Hardy som sikkert nu leger for den anden ende af regnbuebroen.

Hilsen
Katrine

Ps. sender snart en mail
-Nothing is original
everyone imitates someone-

;-) Rigtige ryttere rider uden hjelm ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 du lider da ikke af paranoia
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 09:21
grimer kan være onde. min dejlig hoppe manana, havde normalt aldrig grime på men der hvor hun stod, sagde ejeren at hvis hun skulle trække hende ud så skulle hun have grime på. grunden til jeg ikke selv kunne var fordi jeg var gravid og blødte og skulle holde mig i ro. men den første nat i boksen endte med at manana hang fast igrimen og brækkede kæben. dyrlægen sagde at vi ikke skulle regne med at hun ville blive ride hest igen. men lidt held hvde jeg da for hun kunne efter 4 mdr bære et bid igen og hun var også en fin lille hest at ride den korte tid hun levede.


det gør mig ondt at du har mistet din lille hyps, det gør bareså ondt når det sker.

til alle i andre, lad være med at købe for stærke grimer, køb harald nyborgs, den kan alle heste springe ved at ligge vægt i. og ellers så skær ringene over så de kan bøje op ved uheld. hellere en lille rift end en brækket nakke eller kæbe.














Mvh

Anne Merete



Stutteri Graversgaard
0
0
Svar på denne tråd
 
 ååååååååååhhh
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 09:39
det er så trist...det minder mig om dengang en af mine bekndtes hest hang fast i stødhegnet med grimen...den havde skåret sig på hegnet, hængst sig i grimen og stødet sig til døde... :{-( godt nok var det ikk hjemme hos mig, på min fold hvor hegnet løsner sig over hvis der kommer vægt på....men vores heste går med grimer og det er jeg heller ikke begejstret for pga. de mange træer vi har. men så længem forældrene er her, er reglen sådan. men det skal nok blive ændret en skønne dag, og den dag må man da håbe der alligevel findes sikre grimer...sådan nogen der går op ved en bestemt vægt, eller tryk el. lign... 8-)


Miniaturehest søges, max. 2 år.
Hoppe eller vallak. Højst 3000 kr...Den får et naturskønt hjem og kommer i selskab med andre heste og ponyer...Skal ikke bruges til børn, kørsel eller ridning.

Hilsen Katja Gonzalez
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør mig ondt for dig og Hardy
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 17:14
Håber han har det dejligt og fredfyldt på den anden side af regnbuebroen.

jeg har hørt om flere tilfælde, hvor grimen er blevet hestens død.

Kom dog til at tænke på to ting:

- kan man ikke selv "kvæle-sikre" sine grimer, ved at binde et lille stykke halmbånd (af de grå) mellem karabinhage og ring? Ligesom man kan gøre, når man skal lære hesten at stå bundet. Det burde da knække, hvis hesten får bagbenet ind i grimen.

Jeg har et hjemmelavet "hundetegn" (en neopren-grime-beskytter, der er brændt navn og telefonnummer i) i grimen. Frygter nemlig den dag mine heste stikker af, løber 10 km. væk og ingen ved, hvem de tilhører. Hørte om en, for nogle år siden, der efterlyste sine heste, efter at de var brudt ud. Da jeg hørte om efterlysningen havde de været væk nogle dage...

- hvordan finder folk ellers ud af, hvor hestene hører til, hvis er stukket af og der er nogle der fanger dem?

mange hilsner Lone
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lang man
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 19:34
Jeg må indrømme at jeg er mindst lige så bange for de lange maner, som mange heste render rundt med. Jeg har set billede af en hest der havde kløet sig bag øret, og hvor bagbenet hang fast i manen. Resultatet mindede meget om det her nævnte. En brækket hals.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh men herregud da...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 19:49
Stakkels lille hest- og stakkels Jer.
Min søsters "Loke" hang sig selv i grimen som føl- og fik livsvarige skader, men det var i boksen.

Jeg indrømmer, jeg har det med grimer som med halsbånd.Nyttigt- men kattene går ikke med halsbånd. Jeg er bange for, at de hænger sig i et træ.

:{-( Jeg er ked af det for JER- jeg kan ikke holde ud at tænke på det. Frygteligt.

MVH xtiny


<--!whitay> i just wanna kill mysql
<--!whitay> myself*
<--!heaika> that's an odd warning..
<--!whitay> mmm stupid reflex typing
bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både min
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 11:01
hoppe og dens føl går med grime.. Ellers kan jeg ikke få fat i dem.. og det fungere fint.. der er ikke noget på marken eller i boksen den kan sætte sig fast i.. I Hoppen har jeg desuden sat longesnoren fast, så den slæber hen af jorden... ellers kan jeg ikke fange hende.. Den er ingen af dem heller ikke kommet til skade med... heller ikke deres mark kammerater (som både er andre heste og så nogle gold køer, og på et tidspunkt var der også nogle kalve)

Føllets grime er godt nok gået i stykker, med det er fordi den er af dårlig kvallitet og selv rutsjer ud af lukningen..

hilsen Tanja, Angel og Rødhætte
Medlem af Smårytternes Klub

Blåt Snuske og Snoppy indedækken, til salg, mere info i præs
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hættemåge....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 11:20
Det er da forhåbentlig en behagelig spøg, dit indlæg ??

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hættemåge:
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 17:03
Har kun en ting at sige: Er dét seriøst???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hættemåge..
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 17:21
jeg håber da også det er en spøg, er du ude på at brække benet på din hest eller få den til at falde??

Det gør mig meget ondt at du har mistet din hest, men der er en mening med alt..


Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør mig ondt.....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 20:06
Det gør mig ondt, men sikkert ikke så ondt som det gør dig!

Det er hændelser som denne, der sætter gang i tænkeren - Det bedste af to onder!
For som andre siger, sker der også ulykker fordi hestene går uden grimer - så det vil altid være lidt af et dilemma...

Mener engang at have hørt, at det er lovpligtigt at have grime på hesten når den går på fold - eller også er det noget med at forsikringen ikke dækker skader hesten har forårsaget eller pådraget sig ved en ulykke, hvis den gik uden grime på folden....

Er der nogen der kan fortælle mig om noget af det passer?

Igen, min dybeste medfølelse overfor dig Anette!

Flo


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels dig :(
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 21:15
Ja puha, det sætter virkelig ens tanker i gang, hvor skrækkeligt :(

Mine har ikke grime på, på fold - jeg kan 99% altid fange dem, selv i morges hvor min shetlænder var forsvundet kunne jeg trække hende hjem i pandelokken.

Flo; Jeg mener det er lovpligtigt på fold, da de skal være mulige at "fange" hvis de løber ud - men er ikke sikker.
Men ihvert fald skal de have på, i stalden - da brandmænd kun tager dem med grime på, det mener jeg at jeg har fået fortalt.

Mine har dog ikke på nogle af steder, ved egentligt ikke hvorfor, er bare nemmere uden.

Men med alle de skrækhistorier man får :-$

† [R].ollo †


- hvítir hrafnar er sjalðgæfir -

RolloPigen.dk | E-mail & Msn | Junior Grillaften
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den med forsikringen...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2005 21:45
...er efter min bedste religiøse overbevisning en MYTE, som grimeproducenterne har opfundet.
:-D

Jeg har - indtil videre uden held - forsøgt at få påstanden verificeret i DENNE TRÅD

Jeg har sågar lovet at æde min gamle hat, om det skulle vise sig at et eller flere obskure forsikringsselskaber virkelig opererer med den besynderlige klausul...men jeg har endnu ikke måttet sætte mig til tallerkenen!
;-)



med venlig hilsen
atengstedt


Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)



ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere svar
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 09:17
Til Sys <-- nej det er det ikke

Til Mette J. <-- ja

Til Annemette <-- jeg prøver ikke at brække benet på den.. Der er ikke noget den kan sætte sig fast i... Og jeg har ikke mistet en hest

hilsen Tanja, Angel og Rødhætte
Medlem af Smårytternes Klub

Blåt Snuske og Snoppy indedækken, til salg, mere info i præs
0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er forskel på SKAL...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 09:26
...og på at noget kan være en god ide.

Det er IKKE lovpligtigt at have sin hest forsikret - hverken livs-, ansvars- eller dyrlægeforsikret.
Det er derimod lovpligtigt at betale evt. lån på hesten, betale for skader man er ansvarlig for, og som hesten laver samt at betale sine dyrlægeregninger.
Derfor kan det i nogle tilfælde være praktisk med forsikringer.
(Vi har ikke nogen forsikringer overhovedet på vores to heste - og vi er ikke blevet anholdt for det endnu...)

Det er ikke lovpligtigt at have grime på hesten - hverken på fold, i stalden, under ridning, i traileren eller nogen som helst andre steder - men en gang imellem kan det være en god ide.
Det er for eksempel svært at binde hesten i traileren, hvis ikke den har grime på - og mange heste er svære at trække uden grime og træktov.

Jeg har endnu ikke oplevet at min hest var lettere at fange med grime på end uden - måske er det fordi hendes grimer ikke er TUNGE nok?


8-) - 99E - 8-)
"If what you're doing doesn't work
-Absolutely do something else!"


Rå Working Saddle Sælges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ha ha ha
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 10:00
99E - jeg har endnu heller ikke forstået hvorfor det er nemmere at fange en hest med grime, end en uden?

Men jer med "fangeproblemer" - hvorfor løser I dem ikke?
Det er da lidt uforsvarligt, at man ikke altid kan få fat i sin hest - tænk hvis den har et kæmpe sår, er blevet stukket af en hveps, prøver at slå en anden ehst ihjel, går og halter, har brug for at komme af græsset omgående - årh det er endeløst hvorfor man skal kunne fange sin hest?
Det er jo osse en god ting, hvis man gerne vil ride.....
Mine heste har aldrig gået med grime - og nu har jeg efterhånden haft nogle stykker - meget forskellige heste, men jeg har endnu ikke oplevet at hesten enten selv kommer eller jeg kan gå lige hen til den.
Men jeg bruger selvfølgelig osse at gå der ud flere gange om dagen.

En daglig gulerodstræning gør underværker - ud på folden, vis hesten en gulerod, giv den roden, gå igen - efter få dage kan man altid komme til hesten.

Det hjælper osse bare at gå derud flere gange om dagen og klappe hesten - men det kan jo være svært, hvis den går sin vej, når den ser en.
Det må sgu da være nederen!!! ;-D



:-*Hilsen Lone


Bliv medlem af foreningen FSSH
Folk med Selektivt Syn og Hørelse - sammen er vi uimodtagelige!!


PBF Pindsvinenes Befrielsesfront - Regnormenes død.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lone, 99E og andre....
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 15:33
... nu handler det jo ikke om hvorvidt man selv kan fange hesten med eller uden grime.
Det handler om at ikke hestekyndige skal kunne håndtere hesten hvis den slipper ud...

Jeg har desværre set politiet forsøge at styre en flok heste fra nabogården da de var rendt ud og naboen ikke var hjemme. Det er ikke nemt at styre en hest i pandelokken eller manen når man ikke i forvejen har bare lidt forstand på heste, og det resulterede da også i at hestene op til flere gange rev sig løs fra de stakkels politifolk (indtil vi fra rideskolen ved siden af kunne komme til hjælp med nogle træktove og grimer)....

Det skal siges at da politiet kom i kontakt med naboen blev det påpeget overfor ham at hestene SKULLE bære grime hvis den alm. ansvarsforsikring skulle dække skader der evt. opstod i forbindelse med hestenes sviptur (det skal siges at det var ikke første gang politiet og vi på nabogården var ude og fange disse heste).....
Om politiets formaning mht. at hestene skulle bære grimer er korrekt vil jeg ikke udtale mig om da jeg ikke har undersøgt forsikringspolicer m.v., jeg vil dog påpege at hvis man har hestens og andre folks liv kært så kan det altså godt betale sig at hesten bærer grime i sådanne situationer.

Pia

Bid, pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"


0
0
Svar på denne tråd
 
 hættemåge
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 15:50
Det kan godt være at der ikke er noget din hoppe kan hænge fast i på folden.
Men du skriver at det er et longetov du har sat fast i grimen. Der skal altså ikke meget til før sådan et tov er viklet omkring benene på en hest.

atengstedt. Jeg er ked at det med Hardy, men man må jo gøre tingene op i risiko, og risikoen var nok større for at han kunne komme til at gå en tur uden for folden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pro/kontra grimer
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 19:01
Det er nok som med sikkerhedsseler. Alle har hørt om en, der "har reddet livet ved at blive kastet ud af bilen".

Men hvormange heste har reddet livet ved at kunne blive trukket ud af en brændende stald, eller kunne blive fanget af alm mennesker, når de har brudt igennem hegnet?

Leif
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grimer...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 19:09
Åhh... hvor forfærdeligt for dig!

Har et lille grimetrick... ved ikke om det allerede er skrevet, har ikke lige læst alle besvarelserne.

Vores heste har almindelige grimer til at blive trukket rundt og bundet fast i, men på folden står de i knyttede grimer (du kan selv lave en af noge tyndt reb eller du kan købe dem færdige), hvor den ene side (kindstykke) er klippet over. Der er så sat en ganske almindelig køkken elastik i de to ender, så grimen hænger sammen. På den måde kan grimen "sprænges"/ falde af hvis de hænger fast i noget. Samtidig kan brandvæsnet tage dem hvis de stikker af og det bliver nødvendigt.


www.alledyrsret.dk

Støt en god sag, med en underskrift eller som indsamler af underskrifter!
0
0
Svar på denne tråd
 
 det kan være godt at de har grimer på
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 21:58
jeg mener at det er godt hestene går med grimer på. Noget af vores rideskole brændte den 7/12 2004(ingen heste kom noget til) der var det virkelig en fordel at hestene havde grimer på, så vi kunne få dem ud. Der var en hest der ikke havde grime på, som de næsten ikke kunne få ud af stalden, man kan jo tænke på hvad der var sket, hvis de ikke havde fået den ud af stalden......
0
0
Svar på denne tråd
 
 min har ikke grime på
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 08:39
og det er fordi jeg har denne frygt for hængning.

Jeg ville dog gerne have, at hun have en grime på og ikke mindst lille følle til næste år.

Men de eneste grimer jeg vil sætte på min eheste findes ikke og jeg aner ikke hvor jeg kan få dem lavet.

Jeg vil nemlig både have elastik og velcro ?

Hvis der er nogen der kan hjælpe, så skriv endelig. Prisen er underordnet.

Bitches
have more fun



Helt nye golden dress bukser sælges. Billeder på præsentation


nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Til Louise Christensen
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 14:22
Det skal der åbenbart her.. For det har hverken viklet sig rundt om hoppe, føl, 2 andre heste og 3 køer (plus der engang var kalve) det er sådan et man engang kunne købe i netto, hvor der er 2 dreje ting på, så snoren ikke vikler sig sammen når man longere, plus det er noget specielt stof, som nærmest bare glider af bene på dem.. og så er det 8 meter langt..

hilsen Tanja, Angel og Rødhætte
Medlem af Smårytternes Klub

Blåt Snuske og Snoppy indedækken, til salg, mere info i præs
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det afhænger af situationen
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 15:22
med mine heste afhænger det af situationen, om de har grime på eller ej.

Hvor de stod før, havde de altid grime på. årsag: det var et krav fra stalden, der var ingen træer eller lignende på folden og de stod tæt på en halvstor vej og havde let ved at komme på vejen, hvis de kom fri. Og min hoppe er MEGET bange for biler og det var nødvendigt at kunne fange hende, så hun ikke flygtede i panik, hvis de kom fri.

nu er de flyttet -til hver deres sted, begge steder med træer, en å og bakker. Her går de ikke med grimer, for kommer de ud er risikoen for, at de løber ind på den nærmeste kornmark er større, end risikoen for at de løber ud på vejen. Og ude på kornmarken bliver de sikkert stående og spiser.

Den lille stak af en af de første dage og selvom der også er en vej i nærheden var de faktisk bare gået ud på kornmarken og stod og åd. Han havde grime på de første dage, men han havde faktisk smidt den den dag. Og så hjælper mit hundetegn jo ingenting...Jeg har tilgengæld flyttet det til hovedtøjet på min hoppe, skulle hun smide mig af, er der da et telefonnummer.

Så det afhænger meget af situationen, om de har grimer på eller ej.

jeg tror at brandmænd vil forsøge at hjælpe hesten ud af stalden ved brand uanset om den har grime på eller ej.

mange hilsner Lone
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hader overskrifter
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 16:51
Hvis der står 20 heste i en brændende stald og de 15 har grime på og de 5 ikke har. Hvad vil brandmanden som ikke ved hvordan man ligger en grime på gøre?? forsøge at fumle grime på hestene eller forsøge at redde så mange som muligt og tage dem med grimer?? Det er svært at svare på, men den stald der var artikel i "hest" i efteråret var der heste der indebrændte fordi de ikke havde grime på.

Lone:De fleste heste kan fanges på fold, men når de kommer ud glemmer de ligesom alt det de har lært. :-)

Alle vores heste går med grimer og det bliver de ved med.

Katrine
*
0
0
Svar på denne tråd
 
 mine kan sagtens fanges...
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 20:12
selv uden grime. Min hoppe havde en periode som 5-årig, hvor hun ikke ville selv om hun gik med grime. Så grimen er ingen garanti. Og som jeg skrev: det kommer an på, hvad fold hesten står i, hvor tæt på vej og hvor mange træer der er på folden etc.

Den dag min den lille var kommet ud var det intet problem at fange ham, selv for en helt fremmed. Men det er da klart at det ville have været lettere at trække af sted med ham, hvis han havde grime på. Men ingen af hestene løb væk; de blev på marken hvor der var mad. Derimod havde de nok løbet væk, hvis de var havnet på vejen og blevet forskrækket af bilerne. Så derfor: afhængigt af situationen.

Jeg ved ikke hvad brandmændene ville gøre, men jeg tror de ville gøre deres uanset hvad. Jeg tror ikkede ville lægge grime på, men bare prøve at jage hestene ud. Og mht. artiklen er det jo altid en gisning med sådanne ting. Det er svært at sige, om de ville have overlevet med grime. Det kan man jo hverken bevise eller modbevise.

mange hilsner Lone
0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen.....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 20:41
Jeg er da mere bange for hvad der kan ske MED grimer end uden.
For flere år siden havde jeg mine heste stående et sted, hvor hele flokken brød gennem hegnet et par gange og så tog de den ellers i vild og munter galop udover herregårdsmarken.
Men de kom, da vi kom med en havrespand - og så gik de med ind igen.

Jeg har 3-4 gange fanget løs-løbende heste på min vej gennem landskabet.
Hver gang heste jeg ikke kendte - og hver gang uden at have noget jeg kunne trække dem i.
De to havde smidt sin rytter af og smidt trensen og de andre havde bare slet ikke noget på.
De fik hhv. et tørklæde, en t-shirt, et stykke hegnssnor og en hundesnor om mulen og så var de fanget.
Sjovt nok var de alle helt oppe og køre og nærmest taknemmelige over at blive fanget.



:-*Hilsen Lone


Bliv medlem af foreningen FSSH
Folk med Selektivt Syn og Hørelse - sammen er vi uimodtagelige!!


PBF Pindsvinenes Befrielsesfront - Regnormenes død.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Gør mig virkelig ondt!!
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 11:25
^ !! Det var noget af en død, men nu leger han UDEN grime på den anden side af regnbuebroen !

Min hest er altså til at fange, når jeg råber "Tiiiiiiiinke" kommer hun somregel løbende med de andre heste i hælene :) .

Men gulerodstrikket har jeg godt nok også brugt til en strid shetter engang ! :D



<3

Tinke ! Elsker dig !
0
0
Svar på denne tråd
 
 Brandmænd, håndtering osv....
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 14:12
.. som jeg også påpegede før så handler det altså ikke om hvorvidt man selv som hestkyndig kan trække og indfange sin eller andres heste med eller uden grime, men det handler om at også ikke hestekyndige skal kunne håndtere hesten (hvilket kan være vanskeligt hvis ikke dyret har grime på)...

Mht. brandmænd så kender jeg et par stykker og reglen er at de heste der har grime på kommer først ud, netop for at nå at redde så mange som muligt. Heste uden grime kan jf. brandmændene være enormt svære at få ud uden grime da de automatisk søger tilbage til deres boks, så der skal helst være noget ordentligt man kan tage fat i og styre dem i (for sjovt nok er ikke alle brandmænd hestekyndige) for ellers bruges der alt for lang tid på at få dem ud - tid der kunne have reddet flere hesteliv...

Så ja det er jo op til én selv hvor stor risiko man vurderer der er ved henholdsvis det ene eller det andet, men jeg må indrømme at jeg finder chancen for hængning umanerlig lille hvis grimen vel at mærke er ordenligt tilpasset, hvorimod løse heste på vejen ser jeg som en større risiko....

Pia

Bid, pandebånd og dækken sælges.
Se min præsentation.

"A horse can lend it's rider the speed he or she lacks - but the rider who is wise remember it is no more than a loan"

"The soul that beholds beauty becomes beautiful"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Forfærdeligt..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 20:02
Forfærdelig ting der er sket.. Gør mig virkelig ondt. Og så med en ting, som vel egentlig, på nogle områder, ses som en sikkerheds foranstaltning (staves?)..
En veninde og jeg snakkede faktisk om grime-dillemaet så sent som i går. Da vores (Hendes egen, og en pony jeg passer) rent faktisk går på sommerfold MED grime, på en fold hvor der både er bakker, åer, træer, buske osv.
Men det er en regel fra gården at de SKAL bære grime, i tilfælde af at de stikker af.
Såå, hvis nogen kan hjælpe med en "sikkerheds-grime", så skriv endelig.. Pris, farve mm er underordnet.. Sikkerheden kommer i første række..

DSP - Det bedste af de danske småtterier

-- Meget udstyr søges. Se præs.--

Camilla - Hvil i fred
Blackie - Pas på hende
>o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 Raasig
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 00:24
Tika har 2 forskellige sikkerhedsgrimer:
Eskadron Safety
Kavalkade Elastic grime

Og så er der vist en herinde der laver grimer med velcro på nakkestykket.

Linda.
Krone og bølge - en selvfølge

Medlem af: Pylreklubben, FHK og HGK
Jeg har ikke altid ret men jeg tager aldrig fejl
0
0
Svar på denne tråd
 
 hjemmelavede sikringer?
Forfatter: 
Dato:  14-07-2005 17:00
Jeg kom lige til at tænke på en ting: man kan jo sikre en almindelig grime med et stykke halmbånd imellem karabinhage i kæderingen og ringen den sættes fast i.

men smider de så ikke bare grimen utrolig nemt? Jeg repererede engang en grime, der var gået i stykker på den måde og min hun smed den hele tiden. Og så kan man ligeså godt lade hende gå uden...

måske kunne man bruge noget af det velcro man kan købe til at samle ledninger med istedet for halmbåndet. Det virker på den måde, at den ene side kan sidde fast på den anden side. Kunne tænke mig, at det sad bedre end halmbånd, men samtidig ville løsne sig, hvis de sad fast.

men hvad så hvis de sidder fast med højre bagben og snoren/ velcroen er i venstre side?

Er der nogen, der har prøvet sådanne hjemmelavede løsninger?

Uanset om man vælger at lade hesten gå med eller uden grime er der ihvertfald en foranstaltning man kan tage, for st gøre det nemmere at hesten kan fanges af fremmede, hvis den slipper ud: nemlig at vende den til, at der af og til er forskellige mennesker der trækker med den eller bare kommer for at give den en gulerod; ens egen far, mor, kæreste, fætter, veninde osv. Hvis hesten tror, at enhver fremmed har en gulerod, kommer den jo også mere villigt hen til fremmede.

mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt sent..men
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 00:10
Det gør mig så ondt at høre om din lille dreng. Håber han nyder tilværelsen på den anden side af regnbue broen :{-(

Af samme årsag har mine muler MEGET sjældent grimer på på folden. Og de har slet ikke på i boksen (heller ikke selvom en brandmand og halvdelen af HN ville korse sig over det). Og sådan fortsætter vi, især efter denne her episode.

Sender kærlige tanker til dig og mulen - og ja, følg din sunde fornuft fremover. 8-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...


"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"


Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 de dumme grimer
Forfatter: 
Dato:  20-07-2005 16:01
jeg har også prøvet at min hest sad fast i hans grime..
ham og en anden havde været oppe og slås også fik miin hest sit ben ind i grime.. han havde stået i flere timer og forsrukket sit ben.

han var halt i flere ugr..

lad hestene ikke få deres grimer på. lad dem slippe for at havde noet om hovde. men så tag en grim med, når du skal hente hesten..!




LAD HESTEN GÅ FRI FOR SIN GRIME OG UNDGÅ SKADER..!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Læder/nylon
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 12:57
Hej!

Det er jo helt vildt forfærdeligt med Hardy - meget trist historie - jeg kondolerer.

I forbindelse med grime snakken - og de af Jer, der har erfaring med grime ulykker - kan I sige mig om der er noget sandt i, at der ikke sker ulykker med lædergrimer (fordi læderen springer i modsætning til nylon'en, der bare ikke er til at rive over)....er der nogen, der kender til ulykker med lædergrimer? Eller er det rigtigt, at det er nylon grimer, der farlige?

Mange hilsner,
Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min hest...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 18:57
Har stået sammen med en som fik sin grime fast i en spand, og hans ben sad fast. Han fik et stort gnavsår, men heldigvis gav plastikket efter, efter meget lang tid. Man kunne slet ikke komme til ham, da han panikkede, og staldens ejer (Som tatoverede da det skete) råbte at vi IKKE måtte gå ind og prøve at få ham fri. Og lige efter han råbte det gav spanden efter. Og vi åndede lettet op.
Min hest går heller ikke med grime efter jeg har læst dette her, og efter den sad fast.
Det gør mig virkelig ondt det med din hyps :'(


Min'min'min'Tinke!

- Sæt pris på hvad du elsker, for en dag er det væk!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har altid brugt sikkerhedsgrimer
Forfatter: 
Dato:  28-07-2005 21:49
på min hest, nu i 5 år.

Så kan hesten stadig have grime på uden at det er farligt.........jeg har prøvet alle sikkerheds grimer og den bedste er den med velco samt den nye med ringen.

vh Lene

ps den med velco kan man selv lave eller få syet af en her fra hn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hættemåge!!!?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2005 16:03
For få måneder siden måtte en hoppe lade livet, da den netop havde longetov fæstnet i sin grime! Den løb på folden og trådte på longen, slog en kolbøtte og brækkede nakken!
Pas på, -lige pludselig går det stærkt!

Atengstedt -jeg sender dig mine bedste tanker, og håber på at du vil se det smukke i Hardys korte liv.

Sanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Stakkels Hardy.....
Forfatter: 
Dato:  02-08-2005 16:53
Lige præcis derfor går ingen af mine heste med grimer, med mindre vi træner eller de står bundet.
Jeg har i øvrigt sørget for at de til enhver tid kan fanges uden problemer, og enhver kan til enhver tid trække dem ved at tage fat i deres man. De følger lige så villigt med som de vile gøre med en grime.


Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible


Westernsadel sælges af mærket Billy Cook.
Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd
 
 POSITIVE TANKER TAK
Forfatter: 
Dato:  02-08-2005 17:38
Du skal ikke fokuserer på din bange tanker, man får hvad men fokuserer på så tænk gode tanker..
Ked af dit tab :D

Kærlighed er ikke noget, man tænker.
Kærligheden er noget man lever


Lev livet ud!!
Lad verden se det håb du har med
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skræmmende..
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 13:51
Jeg har egentlig aldrig tænkt på hvor meget skade sådan en lille satan kan gøre!

Dette har fået mig til at tænkte over det. Jeg har virkelig ondt af det, og efter jeg har læst dette vil jeg ALDRIG lade min pony gå med grime på græsfolden, da der er fyldt med træer, og heller ikke i boksen!

Jeg forstår dig fuldt ud, det må virkelig være noget af et tab!

:-(

Hvis ikk´ en fjordhest sku´ ku´ hvem sku´ så ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Føler med dig
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 11:33
Hey Selvfølgelig er det tragisk med din unghest...det er ikke så fedt at finde dem hængt... Og jeg forstår også godt din skepsis mht grimer.. Mine går dog med grimer, men jeg har tilgengæld sørget for at de ikke kan hænge fast i noget hverken på fold eller i deres boks..men selvfølglig vil der altid være noget som de kan komme til skade på... de kan jo være meget opfindsomme sådanne nogle heste, det ved jeg med mine to ungheste. I stald piller jeg altid grimerne af, da det bare er blevet en vane, på trods af der ikke er noget de kan hænge fast i. men på fold synes jeg at det er rarest med grimer på, da jeg har oplevet dem et par gange på den forkerte side af hegnet... Nå det jeg ville sige med dette indlæg var nok bare, jeg forstår din skepsis men man kan gøre meget for at visse dårlige ting ikke sker for sine heste og sig selv ;-) Og endnu engang jeg føler din smerte med at miste en hest så pludseligt..har jeg selv oplevet få år tilbage.. MVh Pia
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør
Forfatter: 
Dato:  27-10-2005 15:23
mig ondt med din plag. Sender en masse tanker. Mine har grimer på, men har tit overvejet at lade være. Lige i tiden er de nogle værre udbryderkonger, så det er nok ikke nu jeg skal eksperimentere. Vil overveje sikkerhedsgrimer. Hardy-hils Amadeus på den anden side.
hilsen rikke buus

"Hygge Gump"
0
0
Svar på denne tråd
 
 vræll hvor er det...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 15:30
...trist, jeg bliver helt ked af det jeg kan næsten forestille mig det, jeg kan godt forstå at din angst er blvete meget stor jeg har også altod været bange for grimer for black beauty blev sparket af en meget nervøs hest og hendes hove kom desværre til at hænge fast i hans grime så han blev kvalt og hun faldt død om pga at hun prøvede at
komme fri så da jeg hentede dem lå de 1 meter ude i den sø der er på folden meget tyder på at de begge faldt i vandet og så druknede for dyrlægen konstaterede at de havde været døde i, i hvert fald 7 timer for de stod på døgn fold så nu står min nye lille ponz uden grime
hvor er det bare synd for din lille pony jeg føler virkelig med dig men du har aldrig prøvet at miste
2 ponyer det er virkelig trist

min nye pony går kun med halsrem på fold og så bruger han grimer når jeg longere ellers foretrækker jeg også trensen men hvis min mor eller far bruger den til andre ungheste så er der jo kun en mulig hed


angst overføres---angst overført
myhorses er nu angst over for grimer

rid bedst
rid travhest
0
0
Svar på denne tråd
 
 Skkerhedsgrimer...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 19:19
køb dem her på HN til 80-100 kr så kan din hest ikke hænge sig eller komme tilskade, samtidig kan folk fange den hvis den bryder ud af folden osv...

Det er en pige her på HN der laver og sælger dem.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uheld...
Forfatter: 
Dato:  07-11-2005 21:18
Jeg var ude for noget lignende det samme da jeg jeg boede i England - staldens to hunde løb udenfor og legede, da jeg var alene med staldpersonalet (min chef havde et par heste med til Badminton den uge) da vi hørte noget udenfor der hylede - vi løb udenfor og troede egentlig at hundene var efter katten, men det viste sig at den ene hunds kæbe havde sat sig fast i den anden hunds halsbånd og i forsøget på at komme fri havde den fået det snoet stramt om den anden hunds hals - inden vi fik skåret det af var staklen blevet kvalt - den hed ironisk nok også Hardy...

Et tip - transporter ALTID din hest i lædergrime - den sprænges hvis hesten laver ballade - og hellere det end nylongrimer der holder ALT for godt og måske ender med at skade hesten... - ellers kan man evt lave en panik-strop af en halm-strik, som du så binder træktovet i - så springer den istedet for dit træktov eller grime...

sisse
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider