Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 fryser min kanin??
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 18:57
silver ligger meget stille i sit bur lig enu...(har tjekket at han er i live ;-))

men altså, han ahr kolde ører, helt kolde! hans bur står ude i vores gang, hvor hoveddøren er. der har han pt stået et pænt stykke tid og der har ikke umiddelbart været problemer, faktisk er det rart at han er der, for man kan lige særre af ind til stuen og så kan han rende der og passe sig selv lidt :-)

der er klinkegulv der ude med varme i, mend en er ikke tændt. hans bur står direkte på gulvet, ved godt at det står der i alle bøgert adet ikke må men det har jo været sådan et fint vejr og ikke særligt koldt..

men er der alligevel for koldt for ham?? siden hans ører er kolde og han ikke rigtigt gider gå ud af buret, har dog været ude i formiddags og der futtede han glad rundt der ude i gangen og på badeværelset...
------------------------------------------------------






Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 han er sikkert bare træt
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 19:03
efter han har løbet rundt . ,min hr ninus og trunte har os bare ligget helt stille idag ...

min hun kanin for snart unger ... men hun kan ikke rigtigt finde sig til rette !

Men fordi den har kolde ører .. det kan jeg ikke svare på , for mine ninuser har varme ører begge to ....

hilsen Louise
I LOVE FRIESER
0
0
Svar på denne tråd
 
 ved ikk helt
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 19:19
men han må i hvert fald ikk få træk. Og måske skulle du lægge et tæppe under hans bur.. Tror egentlig ikk han fryser, men hold du bare øje med ham. Min kanin står ude hele året rundt selv om vinteren og han 7 år nu :D og han har aldrig frosset.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1......................
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 19:29
Tror heller ikke han fryser :-)
Men som en anden også siger er det meget vigtigt at han ikke får træk, og så vil jeg også råde dig til at ligge et tæppe under buret, eller sætte det op på et eller andet, så det ikke står direkte på gulvet :-)

MVH

Jeanne
:-) :-) (y) En rigtig kat er en Main Coon (y) :-) :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Når...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 19:41
Når gnavere ligger helt stille, er det oftest tegn på C-vitaminmangel..
Giv ham noget salat eller et æble, stil hans bur på et gammelt tæppe..
Har han et lille hus som han kan kravle ind i??
Det elsker sådan nogle nemlig.. ;)

Jeg vil foreslå at stille ham et lidt varmere sted..
Og så give han noget med en masse C-vitaminer i.. Og så et hus at kravle ind i, hvis han ikke allerede har det.. ;)

God bedring til ham.. (y)



NDeath will come to everyoneN
´Why is it such a big deal?´
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror nu ikke
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 19:47
at et tæppe under buret hjælper på træk.

Kan du ikke sætte pap eller træ på siderne og toppen af buret?

Kaniner er jo temmelig hårdføre og kan tåle mange minusgrader, så den fryser nok ikke - træk er, som andre nævner, en anden sag.
- Life is the essence of you -
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:31
er re tude af den men svarer alligevel.

han ahr ikke et lille hus, der er ikke rigtigt plads i buret, men om natten har han tæppe over halvdelen af buret.

det er også meningen at han skal ind på mit værelse at stå igen...hvis han bare kunne droppe sit pisseri i min seng.

tror nu ikke jeg kan lægge pap eller træ om hans bur.


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 21:37
man plejer at sige at de ikke har så godt af at blive flyttet. Men det er mest fra indendørs til udendørs.. men det ka jo godt være at der er koldere i gangen ed der er på dit værelse.. men som du selv siger så hæv ham lidt over jord niveau og læg etelelr andet varmende ind til ham, som et tæppe e.l.

:-D Kh Miss E

0
0
Svar på denne tråd
 
 kolde ører
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 23:42
kaniner kan tåle meget kulde MEN IKKE TRÆK så mon han står i træk ??? mvh Trine
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kaniner tåler fint kulde
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 01:53
Varme er faktisk et større problem for dem. Jeg har haft kaniner, der stod ude om vinteren, og de stortrivedes- men en hed sommerdag, det brød de sig ikke om, der lå de oftest helt udstrakte og gispede.
Havde de nu haft muligheden og var vilde, så havde de sikkert søgt ly *under* jorden. Nu afkølede de sig med ørene og en stor kropsoverflade, der desuden havde kontakt til jordoverfladen.

Kaninens ører er dens måde at køle af på- udover at gispe/halse. Er det varmt vil blodørene på kaninens ører være tydelige- mod lys kan man se mange fine årer- og den store vene i øret er ofte spændt i varmt vejr.
Blodet løber ud i ørene og køles af, og er med til at kaninen ikke får hedeslag.

Fryser kaninen, så vil den lægge ørene ned ad ryggen og puste sig lidt op, samtidig med at poterne er puttet godt ind under kroppen, og kaninen kryber sammen for at formindske kropsoverfladen.

Din kanin fryser ikke! Det er sommer med temperaturer over frysepunktet. 8-) Der er større fare for hedeslag!

MVH
xtiny

* @Lan plays with his privates.
< Rintaun > ...
< @Lan > I got these new toy soldiers
< @Lan > They are really neat

bash.org

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm jamen
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 11:46
søde xtiny :-) han gør faktisk også det der emd at læge ørene tilbage og putte poterne ind til sig ;-D det gør han ret tit, men tror måske det bare er for hyggens skyld...

men ja uha hedeslag skal jeg ikke nyde noget af...det e rjo ikke godt for dem ;-) men han elsker nu at være ude på græs, der er altdi tæppe over noget af buret, for så har han da skygge.

lige et tip til jer andre: har i to indebure så taget gitteret fra det ene, brug en tang til at få lågen af med og så kan det sætttes sammen med overdelen fra det bur kaninen er i, så har den to bure at være i når den er på græs, det gør jeg med silver, han elsker det! der er så tæppe over det lille bur så han har skygge og et læsted :-)


Med venlig hilsen
Anja og Thjalfe
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D



GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolde kanin øre
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 16:47

Min han kanin Benny, står udenfor, og jeg ligger tit mærke til at når jeg er nede hos ham er er hans øre tit kolde. Betyder det så han fryser??

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 16:48

Gammelt indlæg.

 

Men ja, en kanin kan fryse hvis dens øre er kolde. Giv masser af varmt halm, gerne bunker af det pt.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 FffffffffFf
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 21:47

Ved godt det er et gammelt indlæg men kunne ikke lige finde andre steder at spørge . Idag var jeg nede hos ham og havde ham oppe, hans øre var kolde, selvom igår gav jeg ham en stor bunke halm, som han har lavet hul i og gemmer sig i, men hans øre var stadig kolde

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 21:50

Står kaninen nok i læ?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krjtjjtjghghghg
Forfatter: 
Dato:  26-11-2014 22:22

Altså bagved hans bur står en kæmpe brændestak, og ved siden af hans bur er der også en brændestak, men der er ikke noget foran hans bur, men i selve buret er der en låge han kan gemme sig bagved. Men tror du det kan være derfor? . For så skal han jo flyttes

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider