Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Lys på bilen
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 01:34

Nu kører jeg jo en slat kilometer dagligt til og fra arbejde - nærmere bestemt omkring 250 km - og noget undrer mig altså MEGET!!!

 

Tjekker danske bilister aldrig om lyset virker på deres bil??? Er du svimmel hvor er der mange som kører med kun halv lys foran (jeg kan altså se med det samme hvis der er en pære der er ved at være svag = den bliver skiftet), folk der kører uden lys bagtil (MEGA interessant om aftenen/i regnvejr! ), folk der kører helt uden lys (OGSÅ om natten - det giver jo promte lidt spænding til alle... )

 

Jeg er HELT med på at vi alle kan ryge i en pære der ryger - men i de fleste tilfælde så "varsler" den altså et snarligt nedbrud ved at gå ned i styrke - så har man lige en chance for at få den skiftet.

 

Jeg har fået for vane altid at tjekke hele vejen rundt når jeg tanker - og det gør jeg 2 gange i ugen... udover det så har jeg altid reservepærer i bilen så jeg kan skifte hvis der ryger en på turen.

 

Hvad gør I andre?

 

Trine (Faxa)


2
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 07:01

Rigtig mange køretøjer i dag kører med "overspænding" på deres lyssystem, for at få mere lys ud af lygterne, der ofte er lidt uhensigtsmæssigt udformede, grundet designet af disse.. Peugeot havde store problemer med netop overspænding på flere af modellerne for noget tid siden.. Havde en bekendt med en Peugeot, og da han havde serviceaftale på sin, der også omfattede pærer, kørte han resolut til værkstedet, hver gang en pære sprang, og det var ret ofte, pga. overspænding.. Det "løses" så tit ved at indsætte en modstand eller lignende i systemet, så spændingen sænkes, hvilket selvfølgelig også betyder mindre lys..

 

Og ja, alle de biler, kun med kørelys foran... Det er ikke særlig fikst, og HAR man sådan én, så kan ens værksted omkode den, så den har konstant lys bagpå også.. Heldigvis er reglerne for nye biler da vist også lavet om igen, så baglyset også skal tænde nu. :)

 

Ser også tit biler med trailere, hvor folk så lige har "glemt" at sætte stikket i til lyset på traileren, eller lige har "glemt" at deres bil måske har et 7 polet stik, og traileren har den nyere slags stik, og de så ikke lige passer sammen.. Så kører man altså INGEN steder!!!..

Den sidste jeg så køre på denne måde, var en Ssangyong med en hestetrailer, der jo så dækkede samtlige lygter på bilen, OG med en hest i, og i mørke.. Superintelligent person, må man sige. :(

 

Jeg har også altid ekstra pærer liggende, og skifter dem altid parvist, både da levetiden jo nok er ca. den samme, og springer den ene, ja så kommer den anden nok kort tid efter, og derudover gider jeg ikke se på lygter med lidt uens lysstyrke. ;)


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lys på bil
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 09:10
Jeg er en af dem, som ikke selv kan skifte lygter.

Men min mand har en meget ivrig mekaniker som far.
Han har styr på hvor gamle vores bilpærer, hvornår olien skal skiftes, vinduesvisker holdbarhed og meget andet.
Vi har IKKE sat os ind i, hvordan man sætter nye pærer i mv.
Svigerfar er hverken brætspilsentusiast, hundetosse, hestetosse, naturvidenskabelig nørd (hvis det ikke lige handler om motorer), så for os virker det perfekt, at vi med vilje ikke sætter os ind i gør-det-selv men nasser på svigerfars viden. Vi hygger mens han peger, fortæller og instruerer.
Prisen er, at ryger en pære mens vi kører hjem må vi liste hjem med det og booke tid hos mekaniker. Men det er okay, hvis vi altid har noget at lave med svigerfar.

Men det være sagt, jeg forstår ikke hvorfor folk vel vidende at pæren er sprunget kører rundt uden at skifte.
Det er tragisk, men lygterne er der jo af en grund
0
0
Svar på denne tråd
 
 12345345
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 13:13

Jeg synes det er mega irriterende, når folk kører uden baglys og når deres lygter ikke er korrekt indstillet - fx. når man tager trailer på. Synes også tit at på ældre biler, sidder lygtere/pærene mærkeligt, som om de er kastet ind og blænder rigtig meget.

 

Og så er der folk der holder i nd på rastepladse, parkeringspladser mv. og ikke sætter positionslys på, men holder og blænder alle dem der kommer imod dem. Den anden dag var der en som var hold ind på en rasteplads, som holdte stille og blinkede til højre (selv om han var af vejen) og samtidig havde sit kørelys på - så er det man håber politiet lige ville komme forbi og give klovnen en opsang. Jeg kom bagfra og da det var mørkt, var jeg usikker på, om han mon holdte på vejen siden han blinkede, men nej nej, han har vidst bare ikke lært at blinklys skal vejledeog ikke vildlede.

 

Haha så fik jeg luft!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 250 kilometer :o
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 13:15

 

Det var sørme noget af en distance. (Arbejder du undervejs (opkald), hører du lydbøger, drikker kaffe eller hvorledes tilbrings så meget tid på vejene?)

 

 

 

Hvis jeg ikke har lys på bilen om natten når det er mørkt så kan det være at jeg ikke ØNSKER at blive set. Der er jo folk der bedst kan li' at arbejde i mørke... Jeg nævner i flæng tyve, krybskytter og "nogen" som stikker af fra anden "uordentlig opførsel"... fortsæt selv listen.

 

 

 

Og jow, jow jeg har lys på cyklen (og lejlighedsvis på hesten også) .

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Luft er godt ;o)
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 14:29

Kan høre at jeg ikke er den eneste tosse der bliver tosset over alle de lyssky tosser

 

Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at forstå at folk ikke sætter sig ind i hvordan man skifter en pære i deres bil (ringer I også til elektrikkeren hvis der ryger en pære i emhætten?) - det er trods alt ikke raketvidenskab at skifte en pære - det kan være bøvlet, beskidt og træls - men ikke umuligt at lære...

 

250 km - thjaaa de bliver brugt på lydbøger, irritation over medbilister, stilhed, radio, irritation over medbilister, tænken over hvad jeg skal lave næste gang jeg har fri, irritation over...

 

Trine (Faxa)


2
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 20:10
Jeg har xenon lamper på min bil, så nej det er ikke noget jeg selv kan skifte. Så må jeg tænde tågelygterne, og dermed køre med tågelys og positionslys i den side hvor nærlyset er gået, hvilket betyder at folk sagtens kan se mig. Alternativt må jeg tage den anden bil

*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Xenon...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2017 21:28

...kan man da sagtens skifte selv - så længe du bare tager batteriet fra, så risikerer du ikke at få et rap over nallerne Det er da alt andet lige nemme penge at spare...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2017 00:10

Jeg behøver ikke køre så langt, for at blive irriteret over folks manglende kompetance til, at føre automobil.

Og ka næsten kende hjemmehjælperne på lang afstand, af den grund.

 

Samtid blir jeg mega irriteret over, hvor piv ringe folk er til, at sammenkoble trailer/bil og få tjekket, at stikket sidder rigtig - og sidder i (og få dem synet )


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider