Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad må en fjordhest koste?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 19:46

 

og er de billigere eller dyrere, hvis de er over ponymål?

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt lige meget
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 20:39

Der er mange, som gerne vil have én, som er over ponymål, men det er ikke mit indtryk at det rokker ret meget ved prisen. Det, der rykker i prisen er, at den er klar til at starte stævne på i næste weekend ;)

 

Så vidt jeg husker, er din hest helt ung og uprøvet. Så er det bevægelser, størrelae og pasfarve, der tæller. Og naturligvis at den er nem at håndtere, men det er jo altid et plus, uanset alder.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaaa.....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2017 19:22

de må koste lige fra gartis og op efter.

 

Det afhænger jo af hvad køber skal bruge og hvad køber har at købe for.

 

Hvad er det for en du har til salg?


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 pris kontra kvalitet
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 08:14

Skal jeg selv have en gul igen, må den rigtig gerne være over ponymål, idet jeg ikke må starte pony alligevel (min gamle fjordpony på 140 cm var altså for lille og det var nok også en af årsagerne til han blev solgt), men om dem over ponymål er dyrere end den der holder max. ponymål vil jeg umiddelbart sige nej til.. det har ikke den store betydning for prisen..

Det jeg vil kigge på i forbindelse med prisen er primært afstamning og om jeg kan lide typen, bevægelserne, temperament (skal være en hoppe, jeg er bare ikke til vallakker, selvom jeg har to at ride på nu).. (og kan den være ulsblak eller gulblak vil det være et plus).. så har det mindre betydning om den er 148 cm i stang eller 150 cm i stang..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forvirrende... Yes!
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 10:53

 

Takker for svar.

Vi har ikke fjordhest til salg, endnu.

Men jeg har hørt nogle sige at over ponymål betyder de falder i værdi. Jeg troede at der er klasser KUN for fjordheste så man skulle tro det var et + for dem der kommer fra feks. DV.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponymål
Forfatter: 
Dato:  17-02-2017 13:01

Alt andet lige vil jeg mene, de har en smule mere værdi som pony - sorry - da de jo så kan starte både heste og ponyklasser (med 'omregistrering' forstås). Selvfølgelig er det uden betydning til fjordhestestævner, men dem er der immervæk kun et begrænset antal af.

 

Som voksen ville jeg helst have en, der er så stor som muligt, men hvis jeg skulle tænke på mulighederne for videresalg, ville jeg - hvis jeg vel at mærke var fornuftig - foretrække én, der var godkendt som pony, og som en anden siger; man mærker ikke, om den er 148 eller 150.

 

Så selvom der er voksne, der gerne vil have en stor model, er der flere købere til dem, der er indenfor ponymål. Det gør ikke nødvendigvis det store for prisen, men det betyder, at de er nemmere at sælge.

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider