Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Trumph dropper ny lov mod soring!
Forfatter: 
Dato:  25-01-2017 18:57
Indsat fra nyheden Trumph dropper ny lov mod soring!:

Den under Obama fremsatte lov til beskyttelse af Tennessee Walking Horses mod den barbariske og særdeles smertefulde behandling kaldet 'soring', der tjener til at få hesten til at løfte sine ben kunstigt højt, bliver nu sat på hold af den nye præsident Trumph

 

Dropper lov første dag som præsident

Det fremlagte amerikanske lovforslag, The Horse Protection Act (HPA) amendment, der omhandler træningsmetoder og forbyder anvendelsen af kæder og opstyltede sko på Tennesee Walking Horses, og tillige omhandler bemyndigelse af inspektorer til at håndhæve loven, er første dag inde i den nye regerings levetid, allerede blevet sat på hold af den nye Trumph administration ( 20. januar 2017).

 

Barbarisk og smertefuld træningsmetode

Soring betegnes den metode, hvor trænere forårsager heste stor smerte ved hjælp af kemisk ætsende midler på hestens koder og ved at påføre fysiske tiltag som store styltesko og kæder, for få hestene til at løfte deres ben unaturligt men imponerende højt. En meget barbarisk og særeles smertefuld behandling af de ellers meget rolige og tillidsfulde heste, som racen er kendt for at være.

 

Billede

 

Typisk eksempel på tunge styltesko som påførers hesten således at dens forpart stilles kunstigt højt og den løfter sine forben unaturligt højt.

 

HPA lovgivningen forbyder allerede salg eller fremvisning af heste der været udsat for metoden og forbyder forskelligt udstyr, men metoden praktiseres fortsat i udbredt grad, og det var håbet for mange amerikanere og hestefolk verden over, at den nye skærpelse af loven og øget kontrol på området, ville bidrage til at denne barbariske og helt uacceptable adfærd overfor de sagesløse heste endeligt ville overgå til historiebøgerne.

 

Skulle træde i kraft den 24. januar

Det var hensigten at lovændringen skulle publiceres i det federale regster i går den 24 januar 2017, hvorefter lovstramningen ville træde i kradt, men Trumph har allerede på sin første dag i sit nye embede, sat en stopper for at loven træder i kraft.

 

Alle ikke ikrafttrådte love - tilsidesættes

Det Hvide Hus har udstedt et momorandum, som foreskriver, at alle endnu ikke offentliggjorte regler og lovforslag skal trækkes tilbage til de respektive administrative kontorer for en grundig gennemgang og revurdering.

 

"Bureaukratisk brokkeri, har skrinlagt et forslag som alle lovgivere og offentlige kontorer ellers var enige om var det rette at vedtage! " udtalte en tydeligt skuffet og yderst utilfreds Wayne Pacelle i forbindelse med annonceringen af, at lovstramningen til beskyttelse af Tenneessee Walking Horses mod soring alligevel ikke ville blive vedtaget.

 

Parcelle er præsident og CEO for foreningen The Humane Society of the United States, en forening der går ind for human behandling af alle dyr og som udgør USA's største dyrebeskyttelses organisation.

 

Vil du vide mere?

 

Vil du vide mere, er der her et link til You Tube video der viser soring teknikken anvendt (kan ses her) men der må nødvendigvis medfølge en ADVARSEL om, at dette er MEGET stærke billeder.

 

Link til engelsksproget faglig artikel om hvad soring er, kan ses her

 

Billede

 

En hest udsat for soring, har ofte vanskeligt ved at lægge sig og rejse sig. Bemærk at dens ben er bandageret med gaffa-tape m.v. under hvilke den formentlig vil være smurt med ætsende kemikalier

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså..
Forfatter: 
Dato:  25-01-2017 20:39

Helt ærligt, det ligger som et lovforslag, som ikke er sat i værk.

 

Allelovforslag er sat på stand by,af den nyeregering. Ikke kun dette. Det er meget normalt at sætte alle lovforslag på stand by,når der kommer en ny regering. Dette har INTET med Trump at gøre, hvad man såi øvrigt måttee mene om ham.

 

Helt ærligt HN, How low can you go..

 

Og NEJ jeg er IKKE Trump sympatisør.

 


May your belly never grumble,
May your heart never ache.
May your horse never stumble,
May your cinch never break.
7
1
Svar på denne tråd
 
 Den værste dyremishandling ....
Forfatter: 
Dato:  26-01-2017 07:10

.... jeg nogensinde har set!!!

 

Aldrig har jeg grædt så meget over en video .....

 

Vil advare kraftig mod at se den video (især hvis du er på arbejde ....)!

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mnnnjaa
Forfatter: 
Dato:  26-01-2017 09:16

ikke overraskende...

 

Normal procedure at den afgående præsident i USA sætter en masse lovforslag igang lige inden sin afgang - og de så bliver afvist af den nyindsatte præsident.

 

Og lige med dette - så har Trump, mig bekendt, Big Lick støtter i sin administration, så denne må man nok formode bliver meget opad bakke at få gennemført i hans tid, desværre.

 

Men skønt at Obama, om ikke andet, lykkedes med at få sat fokus på problemet og samtidig har givet en anerkendelse til de mennesker som utrætteligt kæmper for bedre forhold for disse heste.

 

Her er et link til et offentligt brev skrevet til Trump samt underskriftindsamling: www.change.org/p/president-of-the- united-states-mr-president-please- publish-federal-rule-save-the- horses-from-big-lick-animal-cruelty/ u/ 19135697?recruiter=264...responsive


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-01-2017 19:56

Enig med de andre, dette er normal procedure ved indsættelse af ny præsident.

 

Desværre er republikanske regeringer ikke kendt for at være "med på bølgen", når det kommer til human behandling af dyr og mennesker. Så spørgsmålet er, hvornår, og om, lovgivningen træder i kraft.

Der er nogle MEGET konservative støtter med i Trumps samling her. Vi må håbe på det bedste.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-01-2017 21:12

Uanset præsident og lovgivning...(eller manglende)

 

Så er det, noget af det værste dyre-mishandling der forekommer, ganske forfærdelig, det skal stoppes.

 

Forstår slet ikke hvordan nogen mennesker, kan gå ind for denne form for ride-sport ? (eller hvad det kaldes ?)

 

Er grædefærdig.

 


Thombs up eller down, rager mig en høstblomst.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtige navn, be' om!
Forfatter: 
Dato:  27-01-2017 02:56

Er det for meget forlangt at man skriver mandens navn korrekt i artiklen?

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 Amerikanere...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2017 18:57

Tænkte nøjagtigt det samme sm Johanne...

 

Måske et lille sidespring, men hvad sker der lige for amerikanerne og deres hang til gakkede gangarter og høje knæløft?

Jeg troede engang at det der med ekstrem gang var forbeholdt TWH og lignende flergængere. Men det er blot der det er gået helt over gevind med mishandling af dyrene til fælge. Jeg frygter lidt at man kunne ende samme sted med en lang række andre racer (hvor pads under skoene mm. også bruges, men mig bekendt ikke soring g andet grimt i den retning -håber jeg da).

 

Percheron:

www.youtube.com/watch?v=pj3uQEjV1z8

(bemærk beskæring/skoning, showheste indenfor en lang række koldblods skoes sådan, og kan derfor ikke komme på fold/bevæge sig frit google evt. scotch bottom for billeder -denne beskæring/skoning er med til at give den gang der ses i videoen)

 

Araber:

www.youtube.com/watch?v=vyqKqH7_-PI

Bemærk at her også bruges pads under skoene og vægtklokker. Men siden hvornår skal arabere bevæge sig sådan?

 

Der kunne nævnes og vises en lang række racer, hvor ønsket åbenbart er, at de skal bevæge sig sådan, selvom det for racen mig bekendt aldrig har været avlsmålet før de kom til USA.

HELDIGVIS lader det kun til at være gået helt amok ved fler-gængerne. Men hvis ikke der sættes ind med lovgivning, kan jeg da godt overveje hvoor resten af show-verdenen ender derovre?

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyremishandling
Forfatter: 
Dato:  31-01-2017 04:26

Selvom jeg på ingen måde støtter op om Trump, og syntes at Obama har gjort det ganske glimrende i de 8 år han har siddet der, så studser jeg over, at han kommer med forslaget lige inden han skal forlade sit embede. Jeg undrer mig over, hvis han virkelig er imod det, hvorfor så intet have gjort i de sidste 8 år.

 

Og imens lider forfærdelige mange heste, i et forsøg på at tilfredsstille mennesker i deres underlige tilgang til det at ride.

 

Syntes det er forfærdeligt, hvis lovforslaget bliver trukket tilbage. Og håber i så fald, at rigtig mange mennesker både inden- og udenfor Amerika vil ligge pres på de ansvarlige i håb om en ændring for de stakkels heste.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider