Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vintertiden= Mange døde??
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 13:45
Hejsa...

Ved ældre mennesker er det om vinter der dør flest, men er det også det ved ældre ponyer/heste??? Hver vinter i 2-3 år i træk har min gamle pony blevet meget syg. Hun har i år igen fået infektion i tarmen. Men jeg tror ikke dyrlægen ved rigtig hvad hun fejler!

Nu ved jeg at det tager meget på hestene at skulle få vinterpels, men er de også mere svage i vinteren??










DRESSUR SADEL KØBES STR 17" MÅ HØJST KOSTE 4000 KR!

DÆKNER SÆLGES FRA STR. 115!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ved det ikke...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 13:55
jeg kender godt nok en hest på 20 som er blevet aflivet pga sygdom her i vinters, men ved ikke om der er flere der dør om vinteren... spørg evt en dyrlæge...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 13:58
vel forholdsvist logisk... Der er flere næringsstoffer og vejret er bedre i Forår/sommer månederne. De fleste menneskers immunforsvar er jo også ofte ringere om vinteren

Camilse- forkvinde for IMØ- nu med mange medlemmer

Don't horse around-get a welsh

En gulerod kan være mange farver, men Looksen spiser den alligevel

camilse.dk
diverse ting sælges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mistede ikke
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 14:00
en hest. Men min mormor for ca. 1 månede siden.

Trist jul. HADER vinter :-(
Mvh HeidiZ

Man er modigere end man tror, og stærkere end man ser ud og klogere end man synes!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange vælger nok......
Forfatter: 
Dato:  17-12-2004 17:39
at få aflivet/slagtet gamle heste om efteråret, hvis man ved at de ikke kan klare en vinter til pga. smerter o.l.
Sidste år var vi 3 som fik aflivet heste i september måned i den stald hvor jeg har hest. De var i alderen 11, 24½ og 32 år - og ingen af dem ville have haft det godt med en kold vinter og mange timer i boksen.

Infektionssygdommene kommer nok mere om vinteren, hvor hestene står ind og "nemt" kan smitte hinanden. Og så er der jo alt andet lige, mere fugtigt og dårligere luft indenfor i en lukket stald feks. om natten, end om sommeren hvor hestene går på døgnfold. Dårlig luft = større gener i luftvejene = større infektionsrisiko.

Nogle heste har heller ikke godt af det i benene at ikke komme så meget på fold, hvis man ikke synes de skal ud i regn og slud.

Men dissideret sygdomsepedimier, som hos mennesker med lungebtændelse og influenza, som ofte rammer om vinteren, har jeg ikke oplevet.

Sidste år stod vores stald med influenza i sensommeren, og der var mange heste hårdt ramt, selvom vejret var o.k., og de var meget ude.
Så smitsomme sygdomme må man nok forvente kan ramme hvor og når som helst, især hvis man har en konkurrencestald eller tager til skuer o.l.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider