Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Aftensmadstråden
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 18:26

Er det ikke længe siden vi har haft sådan en?

 

For at undgå at traske hvileløst og formålsløst rundt i Fakta i morgen, spørger jeg allerede nu her: Hvad skal jeg have til aftensmad i morgen?

 

Udfordringen er, at det skal være palæo, altså ingen tofler, pasta ris eller brød, ejheller mælkeprodukter (surmælksprodukter kan dog tolereres) Andre rodfrugter kan gå an, men i afmålte mængder.

 

Til inspiration har jeg, i aften, fået tomatsauce med kål i stedet for pasta - og uden parmasan (jeg ELSKER ost, men jeg prøver at holde igen med det)


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Palæo...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 19:22

...stenalder kost.

 

Det er meget populært at spise stenalderkost og jeg kan da ikke sige mig fri for at være en smule med på den bølge; Men det er udelukkende fordi jeg ikke spiser hvedemel længere og derfor som tvungen alternativ, bager stenalderbrød regelmæssigt. :)

Alm. rugbrød indeholder hvedemel, så.... Men når det er sagt så var den gennemsnitlige levealder for folk i den periode knap så imponerende.

 

På menuen i dag var Mickey toast. (som er hjemmelavet toaest, hvor der bliver "brændt" et billede af Mickey i. )

I morgen er det oksebøf med salat og Onsdag bliver det spagetti med okse-gryt-de-grat. Så er der vist også tomatsuppe på programmet i ugen.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Spiser...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 20:01

...ikke så fint - altså "Palæo" - men tænker alligevel mit bud kan bruges?

 

Jeg laver ofte en blanding af porrer, sqaush, tomater, peberfrugt, løg og andet godt fra grønsagsboksen med kylling og "kokossovs"

 

Hamrende nemt og temmelig sundt...

 

Grønsagerne skæres i skiver/grove tern og smides i et ildfast fad, kyllingefilet (som gerne er fyldt med pikantost ) dumpes ovenpå - der krydres efter smag (karry og chili er et hit!) og endelig hældes der en omgang kokos på dåse henover - i ovnen på 200 grader i en lille times tid og så er der mad... (det passer lige med at jeg kan få fodret pelsdyrene af og dækket bord )

 

Trine (Faxa)

 


1
0
Svar på denne tråd
 
 Mandens palæoret
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 23:52
Manden min har fundet på denne opskrift.

Køb en pakke oksefars, et glas tomatsovs og et blomkål.
Send konen ud at gå tur med hunden.
Skær blomkål ud i små stykker. Evt blend det råt, hvis den konsistens gør dig glad. Smid blomkålstykker i skål, hæld tomatsovs over, rør lidt rundt så det er fordelt.
Brun farsen.
Hæld tomat / blomkål i gryden. Rør lige en gang eller to de næste 5-10 minutter. (Ja, kålen er stadig lidt sprød.)
Smag til efter hvad du har lyst til.

Konen bliver glad, når hun kommer sulten ind, og hun bliver mæt og derfor glad.

Vh Helene og Dennis
1
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 08:25

Jeg skal have kyllingoverlår, som før lidt olie og en masse krydderier inden det sættes i ovnen 45 min.

 

Derudover laver jeg en perlebyg salat til med revet gulerod, forårsløg, agurk og tomat. Hæld lidt olie i og så krydderier på. Smager godt.

 

Alternativt laver jeg evt blomkåls ris. Riv et blomkål i, ikke for smuldrer stykker, men heller ikke for groft. Smid på panden i lidt olie og put karry, hvidløg, salt, citronpeber på efter behov. Skal have ca 6 minutter mens man rører rundt på panden.

 

Jeg er nemlig lidt på skrump.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi fik denne
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 11:45

grøntsagsret i går: www.bbcgoodfood.com/recipes/3094685/ indian-bean-broccoli-and-carrot- salad

 

Vi spiser ikke palæo, så jeg ved ikke, om den lever op til kravene, men der er smæk på smagen og masser af grønt i.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Karrykål
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 14:38

Jeg har lavet karrykål i går, så det skal jeg have igen i aften Prøver også at begrænse mit kulhydrat indtag, men udelukker dem dog ikke helt.

 

Den ret burde overholde Palæo reglerne, da det jo er hakket oksekød og hvidkål med karry ;) Smager ganske fint


M.V.H Natasja


Military Ridningens Formel 1

GINSBORG


www.natasjachristensen.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 MEga lækkert!
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 16:22

Det er da nogle super bud. Nu kan jeg slet ikke vælge, fordi der er så meget godt. Mange tak!


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 17:51

Prøv at tjekke dietdoctor.com, den bruger jeg selv til at finde low carb opskrifter :-)

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 blomkåls ris
Forfatter: 
Dato:  11-01-2017 07:14

vi såpiser jævnligt blomkålsris- ikek fordi vi lever specielt sundt men fordi vi faktisk godt kan lide det.

 

 

ET helt blomkålshoved rives groft. varmes på panden med olie eller smør uden det bliver brundt. dette gør mængden ser mindre ud og ja maden er varm. spises som tilbehør til gryderetter, boller i karry, koteletter i fad osv

 

tip: meld dig ind i Sense gruppen på FB eller læse deres bøger- der er mnage gode opskrifter. feks abehjerne- blomkål beklædt med hakket okse og bacon- igen undgår du det du gerne vil og det mætter meget.

 

 

 

Karina

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vi skal have
Forfatter: 
Dato:  11-01-2017 12:16

And, har jeg besluttet.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kyllingesuppe
Forfatter: 
Dato:  11-01-2017 15:39

Den her suppe: rema1000.dk/opskrifter/balinesisk- kokos-kylling-2/ er et kæmpehit hos min kæreste og jeg :) Kan evt serveres med blomkål til i stedet for ris :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 pulled....
Forfatter: 
Dato:  11-01-2017 20:36

Min aftensmad bestod af pulled pork - med en god, blandet salat - Mums


Med venlig hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider