Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Er jeg for stor/tung til min pony
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 00:26

Hej allesammen.

Jeg håber virkelig at i har lyst til atbyde ind med jeres mening/ holdning om mit dilemma.

 

Jeg står og skal have en ny bedste ven og har i den søgen mødt en dejlig og skøn pinto/islænder pony som jeg er fuldstændig forelsket i. Mit dilemna er at jeg vil være 100% silker på at min (forhåbentlig nye pony) kan bære mig.

Ponyen er ca. 145 cm og er en robust madamme. Hun er lidt overvægtig og mangler at få opbygget nogle muskler.

Jeg selv er "kun" 157 høj men vejer derimod 72 kilo. Jeg er igang med at tabe de sidste 12 kilo men vil ikke have at jeg på nogen måde gør skade på hende. Lyder det fair i jeres øre eller er jeg fuldstændig uansvarlig at købe hende.

Hilsen Pernille

 

(har desværre kun dette billede min veninde tog bagfra da jeg var ude og prøve hende)

Billede

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ooiuytree
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 06:25

Din højde er jo rigtig god til at ride pony, men vil sige at din vægt er for høj.


"I used to have an open mind, but my brain kept falling out"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg krydser
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 08:52

Ja min højde er god, men vægten er jeg også nervøs for, men hun er jo en robust dame som har islænder i sig. Har netop skrevet med dyrelægen som skal lave handelsundersøgelsen og hun vil som det første se hvordan jeg sidder på hende (min balance) samt se om matchet er perfekt! Det vil bare være så øv, hvis det ender med at jeg ikke kan få hende. Hun er perfekr på alle andre punkter

3
1
Svar på denne tråd
 
 Pony/vægt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 11:26

 

Jeg har en DSP hoppe på 142 cm i stg med almindelig bygning og jeg er 162 cm høj og vejer omkring 76 kg.

Jeg har haft hende i 25 år og hun har altid slæbt rundt på mig uden problemer. Okay måske vejede jeg ikke lige 76 kg, da jeg fik hende som 12 årig, men de sidste 15 år har jeg været oppe i den vægtklasse. Ja og nu bliver hun så 29 år til maj og hun holder fint endnu uden rygproblemer eller andet og hun bliver altså stadig redet på skovture af og til.

Når hun ikke kan mere, så vil jeg nok ikke have en på hendes størrelse igen pga min vægt, men som sagt har hun aldrig haft problemer med at slæbe rundt på mig.

Her fra sidste år i juni

 

Billede

 

 

Hvis det bare lige er ponyen for dig og din plan er at du skal tabe dig + hun også er lidt overvægtig, så kunne du jo købe hende, men undlade ridning i starten. Så kunne du gå/løbe nogle ture med hende, for at I begge kommer i form og får tabt jer, inden du starter op med ridning.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det lettede
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 12:46

Åh hvor godt. ? Det skal siges at jeg "kun" skal ride 2-3 gange om ugen og ellers skal der arbejdes en masse fra jorden. Fik et svar fra dyrelægen igår, og hun siger at jeg umidbart ikke ser for stor og ting ud, men hun vil tjekke efter til handelsundersøgelsen som det første.

Hun er ikke bare perfekt hun er MERE end perfekt. Hun er smuk, god, sød og lidt en bisse alt som jeg elsker. Jeg vil dog til hver en tid trække mig i handlen hvis hendes fysik eller helbred/humør vil påvirkes af min vægt!

 

Og ja, nu har jeg en større motivation for at smide de sidste 12 kilo. (Har allerede tabt 20 )

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hun er blot en hygge pony
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 13:13

Skal hverken til stævner eller noget med hende. Hun skal fungere som en sød skovturspony suplimeret med let dressur (blot for at styrke hendes smidighed.

1
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 16:57

Først og fremmest: Super flot at du har tabt 20 kg! Så skal du da nok nå en størrelse, hvor det er forsvarligt at ride hende :-)

 

Jeg synes de 72 kg lige nu er for meget til hende, men det kan godt være, hun kan holde til det, ligesom Karinas pony her i tråden viste sig at kunne.

 

Hvad med at købe hende og så træne hende op fra jorden, mens du lige taber nogle kg mere? Du behøver måske ikke vente helt, til du vejer 60.

 

Husk at det faktisk ikke er en fordel at det kun er lidt hyggeridning en gang imellem! Prøv at sammenligne det med et let overvægtigt menneske med dårlig kondi, der løfter 20-kg's vægte 1 gang om ugen. Mon ikke han/hun har større sandsynlighed for at komme til skade end en person, der er i god form og løfter vægte 5 gange om ugen?

 

Håber du køber hende, hvis hun er din drømmehest Det lyder det som om, hun er.

 


PAAtvaers

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 19:13

Tusind tak, jeg er også stolt.

Har besluttet mig for at følge min mave fornemmelse og det er at gøre ALT for at få hende hjem!! Jeg vil rådføre mig med dyrelægen og siger hun at det er ok udfra ponyens ryg, ben osv, så må jeg stole på det. Jeg kan ikke få hende ud ag hovedet og jeg ønsker at give hende det bedste og tryggeste hjem?

Hun vil klart blive arbejdet med fra jorden men får også en pony for at ride og det vil der blive gjort.

Så længe dyrelægen siger ok så er jeg tryg. Hun er guld værd!!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Størrelse
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 20:54

Du skal også huske at tænke over hvor stor en sadel ponyen kan gå med. Det hjælper ikke meget at den godt kan bære dig hvis der kun er plads til en 15" sadel på dens ryg men din bagdel er str. 17"

Jeg siger ikke at det er sådan i dette tilfælde, men det er bare noget man skal huske at tænke over når man køber hest. Og islænderen er jo ikke kendt for at have den længste ryg.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeres råd er guld værd!
Forfatter: 
Dato:  20-02-2017 23:48

Det har du helt ret i. Jeg skal være helt sikker på sadlen passer. Jeg må se hvad der sker efter dyrelæge besøget. Jeg har valgt ikke at stresse mere over dette. Flere diger at min højde er perfekt og at jeg blot skal tabe mig lidt, så er det jo bare det jeg må gøre . Det er ihvertfald en kæmpe motivation! Har ikke kunne sove i tre dage da mine tanker er fløjet frem og tilbage og sådan skal det il føles at købe pony. Må stole på min mavefornemmelse også må det briste eller bære. Jeg MÅ eje hende. ?

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift....
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 14:50

Hej Pernille.

Jeg blander mig sjældent herinde, men her vil jeg gerne lige dele et ord eller to

Jeg synes det lyder som en rigtig fin pony for dig. Absolut fordi du er faldet sådan for hende. Så lyder det som om det er ponyen for dig.

 

Jeg (eller rettere min mor) havde i sin tid da vi købte min første pony samme problem/overvejelser. Det skulle helst være en pony der kunne holde til en masse gode rideoplevelser med mig. Uanset min størrelse eller gørelse . Jeg er ikke den tyndeste person der findes, og har aldrig rigtig været det(jeg kan RIGTIG godt lide mad ). Jeg er 1.65m og det er ihvertfald 7-8 år siden jeg sidst har vejet mig, så har ingen idé om hvilket tal vi ligger på.

 

Vi fandt i sin tid en islænder/haflingerblanding, på 1.35m, som var fantastisk til mig. Nøjagtig sådan som du beskriver din hoppe . Vi købte ham som 15 års, og jeg solgte ham igen som 24 års, da tiden blev for knap til at holde ham ved lige.

Her kan du få et billede af "vores" størrelses kombi:

Billede

 

Billedet er taget kort tid før jeg solgte ham. Jeg ved ikke hvad jeg har vejet på daværende tidspunkt, men mit bedste bud er på omkring 75-80kg, hvis det ikke har været mere.

Jeg red ikke meget på ham til sidst, dels grundet tid, men også grundet bekymringer for min vægt.

Han gjorde aldrig tegn til at jeg var for tung til ham, og han kunne snildt hygge sig i skoven i 1-1,5 time i alle gangarter med mig på ryggen.

 

Jeg ved ikke om det hjælper lidt på dine bekymringer, men uanset hvad synes jeg det lyder som om at hun er lige ponyen for dig! Om ikke andet er det en kæmpe motivation til at smide de sidste kilo, hvis man har et mål med vægtskiftet i den anden ende.

Al held og lykke herfra!


♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 15:20

Jeg synes, du er lige på grænsen, men jeg synes ikke, du vejer for meget.

 

Jeg har selv en robust pony på 149 cm. Når jeg søger part på ham, søger jeg ryttere på max. 70 kg. Men min mand får altså også lov at ride på ham i ny og næ, og han vejer 76 kg.

 

Min pony er 25 år, men han er velredet og har en god overline med stærke muskler, så han kan sagtens bære det.

 

En overvægtig pony, der ikke er i form, ville jeg nok træne fra jorden først og så trænet noget overlinje, inden jeg satte en rytter med max. vægt op på den.


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak!! 🌸
Forfatter: 
Dato:  21-02-2017 18:08

Tusind tak for den fine historie, den hjalp da på humøret. Ja hun skal nok blive min, det kan jeg mærke. Hun skal få alt den omsorg og kærlig jeg overhovedet har i mig! Jeg skal nok komme ned i vægt og det samme skal hun (vi må være slanke venner ?)

 

julie, tak for beskeden. Min dyrelæge siger også at jeg på grænsen men absolut ikke for overvægtig nu, og uanset hvad så skal jeg tabe mig de sidste kilo ( var på min første løbetur i dag, længe ) ??

Hvis kemien imellem pony og menneske er så dejlig (som den er imellem hende og jeg) så synes det er synd at smide det væk, når jeg alligevel er fuld i gang med en livsstil ændring.

 

Jeg vil slet ikke ride i starten, både fir at få hende i bedre form uden mig på ryggen men også for at få introduceret de nye omgivelserne til hende, med mig der trækker ved siden af. Vil arbejde en masse fra jorden for har den overbevisning at det i sidste ende kun bliver en fordel for vores tilknytning.

Jeg glæder mig som et lille barn og får hende forhåbentlig hjem allerede d. 4/3. ?

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-02-2017 09:17

Det lyder som en rigtig god plan

 

Jeg har kendt min pony i 10 år, men flyttede ham til ny stald i august sidste år. Selv om rytteren var den samme, kunne jeg mærke, at han også havde brug for en rolig opstart, inden jeg begyndte at ride igen, så der gjorde jeg, som du også planlægger. Vi gik en masse ture i området, og første par gange med rytter på var med en foldkammerat ved siden.

 

Sejt med løbeturen

 

Held og lykke med din nye hest. Jeg kan godt forstå, du glæder dig :) Husk at dele billeder herinde


 

 

Mvh. Julie

 

---

 

Nu som ponyejer af Frederiksminde Mickey.

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lover jeg!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2017 18:43

Hehe, tak for beskeden Julie. Nu er der heller ikke længe til at jeg får hende hjem. ?

 

Julie, jeg lover at sende nogle billeder ?

1
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2017 21:39

Jeg synes, at du skal gå all in for din pony.

 

I virker til at være de rigtige for hinanden.

 

Alt det pjat, mht. vægt og højde...

 

Min hest er 153cm høj, vejer nok ca. 500 kg.

og jeg ...er 168cm høj, vejer nok ca. 67 kg.

 

Og ved du hvad, det går nok alt sammen...

 

Nyd din pony...

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider