Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forret til nytår? Hjælp...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 08:28

Godmorgen HN'er

 

Jeg har brug for hjælp og inspiration. Vi skal have forret med til nytårsaften - til 11 mennesker - og jeg er ret meget på bar bund. Da jeg stadig bliver træt qua min sygdom, er jeg nødt til at finde på noget som er forholdsvist nemt at gå til. Jeg aner ikke hvad vi skal have til hovedret, men kender jeg værterne ret, vil det være vildt eller oksekød.

 

Gode ideer, anyone?

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 09:10

Vi skal vist have noget indbagt laks, men ellers er tunmousse også en god idé, synes jeg. :) Rejecocktail er der også, men hvis man skal til at portionsanrette, kan det jo godt blive en længerevarende omgang..


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 forret
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 10:05

Jeg skal også lave forret til nytår og jeg ved helt 100% at jeg laver lakseroulade. Jeg har lavet den før og det var ikke svært.

 

www.arla.dk/opskrifter/lakseroulade/

Opskriften kan findes i forskellige varianter på nettet.

Jeg vil have lidt salat ved, lækker flutes og dressing.

 

Der kommer dog også nogen, som ikke kan lide fisk og jeg vil derfor lave et alternativ. Her er jeg lidt på bar bund. Så jeg håber I har nogle gode bud.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2016 16:35

Ville foreslå det samme som Tina (Y) Den kan med fordel laves dagen i forvejen, den skal ikke varmes, og er ret nem at lave - og så har den været et hit hver gang.

 

Tror nok vi plejer at lave denne her: Spinatroulade med røget laks.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 den traditionelle
Forfatter: 
Dato:  28-12-2016 06:29

jeg ville vælge suppe- feks hummersupper og så servere den rygende varm med kammuslinger eller rejer og friskbagt flute.

Løgsuppe med crutoner kunne også være en mulighed

 

 

Begge dele kan laves i god tid og skal blot varmes

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lakserilette
Forfatter: 
Dato:  28-12-2016 12:10

Lakserilette er en nem og lækker forret. Hvis man ikke har mulighed for at anrette på tallerkener kan det sagtens serveres i skål og med små ristede rugbrødstrekanter som tilbehør.

 


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd
 
 magnus
Forfatter: 
Dato:  28-12-2016 15:17

 

Hej

 

jeg ville også sige tunmousse, kan serveres enten som portionsanretning eller på fad. Kan evt suppleres med rejer.

 

Jeg plejer at bruge denne, dog lidt modificeret

www.arla.dk/opskrifter/tunmousse/

 

bruger creme fraice 9% og spicer op med en teske dijonsennep og hakket dild eller purløg efter behag.

Den kan sagtens laves i forvejen og holde sig til dagen efter.

Serveres med brød og citron

 

ellers er denne et frisk alternativ til den traditionelle rejecocktail

www.arla.dk/opskrifter/spicy- rejesalat-med-citrondressing/

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fiskefri
Forfatter: 
Dato:  28-12-2016 18:07

Jeg ville gå i den helt anden grøft - synes ALTID forretter indeholder fisk/skaldyr - og det ER jo ikke et lovkrav

 

Porrer i karry med ristet brød til er et jævnt stort hit her... Helt enkelt, billigt, smager fantastisk, er nemt at lave (og kan sagtens laves i forvejen!) og selv børn kan som regel lide det

 

Til forret beregnes 1 stor porre pr. person, de skæres i relativt store skiver, smør smeltes og tilsættes karry efter smag, porrestykkerne hældes deri og når de er bløde tilsættes fløde (og jævner når man som jeg altid får det lavet FOR flydende ). Hertil et godt stykke ristet brød med smør - MUMS!!!

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-12-2016 15:55

Vi er så kedelige, at vi laver lakseroulade - igen!

 

Jaaa det er så typisk. Men jeg er kæmpe fiske-skalddyr fan, og det er ikke noget jeg får så tit grundet prisen.

Så det skal skisme på bordet, når man splurger til nytår ;)

 

Vi får også hummersuppe, det synes jeg er et godt forslag også. Sååå lækkert, og ikke noget ma får hver dag.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forret
Forfatter: 
Dato:  01-01-2017 12:35

Hej Sif

 

Jeg er lidt nysgerrig, hvad blev det til?


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh ja....
Forfatter: 
Dato:  02-01-2017 19:07

Jeg lavede en form for tapas-tallerken: 3 tynde skiver lakseroulade(grov tortilla smurt med pikantost og rullet med laks) med en hjemmerørt paprikadressing, en skive melon omviklet med en god røget og tørret skinke, et par skiver chorizo med port salut og endelig et par stykker bresaola med en lille mozarellakugle. I midten et par gode oliven og en skefuld grøn pesto. Dertil hjemmelavede rugbrødscips og gode - købte - stenovnsbagte flutes.

 

Det blev faktisk rigtig godt , og det passede fint til hovedretten, som var krondyrryg.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 mums mums
Forfatter: 
Dato:  02-01-2017 21:08

Det lyder til at det blev voldsomt lækkert :)

 

Vi lavede en god tunmousse med MASSERE af smør :) - den er altid et hit :) - de unger der ikke ville have det fik et par gode fiskepinde :) - hertil hjemmebagt Durumflutes


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider