Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nye riderute i Klosterheden (langt)
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 22:02
Hej Alle - Rideruten er 66 km lang og indvies på søndag kl. 10 ved P-pladsen i krydset mellem Gl. Landevej og Skr. Nedergaard Hansen Vej (ved 7620 Lemvig) med en guidet ridetur på kun 8 km. (y)

vores lille lokalavis i Lemvig og omegn havde en "lille" artikel som jeg har lyst til at citere lidt fra... :) :) :) :)

"Skov og Naturstyrelsen, Klosterheden, har i samarbejde med en gruppe lokale ryttere etableret en ny riderute igennem Klosterheden Plantage. Ruten, er er markeret med gule hestesko, er en af de længste i Danmark - 66 km. lang. Forløbet er lagt, så der er mulighed for at ride ture af forskellig længde, ligesom ruten passerer adskillige P-pladser, hvor der er mulighed for at parkere en hestetrailer.

Ruten har et varieret forløb, så der er både lange lige stræk i selve plantagen og mere snoede forløb langs slugter og vandløb. Langs ruten er der flere stedet bygget små folde, hvor der er mulighed for at holde hvil. Her er bindebom, vandingsmuligheder for hestene og bord og bænk til rytterne.

Ny folder.
I forbinedelse med etablering af rideruten har distriktet udarbejdet en forlder om ridning i klosterheden. Her gennemgås dels generelle regler for ridning i statsskovene og dels de særlige muligheder og regler, der er i Klosterheden. Endelig giver kortet et godt overblik dels over ruteforløbet, men også over de tilgængelige friluftsfaciliteter."

Vi ses derude... ;)

.
mange hilsner

Rikke


Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning


Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd
 
 Arghhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 22:27
Der er bare lige 170 km. derhen :-* Ellers var jeg den der stod der som et lille søm, når ruten skal indvies.

Har redet distancestævne deroppe ved ROM-rideklub, og det er bare kanon terræn - nemt at overskue, ikke for kuperet, og dejlig skov ;-D

Nyd turen på søndag ;-D

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 22:31
det var en skam Charlotte :( jo flere jo bedre.. ;)

Det er et rigtig godt terræn og som artiklen siger, er der frit valg om man vil have kuperet terræn eller lige landevej... og skoven er rigtig rigtig flot... (y)

:) :) :)


.
mange hilsner

Rikke


Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning


Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd
 
 Åhh....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 22:36
Hvor jeg dog savner at ride i Klosterheden!
Jeg skulle aldrig, aldrig være flyttet fra Lemvig.

Men nu skal hestene på græs i skoven her i Kolding. Så kan det være at lidt af længslen bliver indfriet.

God fornøjelse til Jer der skal afsted!

/Mia.
Reality is a crutch for those who can't handle drugs..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih.....
Forfatter: 
Dato:  23-03-2004 23:30
..hvor dejligt! Klosterheden er et skønt sted at ride! Jeg kommer nok ikke til at benytte mig så meget af muligheden for at ride der, for vi har jo vores egen kæmpe skov lige i baghaven, men det giver da mulighed for at mødes med andre hesteglade mennesker og måske tage en ridetur og en overnatning under åben himmel. :-)

Camilla

Part søges til Monsterhesten! Se mere på min præsentation. :-)

"Allthough we run in a herd, we are always alone."
0
0
Svar på denne tråd
 
 dejlig skov
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 00:59
Ja klosterheden er en dejlig skov men det er en god ide at have et kort med, da vi kørte til Staby på sommerferie, tog vi lige en smutvej igennem Klosterheden, vi var lidt desperate da vi havde kørt 3 timer, uden at komme ud på den anden side, og hestene var trætte og mørket var på vej. vi nåede først frem til Møborg grusgrav kl. 23, så vi fik sen aftensmad den dag.

ulla

kan man ikke ride:{-(må man køre, det er godt det er en god familiesport {>
0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle tiders!
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 08:20

Det bliver jo sjovt til sommer! der må vi jo hellere ud og afprøve ruten og de små folde :-D

jeg havde nu lagt mærke til de gule hestesko på træerne, men jeg vidste ikke at de markerede en så lang rute.

/Anne
0
0
Svar på denne tråd
 
 arrrgghh
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 08:37


...Her render jeg rundt med trykkede ribben, og kan ikke komme med... ØØVV


Ja så er vores 16 km. i Husby Klitplantage jo ingen ting længere... :) :) :) :)
MEN vi har dog stranden med også, det er der ikke i Klosterheden... :) :)

Og 16 km. er rigeligt til at give mig en øm rumper og 2 trykkede ribben... :) :) :) :) :) :) :)


M.K.H.
Else.




"Man lugter ikke af hest, man dufter!"

:-) Medlem af pylreklubben. Klubben for pylrede hesteejere. :-)




"Kunne du tænke dig at ringe gratis fra din fastnetstelefon, med venner og bekendte..??? Hvis ja, så ring 97333989... !!!!"
0
0
Svar på denne tråd
 
 øv at man ikke har heste mere
Forfatter: 
Dato:  24-03-2004 10:52

øv at jeg ikke har heste mere, ville gerne have været der ude at ride, der er bare så flot og hyggeligt i forår og sommermånederne
0
0
Svar på denne tråd
 
 ohhh....
Forfatter: 
Dato:  29-03-2004 08:35
hvilken tur....

Jeg havde godt nok ikke hesten med (kort forklaring - hun har lige været skadet) - så jeg og veninden tog vores små hunde med og bestemte os for at følge den valgte rute på gå-ben :) :)

Der var høj solskin, blå himmel og masser af glade ryttere - det var en god dag.

Meen i dag - pyha jeg har ømme ben... det er måske en god ide, at træne sig op til at gå godt 8 km i rask trav - inden man gør det igen... ;)

Der skulle blive arrangeret en ny tur sidst i april - der vil komme en dato senere....

.
mange hilsner

Rikke


Den, der opfatter fremtiden som modvind, går i den forkerte retning


Der er nye billeder af mine sorte perler - se præs
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider