Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  21-01-2017 20:35

hej allesammen.

 

jeg har søgt, søgt og søgt, men jeg kan simpelhen ikke finde ud af det. Hvad er reglerne for at køre med heste trailer? Skal man have et stort trailer kørekort for at kunne køre med heste eller hvad kræver der?

 

håber rigtig meget i kan hjælpe

0
1
Svar på denne tråd
 
 E kørekort
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 08:45

om du skal have BE kørekort afhænger af hvilken bil og hvilken trailer du vil køre med- men ja ofte skal man have det

 

du kan tjekke her om du skal ved at indtaste reg nr på hhv bil og trailer:

 

http://www.hænger.dk/

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Link, kan andre måske hjælpe
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 19:19

Jeg kan ikke komme ind på det link du har slået op?

0
0
Svar på denne tråd
 
 totale tilladte vægt
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 19:23

Alt efter hvornår du har taget kørekortet, er der forskellige regler.

 

De nyeste kørekort må du køre med en total tilladt vægt på 3500, og ved ældre kørekort må du have en total vægt på i alt 3500 selvom den totale tilladte vægt er over 3500.

 

Ellers søg på nettet, det fremgår mange steder, ligesom der er flere steder hvor du kan tjekke det ved at taste reg.nr. ind på bil og trailer.


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Genialt link :-)
Forfatter: 
Dato:  23-01-2017 19:55

Det er ret smart med det link :-). Men for at kunne bruge det, så skal man åbenbart ha' reg. nummer på en trailer.

 

Men jeg kan godt forstå, at Emilie er forvirret. Reglernbe har åbenbart også ændret sig, siden jeg tog Trailer kørekort.

 

Den gang skulle man som hovedregel have et BE kørekort, hvis man skulle køre med en trailer med plads til to heste. Der var så nogen der valgte at få traileren vejet ned, så man kun kunne køre med én hest og dermed ikke overskred den maksimale totalvægt.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Reglerne er både simple og ikke
Forfatter: 
Dato:  24-01-2017 15:31

Hvem skal køre med hestene? Og hvornår har denne fået trailerkort?

Hvor meget må bilen trække?

Hvad vejer bilen?

Hvad er vægten på traileren (lasteevnen/totalvægten)?

Hvad vejer hesten/hestene?

 

Skal du "bare" køre i DK eller uden for DKs grænser?

(hvis du skal uden for DK, så skal føren have trailerkort uanset hvad).

 

Her er mit eget eksempel:

Jeg har kørekort fra før 1. maj 2009 og skal kun køre med mine heste inden for DKs grænser. Det er ikke erhvervmæssig kørsel.

Jeg har to islandske heste a ca 350 kg. (max)

Min har en totalvægt ca 1.800 kg. (egenvægt på 1.280 kg) og må trække 1.500 kg

Traileren vejer 720 kr. og har en totalvægt på 2.000 kg.

 

Jeg skal holde mig samlet set under 3.500 kg - hvilket jo nemt sker med bil + trailer + hest ender vi max på 3.300 kg.

 

Fordi jeg har kørekort før 1. maj 2009, skal man se på den faktiske vægt (bilens egenvægt med indhold + trailers egenvægt + hesteens vægt) = max 3.300 kg og ikke den teoretiske (trailers totalvægt 2.000 kg + bilens totalvægt 1.800 kg) = 3.800 kg.

 

Ok.. jeg synes det er simpelt, men måske fordi jeg har sat mig lidt ind i sagerne.

 

Nemmest er det at tage en bils nummerplade og en trailers nummerplade og taste dem ind på hænger.dk , som Karina også skriver. :)

 

Har man ikke en bil eller trailer selv, kan man jo altid låne nummerpladeoplysningerne på en lignende bil og trailer og så sætte de oplysnigner ind på hjemmesiden. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  28-01-2017 19:43

man kan godt bruge siden uden reg. nummer på bil eller trailer, hvis man bare har oplysninger på dem, ang vægt og i den retning

 

det farlige ved at spørge sådan et sted her er at man bliver mere forvirret, fordi ofte har mange, ret forskellige opfattelser af hvordan det er.

 

www.fdm.dk/biler/trailer- campingvogn/beregner-til-trailer- campingvogn

 

eller http://www.hænger.dk er to rigtig gode sider til at guide dig.

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 17:42

Det er min mor's kæreste, han fik kørekort før 2009. på hans kørekort står der B, men ikke BE. skal man have BE kørekort for at køre med heste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestetrailer
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 18:28

Hej igen,

 

Så vidt jeg ved, må man gerne køre med en single heste trailer uden BE kørekort. Men jeg ved ikke, omdet har ændret sig ....

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ryttermærker
Forfatter: 
Dato:  29-01-2017 18:54

mane tak for alle jeres svar. Inde på den der side der hedder hænger.dk siger at han godt må køre med en hestetrailer. Er siden opdateret? Vil bare være sikker på jeg gør det rigtige.

 

Så skal jeg lige høre en anden ting, om der er en bestemt alder til man skal tage ryttermærker. Kan man blive for gammel? Og hvad kræver de foeskellige ryttermærker? Er det ikke også noget med man skal betale noget licens?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedvejning
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 10:20

Bilens max tilkoblingsværgt + trailer vægt (inkl. hest) må vist ikke overstige de 3500, men det tal kan du finde på nettet, kan ikke nøjagtigt huske det.

Jeg fik nedvejet min bils totale tilladte tilkoblingsvægt, og på den måde kunne jeg nå under grænsen, og få lov at køre uden trailer kørekort.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider