Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Finansøkonom
Forfatter: 
Dato:  14-01-2017 23:51

Hej alvidende folk på HN!
Jeg skal snart til min første eksamen(1. semester) på finansøkonom uddannelsen; Økonomisk metode(+statistik), og er meget interesseret i hvordan det forløber; hvad der generelt er vigtigt at få med i min fremlæggelse.

 

Jeg har fem minutter til at fremlægge fra et selvlavet PowerPoint om en grupperapport uden at må gentage noget fra rapporten, jeg er derfor meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig. Fem minutter er ikke lang tid, og jeg vil derfor gerne have det vigtigste med.

 

Jeg håber nogen kan hjælpe, skriv gerne hvilket akademi i har 'eraring' med.

 

På forhånd; mange tak

Hilsen Daniella, en lettere forvirret finansøkonomstuderende.

0
0
Svar på denne tråd
 
 eksamen
Forfatter: 
Dato:  15-01-2017 02:37

5 minuter er ingenting! det er nok ca 2-3 slides og max MAX 5 vil jeg mene.

Naturligvis skal du ikke gentage noget som er i rapporten - de har jo læst den og ved allerede hvad der står.

Det jeg normalt fokuserer på, er at forsvaret er min mulighed for at rette op på fejl som der er i opgaven - critique, critique critique.

Også tænk over hvordan du ellers kunne have håndteret opgaven - nu siger du at du skal op i metode og inden for metode og videnskabsteori er der sjældent "en rigtig måde" at gøre tingene på og samme opgave kan som regel løses på flere forskellige måder- jeg kan forestille mig at det samme gælder økonomisk metode (har jeg dog aldrig selv haft, gudskelov ). Reflekter over jeres opgave og tænk over hvorvidt i kunne have haft løst den på en anden måde.

På en 5 minuters præsentation tror jeg at jeg ville fokusere på kritik/rettelse af fejl og post-reflektion.

Du skal også tænke over hvad du har lært af opgaven men det er ikke noget jeg ville fremlægge men lav dig nogle reflektioner.

Og vigtigst af alt - ALDRIG 'recite' teori! Altid bruge teorien og forklare hvordan du ville bruge en bestemt analyse-model hvis det nu er tilfældet.

Finansøkonom er mere "virkelighedsnært" og de vil formentligt gerne se, at du er i stand til at implementere diverse modeller og teori.

Giver det mening? Eller spørger du bare hvis der er noget jeg har skrevet som ikke giver mening for dig

ps: jeg har selv læst serviceøkonom, har en top-up BA i Hospitality management og læser nu en kandidat. Skal selv til eksamen på mandag i en synopsis og jeg er som udgangspunkt ved at dø langsomt indvendigt da jeg aldrig har prøvet at forsvare en synopsis før

Held og og lykke med eksamen!


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak for svar!
Forfatter: 
Dato:  15-01-2017 03:36

Mange tak for svar!

Jeg har også selv tænkt i retning af hvad vi kunne have gjort bedre, og hvordan. Derfor er dine råd til stor hjælp og noget jeg vil have i baghovedet!

 

Hilsen Daniella.

Ps. Al held og lykke med din eksamen mandag!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-01-2017 11:49

Jeg har selv lige været til eksamen, i kvalitativ metode og et andet fag. Der valgte jeg at gå ind og sige, hvis jeg nu havde brugt denne teori og forklarede så meget kort, hvordan man kunne anvende den i forbindelse med den case vi havde. Jeg lagde op til, at konklusionen kunne have været helt anderledes, hvis vi i opgaven, havde brugt andre teorier eller perspektiver, fordi intet er forkert. Det er dog lidt nemmere indenfor den kvalitative metode, da der ikke findes et forkert/rigtigt svar

 

En ting du lige skal have i baghovedet, den pitch du skal lave, den er ligeså meget til, at du kommer igang med at snakke og bliver "snakket varm" inden de begynder at spørge ind til opgaven

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider