Rigtig mange køretøjer i dag kører med "overspænding" på deres lyssystem, for at få mere lys ud af lygterne, der ofte er lidt uhensigtsmæssigt udformede, grundet designet af disse.. Peugeot havde store problemer med netop overspænding på flere af modellerne for noget tid siden.. Havde en bekendt med en Peugeot, og da han havde serviceaftale på sin, der også omfattede pærer, kørte han resolut til værkstedet, hver gang en pære sprang, og det var ret ofte, pga. overspænding.. Det "løses" så tit ved at indsætte en modstand eller lignende i systemet, så spændingen sænkes, hvilket selvfølgelig også betyder mindre lys..
Og ja, alle de biler, kun med kørelys foran... Det er ikke særlig fikst, og HAR man sådan én, så kan ens værksted omkode den, så den har konstant lys bagpå også.. Heldigvis er reglerne for nye biler da vist også lavet om igen, så baglyset også skal tænde nu.
Ser også tit biler med trailere, hvor folk så lige har "glemt" at sætte stikket i til lyset på traileren, eller lige har "glemt" at deres bil måske har et 7 polet stik, og traileren har den nyere slags stik, og de så ikke lige passer sammen.. Så kører man altså INGEN steder!!!..
Den sidste jeg så køre på denne måde, var en Ssangyong med en hestetrailer, der jo så dækkede samtlige lygter på bilen, OG med en hest i, og i mørke.. Superintelligent person, må man sige.
Jeg har også altid ekstra pærer liggende, og skifter dem altid parvist, både da levetiden jo nok er ca. den samme, og springer den ene, ja så kommer den anden nok kort tid efter, og derudover gider jeg ikke se på lygter med lidt uens lysstyrke.