Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hest kontra menneske
Forfatter: 
Dato:  18-01-2017 22:08

Tænkte at dem her på HN der ikke lige kommer så meget omkring "træning", måske også kunne synes min lille "aldersoversættelse hest<>menneske" kunne være underholdende at læse

 

*************************

 

Føl 0-1 år = 0-5 års barn: De er mægtig søde og vil (for det meste ) gerne menneskene omkring dem. Men de har NOGET svært ved at overskue verden og konsekvenser af deres adfærd. Vælter deres verden kommer det højlydt til udtryk...

 

Plag 1-2 år = 5-10 års barn: De har en HEL klar mening om hvordan deres verden skal være, og de giver sig ikke uden alle kneb er forsøgt for at få "mor/far" til at ændre mening til deres fordel... Tværhed og stort søvnbehov afbrudt af sprudlende humør og hyperaktivitet kan forekomme...

 

Plag/ung hest 2-3 år = 10-12 års barn: De er nu så småt klar over at verden stille krav til dem - IKKE dermed at forstå at de accepterer det fuldt ud, men man kan som regel tale fornuft til dem. Man begynder at kunne stille små arbejdsmæssige krav.

 

Unghest 3-4 år = 12-14 års barn: De ejer verden, de kan det hele, de tager ikke imod råd og vejledninger - heldigvis er det en relativt kort periode - ellers ville verden være tom for ungheste og børn i denne alder...

 

Ung hest 5-6 år = 14-18 års barn: De er ved at affinde sig med deres hårde og uretfærdige skæbne - dog vil der lejlighedsvis komme komplet ud-af-det-blå reaktioner . Dette kan NEMT være en reaktion på noget der er hændt flere dage før - så vid dig aldrig sikker!

 

Hest 7-9 år = 19-25 årig: De er igennem al grunduddannelse ergo ved de alt hvad der er at vide SLUT ! De kan holde til at arbejde, men nyder også at holde fri med vennerne...

 

Hest 10-15 år = 26-55 årig: Arbejde, arbejde og arbejde - jo ældre jo mere kører alt på rutinen...

 

Hest 16-20 år = 56-70 årig: Alderen begynder at trykke - skroget er ikke hvad det har været og arbejdet har bare været sjovere at stå op til om morgenen... Det er nu tid til at tage det lidt med ro - man skal jo også øve sig så småt på pensionisttilværelsen...

 

Hest 21+ = 70+ årig: SKIDE SKØNT - man dalrer rundt og gør som det passer én - hvis man er upassende i sin adfærd, bliver det af omverdenen forklaret med "tullethed" (det er helt vildt hvad man kan slippe af med på den konto...)

 

Trine (Faxa)


5
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 12:11

 

en overskuelighed over noget der i dén grad kan give grå hår!

 

 

Savner måske en smule lidt kønsopdeling da der er gigantisk forskel på hoppe/hingst og dreng/pige.

 

 

MEN! Min næste hest skal altså være 10 år!

Børnene derimod skulle have været over 14 da jeg fik dem...

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 God pointe...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 15:27

...det må jeg lige lure lidt på hvordan man får flettet ind...

 

Men tænker at generelt er vallakker/hingste/drenge vel bare et par år "bagud" i "færdigdannelse af hjernen"

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 18:21

din egen lille (ret rammende ) beskrivelse, så tjek Ingdams på Facebook, for de har lige delt den


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tøsesur!
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 19:49

Ok - nu bliver jeg altså lidt tøsesur!

 

Det er da fedt at folk synes den er sjov og rammende - meeeen derfra og så til at tyvhugge den - der er altså også lidt vej Eftersom jeg ikke er på facebook har jeg ingen chance for at gøre dem opmærksom på det - nogen der kan hjælpe med det?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingdams
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 20:57

Jeg skrev i tråden på FB, da jeg så at de faktisk efterlyste forfatteren. De ville gerne have din adresse, så de kan sende dig en erkendtlighed for lånet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Knap så tøsesur...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 21:11

...er jeg nu

 

Blev bare lige lidt "ramt" af at man sidder og bruger tid på noget - og andre så "snupper æren" og bruger det som deres eget. Kan jo så forstå på Charlotte at de faktisk efterlyser "ophavskvinden" - så det hjælper jo

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Nå undskyld,
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 21:19

jeg troede, at du bare lige selv kunne gå ind at tjekke - for ja, de bad nemlig forfatteren melde sig Men det er jo ikke så nemt at se, når man ikke er på facebook.

 

Dejligt, at de vil sende dig noget.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Analog
Forfatter: 
Dato:  19-01-2017 21:28

Sine - du kunne jo ikke vide at jeg var sådan en total analog tosse der ikke er på Facebook

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider