Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Dyrepasser Studenterhue
Forfatter: 
Dato:  31-01-2017 16:08

Hej kloge hoveder ?

 

Jeg er til marts endelig igennem 4,5 års uddannelse som dyrepasser med speciale i heste.

 

Sammen med en håndfuld af min klasse, vil vi gerne have huer på. Men hvilken en hører til vores uddannelse? ?

 

Vi er fast besluttet på, at det er det vi vil, uanset om folk synes huer hører til vires uddannelse eller ej, vi har knoklet for det og vil gerne vise os stolte frem med huer til marts

 

håber i kan hjælpe

 

tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-01-2017 16:40

For at svare på spørgsmålet, så er der ikke nogen hue, der "hører til" jeres uddannelse. Hvis du tænker mht. farven på båndet osv.

 

Jeg synes det er SÅ synd, at så mange føler de er nødt til at få en hue for at være gode nok. Som om andre uddannelse ikke er noget værd! Det ved vi jo alle er løgn, alle uddannelser er lige gode.

 

Jeg synes det ville være så meget sejere, hvis i lavede jeres egen tradition. Jeg ved min kammerat, der er færdig som slagter, fik en bowler hat! Det symboliserer deres uddannelse.

 

Det er da kedeligt at få en hue, når i har lavet noget andet. I skal da netop vise, at i har taget end anden vej, nemlig den der passer til jer og som i er stolte af :)

 

De sygeplejersker, der arbejder med dyr (veterinærsygeplejersker), får så vidt jeg ved en rigtig flot nål/broche til at sætte på tøjet. Ikke nogen hue, men en nål der viser hvor deres faglighed er.

Måske kan i få en med en pote, eller en masse forskellige dyr ved siden af hinanden?

Et eller andet der symboliserer, at i har valgt at arbejde med dyr!

 

Hvis i absolut vil have en hue (hvilket jeg synes er synd - jeres uddannelse er lige så god som andre, der er ingen grund til at føle, at i skal efterligne en anden uddannelses tradition, for at føle jer gode!), så tænker jeg at en grøn eller brun farve bånd vil være de bedste.

Da grøn og brun jo er "natur" farver.

 

Tillykke med uddannelsen :) det er flot klaret


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

12
0
Svar på denne tråd
 
 7 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-02-2017 14:07

Jeg må tilslutte mig Paradise - hvorfor gå med huer når det intet har med jeres uddannelse at gøre? Jeg kan sagtens følge at i gerne vil vise frem at i er færdige med jeres uddannelse (super flot!) men hvorfor gøre det med et symbol som overhovedet ikke har med jeres uddannelse at gøre - ingen vil kunne se på jer og tænke "de er lige blevet færdige som dyrepassere, yay!" for ingen studenter bliver færdige i marts så det vil nok skabe mere forvirring end anseelse.

 

Jeg syntes i skal tage Paradis's råd og skabe jeres egen hat, nål, trøje, whatever - og med dem vise jeres stolthed frem!

(og evt. presse skolen til, at det er en tradition som skal følges fremover og så kan i være stolte i sige, at det var jer som startede den! Dét ville dælme være fedt!)

Og kæmpe tillykke med uddannelsen!

ps: syntes i øvrigt det med bowleren er ret fedt for slagterne, meget stilfuldt!


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

9
0
Svar på denne tråd
 
 Hue eller ej
Forfatter: 
Dato:  02-02-2017 13:57

Om I vil have hue er op til jer, men man kunne læne sig op af landmænd med grønne (så vidt jeg husker) huer, eller ja lave jeres egen.

 

Findes der noget symbol for jeres fag? Bowlerhatten hos slagteren er jo en æld gammel tradition, så det kunne være, der var et for jeres fag I kunne bruge? Og så få lavet det I gerne vil have :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 sdffsdvbv.
Forfatter: 
Dato:  04-02-2017 06:04

Hvad med at bruge jeres ridehjelm evt i forskellige farver,noget helt andet er hvad kan den uddannelse egentlig bruges til.

Den må jo kunne bruges til et eller andet,ellers er alle de år jo desværre spildt.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen hue til dyrepasseruddannelsen
Forfatter: 
Dato:  04-02-2017 15:41

Der hører ikke hue til dyrepasseruddannelsen. Se fx her: clseifert.com/da/student/ uddannelser/

Men I kan jo tale med et af de firmaer, der laver huerne, om de har en idé. Måske den grønne uden emblem, hvor I evt. sætter en hest i stedet for?


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider