Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Muligt at finde sådan en slags passer?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 09:29
Jeg er kommet i en lidt kedlig situation. Hesten jeg har i ridning har jeg problemer med at nå hver dag. Og nogle dage, kan jeg kun lige nå at tage hende ind og give foder og lige kigge igennem også ud på folden igen. Det er abselut ikke optimalt, hverken i min verden eller ejers verden.
Desværre har ejer ikke rigtig tid til hesten, og desuden kæmper hun med, at overvinde sin lettere angst for heste, som gør, at hun kun meget sjældent vil gå en tur med den.
Nu er jeg bare nået dertil hvor jeg må sige stop. Jeg vil gerne have ihvertfald en dag, gerne 2 dage om ugen, hvor jeg ikke behøves at have dårlig samvittighed overfor hesten. Så vi har diskuteret at få en passer på den.
Hun er jo kun lige blevet tilredet....Hun er faktisk ret sød, men hun har et par særheder, som gør, at jeg ikke vil have der kommer en part på hende.

Så det vi søger er nok en, der gider og komme for at give mad og wrap, strigle og hygge med hende, samt gå nogle gode ture med hende. På sigt selvfølgelig ridning, men jeg vil gerne have, at hun har det fundementale helt på plads, inden andre kommer derop.

Der er ikke tale om hverken betaling eller løn, selvfølgelig vil jeg gerne give undervisning til gengæld eller lign, men som udgangspunkt er der ingen løn.
Tror i det er muligt at finde sådan en passer her i området (Herlev/Bagsværd)?
Det er ikke svært at finde en der vil ride....men passer.....jeg har ingen føling med det!
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf<
Au pair søges til Schweiz

se her
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det burde kunne lade sig gøre.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 09:40
Altså... dengang da jeg var barn...

... der var man jo lykkelig, hvis man fik lov til at rense hove på en af privathestene

... der var man ikke til at hive ned fra skyerne i en hel uge, hvis man havde skridtet en privathest af.


De tøser må findes derude endnu, men der er desværre nok blevet længere og længere imellem dem. Det lyder til, at I skal have fat i en ung pige, som netop har tiden, da hun ikke er ret længe i skole hver dag.

Pas på med at vurdere pigerne på alderen. I kan sagtens være heldige at finde en ansvarbevidst pige på 12 år og I kan være uheldige at finde en umoden pige på 17 år, som nærmest begynder at svigte fra dag 2.

Der skal dog være noget i udsigt for pigen, synes jeg. Ellers bliver det hurtigt meget surt her i vinterhalvåret, at komme ud og spule ben på en pladdervåd hest samtidigt med, at det vælter ned fra himlen... I må kræse lidt for hende uden at det så bliver egentlig aflønning. Sørg altid for, at der er nogen guf (småkager, brunkager, pebernødder, vingummier osv.) hun kan tage af og en vandkoger, så hun kan lave varm kakao eller the. Det skal helst være hyggeligt for hende, at komme derud og hvis hun må tage en veninde med, så hjælper det alt sammen på det.

Selvom hun ikke må ride, så kan hesten jo sagtens lære at gå på presseninger, passere flagrende plastic, gå en tur i skoven oma.

Mjo, den slags piger findes endnu... men der er blevet langt imellem dem!



Hilsen Camilla & Felur



Albion Legend K2 Dressage sælges.

Klipning tilbydes! Glostrup og omegn. Se min HP, PRÆS eller MPL.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 09:41
der findes den slags passer, var selv sådan da jeg var yngre... ;O)

Og kender nogle der stadig ville elske bare at nusse om hesten, gå ture med den mm...

Der findes jo også folk der GERNE vil være sammen med heste men ikke TØR sætte sig på ryggen af dem, de kan ofte have problemer med at finde heste at passe, fordi ejer enten vil have de SKAL ride hesten, eller smider for store arbejdsburder over på dem, "nu du alligevel er her, kan du så ikke..."

Men de findes *s*

Desværre bor jeg ikke i det rigtige område, og gør mine veninder heller ikke ;o)

Men håber du finder en passer...

:-D Knus fra mig :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 det burde
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 09:44
kunne lade sig gøre hvis stedet er nemt at komme til... men generalt syns jeg de unge er meget krævende i dag det er lige før en gang imellem man får indtryk af de vil ha penge for at få lov at ride...kan da huske man gerne selv cyklet langt bare for at klappe en hest
Mange Hilsner Henriette {>
SE MINE SKØNNE PLETMULER!!!
;-D ;-) B-) ;-D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, de er sgu svære at finde!
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 12:39
Jeg har 4 heste der kan/ må rides, og jeg kan ikke finde nogen der vil. :0(
Sidste år satte jeg en annonce i avisen, og der var et par 10 årige piger der henvendte sig.
Jeg gjorde opmærksom på at jeg ikke syntes de var gamle og erfarne nok til at ride rundt ude i terænnet på mine heste, og så blev de fornærmet.
Den ene havde gået til ridning i et halvt år, og den anden havde passet en shetlænder i to år.
Desuden ville de ha at jeg skulle betale et buskort til dem hver, og en slags timeløn når de var her! :-@
Jeg sagde til dem at de måtte ikke være rigtig kloge hvis de troede jeg ville betale løn til såden et par uerfarne tøser for at de kan ride mine heste! :-*
Helt ærligt!
Så, jeg ved ikke rigtigt, på en måde har jeg droppet det lidt, for det er altis såden nogle underlige nogen der henvender sig, eller nogen der har lært at trave på en rideskole, og så mener de de er verdensmestrer.
Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
{> Du vil garanteret syntes det er skide skægt! {>

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karina(Islænderfan)
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 12:53
Hihi :-D

Det er nogen spøjse oplevelser man har en gang imellem med de her partsøgninger.

Jeg havde for nogen år siden en tre-i-en annonce, hvor jeg også annoncerede for to andre veninders heste.

Især den ene hest kom der en del henvendelser på. Det var en fuldblodshest, som engang havde gået løb, men nu var under omskoling til dressurhest (den er sidenhen blevet ret godt, så vidt jeg ved). Specielt en af henvendelserne husker jeg:
Det var en ung pige på 10-12 år, som gerne ville ride denne her fuldblod. I annoncen havde jeg gjort opmærksom på, at den ikke gik løb mere, men hende pigen her ville gerne ride væddeløb!
Desuden var hun ret erfaren, for hun kunne ride med sporer!
Da jeg spurgte hende om, hvor længe hun havde redet, så vidste hun det ikke. Hun kunne heller ikke svare på, hvor mange gange om ugen hun havde redet eller om hun havde passet heste før.
Jeg takkede pænt for at hun havde ringet og gav beskeden videre til ejeren af fuldbloden. Hun var så ikke interesseret.
En anden pige ringede og prøvede at presse prisen helt urealistisk meget - det synes jeg også er lidt tarveligt, at spilde tid på, da annoncen gav nogen kritierier.

Men man må ikke skære alle små ponypiger over en kam, for jeg har oplevet de små og meget ansvarbevidste piger, som kunne meget mere end de noget større piger.

Arj, Karina... dem kan jeg godt forstå, at du sagde pænt nej tak til 8-)



Hilsen Camilla & Felur



Albion Legend K2 Dressage sælges.

Klipning tilbydes! Glostrup og omegn. Se min HP, PRÆS eller MPL.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 13:57
Nu vil jeg sige, at i 13 års alderen havde jeg nok gjort alt for bare at klappe en hest, (Var dog så heldig at passe en på det tidspunkt) selvom jeg skulle cykle 5 timer frem og tilbage... Smiler!! Men i dag er det sådan lidt, hmm nej... Jeg arbejder ofte til sent, og har derfor ikke brug for bagefter at skulle ud på et maraton. Men ville nok ikke have noget imod bare at nusse om hesten... Dog ville jeg nok gerne i fremtiden kunne hoppe op og bare ride et par runder...
Men jeg sidder også og ville utrolig gerne finde en hest, hvor det bare er hyggeridning.. Med et roligt temperament, som ikke farer afsted så snart den kommer ud på stubmarken... Og som ikke står lang pokker i vold... Men synes bare jeg ikke har heldet med mig...

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 *suk*...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 14:07
Øv øv...
Hvorfor bor i såååh langt væk..
Og hvor var i da jeg var 12-14...
Vil da nok kalde mig selv ansvarsfuld..
Men nu er jeg jo begyndt på gymnasie.. Og så kan jeg jo ikke tage så langt væk mere..

Håber i kan finde nogle "rigtige" hestepiger :-P
Hehe..

TinZ..

At springe er som at flyve til hest, hvad kan være bedre?


Søger SPRINGHEST til låns..!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja da....
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 14:52
Ja, jeg er nok en af de heldige...

Jeg havde det samme problem som dig tine..
Jeg har jo en unghest April på 3 år.. Og er nu også kommet dertil hvor jeg godt kunne tænke mig 2 fridage uden at have dårlig samvittighed....
Men jeg havde aldrig troede at jeg kunne finde ender gad det.. For ja, jeg har også visse ting som jeg vil have ioden med hensyn til omgangen med april da hun noik bliver arbejdet med på en lidt anden måde end normal, + hvem gidder at komme til en unghest og "kun" muge strigle nuse og gå ture og arbejde fra jorden... ingen troede jeg... udover så jeg helst ikke en helt ung en, da hun som sagt er unghest og har lidt sine egne ideer...

Men jeg satte en annonce her på hestenettet....

Og der gik et par dage, og jeg fik en mail fra en pige på 17 år....

Hun kom ud til April og vi fik snakket osv... satte hende faktik op på april med det samme.. for meningen var at hun skulle komme til at ride en gang om ugen med tiden.. men det havde jeg ikke nævnt noget om til at starte med.... Men det var jo meget ret og se om kemien var der imellem dem...

Og nu har linda så passet April i snart to måneder og det går rigtig godt og jeg er rigtig glad for hende.. Det skal lige siges at hun tidligere i sin pony tid selv havde ponyer og red mange stævner Distrikt/landstævner.. og har udover arbejdet på en stutteri hvor hun tilred ponyerne....
Så det var jo helt kanon... Og nu har hun ikke så meget tid mere.. og det er ikke så meget ridningen hun går efter men samværet med hesten...Så det er helt kanon
Og nu rider hun hende så også i hvertfald en gang om ugen..
Og det dejlige er at hun bor lige ved siden af hvor April står...
Så hvor heldig kan man være...
Jeg har i hvert fald ikke noget at klage over...

Så de kan altså sagtens findes, sådanne passere... Men tro da også jeg har været ret heldig.... ;-)

Det skal også lige siges at hun ikke får noget for det.. men faktisk startede med at spørge mig hvor det kostede om måneden...
Men selvfølelig tager jeg ikke noget for det

Mia
0
0
Svar på denne tråd
 
 det tror jeg...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 16:28
jeg tror godt det kan lade sig gøre.
Jeg har selv passet en pony i 4 år hvor jeg stort set ikke har kunne ride nogle af årene fordi hun var gammel. Da jeg begyndte at passe hende var jeg lykkelig for bare at passe hende og efterhånden blev jeg så glad for hende at jeg afslog at få min egen hest, fordi at jeg så ikke ville have tid til hende.
Da jeg begyndte at passe hende var jeg 11 år.
Prøv at tage ud på en nærliggende rideskole, og se efter nogle. Jeg vil råde dig til at se efter nogle af dem som ikke går så meget sammen med de andre, de er tit mere ansvarsbevidste og rider mere for samværet med hestene fremfor selve ridningen. sådan oplever jeg det i hvert fald.
-Signe
;-D

husk at tage sutsko på ellers bliver strømperne forkølede
0
0
Svar på denne tråd
 
 ttjjjaaa
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 17:31
Det burde da helt sikkert være muligt Tine.

Hvis det ikke var fordi jeg nok ville komme til at savne ridningen alt for meget, ville jeg da nok springe til. Nu min lille part mand højst sandsynlig bliver solgt inden for den nærmeste tid.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 18:05
Lige nu betaler jeg for at strigle og muge ud ;-)

Men det er min egen skyld.. tør ikke ride hesten på tur, da den har været ved at løbe af med mig nogle gange, og banen er for det meste oversvømmet, såe.. Jaja man kan da altid finde noget at bruge sine penge på :-P
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  16-11-2004 23:23
de mange gode råd.
Jeg har besluttet at sætte en annonce på nettet, også tage den derfra.
Ihvertfald er kravene som sådan, at personen skal have fast en dag, men have mulighed for at komme op til 3 gange om, når "lokummet brænder". Det skal være en, der kan komme senest kl 17 her om vinteren, også bare en, der kan overholde simple aftaler, som fx ikke begynde at ride den, uden at have fået osv.
Så håber jeg, at vi kan finde en...
Men igen, tak for hjælpen!

Ps kan da sagtens huske da jeg var 13-14 år gammel....der cyklede jeg fra Lyngby til Ballerup rideklub hver dag og passede 5-7 heste...og der var ingen ridning inkluderet.... Men man gjorde det gerne!? Hvor er de unger idag??
Mvh. Tine

Sæt kryds i kalenderen: HN-træf fra d. 4-7/8-05 på sjælland
tråd om HN-træf:HN-træf<
Au pair søges til Schweiz

se her
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider