Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mærkelig hest efter klipning..?
Forfatter: 
Dato:  04-01-2017 11:39

Hej;-)

Min pony har været så sød og super godt gående det sidste lange, lange stykke tid. Hun har ikke haft dårlige dage. Aldrig har hun så meget som overvejet at stejle eller bukke.

Hun bliver klippet hvert år, uden hun siger noget til det, og hun tager det også fint bagefter. I år blev hun klippet d. 30.dec., og da jeg så skulle ud at ride efter var hun helt mærkelig. Hun begyndte at både stejle og bukke. Jeg blev selfølgelig lidt skræmt, så hoppede af og longerede hende. Der var intet, så jeg hoppede op igen, oghun gjorde det samme igen. Har tjekket om der er noget der sidder forkert, og det er der ikke. Hun har fået raspet tænder for ikke længe siden, og hun trænger ikke til kiropraktik.

De sidste par gange har hun gjordt det.

Er bange for at vi kan begynde helt fra 0 igen...
Nogle idéer om hvad det kunne være?

 

Kun positive svar, tak:)

 

Hilsen mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 frisk er normalt
Forfatter: 
Dato:  04-01-2017 11:44

hvis jeg klipper min hest på de kolde dage bliver han finfølsom for både schenkler og tøjler. Og er ganske kæk at springe på når dæknet tages af

 

Mon ikke det er det samme din siger/gør ? det burde gå over inden for 1 uges tid efter klipning er min erfaring

 

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Efter klipning
Forfatter: 
Dato:  04-01-2017 15:15

Hej,

 

Prøv at kigge godt efter i sadelleje/gjordleje/under sadelunderlaget for at se, om der skulle være noget som helst at bemærke i huden/pelsen som tegn på, at der er noget, der gnaver p.g.a. den korte pels. Hvis ikke, er det nok bare tegn på for meget energi og ekstra følsomhed. Selv om ponien er vant til at blive klippet, kan det være, at den pludselig synes, at det føles anderledes denne gang. Når pelsen har fået lidt tid til at vokse bare en anelse mere ud, burde det gå over. Måske kunne du i en uges tid skrue ned for ridningen og i stedet longere, gå/løbe ture, træne over bomme, løsspringe den eller gøre andre ting.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  06-01-2017 09:04

Tuuuusind tak for jeres svar! Det har hjulpet meget, og hun er ikke sådan mere?

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider