Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Arbejder du på en hesteefterskole?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 20:34

Hej HN.

 

Jeg er i gang med at uddanne mig til lærer, og ligesom mange andre lærerindehestepiger, drømmer jeg om at kombinere passion og job.

MEN der findes jo mange af 'mig' og desværre ikke så mange jobs. Så hvordan skiller jeg mig ud?

Hvordan fik du job på din hesteefterskole?

Jeg kan ikke forestille mig at det er nok at sige jeg har redet i 20 år, jeg elsker heste og vil rigtig gerne arbejde her.

Hvad kigger en kommende arbejdsplads efter?

Er det personlige hesteorienterede resultater, rideinstruktør kursus, noget uddannelse indenfor DRF eller noget helt fjerde?

Er det overhovedet en uddannet folkeskolelærer som ansættes i hestedelen, eller er den kun udd. Berider o.lign?

 

Derudover vil jeg gerne høre om efterskoler med heste på (og omkring) Fyn. Jeg er flyttet til Odense for 3 år siden, og elsker virkelig byen. Min kæreste og jeg vil gerne blive i byen, så det skal være i køreafstand herfra.

Mine Google evner rækker kun til at Billedhave Efterskole i Middelfart har heste, men det kan da ikke være den eneste på Fyn?


- Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 oure har heste
Forfatter: 
Dato:  07-02-2017 09:00

jeg er sjællænder men ved da Oure har en hestelinje- mener ehstene står på broholm

 

men fordi du snart er lærer- hvorfor skal det så være en hesteefterskole?

 

er det hestefag du vil undervise i eller ????

forder det mere er matematik/ sprog/fysik etc du er uddannet i, så jeg har svært ved at se hvor hestene kommer ind i dit job. De hesteefterskoler jeg kender har " hesteudd folk" til stald og undervisning.

 

 

glæder mig til at høre din uddybning :)

 

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 efterskole
Forfatter: 
Dato:  10-02-2017 22:13

På min efterskole tilbage i 05/06 var det en beridder, der ved siden af jobbet på skolen arbejdede proff. med træningsstald, der varetog hele hestelinjen - og altså ikke en læreruddannet :)

 


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 13:11

Tak for input i to.

 

Jeg har aldrig gået på efterskole, så jeg ved ikke hvordan timerne ligger, men kunne nemlig ikke forestille mig at der var timer nok til at være ansat fuldtid i heste delen og det derfor ville være en fordel at have en læreruddannet som parallelt kunne undervise i andre fag. Men derfor blev jeg netop i tvivl om det udelukkende er 'hesteuddannede' som varetager hestedelen. Det giver jo rigtig fin mening at have en berider til at undervise, men berideren står vel heller ikke for den daglige organisation/drift i stalden.

 

Mit drømme scenarie ville være at undervise i mit hovedfag: engelsk, + evt en eller flere af mine andre fag (jeg får 4 forskellige i alt) og også være indeover heste ift. undervisning, stald drift mm.

 

Er der andre som kender noget til denne verden, så kommenter gerne!

 


- Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 da jeg
Forfatter: 
Dato:  11-02-2017 14:38

Da jeg var nyuddannet lærer, drømte jeg også om at kombinere undervisning med heste.

Jeg husker, at jeg fandt min "drømmestilling" i et stillingsopslag. Jeg kan faktisk ikke huske om jeg søgte den, for den lå langt fra hvor jeg egentlig helst ville bo.

Men jeg mødte kort tid efter nogle piger, som gik på den pågældende efterskole og de kunne fortælle at der havde været mange mange ansøgere forbi for at se skolen = vi var mange med den samme drøm. En skal jo selvfølgelig være den heldigi, måske er det dig.

 

Men her næsten 20 år efter, så er jeg personligt ret glad for at jeg holdt mit arbejdsliv og mine private interesser adskilt.

Efter en arbejdsdag, så er jeg glad for at jeg kan slippe pædagogikken og koncentrere mig om heste og andre dyr. Min mand (som er skolepædagog) har det på præcis samme måde og derfor er vores lille landsted, med heste, ponyer, geder, kaniner og marsvin ikke forvandlet til et "fritidshjem"/børneparkering - selvom det ville være nemt. Men sådan er vi jo forskellige.

Det er slet ikke det du spørger om - I know - men jeg ville bare lige gøre dig obs, at når hverdagen rammer, så er det godt at have sit eget fristed og ikke blande tingene sammen.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ridelinje på efterskole
Forfatter: 
Dato:  16-02-2017 14:04

Jeg blev færdiguddannet lærer i 2013 og har indtil august 2016 arbejdet i folkeskolen.

Dette skoleår er mit første skoleår på efterskole, hvor jeg er lærer på ridelinjen.

Jeg underviser i ridning 2 gange om ugen (ca 8 timer i alt). Derudover har jeg også en 9. klasse i dansk og et valgfag.

 

Jeg har helt klart fundet i mit drømmejob. Jeg synes, at det er så fedt med timerne i stalden og at jeg kan kombinere min interesse med undervisning i ridning.

Ridelinjen har jeg i samarbejde med staldens/rideklubbens daglige leder. Han er ansat på timebasis af efterskolen til at undervise i ridning. Vi har hver 4 hold to gange om ugen. Han har også enetimer. Vi har niveauopdelt holdene.

Min skole har valgt at ansætte en lærer, der også kan varetage ridningen, så de har en ansat på lige fod med skolens andre lærere. Dvs at jeg også har vagter og deltager i alt hvad der ellers har med skolen at gøre.

Fordi ridningen som linjefag tager dobbelt så mange timer end skolens andre linjefag er der desværre ikke timer til at jeg kan undervise i mine andre fag som er historie og samfundsfag. Men jeg er meget glad for at have dansk ved siden af.

Flere steder ansatter man en ude fra til at undervise i ridning. Der har underviseren så intet at gøre med eleverne og skolen udover de timer der undervises i ridning.


Karina

 

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 underviser...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2017 20:01

Der hvor jeg var varetog berideren både hele skolens hestehold + elevernes heste og alt der havde med det at gøre, underviste på ridelinjen og i de hesterelaterede valgfag OG var kontaktlærer for en gruppe og havde vagter mv. som øvrige stab. :)

Bare for at uddybe lidt mere ift. det jeg skrev tidligere. :) Så altså en ikke-læreruddannet, som indgik i teamet på lige fod med lærerne.

 


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  22-02-2017 19:11

Karina (Ofelia) - Det er lige præcis det jeg drømmer om, du har!

Dejligt at mulighed er der, selvom det ikke vrimler med jobsne.
Må jeg spørge hvilken efterskole du er på?

Var du ansat på alm. skole inden, også fik du efterfølgende dette job?

Hvad har du af hesteerfaring/resultater? - Er det, det du blev ansat på baggrund af, eller var det din lærererfaring?


- Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 ansættelse
Forfatter: 
Dato:  24-02-2017 13:06

Pernille Enzo:

Jeg har arbejder på Ladelund Efterskole (ligger mellem Kolding og Esbjerg) Før det har jeg arbejdet i den almindelig folkeskole.

 

Jeg fik jobbet først og fremmest fordi jeg virkelig brændte for at arbejde lige netop på den efterskole.

Og så ellers tror jeg, at det er en kombination af rideerfaring og lærererfaring. Jeg selv har redet op til LA5 på C-plan og har været ansat som konstabel ved Hesteeskadronen hvor jeg underviste begynderne, så nej - jeg har ikke de store svimlende resultater eller helt vildt meget undervisningserfaring inden for ridning. Men jeg har redet hele mit liv og ser mig selv som en dygtig rytter (nok mere mit hestemateriale og uheldige omstændigheder, der har gjort at jeg ikke har rundet MB endnu) som så kan kombineres med den pædagogiske indgangsvinkel til undervisningen.

Jeg underviser de elever der på LC/LB niveau og rideklubbens leder underviser de elever der på LA+ niveua.

På sigt vil jeg rigtig gerne undervise mere i springning (det er lidt mere min hjemmebane), men det varetager til rideklubbens daglige leder pt.

 


Karina

 

"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider