Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lejer skyld i skimmelsvamp - Depositum
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 21:46

Halløj :)

Når man ikke ved, hvor man ellers skal spørge, så må man jo ty til HN ;)

Jeg står i den situation, at jeg ejer en andelslejlighed, hvori jeg har udlejet et værelse.

Lejer af værelset fortalte for noget tid siden (cirka to mdr.) at der er kommet skimmelsvamp på værelset. Efter noget analyse af svamp, værelsesforhold og indeklima er der ingen tvivl - Lejer er selv skyld i skimmelsvampen er dukket op. Detter har lejer selv medgivet.

 

Skimmelsvampen er slået ihjel over to omgange, men kommer igen, da lejer ikke overholder mit krav om udlufting to gange dagligt. Radiatoren er skruet op på mellem 4-5 og jeg hører aldrig vinduet blive åbnet, selvom det er ret lydt - jeg kan sagtens høre det i de øvrige rum. Det skal siges, at lejer før har tørret tøj på værelset inden svampen blev opdaget første gang. Siden da har jeg smidt tørrestativet ud, så dette ikke er en mulighed (Jeg hørte lejer snige tørrestativet ind på værelset EFTER aftalen om, at man ikke tørrer tøj indendørs).

Det ene sted, hvor skimmelsvampen blev opdaget er tapetet skået af, da svampen levede inden under. Det andet sted var i et meget lille omfang og blev blot vasket med rodalon. Jeg har ikke tjekket op på sted nr. to siden da, da det er bag lejers seng, som jeg ikke ønsker at rode ved.

 

Jeg vil snart tjekke begge steder igennem med lejer, for endnu engang at forklare, at det ikke er okay - og for selv at vurdere skaderne bedre.

 

Nu står jeg i den situation, at jeg skal opsige lejemålet. Jeg kan ikke holde ud, at nogen behandler min lejlighed så respektløst, så jeg har besluttet mig for, at have den for mig selv.

 

Men.. Skaderne pga. skimmelsvamp skal jo fikses. Hvordan prissætter man lige den slags, når man egentlig gør alting selv?

Jeg går ud fra, at jeg kan trække det fra lejers depositum, da det er medgivet, at det er lejers egen skyld.

 


0
1
Svar på denne tråd
 
 Tal med bestyrelsen / varmemester
Forfatter: 
Dato:  21-01-2017 09:43
Nu ved jeg ikke, hvor stor eller lille andelsforening det er.

Da jeg sad i bestyrelsen, ville vores beboere spørge vores varmemester, eller sende mail til bestyrelsen.
(Og som bestyrelsesmedlem ville jeg gå ned på kontoret. Drikke kaffe med Carsten og Steffen, tale om det vi havde brug for, og lytte til personalet og frit citere dem)

Sandsynligvis er udluftning og rodalon kuren. Så det er jo ikke dyrt på den måde = lille nedslag. Få tusinde kroner??
Hvad koster proff rengøring med nedvaskning?

Var jeg dig:
Jeg havde meldt ud, at du tænker på, om lejemålet bliver opsagt pga der tillades skimmelsvamp.
Hvis du finder svamp ved udflytning er tab af depositum depositum x kr. Hvis der ikke er svamp er fratræk af depositum y kr mindre.
Gør det tydeligt hvad det forventes at koste.
Og få rengøring firma til at vaske ned, vedlæg kvittering til dokumentation af tab i dispositum

... Normale mennesker vil så fatte en hentydning og så lufte ud.
Måske løser problemet sig så godt, at du kan beholde lejer? Og ellers, så har du spillet med åbne kort
1
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider